Kleine update,
Deze week gaat het goed weer worden en mijn vriend is een paar dagen vrij, dus we gaan de stallen leeg halen en naar de stort en oud ijzer rijden.
De houtblokken zijn iets lastiger, dus op facebook aan vrienden gevraagd of hun nog een makkelijke manier wisten. Mijn neef kwam met de oplossing "Laat Niek een kloof machine maken. Oude hydrauliek cilinder. Hydropomp, effe frame lassen. En kloven maar..."
Ik snap er niets van, maar mijn vriend zegt dat het een oplossing is en heeft hij weer een goede reden om met zijn trekker te poedersuiker, dus we gaan het gewoon proberen! Haha
Voor de rest gaat het hier best hard met eieren. Heb daarom ook op FB een oproepje voor eierdozen gedaan. We hebben nu 28 (waarvan er 19 vorig jaar zijn geboren) hennen en 3 vrouwelijke ganzen en ze leggen nu ongeveer 7 eieren per dag, de ganzen 1 ei om de dag. Ik verwacht dat als het weer mooier word dat ze ook meer gaan leggen. 
Ben ook heel benieuwd of onze kalkoen dit jaar eieren gaat leggen. Het vrouwtje hebben we vorig jaar als jong gekocht omdat het andere vrouwtje door een vos was gepakt. (We hadden er 2, maar Teun het trekpaard is op eentje gaan staan
)
Ze is nu al aardig volgroeid, dus nu nog een plek voor haar gaan creëren en hopen dat ze gaat leggen!

Teun is echt heel erg in de rui, dit was maar van een kant!