Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:De klep laat ik nooit naar beneden hoor, daar word ik ook niet vrolijk van.
Fiffill schreef:Geryon schreef:GadverWat maakt het voor studenten dan anders?
Wat is daar gadver aan? Je zet toch niet je spullen smerig weg, je spoelt het gewoon netjes om wat is er vies aan een schoon bord wat een halve dag op het aanrecht blijft staan? Je zou haast zeggen dat echt afwassen overbodig is het enige wat je doet is dan even extra goed poetsen met wat afwasmiddel erbij.
Hier ook één keer per dag de afwas, na het avondeten. Een enkele keer blijft het staan.
Koper schreef:Exact. Op het moment dat de klep dus wél omlaag is, wat dan ook nog het moment is dat je in de buurt van die vaatwasser bezig bent omdat je 'm aan het uitruimen bent, ben je er niet op bedacht.
Geryon schreef:Fiffill schreef:Wat is daar gadver aan? Je zet toch niet je spullen smerig weg, je spoelt het gewoon netjes om wat is er vies aan een schoon bord wat een halve dag op het aanrecht blijft staan? Je zou haast zeggen dat echt afwassen overbodig is het enige wat je doet is dan even extra goed poetsen met wat afwasmiddel erbij.
Hier ook één keer per dag de afwas, na het avondeten. Een enkele keer blijft het staan.
Ik had er nogal een ander beeld bij. Eén keer per dag afwassen, na het avondeten, kan ik dan nog wel begrijpen. Maar zou sowieso niet kunnen leven met borden in de gootsteen oid. Vind het zo onopgeruimd.
Afwismiddel erbij is nou niet bepaald overbodig vind ik. Niet al het vuil gaat (kán) weg met enkel water.
Miracle_ schreef:princesmax schreef:ik was nooit iets af daar heb ik een vaatwasser voor.
Daarom staat er ook in de titel "Afwassen met de hand"
Dus jij pleurt alles smerig in dat ding? Er zijn ook vast dingen die er niet in mogen.
Fiffill schreef:Geryon schreef:
Ik had er nogal een ander beeld bij. Eén keer per dag afwassen, na het avondeten, kan ik dan nog wel begrijpen. Maar zou sowieso niet kunnen leven met borden in de gootsteen oid. Vind het zo onopgeruimd.
Afwismiddel erbij is nou niet bepaald overbodig vind ik. Niet al het vuil gaat (kán) weg met enkel water.
Vieze resten hoeven van mij ook echt niet op het aanrecht te staan hoor.
Maar een bordje waar 'n broodje op heeft gelegen is nou niet echt zo smerig dat het per se met sop gewassen zou moeten worden. Maar je wast het 's avonds toch mee met de rest. Overdag wordt er toch niet zo heel veel gebruikt (vooral glazen en kopjes en dat zijn niet echt dingen die heel vies zijn, dat spoel je even om en dan zet je het op het aanrecht).
Wij zetten het gewoon links van de gootsteen neer, rechts ervan is de rest van het aanrecht wat gebruikt wordt voor koken ed.
Wat ik wel echt vies vind is mensen die de boel niet afspoelen voor het afwassen dan drijven die resten dus in je afwaswater... bah.