Verkeerd pinbedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:44

Heb je een bonnetje gekregen van het verschuldigde bedrag?
In principe ben je een overeenkomst aangegaan: jullie zijn samen overeengekomen om voor een bepaald bedrag die fotos over te nemen.
Jij bent daarbij in gebreke gebleven, je bent namelijk jou deel van de overeenkomst (namelijk het geld) niet nagekomen. Dat je dit zonder schuld hebt gedaan is een tweede.
De winkel staat dus in zijn recht om het geld van je te eisen.
Het was anders geweest als jullie ook 1,06euro overeengekomen waren om vervolgens te horen dat het 106euro moest zijn. Maar daarvan is nu geen sprake: jij wist wat het moest kosten en je bent hiermee accoord gegaan.

Of je de koop kam ontbinden durf ik niet met zoveel zekerheid te zeggen.

De manier waarop je bent aangesproken door de medewerkster is natuurlijk ronduit onbeschoft en daar zou ik werk van maken. Maar dat ontslaat je niet van je plicht om het verschuldigde bedrag te moeten betalen. Dit zijn twee verschillende dingen.
Laatst bijgewerkt door secricible op 21-11-13 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:45

kleinvosje schreef:
Nee Liedje, wat je nu zegt klopt niet. De insteek van dit soort bedrijven is dat ze kinderen voor weinig op de foto zetten. De eerste foto is gratis of kost maar 2,50, de rest van de gemaakte foto's moet voor betaald worden. De gemaakte foto's worden allemaal afgedrukt en naar de locatie van de fotoshoot gebracht, vaak een Albert Heijn o.i.d. . De klant ziet dus de foto's direct. Er wordt niets speciaal afgedrukt voor de klant. Alles wat niet afgenomen wordt, wordt vernietigd. Alles is geheel vrijblijvend dus.

TS, ik vind dat je het goed gedaan hebt zo. Als er niet eens een fatsoenlijk excuus van af kan, zou ik ook iemand van hogerhand willen spreken. Zo ga je niet met klanten om. Zelf zou ik de foto's al niet meer hoeven en zou ik ze zonder pardon terug sturen naar het postadres, met begeleidend schrijven dat je zwaar teleurgesteld bent in ze of zo.

Dan is het afhankelijk van het bedrijf, er zijn namelijk ook wel bedrijven die niet van te voren printen! Waar ik werk worden de foto's meestal ook vrijblijvend gemaakt maar pas afgedrukt als ze besteld worden en dan kan je een afdruk dus niet ruilen. (wij werken via oypo das een soort hosting in hun voorwaarden word genoemd dat het om een uitzondering zou gaan op de retourvoorwaarde via internet verkoop).

Als je de foto's trouwens gewoon bekijkt en koopt in de winkel heb je ook niet perce recht om de koop te ontbinden, winkel verkoop is daarin anders als internet verkoop

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 19:47

Ja zo is het inderdaad je betaalt €2,50 en je kunt geheel vrijblijvend de foto's kopen. En ze drukken ze dus ook vrijblijvend af.

Aan de telefoon mijn verhaal gedaan en gevraagd dit is toch hoop ik niet jullie gang van zaken?
Nee mevrouw, maar wij krijgen pas volgende week de boekhouding binnen dan kunnen we dat bekijken en zullen we een acceptgiro sturen en kunt u het resterende bedrag betalen! Waarop ik gezegd heb.. Volgens mij is een excuus allereerst op zijn plaats en als dat niet het geval is dan stuur ik de foto's wel terug en mag je due €1,05 in je zak steken! Waarop ze me direct vertelde ja zo werkt het natuurlijk niet! Ik zei leg het dan maar weer bij jouw baas neer en dan hoor ik het wel. Ja die zijn morgen terug dan nemen ze wel contact op.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:48

Liedje89: niet correct. Als een portret in opdracht is gemaakt mag dat portret door die persoon gebruikt worden.

"Als een portret in opdracht is gemaakt, brengt het portretrecht een inperking van de rechten van maker met zich mee. De maker of auteursrechthebbende heeft in beginsel het exclusieve recht om het werk openbaar te maken en te verveelvoudigen. Het portretrecht beperkt het recht om openbaar te mogen maken. Daarvoor is toestemming nodig van de geportretteerde. De afgebeelde persoon of diens nabestaanden mogen het portret vermenigvuldigen en openbaarmaken zonder toestemming van de maker. " https://nl.wikipedia.org/wiki/Portretre ... jn_gemaakt

Punt is: juridisch kun je er heel veel bijhalen!

Maar als je er gewoon op de redelijke manier naar kijkt dan heeft het bedrijf met z'n horkerige gedrag wat mij betreft het recht op nabetaling verspeeld, anderzijds vind ik het niet per se nodig dat je dan zelf nog wel de foto's houdt. Gewoon koop terugdraaien dus, en daarna niet meer bij elkaar in de buurt komen.

Maar als bedrijf dus niet gaan zeuren over juridische zaken als maatwerk of 'koop kan niet meer ontbonden worden' - dan had je je maar behoorlijk moeten gedragen. Als ze het zo willen spelen, dan zou ik gaan voor het volledige: de foto's, de korting EN excuses voor de chantage. Oh ja, en niet te vergeten de proceskosten.

Pearlx

Re: Verkeerd pinbedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:52

Ik vind dat je goed handelt TS!! wat een mensen, er kan nog geen excuus vanaf!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:53

secricible schreef:
Heb je een bonnetje gekregen van het verschuldigde bedrag?
In principe ben je een overeenkomst aangegaan: jullie zijn samen overeengekomen om voor een bepaald bedrag die fotos over te nemen.
Jij bent daarbij in gebreke gebleven, je bent namelijk jou deel van de overeenkomst (namelijk het geld) niet nagekomen. Dat je dit zonder schuld hebt gedaan is een tweede.
De winkel staat dus in zijn recht om het geld van je te eisen.
Het was anders geweest als jullie ook 1,06euro overeengekomen waren om vervolgens te horen dat het 106euro moest zijn. Maar daarvan is nu geen sprake: jij wist wat het moest kosten en je bent hiermee accoord gegaan.

Of je de koop kam ontbinden durf ik niet met zoveel zekerheid te zeggen.

De manier waarop je bent aangesproken door de medewerkster is natuurlijk ronduit onbeschoft en daar zou ik werk van maken. Maar dat ontslaat je niet van je plicht om het verschuldigde bedrag te moeten betalen. Dit zijn twee verschillende dingen.

Dit lijkt mij nog de meest logische redenatie.

Portretrecht heeft in deze situatie niet veel van doen, dat zou pas gaan gelden als de maker of de klant de foto's voor andere doeleinden wil gebruiken.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:57

Volgens mij is een consument veel meer beschermd voor dit soort dingen. Ik twijfel of de TS het voledige bedrag wettig gezien moet betalen. De verkoper heeft haar weg laten lopen, als die ter plekke de fout had gezien was het andere koek geweest.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:15

miss_lizje schreef:
Volgens mij is een consument veel meer beschermd voor dit soort dingen. Ik twijfel of de TS het voledige bedrag wettig gezien moet betalen. De verkoper heeft haar weg laten lopen, als die ter plekke de fout had gezien was het andere koek geweest.

Waar moet je in hemelsnaam voor beschermd worden? Je bent samen een bedrag overeengekomen. De fout is niet gemaakt bij het overeenkomen van de ruil, maar bij het afhandelen van jou gedeelte van die ruil. Of ze daar nou in de winkel achterkomen of achteraf maakt dan niks uit.
Het enige wat je in theorie kan doen is verklaren dat je dacht dat het 1,06 kostte en dat dat de overeenkomst is geweest. Of dat je de rest contant heb betaald ofzo...
Zolang je geen bonnetje hebt of ander bewijs dat dat kan tegenspreken kun je dat proberen, maar dan ben je de boel wel aan het belazeren.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:18

ik vraag me ook af of ze wettelijk gezien nog iets kunnen maken. Jij hebt betaald voor je foto's. dat het maar 1,05 is tja jammer...hoe willen zij gaan bewijzen dat een ander bedrag overeengekomen is vantevoren? En als ze je gegevens niet hadden, hadden ze ook niets gekund.

Normaliter zou ik ook gewoon betalen (maar 105 euro...jeetje). Maar na zo toegesproken te worden zou ik zeggen.. bekijk het maar. En anders laat ze ook maar jouw tijd en sms jes vergoeden die je door hun fout kwijt bent. En als ze echt moeilijk gaan doen en je zegt...neem de foto\s maar terug dan, kan ik me niet voorstellen dat er ook maar 1 rechter is die hun in het gelijk gaat stellen. wat een gezeik zeg....denk je leuk foto\s te laten maken van je zoontje :(

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:26

IHN schreef:
ik vraag me ook af of ze wettelijk gezien nog iets kunnen maken. Jij hebt betaald voor je foto's. dat het maar 1,05 is tja jammer...hoe willen zij gaan bewijzen dat een ander bedrag overeengekomen is vantevoren? En als ze je gegevens niet hadden, hadden ze ook niets gekund.

Normaliter zou ik ook gewoon betalen (maar 105 euro...jeetje). Maar na zo toegesproken te worden zou ik zeggen.. bekijk het maar. En anders laat ze ook maar jouw tijd en sms jes vergoeden die je door hun fout kwijt bent. En als ze echt moeilijk gaan doen en je zegt...neem de foto\s maar terug dan, kan ik me niet voorstellen dat er ook maar 1 rechter is die hun in het gelijk gaat stellen. wat een gezeik zeg....denk je leuk foto\s te laten maken van je zoontje :(

Je gegevens kunnen ze gewoon opvragen bij de bank, dat gebeurt ook regelmatig. De bank fungeert dan als tussenpersoon (mag in principe de gegevens niet afgeven) en stuurt jou een brief of belt je om te vragen het verschuldigde bedrag over te maken.
Als ts per ongeluk 1050 had overgemaakt, zou het dan ook gewoon zijn "je hebt betaald, dus jammer dan!" Zou wat zijn...
Bewijzen kunnen ze doen via een eventuele bon, vaste prijzen die ze hanteren, enz. Dat zal geen probleem zijn.

Het is niet zo dat ts moet betalen uit coulance (dan had ik ook gezegd bekijk het maar), ze is het gewoon verplicht. En dus zal een rechter haar wel degelijk verplichten het resterende bedrag dat ze overeengekomen zijn te betalen.

Het zijn 2 verschillende dingen:
een onbeschofte verkoopster--> aanpakken, direct naar haar leidinggevende en door naar de volgende leidinggevende tot iemand iets doet. En anders met naam van het bedrijf je ervaring op internet.
Een misgelopen overeenkomst--> heb ik al eerder benoemd en moet je dus gewoon betalen.

Een onbeschofte verkoopster betekend niet dat jij je plicht niet hoeft na te komen, zou wat zijn zeg... Wie bepaalt dan bij hoeveel onbeschoftheid je ineens niet meer hoeft te betalen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:26

secricible schreef:
Waar moet je in hemelsnaam voor beschermd worden? Je bent samen een bedrag overeengekomen.

Vooral dat je op een bepaald moment moet kunnen rekenen op dat het is hoe het is. Na een half jaar bv kun je het echt niet meer maken: mensen bekijken hun saldo en baseren hun beslissingen daarop. Zomaar nog 100 euro van lang geleden kan niet. (Er komen al heel veel mensen in de problemen door behoorlijk onvoorspelbare naheffingen.) Bij overeenkomsten met bedrijven is het op een bepaald moment 'nu is het zo en niets anders'. Alle fouten die daarna nog aan het licht komen zijn het risico voor de gedupeerde. Da's heel vervelend als dat je overkomt, maar pech gehad.
Als ondernemer heb je daarin bovendien wat extra risico.

Na dat moment (en waar dat precies ligt weet ik niet maar er is een moment dat het niet meer redelijk is om nabetaling te verlangen) kun je alleen nog hopen dat iemand wil meewerken, maar kun je het niet meer eisen. En als je hoopt op medewerking, dan dien je je een beetje behoorlijk op te stellen. IK denk dat dat moment wel ongeveer ligt bij het de winkel uitlopen. En ik denk dat je bovendien als ondernemer ook een zeker fatsoen moet hebben: behandel je klanten behoorlijk. Als je zelf zo'n grote fout maakt EN je medewerker gaat daarna nog een partij bedreigen en chanteren en mogelijk frauderen, dan moet je gewoon het fatsoen hebben om te zeggen: ok, wij maken hier een potje van, onze welgemeende excuses en we zetten hier een streep onder.

Het onderste uit de kan willen hebben (namelijk na alle overlast voor TS ook nog de betaling te eisen) vind ik buitengewoon laakbaar. Zelfs als het juridisch mogelijk is (nog helemaal niet zeker), dan ben je gewoon echt een ongelofelijke klantonvriendelijke hork. Vreemd als je je dan op het fatsoen van de klant moet beroepen maar zelf geen fatsoen lijkt te kunnen tonen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:31

secricible schreef:
miss_lizje schreef:

Waar moet je in hemelsnaam voor beschermd worden? Je bent samen een bedrag overeengekomen. De fout is niet gemaakt bij het overeenkomen van de ruil, maar bij het afhandelen van jou gedeelte van die ruil. Of ze daar nou in de winkel achterkomen of achteraf maakt dan niks uit.
Het enige wat je in theorie kan doen is verklaren dat je dacht dat het 1,06 kostte en dat dat de overeenkomst is geweest. Of dat je de rest contant heb betaald ofzo...
Zolang je geen bonnetje hebt of ander bewijs dat dat kan tegenspreken kun je dat proberen, maar dan ben je de boel wel aan het belazeren.

Daar bedoel ik mee, dat als de TS een bon heeft waar maar 1,05 op staat dit haar "nieuwe" overeenkomst is. Aangezien er gepint is en de verkoper zelf het bedrag heeft ingetikt is de verkopende partij daar zelf verantwoordelijk voor. Ik denk dat de TS het resterende bedrag dus niet verplicht is te betalen. In geval van overschrijven via internetbankieren etc. is het een tikfout van de kopende partij en moet die daar voor opdraaien.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:35

Shadow0 schreef:
secricible schreef:
Waar moet je in hemelsnaam voor beschermd worden? Je bent samen een bedrag overeengekomen.

Vooral dat je op een bepaald moment moet kunnen rekenen op dat het is hoe het is. Na een half jaar bv kun je het echt niet meer maken: mensen bekijken hun saldo en baseren hun beslissingen daarop. Zomaar nog 100 euro van lang geleden kan niet. (Er komen al heel veel mensen in de problemen door behoorlijk onvoorspelbare naheffingen.) Bij overeenkomsten met bedrijven is het op een bepaald moment 'nu is het zo en niets anders'. Alle fouten die daarna nog aan het licht komen zijn het risico voor de gedupeerde. Da's heel vervelend als dat je overkomt, maar pech gehad.

Na dat moment (en waar dat precies ligt weet ik niet maar er is een moment dat het niet meer redelijk is om nabetaling te verlangen) kun je alleen nog hopen dat iemand wil meewerken, maar kun je het niet meer eisen. En als je hoopt op medewerking, dan dien je je een beetje behoorlijk op te stellen. IK denk dat dat moment wel ongeveer ligt bij het de winkel uitlopen. En ik denk dat je bovendien als ondernemer ook een zeker fatsoen moet hebben: behandel je klanten behoorlijk. Als je zelf zo'n grote fout maakt EN je medewerker gaat daarna nog een partij bedreigen en chanteren en mogelijk frauderen, dan moet je gewoon het fatsoen hebben om te zeggen: ok, wij maken hier een potje van, onze welgemeende excuses en we zetten hier een streep onder.

Het onderste uit de kan willen hebben (namelijk na alle overlast voor TS ook nog de betaling te eisen) vind ik buitengewoon laakbaar. Zelfs als het juridisch mogelijk is (nog helemaal niet zeker), dan ben je gewoon echt een ongelofelijke klantonvriendelijke hork. Vreemd als je je dan op het fatsoen van de klant moet beroepen maar zelf geen fatsoen lijkt te kunnen tonen.

Ik kan niet anders dan dat beamen, ik zou er daarom ook zeker actie op ondernemen.
Dat er een termijn is waarop dit verloopt vraag ik me af, maar ik weet iig zeker dat die niet zodanig is als je de winkel uitloopt. Niet alle winkels kunnen dezelfde dag hun fout nog traceren.

Miss_liszje: ts is mondeling overeengekomen 105 euro te betalen. Het andere bedrag is niet overeengekomen. Dat zou betekenen dat als de cassiere 1050 had ingetypt ts daar automatisch mee accoord gaat? Sterker nog: als ts 150 had gepind met het idee 45e contant te hebben zou ze accoord zijn gegaan om 150te betalen voor de foto's?
Het bedrag dat je pint is geen overeenkomst,d at is het nakomen van je overeenkomst.
Ik geef al aan: als ze alleen deze bon heeft en er verder geen bewijs is kan ze beweren dat ze 1.05 overeengekomen zijn, maar aangezien ts prima weet dat dat niet zo is is ze dan wel de boel aan het belazeren. Het is aan haar de keuze of ze dat doet of niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:37

Laatst bijgewerkt door secricible op 21-11-13 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:40

secricible schreef:
Dat er een termijn is waarop dit verloopt vraag ik me af, maar ik weet iig zeker dat die niet zodanig is als je de winkel uitloopt. Niet alle winkels kunnen dezelfde dag hun fout nog traceren.

Maar dat is gedeeltelijk gewoon ondernemersrisico: je draagt je eigen fouten. Daarvoor bereken je risico-opslag in je prijzen, of je sluit een verzekering af ofzo.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:41

secricible"
[quote="Shadow0 schreef:
secricible schreef:

Ik kan niet anders dan dat beamen, ik zou er daarom ook zeker actie op ondernemen.

Miss_liszje: ts is mondeling overeengekomen 105 euro te betalen. Het andere bedrag is niet overeengekomen. Dat zou betekenen dat als de cassiere 1050 had ingetypt ts daar automatisch mee accoord gaat? Sterker nog: als ts 150 had gepind met het idee 45e contant te hebben zou ze accoord zijn gegaan om 150te betalen voor de foto's?
Het bedrag dat je pint is geen overeenkomst,d at is het nakomen van je overeenkomst.
Ik geef al aan: als ze alleen deze bon heeft en er verder geen bewijs is kan ze beweren dat ze 1.05 overeengekomen zijn, maar aangezien ts prima weet dat dat niet zo is is ze dan wel de boel aan het belazeren. Het is aan haar de keuze of ze dat doet of niet.[/quote]

Als de cassiere dat had gedaan en de ts was erachter gekomen op dat moment was het de fout van de cassiere. De gene die de fout maakt moet hem na mijn idee op coulant oplossen. De cassiere is er later pas achter gekomen dat het pinnen fout is gegaan. Persoonlijk zie ik de drempel van de winkel als "het is betaald". Garantie van het product daarbuiten gelaten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:42

Jeetje, verkloot de quote...

Als ts er dus buiten pas achter was gekomen, bijvoorbeeld de volgende ochtend bij het checken van haar saldo had ze naar haar centen kunnen fluiten zeg jij? Dat zou wel heel bizar zijn en fraude ontzettend in de hand werken. Hoeveel mensen drukken er blind op die ok-knop...
zoals jij het persoonlijk ziet is wettelijk onjuist helaas. Dan kun jij het nog zo zien.
Als ik een bank koop en in de winkel 100euro betaal en afspreek de rest later kan ik toch ook hiet zeggen "tja, maar ik ben de winkel uitgelopen met betaling van 100euro, helaas voor jou!"
Het snijdt totaal geen hout.

Wettelijk kom je een koopovereenkomst overeen (2fotos voor 105euro) en die heb jij na te komen. Ts is dus in gebreke gebleven, simpel. Daar hoeft niemand coulant voor te zijn.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:47

secricible schreef:
Jeetje, verkloot de quote...

Helaas heeft bokt een qoute limiet, heb geen woorden verdraaid, alleen even de ] weggehaald zodat ik mijn reactie kon plaatsen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:49

Secricible: ten eerste is de consument daarin dus beter beschermd dan de ondernemer. Ten tweede is het wel degelijk zo dat je dus soms je geld niet terug krijgt, en wordt er ook wel degelijk misbruik van gemaakt (vooral met misleidende kortingen waarbij de klant akkoord gaat: het is dan ook niet voor niets dat dit specifiek is geregeld in het consumentenrecht, zodat de verkopers niet kunnen zeggen, 'oh, u bent er nou eenmaal mee akkoord gegaan.')

Wat betreft je link: dat gaat ook naar een forum voor zover ik na kan gaan, en er staat verder weinig bij. (Wel de argumenten die hier ook langs komen, maar geen werkelijke uitspraak van de rechter in een soortgelijke zaak.)

Daarnaast spelen hier dus extra zaken, namelijk dat de TS in beginsel de zaak in redelijkheid wilde oplossen maar dusdanig raar werd behandeld (bedreigd met aangifte, poging tot fraude, en geen excuus daarvan via het bedrijf) dat ze dat nu niet meer wil.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:51

Snap ik, was ook geen boosheid, maar kon er in eerste instantie totaal geen wijs meer uit, omdat het door je haakje leek alsof ik had gezegd wat shadow had gezegd. Volgende keer kun je denk ik beter de middelste quote er gewoon uithalen, dat leest wat makkelijker...

Shadow: dit is geen forum, mensen kunnen vragen stellen aan een klantenservice van juridische adviseurs, welke een antwoord hierop geven.
Bij misleidende kortingen is er sprake van een misleidende verkoopovereenkomst en dus wat anders.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:00

Secricible: er staat toch echt bij: "Stel uw vraag over uw conflict aan onze forumgebruikers" (als je teruggaat naar /forum.)
Dat 'helpdesk' is volgens mij gewoon een titeltje dat je krijgt als je meer dan zoveel keer gereageerd hebt.

(En anders, tsja, iets met dat paarden best geslagen mogen worden omdat hun huid zo dik is enzo... De Rijdende Rechter blinkt al niet uit in deskundigheid, dus in vage medewerkers heb ik ook niet zoveel vertrouwen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:45

Wat een raar verhaal..
Mijn eerste reactie was ook dat mevrouw haar baas aan het oplichten was, maar ik vind de reactie van haar baas zelf wel heel apart ook.. Nooit van klantvriendelijkheid gehoord zeker..
Ze hadden op zijn minst kunnen overleggen met jou om tot een oplossing te komen, geld eisen en geen excuses maken vind ik echt niet kunnen en zou daar ik niet zomaar mee akkoord gaan.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:12

Ik geef de TS groot gelijk. Als ze de boel niet netjes willen afhandelen, dan houdt het helemaal op.
Maar ik vraag me wel af wat voor foto's het zijn voor zo'n groot bedrag?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:25

Ik had de voicemail mooi aan d'r baas laten horen zelfs. Is ze nou helemaal gek!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:31

Elan_GV: dat heeft ze gedaan, en die baas deed er eigenlijk niks mee... :\