Paardenmensen.. hoe hou je je auto schoon???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:27

Ik heb sinds vrijdag een nieuwe bus. Gisteren had ik m mee naar wedstrijd. Hadden ze daar het gras gemaaid mijn hele mooie nieuwe auto onder met gras haha.

Amanda_T

Re: Paardenmensen.. hoe hou je je auto schoon???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:16

Ik hou de auto niet schoon.. maar gelukkig doet Vriendlief en nog weleens wat aan. Ik doe niet aan stofzuigen, wassen en al dat soort onzin. 1x in de paar weken komt de kliko even langs bij mn auto. En dan gaan alle flesjes, snoep papiertjes, lege blikjes en allerlei andere rotzooi eruit. Maar verder blijft het echt bij het leeggooien van de rubberen automatten. Maar das ook alleen als ze al compleet vol zand liggen

Iedereen die me kent en weleens mee rijd is het inmiddels gewend en een nieuwe auto komt hier nooit die ben ik niet waard!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:23

Het gaat wel als je er wat moeite voor doet :j
Kleren afkloppen, wij hebben skyleren stoel hoezen ook heel handig en even de schoenen verwisselen

Auto's zijn hier heilig en worden ook goed bij gehouden
Ook hier een langharige en een kort harige hond in de auto's wel op een honden hoes waar je een ''badkuip'' van kunt maken

Verder neemt mijn moeder het niet zo nauw en die auto is een rijdende stro loods
Die gooit er gewoon pakken stro en hooi in zonder iets erom
Die auto is dan ook een grote paarden stal :=

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:28

Ik hou hem ook echt niet schoon!
2,5 jaar geleden splinternieuw gekocht.... na 1 week zag hij er al niet meer uit haha.
Mijn vriend kreeg er tranen van in zijn ogen... maargoed het is mijn auto, zelf betaald :P

Probeer hem wel elke week netjes te stofzuigen!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:30

mijn auto is een stuk netter sinds ik zelf niet meer hoeft uit te mesten.
scheelt heel veel stro en hooi in je auto.
zand heb ik altijd wel in mijn auto.
ik heb ooit een x mijn natte deken vergeten uit mijn auto te halen dat heeft mijn vriend me niet in dank afgenomen :7 wat een meur :x maar met het gevolg dat ik nu wel 2 deken rekken in me schuur heb das toch ook wel weer heel fijn hoor,natte dekens uithangen in de schuur is beter dan ze in je auto te laten
en ik heb een robijn geurbuiltje in me auto hangen,dan ruikt ie in ieder geval lekker.
verder regelmatig stofzuigen werkt ook

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:35

Geweldig dit! En zoals bij velen: ook bij mij enorm herkenbaar!

Ik doe er ook geen moeite meer voor, sinds ik erachter kwam dat je je auto voor een habbekrats professioneel kunt laten schoonmaken (15 euro dacht ik) daar ga ik niet de hele tijd voor op mn tenen lopen :P dus tip voor iedereen die de auto eens schoon wil: laat het doen :D

Ik krijg wel eens commentaar van familie, mijn standaard antwoord: je hóéft er niet in te rijden, je kunt ook gaan lopen :+ mijn auto, mijn rommel, mijn keuze.

Maar nooit hooi ofzo vervoert, wel honden, waardoor overal haren en neuzen op de ramen. Overal zand, beetjes muesli, en vooral: concourspullen. Ik laat alles erin, dan hoef ik alleen cap, zadel en hoofdstel erin te leggen, klaaaar! :D ideaal zo'n paardenbak!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:38

Ohja, de mooiste opmerking nog wel: ik had een.zwarte auto, en al heeuul lang niet in de wasstraat geweest in een stoffige zomer :o ga ik er weer mee naar de wasstraat, kom weer op stal, zegt de stalhouder: Hee! Nieuwe auto?! Mooi! :+ oeps :D

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:49

Ha! Lotgenoten! *stuurt topic door naar echtgenoot dat zelfs Bokt geen oplossing heft voor dit probleem.

In theorie trek laat ik mijn laarzen ook op stal staan en trek mijn 'nette' schoenen aan voordat ik in de auto stap. In praktijk vind ik hakken onder mijn rijbroek geen gezicht dus houd ik mijn laarzen meestal aan als ik weer naar huis ga. :D Ik ga namelijk meestal direct uit mijn werk door naar stal, trek daar mijn rijbroek aan en ga uit stal meteen door boodschappen doen.

Edit:

Afbeelding

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:52

1x per jaar voor de keuring uitmesten is toch genoeg? O:) }>

Mijn wagen hou ik ook niet schoon :n Heb 2 honden die erg van graven houden dus zand in overvloed in de cabine van mijn campertje. En veel haren :j Ook hier als iemand mee rijd "wacht ff, maak wat ruimte/gooi het daar maar neer" ~~}>

Ik heb een Suzuki cabrio gehad <3 Heerlijk rond crossen zonder dakje en je wagentje waait van zelf leeg *\%/* Lang leven cabrio's :j (behalve hout bleef liggen na het vervoeren van kachelhout >;) )

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:53

Mijn auto is een rijdende zandbak. Ik leg mij erbij neer.
en probeer 1 x per maand mijn auto toonbaar te maken, door hem een sopje en een stofzuig beurt te geven.
Verder geen mijn auto een zwaar leven bij mij.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:55

Niwla schreef:
Ha! Lotgenoten! *stuurt topic door naar echtgenoot dat zelfs Bokt geen oplossing heft voor dit probleem.

In theorie trek laat ik mijn laarzen ook op stal staan en trek mijn 'nette' schoenen aan voordat ik in de auto stap. In praktijk vind ik hakken onder mijn rijbroek geen gezicht dus houd ik mijn laarzen meestal aan als ik weer naar huis ga. :D Ik ga namelijk meestal direct uit mijn werk door naar stal, trek daar mijn rijbroek aan en ga uit stal meteen door boodschappen doen.

Edit:

[ Afbeelding ]

Idem :+

Haha, antwoord op de vraag: Niet. :')

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:55

Bij ons in het dorp zit een auto wasstraat waar je voor een 'vip behandeling' 30.- betaald. Word hij helemaal gewassen en uitgezogen. Dat laat ik zo'n een keer per twee maanden doen en de rest van de tijd moet je gewoon niet te nauw kijken ;) Ik maak wel m'n auto helemaal leeg als ik uitstap, dus troepjes en losse spullen gaan meteen mee naar binnen als ik thuis kom.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:56

Hahaha niwla! Geweldig plaatje, zooo herkenbaar! Klopt precies!

blondy_m83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:56

die van mij is vandaag weer door de wasstraat geweest, en uitgezogen! lijkt weer als nieuw.. morgen waarschijnlijk al weer voor niets geweest als de trailer met 2 paarden er weer achter heeft gehangen, en de kofferbak weer gevuld is geweest met 2 zadels, hoofdstellen, peesbeschermers e.d...

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:07

Ik probeer mijn auto ook schoon te houden door schoenen te wisselen maar dat heeft niet veel nut als je ze dan alsnog achterin gooit :')
Er ligt standaard een of meerdere zadeldekjes in (kunnen de honden gelijk mooi op zitten, blijft de auto nog een beetje schoon ~~}> ) en mijn (thermo)laarzen/stalschoenen. Hele auto ligt vol met honden- en paardenharen, stro, hooi en vlas. Vooral dat vlas en die korte haren zijn verschrikkelijk.. Als iemand daar een tip voor heeft? Ik kom niet verder dan 1x in de zoveel tijd grondig te stofzuigen :=

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:12

de mijne gaat nog op de losse zaagsel stro zand kuil na soms..

maar ik lift wel eens mee met stalgenoten, dan ligt het vol van halve eten drinken resten op de bijrijdersstoel tot chaps jassen tuig zadels en dekens door de hele auto heen, :') en dan word gewoon na achteren of op de grond gegooid als je in wil stappen _O-

edit zoals de foto van niwla iets verder omhoog haha die van een vrouwen auto :)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:15

Ik schud/wapper m'n vest altijd uit en m'n laarzen spoel ik ff af met de tuinslang. Bij de tuinslang ligt ook een borstel voor het geval ze echt vies zijn. Ik heb echt minimale hoeveelheid zooi in mijn auto.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:17

Gewoon niet inderdaad. Alleen even stofzuigen voor de APK :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:22

En ik maar denken dat mijn auto het zwaar had :') mijn moeder klaagt ook altijd over mijn auto die naar stal ruikt als ze mee moet rijden. Was hem zelden ga 1 keer naar stal met regen en blubber en kan het weer doen dus heeft ook geen zin :o . Binnenkant ligt ook vol zand. Voor de keuring maak ik hem schoon en verder als ik zin heb. Laatst voor eerst in maanden weer is onder handen genomen omdat het niet meer zo veel heeft geregend dus hij was een paar dagen schoon := . Van mei t/m oktober ligt mijn halve kast in de kofferbak, want dan lopen ze 24/7 op de wei en kan ik gelijk door ipv eerst alles op te moeten halen op stal.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:28

Ik dacht slim te zijn en rubber matten te kopen......ik krijg het vlas eronder.
Werkt voor geen meter dus. Heb deze auto begin van de zomer gekocht, 11 jaar en zag en rook alsof hij nieuw was. 1 maand later was ik terug voor een stekkertje en monteur kreeg een rolberoerte.

Wassen heeft ook geen nut, of hij zit na een uur onder de vogelschijt door de vele bomen, of hij zit binnen een week compleet onder het stof, door de polder incl. polderwegen :)

Ach hij mag blijven tot hij niet meer rijdt en daarna verpest ik weer een nieuwe :P

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 01:56

Ik vind de gepaste trots ook echt briljant :))

Shet_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 01:59

delerium schreef:
"je wilt echt niet met mij meerijden hoor" "waarom niet" *opent deur* "aaah, ja, snap het al"

Dit is bij mij precies zo! Hihi

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 02:10

Onmogelijk idd!

Mijn auto noem ik altijd de rijdende schuur, omdat hij altijd helemaal vol ligt met paardenspullen en soms, heel soms... Zelfs met hooibalen. Gingen hem een keertje stofzuigen bij de benzinepomp, zat de slang verstopt door het hooi! :')
Pony wil ook altijd graag even met haar hoofd in de auto als ik de deur open heb :+

Fijne is nog wel dat mijn auto momenteel helemaal niet meer loopt, morgen naar de garage gebracht word... En hij helemaal vol ligt met spullen en... hooi.

Morgen dus toch maar even zien dat we hem opgeruimd krijgen, zonder stofzuiger :))

Had al eens een klein jongetje die langs de auto kwam met zijn moeder en riep; Kijk, zij gaan op vakantie! Auw _O-

Edit; De buitenkant ziet er dan weer super uit, was hem het liefst 2 keer per week. Best wel pijnlijk dus als je denkt; Wauw, mooie auto! En dan instapt :P

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 02:24

Anne_GTI schreef:
Ik moet altijd lachen als zo'n monteur een hoes over de stoel doet....

JAAA! Zeg ik tegen die gozer: Ben je bang dat je overall vies wordt? Keek ie me toch een potje wazig aan...

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 07:27

Bevriende monteur na het lassen: De auto is best nog wel knap, als je om de rotzooi vele haren, zand, stro, en euh.. laat de kofferbak maar zitten, heen kijkt...

En ik had hem verdorie opgeruimd en gestofzogen... :')