Grappig plaatje hierboven
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_suus19_ schreef:Achja ikke, wie weet ben ik beïnvloed door de autobanden fabrikanten. Geen idee. Maar het is toch echt mijn ervaring. En landen gaan het echt niet verplicht stellen om de fabrikanten te supporten, moeten ze wel betere redenen voor hebben.
Grappig plaatje hierboven
. MarianneW schreef:Ik snap dat jaar rond met winterbanden niet...
Wij rijden ook niet veel (max 10000 op een jaar, wss nog minder), maar waarom zou je je banden niet wisselen? Luiheid?
manie schreef:Het fenomeen winterbanden in natuurlijk commercieel gezien een 'klapper' van de eerste orde!!
1) er worden 2x zoveel banden verkocht.
2) soms 2x zoveel velgen
3) 2x zoveel montage handelingen
4) soms ook nog kosten voor opslag
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Echt ik vind het marketing technisch écht briljant
ikke schreef:manie schreef:Het fenomeen winterbanden in natuurlijk commercieel gezien een 'klapper' van de eerste orde!!
1) er worden 2x zoveel banden verkocht.
2) soms 2x zoveel velgen
3) 2x zoveel montage handelingen
4) soms ook nog kosten voor opslag
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Echt ik vind het marketing technisch écht briljant
Kijk, wij begrijpen elkaar!
Punt is hierbij dat de winterse omstandigheden van de (voor)Alpen een iets ander fenomeen is dan die zielige sneeuwvlokjes die hier vallen, naast het feit dat ze in die omgevingen hellingen van minder dan 10% niet eens aankondigen.
Ik ben hartje zomer ook weleens vastgereden op een 'Ollander die een te steile heilling in een te volle auto met te weinig motorvermogen (en chauffeurskunde?) probeerde te nemen. Daar waar hij teug het dal in moest voor een niuwe aanloop, reed ik met mijn volgeladen V8 Discovery in 2-laag gewoon omhoog alsof het een vlakke weg was.........
Mizora schreef:Is dan de winterband de commerciële klapper of de zomerband?
Want anders dan een hogere slijtage heb ik nog geen voordeel gehoord voor zomerbanden.
Hier lees ik wel dat er blijkbaar verschil is, maar wat is me nog steeds niet duidelijk.
http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking- ... 519617.pdf
@manie: en dus is je remweg ook langer geworden want je bent 600kg zwaarder geworden, in een situatie dat je sowieso al een langere remweg hebt en zonder passend profiel. Klinkt echt als een veiligste situatie. Zolang het goed gaat, gaat het goed.
Mizora schreef:@manie: en dus is je remweg ook langer geworden want je bent 600kg zwaarder geworden, in een situatie dat je sowieso al een langere remweg hebt en zonder passend profiel. Klinkt echt als een veiligste situatie. Zolang het goed gaat, gaat het goed.
ikke schreef:Mizora schreef:@manie: en dus is je remweg ook langer geworden want je bent 600kg zwaarder geworden, in een situatie dat je sowieso al een langere remweg hebt en zonder passend profiel. Klinkt echt als een veiligste situatie. Zolang het goed gaat, gaat het goed.
Nee, remsystemen zijn gebouwd op maximale beladingen, dus in dat opzicht maakt het extra gewicht niet uit.
Waar het om gaat is tractie. Zolang je tractie hebt, heb je controle.
Bijvoorbeeld ABS is daarin een zinnig hulpmiddel. Je staat niet eerder stil met ABS maar je hebt wel de controle waar je stil komt te staan.