Wasmachine of toch ook een droger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marie111

Re: Wasmachine of toch ook een droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:01

je gaat er alleen wonen? Dan heb je toch nog geen droger nodig? Wat wil je daarin doen dan? Die paar handdoeken?

Zelf doe ik juist eigenlijk geen beddengoed in de droger, want het gaat er zo van kreuken. Verder worden onze dekbedhoezen van 240 x 220 cm niet droog. Wordt 1 grote"bal" en in het midddn is het dan nog vochtig.

Ik zeg ook: koop een paar rekjes voor aan de deur met evt een uiftrekbaar rek / waslijn in de hal van muur tot muur. Kun je daar zk nu en dan de grote sfukken als beddengoed aan ophangen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:06

idd als je alleen woont hoeveel was heb je dan. Dat kan prima op een rekje of zo'n uittreklijn. Wasdrogers vreten stroom en je was slijt enorm. En harde handdoeken vind ik juist lekker, en anders gebruik je wasverzachter

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:07

_Jessie schreef:
Die combi dingen lijken mij wel een hele prima oplossing maar weet niet of dat echt werkt? Jullie?

Ik heb er een, maar ik gebruik m nooooit :')

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 00:28

Ik ga inderdaad alleen wonen :j mijn vriend zal wel eens een weekend komen maar ja dat is 1 extra handdoek..

Ik merk wel dat ik er nog niet helemaal uit ben. Denk dat ik toch eerst maar eens een beetje moet gaan inrichten voor ik de keuze maak...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:39

Ik woon alleen maar ik zou niet zonder droger kunnen. Ik ben niet zo van de kleine wasjes, maar als ik was dan wil ik dat dezelfde dag in de kast hebben.

En was die slijt? Jammer dan. Niet alles gaat in de droger, maar wat in de droger kan, is vervangbaar. Ik heb niet vreselijk dure handdoeken of beddengoed. Dus eens in de zoveel tijd moeten vervangen weegt niet op tegen het gemak van een snel gedroogde was.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:40

voor alleen handoeken en beddegoed zal ik het niet doen..

ik heb geen droger... ik vind handdoeken verschrikkelijk zacht worden en ze slijten veel sneller door de droger... kleren durf ik er niet in te doen, nadat bij mijn ouderlijke huis de helft gekrompen was of versleten.. (kan ook verkeerd gedraaid zijn maar ik doe ze er nooit weer in)

je kan overal de was te drogen hangen toch.. deuren.. wasrekken zijn er in alle soorten maten, of waslijnen. ik heb in de trapgat veel was hangen. en overde kachel in de woonkamer.. droogt binnen 2 dagen..

zomers is natuurlijk nog makkelijker en alles is sneller droog.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:42

nou, ik moet zeggen dat ik áltijd stond te worstelen met die kl*te wasrekken, hels werd ik ervan, pootjes die verkeerd, scheef of niet inhaken, de hele bende die in mekaar klettert als je verkeerd tegen een hoekje stoot, steeds zo'n rek in de weg...nah, ben ook alleen maar heel blij met m'n droger, 1 x pw 2 wassen draaien en alles dezelfde dag nog schoon en weg, geen vochtig klam gedoe meer in de woon/slaapkamer, heerlijk..

kun je geen handdoeken enz. in de woonkamer kwijt in n kast? en dan n kastje onder de wasbak en n kastje/rekjes ophangen op de badkamer?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:49

Wat bij mij in de droger gaat is ondergoed, theedoeken, handdoeken en beddengoed, en een enkel shirt.
Ik strijk verder niet veel, maar een overhemd of een bloes even 5 minuten op koude lucht en je strijkt het fluitend weg.
Ik heb wel voldoende ruimte voor een wasmachine en een aparte droger. Ik heb wel een condensdroger. En - even afkloppen - die gaat al bijna 20 jaar mee.

En, vergis je niet, als je paarden hebt, dan heb je toch meer was dan als je geen paarden hebt. Even naar stal met een shirt of een broek en je moet door prut en bagger of je paard veegt zijn mond even aan je af, en je hebt weer een wasje....laat staan al die dekjes of paardenhanddoeken enz die toch een keer schoon moeten.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 01:04

Die droger is fijn maar je bent alleen dus zo'n wasje kun je makkelijk kwijt op een goed droogrek, die je ook weer kan opbergen. Ik heb alleen gewoond zonder droger en dat ging prima. Miste hem absoluut niet. Lekker laten, minder stroom en minder kosten :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 01:13

Ook nog even iets om over na te denken: ik heb mijn wasmachine niet in een bak staan. Dus als ik was, dan wil ik thuis zijn, woon op een appartement dus de onderburen zijn niet blij met waterschade en ikzelf ook niet. Als ik meerdere wassen draai (ik sorteer op kleur, wel het behoud van je was) en op temperatuur, dan kan de droger aan op moment dat er een was draait. Droger aan als ik niet thuis ben doe ik niet ivm brandgevaar.
Ga je de wasmachine in een bak zetten, dan hoef je niet thuis te zijn als je gaat wassen. En als je een combi neemt, dan kun je niet tegelijk wassen en drogen.
En nog iets om over na te denken: als een combi stuk gaat, ben je meteen alles kwijt. Een combi waarbij de droogfunctie het niet meer doet is niet zo erg, maar als de wasmachine stuk is, ben je en de droger en de wasmachine kwijt.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:32

Ook hier iemand met een klein appartement. Heb er eerst een paar jaar alleen gewoond en had toen geen droger, inderdaad, altijd, overal wasrekjes en volgehangen deuren met was... Verschrikkelijk!
Nu wonen we hier al weer een aantal jaar samen en hebben toen vrij snel een droger gekocht, wilde dat ik dat jaren eerder had gedaan!
Gewoon een wasrekje in de slaapkamer voor de gewone dingen, maar handdoeken, beddegoed, sokken, onderbroeken, broeken en werk t-shirts van vriend hop in de droger!

Trouwens, wat betreft kastruimte, al eens aan kastjes boven het bed gedacht? Een vriendin van mij heeft in een huisje gewoond waar geen ruimte was voor een garderobekast. Die had ikea keukenkastjes boven het bed bevestigd, gaf heel veel extra opbergruimte!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:37

Hier ook een klein appartement. Ik had eerst een was-droogcombinatie maar die is overleden en toen kreeg ik van mijn ouders een wasmachine. Ik hang mijn beddengoed aan lijnen boven mijn bed en kleding aan een wasrekje van de Action. Nooit gedoe met inklappen of uitklappen en als iets snel droog moet, zet ik de kachel aan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:47

Hier al bijna 24 jaar zonder droger. Bij mijn ouders altijd opgehangen en ook nu op kamers heb ik een droogrekje. Mijn beddegoed hang ik aan waslijnen in mijn kamer. Die waslijnen haal ik dan weer weg. Maar op een groot wasrek zou het ook nog passen. Ooit een korte tijd een droger gebruikt (toen ik in het buitenland woonde) maar daar slijtte alles toch snel van.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:48

Ik heb een klein appartementje (2 kamers) en nauwelijks ruimte voor een wasdroger, dus er staat er ook geen.
Maar als ik de ruimte zou hebben, dan zou hij er zo staan.
Ik had eerst een wasdroogcombinatie, maar deze droogde niet goed en bleek een enorme stroomvreter. Toen deze al na 4 jaar de geest gaf is er dus een gewone machine gekomen, die met centrifugeren al net zo goed droogt als mijn wasdroogcombinatie.

Ik heb hier constant was hangen, in de zomer voornamelijk buiten, maar nu in de winter alleen binnen. Dit geeft toch een hoop vocht, de was droogt niet echt snel en bovenal vind ik het armoedig staan.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:05

Ik heb echt een hekel aan de droger en droog zo veel mogelijk de was buiten onder een afdak. Dat lukt mij bijna het hele jaar door.
op een appartement zou ik een droger echter wel echt onmisbaar vinden. Je wil al dat vocht echt niet binnen hebben. Nog los van het feit dat het zonder windje voor geen meter droogt.
Dus tenzij jij je was fatsoenlijk op een balkon kunt ophangen : neem een droger.

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:18

Wij hebben een droger maar gebruiken die eigenlijk nooit. Mijn vriend zijn ouders hebben er zelfs helemaal geen. Ik zou de mijne ook niet missen, wij drogen altijd op een rek, werkt pima. Wij wonen noet groot maar voor het beddengoed hebben wij gelukkig wel een groot balkon in huis zegmaar, (duplex appartement in loftstijl), da's wel erg handig.

Natuurlijk, je dient het zelf niet te kopen, wij hebben onze ook gewoon gekregen, je hoeft 'm dan ook niet intensief te gebruiken. Je kan ook altijd vragen om ipv een droger andere, meer noodzakelijke/onmisbare spullen aan te kopen? ;-)

Alvast veel succes!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:29

Ik zou niet zonder kunnen! Toen ik nog samen woonde met mijn vriend (nu ex) hadden we in het begin ook geen droger. Vooral in de winter een drama, want spijkerbroeken en beddengoed duurde erg lang voordat het droog was. Omdat wij vaak alleen in de woonkamer de verwarming aan hadden, stond ons beddengoed dan ook maar in de woonkamer. Vreselijk!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:30

Cassidy schreef:
En, vergis je niet, als je paarden hebt, dan heb je toch meer was dan als je geen paarden hebt. Even naar stal met een shirt of een broek en je moet door prut en bagger of je paard veegt zijn mond even aan je af, en je hebt weer een wasje....laat staan al die dekjes of paardenhanddoeken enz die toch een keer schoon moeten.

Dat was exact wat ik dacht: zijn er paardrijdende mensen die NIET veel was hebben? :oo

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:32

Marie111 schreef:
Zelf doe ik juist eigenlijk geen beddengoed in de droger, want het gaat er zo van kreuken. Verder worden onze dekbedhoezen van 240 x 220 cm niet droog. Wordt 1 grote"bal" en in het midddn is het dan nog vochtig.

Prop je hem dan niet veel te vol? Als mijn beddegoed de droger in is geweest, strijk ik het alleen vanwege het bestrijden van huismijt, eigenlijk kan ik zo vouwen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:35

Ik heb ook nooit problemen met kreukels in m'n dekbedovertrek?! Vind het zo lekker, bed afhalen, in de was en 's avonds fris en wel weer op bed :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:51

Ik vind het persoonlijk helemaal niks om overal was te drogen te hebben hangen, hier een rekje daar een rekje....
Is ook niet echt gezond voor je, met het oog op het vocht.

Zoals al eerder genoemd is een combi ook niet alles, het is het eigenlijk beide net niet (wasmachine en droger dus).

Wij hebben wel een droger en zeker met de winter vind ik deze onmisbaar.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:57

Wij hebben zins een jaar een droger en wil nooit meer zonder. Had de hele winter overal was staan en dan vooral in de huiskamer. Ik gooi werkelijk alles er in!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:02

ik doe mijn beddengoed altijd in de droger. helaas heb ik niet veel droogruimte in de wintermaanden en een dekbedhoes van 220 x 240 kan ik nergens kwijt. ik kan niet wachten tot het weer zomer is en het spul lekker naar buiten kan. de droger kost erg veel energie en je kleding wordt er niet beter van (als je ziet hoeveel vezels eraf komen...)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:08

Er zijn tegenwoordig energiezuinige drogers van A-merken op de markt die ook perfect drogen. Wij hebben er een sinds augustus. Bovendien heeft die een startuitsteloptie, waardoor je bv kan uitstellen tot het nachttarief geldt.
Ik gooi alles in de droger behalve bh's en kledij met pareltjes of broze borduursels.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:13

Onze droger wordt volgend jaar alweer 20 jaar :D (oke, we zijn met z'n tweeen, dus hij wordt niet super intensief gebruikt), maar onze energierekening is echt een lachertje, dus daar zou ik me niet echt druk om maken.