Hoe ziet jouw studentenkamer eruit + tips!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 23:31

Ik zit in Amsterdam op 10 hele vierkante meters... Het is enorm snel een zootje maar ik zal morgen eens kijken of ik foto's kan maken van mijn indeling :D
Ik heb een groot bureau in de hoek, dat vind ik zelf ideaal qua ruimte. Mijn bed is 1 persoons maar er zit een 2e bed onder dat je omhoog kunt klappen. Dus dat is soort van 2 persoons alleen dan wel met een irritante geul in het midden. :')

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 23:41

ik woon op de uithof. ook via SSH. Ideaal!
Ik heb een mooie hoge kamer op de begane grond met schuifpui,ideaal met verhuizen en om lekker buiten te zitten als t mooi weer is!
18 m2 en alles past erin: wastafel,kast,tafel,bureau,stoelen,tweepersoonsbed en een televisiekastje(+televisie). en nog steeds vind ik mn kamer te kaal :')

Horse_xx

Re: Hoe ziet jou studentenkamer eruit + tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 13:56

Leuke kamers komen er voorbij :D Mijn kamer is nu maar 8m2 maar ging er even om dat ik iig een kamer heb. Bevalt tot nu toe nog wel, maar iets groter zou wel fijn zijn dus ik zie het volgend jaar wel weer eens :)

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 14:07

upendo schreef:
Ik kom ook even binnenstormen haha! :)

Ik woon inmiddels sinds oktober 2011 op kamers. Twee jaar op ongeveer 16m2.
Weliswaar met schuine wanden, dus de leefruimte was iets minder.
[ Afbeelding ]
https://lh3.googleusercontent.com/-2Nra ... .57.55.jpg
[ Afbeelding ]
https://lh5.googleusercontent.com/--Tyi ... .58.20.jpg

En inmiddels zijn we samen gaan wonen in hetzelfde huis op een kamer van ongeveer 28m2. :)
Iets slimmer ingericht. :j
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
https://lh5.googleusercontent.com/-eJ_I ... 102349.jpg
[ Afbeelding ]
https://lh6.googleusercontent.com/-DLWk ... 102423.jpg
(De eettafel hebben we inmiddels ingeklapt tegen het bureau aan geschoven zodat we meer loopruimte hebben!)

wel leuk dekbed op de tweede foto. :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 14:58

Van de Action!
Die is ook aan te raden als je je kamer leuk en goedkoop in wil richten trouwens!

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 14:58

Wat een leuk topic! Er komen mooie kamers voorbij hier. :)

Ik heb een kamer van ongeveer 23 vierkante meter. Ik woon hier inmiddels al weer ruim vier jaar. :) Hij is niet vierkant, maar daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb een half jaar in het buitenland gestudeerd en woonde daar op een kamer van amper 10 vierkante meter. Ik moet zeggen dat het me meeviel. :)) Ondanks het feit dat ik niet mijn eigen meubels en spulletjes had, voelde ik me daar snel genoeg thuis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je kunt zien, heb ik nogal de neiging om mijn muren lekker vol te hangen. :))

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:02

MonaLieske wat een gave kamer!! Dat is nou bijna exact wat ik in mijn hoofd zou hebben qua smaak/stijl :oo Alleen is mijn kamer wel een stukje kleiner haha.

Wat komen hier een leuke ideeën voorbij zeg! En leuk ook dat er kamers van verschillende afmetingen te zien zijn.

Ik heb sinds gisteren een kamer in Ede, van 18,5 m2. Met iig flink wat lichtinval en een deur naar een balkon, ik heb het helaas alleen nog niet in het echt gezien omdat ik in het buitenland zit :))
Maar ik ben dus ook wat inspiratie aan het op doen, en op zoek naar leuke goedkope meubeltjes.

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:26

Leuk al die inspiratie! En expedit van IKEA is populair, haha. Wij hebben de 2x4 variant in het donkerbruin, maar we zetten hem met de lange kant op de grond als TVmeubel/dressoir. :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:37

upendo schreef:
En inmiddels zijn we samen gaan wonen in hetzelfde huis op een kamer van ongeveer 28m2. :)

Woon jij samen (met je vriend) op 28m2 :oo :oo ?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:57

Mijn kamer is 22m2. één van de lange zijdes is helemaal raam, dus lekker veel licht. Wij hebben trouwens geen gezamenlijke woonkamer, dus vandaar een eettafel ipv bureau :Y) .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:38

Doubtless schreef:
upendo schreef:

Woon jij samen (met je vriend) op 28m2 :oo :oo ?

Jep. :D (vriendin. :P )

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:45

Wauw. Dat dat goed gaat joh. Ik heb samen gewoond op 130m2 & ik was toch wel heel regelmatig blij met al die ruimte :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:23

_O-

Het scheelt dat we niet de hele dag op elkaars lip zitten natuurlijk, maar we redden het goed hoor! :P
De enige reden dat we op zoek zijn naar iets anders zijn de huisgenoten. :P

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 23:03

Kim_Evendi schreef:
MonaLieske wat een gave kamer!! Dat is nou bijna exact wat ik in mijn hoofd zou hebben qua smaak/stijl :oo Alleen is mijn kamer wel een stukje kleiner haha.

Wat komen hier een leuke ideeën voorbij zeg! En leuk ook dat er kamers van verschillende afmetingen te zien zijn.

Ik heb sinds gisteren een kamer in Ede, van 18,5 m2. Met iig flink wat lichtinval en een deur naar een balkon, ik heb het helaas alleen nog niet in het echt gezien omdat ik in het buitenland zit :))
Maar ik ben dus ook wat inspiratie aan het op doen, en op zoek naar leuke goedkope meubeltjes.

Dankje! :) Mijn meubels komen eigenlijk allemaal van Ikea of van winkels in dezelfde prijsklasse, dus dat moet te doen zijn. :D

Anouk94 schreef:
Leuk al die inspiratie! En expedit van IKEA is populair, haha. Wij hebben de 2x4 variant in het donkerbruin, maar we zetten hem met de lange kant op de grond als TVmeubel/dressoir. :)

Dat was mij ook al opgevallen. :)) Hij heeft dan ook het ideale formaat voor boeken en platen wat mij betreft. En hij is natuurlijk lekker goedkoop. :+

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:45

Precies het topic wat ik zocht! Ik ga na een jaar switchen van opleiding en studeren in Amsterdam.
Heb geen haast, maar wil ook graag op kamers. (Iedereen lacht me wel een beetje uit als ik zeg dat ik een kamer ga zoeken in A'dam... :+ )
Binnenkort inschrijven bij Woningnet/Duwo, hebben mensen daar goede ervaringen mee?
En hoe komen jullie dan in vredesnaam aan een antikraakpand? :o?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:55

LauraSaskia schreef:
Precies het topic wat ik zocht! Ik ga na een jaar switchen van opleiding en studeren in Amsterdam.
Heb geen haast, maar wil ook graag op kamers. (Iedereen lacht me wel een beetje uit als ik zeg dat ik een kamer ga zoeken in A'dam... :+ )
Binnenkort inschrijven bij Woningnet/Duwo, hebben mensen daar goede ervaringen mee?
En hoe komen jullie dan in vredesnaam aan een antikraakpand? :o?

Kamer zoeken in A'dam is een stuk makkelijker dan bvb Utrecht, naar mijn ervaring. Voor Studentenwoningweb (overkoepelende site voor alle woningbouwverenigingen die studentenwoningen verhuren) heb je zo'n 2 jaar inschrijftijd nodig om een leuke studio te kunnen huren (voor een kamer op bvb Uilenstede (Amstelveen, vlak bij de VU) kom je al veel sneller in aanmerking). Mijn vriend huurt intussen een paar jaar zo, en het bevalt prima :j Wel heeft hij met de Key slechte ervaringen (verkeerd doorgeven van huren aan de belastingdienst, minstens 1 keer per week zonder internet zitten, etc). Hij huurt intussen weer bij DuWo in Amsterdam Oost, en dat gaat echt super. Hele mooie woning ook :)
Vooral in Amsterdam-West zijn er veel kamers, woningen en zelfs hele huizen te krijgen, maar persoonlijk zou ik daar nooit willen wonen. (Overigens heb ik hier een college die daar altijd heeft gewoond, en die vond het prima. Smaken verschillen, haha :Y) )

TessaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:16

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:20

TessaS schreef:

Onwijs leuke kamer!! Ik hou helemaal niet van roze, maar in jouw kamer vind ik het erg leuk! Hoe groot is het?

TessaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:28

Dankjewel!! Hij is 20 m2 :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:38

ik denk tips om het praktisch in te richten hier te vinden zie ik allemaal kastelen van een kamers :+ ik heb het te doen met 9 m2 overigens groot genoeg naar mijn mening.... (gelukkig een kast in de muur :D ) maar zo'n grote kamer lijkt mij ook wel tof zeg. maarja $$ ik zal als ik er weer ben foto's maken.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:39

Er zijn vast wel mensen die ook iets hebben weten te maken van 9m² :D Haha.

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:02

Wat een leuke kamers komen er hier voorbij zeg!! Ik woon voor een student heeeel luxe (was ook wel lang zoeken hoor). Ik zit in het centrum van Amersfoort, heb een eigen studiootje in een huis met zes jonge, werkende mensen. Veel gezelligheid dus, maar wel een eigen keuken, badkamer en toilet. En een eigen tuintje... O:) Het totaal is zo'n 23 m2, maar de woon-slaapkamer (hieronder op de foto's) is ongeveer 18 m2.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oh en mijn fiets matcht met mijn interieur! :D

Afbeelding

Net als mijn rij-outfit: mijn kleren, dekje, halster etc zijn allemaal rood (met 'n beetje donkerblauw en wit) :P

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:11

Sterretje90 jij zit echt heeeeel luxe inderdaad, mooi hoor!

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:13

Klopt Kim_Evendi! Maar weet je wat de truc is....... 23 of ouder zijn, en huurtoeslag kunnen krijgen O:) op die manier betaal ik voor mijn paleisje nog minder dan je in Amersfoort voor de gemiddelde studentenkamer betaalt (12m2+gedeelde voorzieningen). Dus, voor degenen die nu op zoek zijn en de goeie leeftijd hebben: hou het in gedachten ;)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:16

Volgens mij kun je toch ook huurtoeslag krijgen als je jonger bent? Alleen moet je dan wel een eigen voordeur hebben.