Meer bokkers met lentekriebels en een balkon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re: Meer bokkers met lentekriebels en een balkon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:32

Iemand nog ideeen... ik zit zuid/zuidwest dus hele dag volle zon zo ongeveer... mijn balkon is in de zomer echt niet te doen zo warm... voor en najaar is het heerlijk... maar alles gaat dus gewoon ook dood. Het verbrand gewoon... Ik zoek dus planten die in de volle zon kan, niet te onderhoudsintensief zijn en die het liefst in de winter niet naar binnen hoeven of in de winter in de schuur zouden kunnen staan waar het ook niet heel warm is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:43

Ik heb munt / knoflook / aardbeitjes op het balkon, deze zouden volgens de kaartjes en het tuincentrum in de volle zon moeten kunnen. Heb het balkon ook op zuid/zuidwest :j

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:50

Aardebeien kan ik proberen :)). Munt was hier vorig jaar ook verbrand... maar kan wellicht nog een soort proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:51

Oh en ik heb een braam neergezet in een grote bak, die schijnen er ook tegen te kunnen :j

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:57

Oh wat een leuk topic! Even hier een stipje, ik ben dit jaar verhuisd naar een appartement met balkon (GODZIJDANK van die @%&-slakken af) en nou heb ik de neiging om een vertikale tuin op te gaan hangen aan de muur. Mijn balkon is wel 20% van wat ik hier voorbij zie komen, maar ik doe het met wat ik heb.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:01

Fielychi schreef:
ssssuus schreef:
Die ga ik ook namaken! De kussens heb ik al... Nu nog het onderstel :D

Ik precies andersom, heb de pallets geregeld, nu nog kussens. :)
Waar heb jij de kussens gehaald? Zie bij de Ikea mooie dikke op de website, denk dat ik daarvoor ga.

Moet zeggen, met dit mooie weer begint het echt te kriebelen om aan de slag te gaan, alleen de kou 's nachts houd me nog tegen. Anders zijn mijn plantjes en kruiden zo weer dood.. :o

Ja van ikea heb ik de kussens! Zijn echt heel fijn! Mijne word maar 1.20 breed anders kon ik geen geschikte kussens vinden! :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:12

aardbeien doen het prima :j munt etc heb ik ook vol bij mijn zonnige balkon, maar die staan nu achter zo'n balkon afscherm doek dus hebben iets meer schaduw. en Spaanse margrieten, die doen het ook goed in de zon :)
Als de zon echt hard gaat wil ik nog wel eens de parasol opzetten om de plantjes een beetje te beschermen :) en pas water geven als de zon weg is :j

ik heb net even snel wat fotootjes gemaakt van mijn balkonnetje, zal ze even uploaden zo. tis nog een beetje rommelig haha

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:19

Afbeelding
Zoals je ziet een mini balkonnetje :))

en even vanuit de woonkamer dus ook die elho plantenbakken :))

Afbeelding

Afbeelding

ook ik heb niet echt schitterend uitzicht :P

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:21

Dan heb je wel nog wat schaduw... :) Maar wel leuk gedaan zeg :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:23

ja de zon heb ik hier nu vanaf ca 12.00 tot ca 18.00 daarna gaatie rap weg :j maar dan is hij dus wel op zn heetst op de planten.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:43

Ik vind het er wel gezellig uitzien, leuk ook die plaat op de muur!
Daar heb ik geen plaats voor.

Klappert jouw doek voor het 'hek' niet heel erg. Ik heb hem tussen de spijlen doorgehaald.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:49

nee eigenlijk niet. Ik heb de wind eigenlijk bijna nooit op mn balkon staan dus dat scheelt ook wel. Ik zit net in zo'n hoekje :j ik wilde zo min mogelijk van die lelijke reling zien als ik op mn balkon zit :')

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:51

Dat scheelt wel, als de wind verkeerd staat waai je hier weg.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:57

http://img199.imageshack.us/img199/4585/hofp.png
een oude foto van google maps haha. Mijn balkon is die rechts naast die schotel. ik zit dus echt ideaal en ben ook de enige die zn balkonnetje zo heeft. Mijn balkonnetje is daardoor wel net iets kleiner dan die van de rest haha, maar ik vind die privacy wel lekker :j

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:35

Is het voor de balkonnetjes in de volle zon geen idee mediterraanss planten te kopen?
Denk aan bougainville, druiven, aardbeien etc?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:58

Wat leuk die verschillende kleuren Elho bakken Eleionomae :j
Klein of niet , je hebt iig een bakon en kan je neus luchten .

Bij mij word het ook erg heet op het balkon , zo mini koniferen doen het ook goed .
Aaardbeienplantjes ...die ga ik denk ik ook eens proberen .

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:25

lavendel doet het ook heel goed in de zon :) oregano, tijm, rozemarijn. al deze planten kunnen ook swinters goed buiten blijven. al houdt tijm niet van natte voeten.
en cactussen en succulenten, is ook altijd mooi om te zien wanneer deze in bloei staan. deze zet je swinters wel best binnen en vorstvrij (met weinig water).

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:49

ditano schreef:
Wat leuk die verschillende kleuren Elho bakken Eleionomae :j
Klein of niet , je hebt iig een bakon en kan je neus luchten .

Bij mij word het ook erg heet op het balkon , zo mini koniferen doen het ook goed .
Aaardbeienplantjes ...die ga ik denk ik ook eens proberen .

Ja ze zijn leuk hoor die bakken, vooral ook met die vrolijke kleurtjes. Zag dat die bak met dat tafelblad er ook in het roze was. Die heb ik vorig jaar helaas niet gezien haha. In die bak heb ik overigens mn aardbeitjes zitten :j in de roze bakken gaan straks weer margrieten denk ik al is dat idee van bougainville ook wel leuk :j mijn buurman heeft klimop op zn balkon, dat wil ook prima.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:25

Vandaag maar weer bij de intratuin geweest, maar nog niet echt geslaagd wat zitmeubels betreft. Wil iets waar ik lekker een beetje in kan chillen, dus geen bistrosetje ofzo, en wat ook nog gaat passen hier. Is of niet m'n smaak, of ze hebben er geen klein tafeltje van, of het zit voor geen meter. :')

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:25

Wat een leuke ideeën komen hier voorbij! :) Wij zijn dit jaar ook begonnen om ons balkon wat in te richten.
We hebben helaas niet een heel groot balkon, maar je kunt er prima met drie mensen zitten.

Momenteel staat er een steigerhouten tafel & twee barkrukken. Voor de reling komt nog zo'n schut van riet.
Aan de reling hangt een bak met kruiden erin, en verder moet het nog gezellig worden gemaakt met potjes, poster, oid.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 05:44

Gewoon stoelen en tafeltje apart van elkaar kopen Exitium :j
Heb ik ook gedaan ....het tafeltje heb ik voor 12 Euro bij Ikea gekocht , en deze staat al zeker 3
jaar dag in dag uit buiten .

Afbeelding

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:08

Dat tafeltje van hierboven staat op mijn (enorme) wensen-lijstje voor naast mijn toekomstige 'lounge-bank'! ;)
I loooooooooooooove Ikea! :D
Gelukkig of helaas, ik woon er ook dichtbij...

Hopelijk wordt het wel snel mooi weer, want het kriebelt als een malle om aan de slag te gaan, maar op dinsdag (mijn vrije dag) is het steeds slecht weer de laatste tijd. :o

Eleionomae -> ik vind dat je je balkon ontzettend leuk en creatief hebt gemaakt! Heel uitnodigend en gezellig, echt een verlenging van binnen! :))

Zunzuncito -> verticale tuin heb ik ook aan gedacht, maar ben bang dat het met mijn groene vingers jammer van de moeite is. Wil je het met een pallet doen of ..?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:12

Lounge-achtig iets is inderdaad ook waar ik naar op zoek ben, alleen dan nog iets wat ik kwijt kan ook. Iets waarin ik lekker onderuit gezakt in het zonnetje kan zitten, boekje of tablet erbij. Die stoelen zien er op zich goed uit, ditano, maar niet echt voor wat ik wil. :)

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:52

Fielychi schreef:
Zunzuncito -> verticale tuin heb ik ook aan gedacht, maar ben bang dat het met mijn groene vingers jammer van de moeite is. Wil je het met een pallet doen of ..?

Nee, dan denk ik wel meteen groot op mijn vierkante meter :P

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:56

ik ben ook nog aan het kijken voor andere meubels. Het moet wel 365 dagen buiten kunnen blijven en het liefst inklapbaar zijn.

Wat ik gister toch meemaakte! Ik zat binnen en mijn katten zaten samen heel erg geconcentreerd naar buiten te kijken. Als het een vogeltje is dan mauwen ze wel dus het moest iets anders zijn. Ik kijken. Zit er toch een kat op mijn balkon die niet van mij is, in mijn sla te graven! De laatste keer dat ik keek woonde ik 13 hoog! Dus ik pakte hem op en dacht neem hem mee naar binnen en ga zijn baasje zoeken. Maar toen hij mijn katten in het oog kreeg ging hij er snel vandoor. Daarna kon ik hem niet meer pakken en uiteindelijk verdween hij uit het zicht, hopelijk naar huis... Er wonen nog 2 mensen op de bovenste etage omdat ze 2 flats aan elkaar hebben gemaakt. dus 1tje woont op het midden en 1tje aan de andere kant. ik denk dat hij van die bewoner is, want mijn buurvrouw heeft geen kat. Hij zal wel ontsnapt zijn wat het lijkt me niet dat je een kat vrij los laat lopen op 13 hoog.