Pff, ik kan het niet! (muizenval)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:43

Wij hebben bij deboerderij zwarte bakjes achtjg iets en daar zit lokvoer in. Om de zoveel weken komen er mensen om de bak te verwisselen.
het is voer en dat begint na een uurtje te werkrn en daar ligt je muis

Sjolvir

Re: Pff, ik kan het niet! (muizenval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:59

Simpel gezegd, lokvoer is gewoon gif. Alleen zit dat gif verwerkt in iets wat de muizen eten.
En dat uurtje is vaak te optimistisch gedacht, doorgaans gaan ze nogal trager dood, ook afh. van hoeveel gif ze hebben binnengekregen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:07

heb ook klappers gehad om de muizen plaag bij het konijnenvoer op te lossen. Heel gek heb ik het snelst de muizen weg gevangen met (niet lachen) muizengif als lokkertje op de val. Geen idee hoe ik erop kwam maar voordat ze bij het gif kwamen om te eten waren ze al dood dus. het gif was aantrekkelijker dan de biks, brood en dan pindakaas. Vind in 1x goed dood beter dan in een uur tijd.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:16

sorry, muizen zijn inderdaad vervelend als je ze in huis hebt, en ik snap dat je er graag vanaf wilt. maar zoals sommige mensen hier met alle plezier alle details geven over hoe ze die beestjes dan hebben uitgemoord, vind ik echt walgelijk. anyway, succes ts! ik gok dat het er niet eentje was!

katten hebben werkt tot nu toe echt het beste! :)

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:25

Amiigo schreef:
wij hebben best vaak half dooie muizen :+ die doe ik dan in een plastic zak en smijt ze een x tegen de muur aan #) :evaw:

_O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:26

Mijn man is de beste muizenval,mijn katten snappen het niet zo, die brengen muizen van buiten naar binnen en laten ze vervolgens los.Dan vervolgens holt die muis door mijn huis,en roep ik mijn man die door huis lopend en kruipend de muis vangt en weer buiten zet.

Ik heb al een bordje op de deur voor de katten met een muis en een rode streep er door,maar volgens mij heb ik sociale katten die vinden het te koud voor de muizen buiten ;-).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:27

femo schreef:
sorry, muizen zijn inderdaad vervelend als je ze in huis hebt, en ik snap dat je er graag vanaf wilt. maar zoals sommige mensen hier met alle plezier alle details geven over hoe ze die beestjes dan hebben uitgemoord, vind ik echt walgelijk. anyway, succes ts! ik gok dat het er niet eentje was!

Zijn ook geen efficiënte nette killers, gaan vaak ook eerst tennissen met een levende muis.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:00

Sjolvir schreef:
femo schreef:

Zijn ook geen efficiënte nette killers, gaan vaak ook eerst tennissen met een levende muis.

Ja dat wilde ik ook zeggen, onze katten die gaan er mee spelen, dragen dat ding mee als hun kitten (en het zijn je-weet-wel-katers he :+) en dan sterven die muizen aan een hartaanval ofzo. Niks geen wondjes of iets dergelijks, ach ja..

(even off topic, zulke dingen doen ze ook met kikkers, mollen en ratten, ehh wat is er mis met onze katten? :+)

[EDIT] Wij hebben overigens geen last van muizen in huis, maar onze katten vangen die op het land, naast ons huis

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:02

Niks mis met je katten, doen ze zo ongeveer allemaal...

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:05

Sjolvir schreef:
Niks mis met je katten, doen ze zo ongeveer allemaal...

Oh dan is het goed, want onze vorige kat vrat die dingen meteen op hahaha

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 22:15

Ik haat het wanneer Bokt gelijk heeft en TS ongelijk. Of hij is opgestaan uit de dood... -O-

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:21

Oeps... zijn kinderen gaan wraak nemen!!

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:27

Iris82 schreef:
Ik haat het wanneer Bokt gelijk heeft en TS ongelijk. Of hij is opgestaan uit de dood... -O-

_O- _O- _O-

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 22:40

Ze zitten in de meterkast. Er zit een gat in de muur waardoor ze in de kamer kunnen. Dat kan ik dicht purren. Alleen dan verhongeren ze. Maar een klem in de meterkast zetten zie ik ook niet echt zitten.Is maar een kleine ruimte en dadelijk zit er een half vast ofzo. Of misschien vertrekken ze wel weer als er niets te eten valt?

Zouden ze ook vanuit de meterkast / kruipruimte naar achter de keukenkastjes kunnen komen? Want ze zitten dus ook in dr kastjes. Dat kan via de plint, maar ben ook benieuwd of ze een tweede route hebben.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:47

Me moeder had een muizen val waar ze niet meer uit konden, en gif in gestopt (ben blij dat het snelle gif was, anders was ik echt woedend geworden)... Maar ja, we hebben heel lang geprobeerd vriendelijk muizenval, daarna klappers, blijkbaar was me moeder het zat en tja....

Als het langdurige gif gedaan had ze mij helemaal niet blij gemaakt hoor :=

Maar met die klappers hoop ik ook altijd dat ze 'goed' terecht komen en niet poot vast en leeft nog of wat dan ook...

Kleine_Reijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:48

Kater kopen? Laat de kat van de buren binnen... (of hond, als ze een terriër oid hebben!)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:49

Een muis vriendelijke val kopen en dan dood slaan met een schep.

Sorry was even een grapje

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:51

Maartenn schreef:
dollyspikkel schreef:
Chocolade is toch giftig voor dieren? Lijkt me toch niet zo diervriendelijk dan.

Lekker belangrijk als de muis toch dood geklapt wordt :')

haha ja ik mag er niet om lachen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 22:58

Gif is nooit snel Puppy. Echt nniet.
Dat zou ik dus nooit doen.

Met schep op de val slaan ralphnwt? Kun je er beter een betontegel op gooien. :+ moet je eel iedere keer een nieuwe val kopen. Offe. Muis eruit en zelf op zn staartje gaan staan om m niet kwijt te raken? :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:59

franka75"
[quote="Maartenn schreef:
dollyspikkel schreef:
Chocolade is toch giftig voor dieren? Lijkt me toch niet zo diervriendelijk dan.

Lekker belangrijk als de muis toch dood geklapt wordt :')

haha ja ik mag er niet om lachen[/quote

De oplossing, stop je spouwmuur vol met chocola :D
Death by chocolate, het kan slechter!
Afbeelding

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:04

Nogmaals hahahahahahahahaha :D :D :D

PunzJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:05

Citaat:
Ik haat het wanneer Bokt gelijk heeft en TS ongelijk. Of hij is opgestaan uit de dood...

_O- Sorry TS _O- maar dit is té leuk opgeschreven.

Sterkte!!

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:06

één voordeel ts. Je hebt voorlopig wel piepend gezelschap dus je bent niet alleen :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:11

tja heb je niet nog oude paaseitjes in die diervriendelijke val of nutella of iets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:15

Mijn ouders hadden vroeger muizen die niet achteruit konden lopen bedenk ik me net, zaten bij de open haard in een randje toen er een nieuwe vloer in is gekomen, 1 muis vonden ze dood, de ander leefde nog maar die kon er niet wegkomen omdat hij niet vooruit kon en blijkbaar ook niet achteruit..
Ze hebben nog geprobeerd om hem terug te duwen maar het mocht niet meer baten, de 2e ging ook dood dus..
Weet niet of je er niets mee kan maar ik meld het maar even. Misschien kan je een doolhof maken voor ze ofzo