Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 13:19

LBLGypsyCobs schreef:
Of hij speelt weer verstoppertje met de verkopers, hebben die een kopietje van de laatste mailwisseling?

Zijn mail staat in mijn inbox en de mail die ik als antwoord gestuurd heb heb ik uiteraard ook nog. Met datum en tijdsstempel.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:22

(edit -na pb ts _/-\o_ )

LBLGypsyCobs

Re: Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:33

Zou je geen kopietje naar de verkopers sturen, gewoon ter info?

Voor hetzelfde geld schuift die makelaar jou de schuld in de schoenen en je moet straks nog wel een huis van die mensen overnemen.
De verkopers mogen best weten dat dit gedoe schuld van hun makelaar is en niet van jou.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 13:35

Ik heb geen mail adres van de verkopende partij. Daarbij mag ik er van uit gaan dat de makelaar met hun medeweten die mail verzonden heeft. Heeft hij dat niet, dan is dat weer zijn probleem en niet het mijne.

Ze weten wel dat het gedoe door de makelaar komt, dat is duidelijk gesteld in de aangetekende brief

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:40

Pff, ik snap ook dat je nu nog weinig zin hebt om rond de tafel te gaan zitten. En inderdaad, veel redenen behalve het verzetten van de datum kan ik ook niet bedenken. Wat een idiote manier van handelen van die makelaar, alles behalve professioneel.

Ik ben benieuwd of je van dat gesprek nog iets gaat horen...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:41

Fijn dat de verkopers weten waar het probleem ligt.

Ik hoop voor je dat het snel 2 april en dat je zonder problemen je nieuwe huis in kunt :)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:17

Pff wat een gedoe. Weet niks wat je zou kunnen helpen maar wil je veel succes wensen. Wat een****** makelaar zeg. Zowel voor jou als de verkopende partij is het vervelend met zo iemand van doen te hebben. Je zou denken dat in deze tijden de makelaars serieuzer met hun werk om zouden gaan...
Knap van je dat je het zo aanpakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:56

Pff duurt al zolang en je hebt nog een week , ben benieuwd hoe dit afloopt...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 12:10

Mailtje terug. Staat zoveel in als dat hij een passende oplossing wil vinden voor deze situatie.

Heb teruggemaild dat de enige passende oplossing is dat de verkopende partij 2 april bij de notaris zit.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:11

Liselot schreef:
Mailtje terug. Staat zoveel in als dat hij een passende oplossing wil vinden voor deze situatie.

Heb teruggemaild dat de enige passende oplossing is dat de verkopende partij 2 april bij de notaris zit.

Ik ben benieuwd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:11

Go jij :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:12

Bah wat een vervelende en onzekere tijd voor jou.
Lijkt me een goed antwoord op de mail! Kijken wat ze terug mailen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:13

Denk dat de andere partij huilend de sleutel over zal dragen 2 april en dat ze geen enkele keus hebben, maar dat is niet jouw probleem. Met het geld wat ze krijgen voor dat huis kunnen ze lang genoeg in een hotel zitten toch?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:15

Lente schreef:

Nou :o Hoewel ts volledig in haar recht staat blijf ik het ten allen tijd gewoon enorm sneu vinden voor de verkopende partij. Van enig euforisch gevoel is geen sprake, want er staat wel een gezin op straat dankzij die makelaar.

Choiix schreef:
Met het geld wat ze krijgen voor dat huis kunnen ze lang genoeg in een hotel zitten toch?
Kun jij in hun portemonnee kijken? Misschien gaan ze wel scheiden, hebben ze flinke schulden... Zou jij je geld graag aan zulke dingen uitgeven? Als ze morgen een huis vinden, kunnen ze er met een beetje geluk pas over 2 maanden in. Als ze pech hebben pas veel later. Dag zuurverdiende centjes :evaw:

Spullen opslaan kost ook weer geld.

Laat ze slim zijn en het verhalen op de makelaar. Ik heb begrip voor ts, maar vind het voor de verkopende partij even sneu. Vanwege 1 eikel die er tussen zit.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 25-03-13 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 12:16

Ik vind het voor de verkopende partij ook vreselijk vervelend. Maar denk dat ze goedkoper in een vakantiehuisje kunnen zitten dan mij die boete betalen.
Liever hun op straat dan ik zelf op straat in dit geval...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:17

Er bekruipt me het gevoel dat de makelaar niet eerlijk en open is naar de verkopende partij. Kun je die niet zelf benaderen zonder tussenkomst van deze te duur betaalde figuur? Ik zou dit bericht terug trouwens wel melden aan de notaris. Misschien kan die de verkopende partij benaderen en niet de makelaar.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:19

Choiix schreef:
Denk dat de andere partij huilend de sleutel over zal dragen 2 april en dat ze geen enkele keus hebben, maar dat is niet jouw probleem. Met het geld wat ze krijgen voor dat huis kunnen ze lang genoeg in een hotel zitten toch?

Heb jij informatie die wij niet hebben? Waarop je deze opmerking baseert?

Sammie schreef:
Lente schreef:

Nou :o Hoewel ts volledig in haar recht staat blijf ik het ten allen tijd gewoon enorm sneu vinden voor de verkopende partij. Van enig euforisch gevoel is geen sprake, want er staat wel een gezin op straat dankzij die makelaar.

Helemaal mijn idee Sammie. :j

Sterkte TS. Hoop dat het allemaal uitpakt zoals jij wilt.
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 25-03-13 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:20

karuna schreef:
Er bekruipt me het gevoel dat de makelaar niet eerlijk en open is naar de verkopende partij. Kun je die niet zelf benaderen zonder tussenkomst van deze te duur betaalde figuur? Ik zou dit bericht terug trouwens wel melden aan de notaris. Misschien kan die de verkopende partij benaderen en niet de makelaar.

De verkopende partij heeft ervoor gekozen om via deze makelaar te werken. Of deze nou eerlijk is of niet, dat is (heel cru) niet het probleem van de TS. Het is hun keuze, en dus zal de TS met/via hem moeten praten.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 12:20

karuna: Er is telefonisch contact geweest met de verkopend partij op die maandag dat ik te horen kreeg dat de datum uitgesteld was. Deze man zei mij dat de makelaar dat soort dingen maar moest oplossen en dat het niet zijn probleem was....
De verkopend partij heeft de aangetekende brief ook ontvangen en daarop nog geen contact met mij gezocht. Dit heeft de makelaar wel gedaan, al dan niet in overleg met de verkopend partij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:21

Ben ik met je eens hoor Sammie maar ik vind het top van TS dat ze zich niet door de makelaar onder druk laat zetten.

Ik hoop voor de verkopende partij dat zij een oplossing kunnen vinden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:24

Ok als dat de reactie van de verkopende partij is maakt het het verhaal nog vreemder. Het lijkt erop dat de makelaar het probleem veroorzaakt heeft en ook zelf mag oplossen van de verkopende partij. Ik zou als verkoper zelf de makelaar dwingen tot desnoods betalen van een vakantiehuisje zolang het nodig is.

Maar hoeveel uitstel willen ze eigenlijk? En zou je niet met het geld dat je krijgt vanwege een te late overdacht iets leuks kunnen huren tijdelijk en de rest van het geld opzij zetten voor extraatjes? Dat je er financieel een slaatje uitslaat vanwege hun fout of kom je zelf ook in de problemen door een latere overdracht.

En tijdelijke woonruimte is goed te vinden, eenkeer hebben we een jaar overlap moeten hebben en een keer een paar maanden. De eerste keer een huurhuisje gehad gevonden binnen een paar dagen en in 10 dagen alles moeten doen inclusief verhuizen en opknappen, de tweede keer oude caravan gekocht, meubels opgeslagen en een paar maanden camping gehad van begin maart tot eind juli.
Laatst bijgewerkt door karuna op 25-03-13 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:25

Eens met sammie.. Niet alleen TS is slachtoffer hier de verkopende partij ook. Ik zou persoonlijk daar toch een hand naar willen uitsteken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:26

De makelaar is het verlengstuk van de verkopende partij. In die zin is het logisch dat jij met (via) hem zaken doet. En daarmee heeft de verkopende partij weer een troef in handen, want hij is aansprakelijk. En hij heeft in deze zaak ook echt zichtbare fouten gemaakt. Maar dat moet de verkopende partij wel weten, als hij hen iets anders op de mouw spelt (wat ik wel verwacht, gezien de manier waarop hij jou in eerste instantie benaderde) en zij zijn juridisch slecht onderlegt schildert hij jou af als de boeman.

Als je het aandurft kun je hier bij de overdracht wat van zeggen. Gewoon neutraal een opmerking maken dat je het jammer vindt dat het zo is gelopen omdat de makelaar fouten heeft gemaakt. Misschien dat de notaris dit al doet, maar die behoort onafhankelijk te zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:28

karuna schreef:
Maar hoeveel uitstel willen ze eigenlijk? En zou je niet met het geld dat je krijgt vanwege een te late overdacht iets leuks kunnen huren tijdelijk en de rest van het geld opzij zetten voor extraatjes? Dat je er financieel een slaatje uitslaat vanwege hun fout of kom je zelf ook in de problemen door een latere overdracht.

De TS heeft al allemaal afspraken gemaakt met bedrijven, heeft zelf al vrij genomen en zelfs vrienden hebben al vrij genomen om te helpen. Ik zou dan ook niet zo makkelijk n andere datum nemen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:28

Karuna: 2 april is al volgende week dinsdag. Het is nu echt te laat om daar nog mee te schuiven lijkt me. Was de makelaar zo rond 3 maart met een concreet ander voorstel gekomen dan was eea misschien wel anders gelopen, maar binnen 5 werkdagen toch niet echt meer.