Scooter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:39

Tegen mij werd ook gezegd 30 uur :') zijn er uiteindelijk bijna 50 geworden :P en ik reed nou niet echt slecht ofzo hoor... Ja heb mijn rijbewijs vorig jaar gehaald :j

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:27

Ik heb een piaggio zip, super ding. Alleen niet wat je zoekt als ik het goed begrijp. Vespa is qua kwaliteit wel wat beter dan een Sym Fiddle en een (een klein beetje :=) mooier. :D Maar een Vespa is inderdaad meer diefstalgevoeliger dan een Sym. Alhoewel ze die ook zo meenemen, gewoon goede verzekering afsluiten. :j Ook geen AGM o.i.d. kopen.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 22:05

Mijn vader wil liever een scooter met een breder stuur, geen idee wat hij bedoeld. Ik ga het eens opzoeken.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:06

Een retroscooter bedoeld hij. Sym cello is een voorbeeld van een goede, niet Chinese :j

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:07

Mijn Honda heeft ook een heel breed stuur. Is niet altijd fijn. Zo kan hij bij ons niet in de schuur staan omdat die de deur niet door kan. Hij staat nu onder een klein carpoortje. Snap wel wat je vader bedoelt, wat meer 'scooter' onder je denk ik.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 22:10

Oh dat is iets te stoer voor mij hoor. :o Ik denk ook niet dat ik zon breed stuur kan hanteren hoor, ben niet zo groot.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:12

Ik heb een vespa LX50! Ben er super trots op en blij mee. Het is echt mijn kind. Hij is wel erg duur in onderhoud (en dan met name de onderdelen!!) dus dat is echt iets om rekening mee te houden. Ik heb een splinternieuwe gekocht. Mijn ouders wilden liever dat ik een andere scooter nam, maar ik wilde deze dus kreeg deze. Anders was het een piaggio zip geworden. Zijn ook hele leuke scooters, licht en niet duur in onderhoud.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 22:13

En wat ben jij per maand kwijt aan belastingen enzo?

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:17

VeraPopeye schreef:

Betaal alleen verzekering. Vespa in de verzekering is overigens ook duur, komt omdat ze erg diefstalgevoelig zijn en nog wel eens wat willen mankeren.. Moet toevallig donderdag weer voor een onderhoudsbeurt en nieuwe spiegels, dus dat gaat een hele bevalling worden..

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:17

VeraPopeye schreef:
Oh dat is iets te stoer voor mij hoor. :o Ik denk ook niet dat ik zon breed stuur kan hanteren hoor, ben niet zo groot.

Honda Shadow te stoer? Neeeh. Breed is inderdaad wennen. Toen ik van een foxje/puch ding af kwam van praktijk was bochten maken inderdaad even anders, maar went vanzelf. Ben zelf ook maar 1,67m.
Dit is hem (foto van Google): http://www.moto-bikers.pl/img/motocykle ... 150/1d.jpg

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:18

voor een scooter betaal je geen belasting, alleen verzekering :)
een nieuwe is qua verzekering natuurlijk wel duurder

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 22:21

Wat zijn de verplichte minimale kosten per maand dan?

Mooie scooter, maar ik vind het wel erg breed hoor. En ik ben nog 10 cm kleiner als jou. Net een motor, wel erg gaaf. Maar ik ben echt een meisjemeisje, dus vraag me af of het wel bij mij past

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:22

niet elke chinese is prul. Ik heb ook een chinese retro. 15000 gelopen, en nog steeds doet ie het prima ( tuurlijk moet je hem wel onderhouden ) En hij heeft altijd buiten gestaan ( ook snachts ). Start prima en rijdt prima.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 22:23

Ik wil wel echt een goede, en geen gezeur er mee. Het wordt toch wel voor een aantal jaar mijn vervoersmiddel, en wil er ook niet teveel onderhoud aan hebben

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:29

voor mijn verzekering ben ik 19 euro per maand kwijt. die van mij is 7 jaar oud en dit was de goedkoopste die ik kon vinden (accessoires enz heb ik meevezekerd)

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:31

ik heb er juist geen gezeur mee, hiervoor had ik een peugeot...goed merk denk je dan....nou als het maar iets koud was start problemen....en dat soort dingen

Vaak speelt een groot deel mee dat een scooter niet goed onderhouden wordt!

Die van mij is trouwens ook breed, met zo'n breed stuur.
Ik persoonlijk vind dat fijner, heb het gevoel dat ik stabieler op de weg lig :j

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:55

Als je vader de scooter ook gaat gebruiken zou ik m op zijn naam laten verzekeren, dan is de premie een heel stuk lager :j

Waarom twijfel je over de Vespa als ik vragen mag? :D

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 22:56

3200, dat brengt me aan het twijfelen haha!

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:05

MyHorseGirl schreef:
VeraPopeye schreef:

Betaal alleen verzekering. Vespa in de verzekering is overigens ook duur, komt omdat ze erg diefstalgevoelig zijn en nog wel eens wat willen mankeren.. Moet toevallig donderdag weer voor een onderhoudsbeurt en nieuwe spiegels, dus dat gaat een hele bevalling worden..

Ik heb juist nauwelijks mankementen aan mijn Vespa. In 2.5 jaar maar 1 keer een kapotte voorlamp. Diefstal gevoelig merk ik ook niks van, maar ik woon in het oosten. Misschien verschilt het per regio :+

TS, als je een kwaliteit scooter wil raad ik je echt een Vespa aan. :j kun je jaren en jaren mee.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:11

Met elk goed merk kun je jaren en jaren mee :=
mijn mio is 7 jaar, en ik doe hem echt nog niet weg. Hij loopt als een tierelier. Vaak zeggen mensen dat ie er nog zo nieuw uitziet, ligt er voornamelijk ook aan of ie droog staat, in een vochtige plek of niet enz.
met een goed slot om het achterwiel (niet het voorwiel, die kunnen ze er veel makkelijker afhalen) is ie sowieso al minder diefstalgevoelig.
ik ken een meisje die dr slot alleen om dr remschijf voor heeft zitten, in principe kan je daar nog mee rijden :+ maar niemand wil een riva stelen gelukkig :+

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 23:14

Hij komt bij mij de schuur, dus wel droog. Maar ben regelmatig bij de paarden en daar moet hij gewoon buiten staan

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:17

Die van mij staat ook onder een simpel afdakje op school, vaak ook helemaal nat. Ik heb een speciaal sponsje in mijn buddy liggen die heel goed vocht opneemt. Heerlijk als je geen natte kont wil en toch nog wat wil zien door je windscherm heen.

ik weet trouwens niet of je een windscherm wil?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 23:21

Ik denk het wel ja.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:23

Ik woon in de stad, en heb diverse kennissen met een vespa en er is nog nooit een van gestolen. Gewoon goed vast zetten en alarm erop. Wij hebben ze allemaal gewoon wa verzekerd ( ook de nieuwe) en dat kost ongeveer €80 per jaar.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:29

xRoosss schreef:
Ik heb juist nauwelijks mankementen aan mijn Vespa. In 2.5 jaar maar 1 keer een kapotte voorlamp. Diefstal gevoelig merk ik ook niks van, maar ik woon in het oosten. Misschien verschilt het per regio :+

TS, als je een kwaliteit scooter wil raad ik je echt een Vespa aan. :j kun je jaren en jaren mee.

Er zit al een nieuwe uitlaat onder, spiegel afgebroken en die zit aan het stuk vast waar je voorrem aan zit, snelheidsmeter kapot, klok kapot, remschijf ineens versleten, standaard die ineens scheef staat.. Tja, misschien heb ik gewoon pech. :') ik woon echt in de randstad en als je niet oplet, worden ze voor je neus meegenomen..