Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:55

Ik koop boodschappen alleen als ik ze ook echt gebruik, niet alleen maar omdat ze in de aanbieding zijn. Sommige aanbiedingen heb ik ook niks aan.

Sheran

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:00

Precies ja :)

Ik vind het wel eeuwig zonde dat je die maaltijdsalades niet in kunt vriezen, E 2,50 vind ik nog net een leuk prijsje :D. Ik had er gisteren 1 mee voor in de trein. Maar ik ben er vandaag langs gelopen, ik ben niet meer zo lang van huis dat ik moet lunchen en avondeten buiten de deur.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:34

Ik haal mijn groentes sowieso altijd bij de supermarkt. Ik doe altijd op zondag boodschappen en sowieso vertik ik het om meerdere winkels af te gaan haha. Dus ik kies gewoon een supermarkt en dan doe ik het met wat ze hebben. Of het nou wel of niet in de aanbieding is.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:58

Ik ga juist wel langs meerdere supermarkten, maar alleen naar AH, Lidl en C1000. Die liggen allemaal bij elkaar in de buurt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:59

Bij mij zitten ze tegenover elkaar :+
Maar heb het al veel te druk en veel te weinig tijd, dus vandaar.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:01

Snap het wel hoor :) Ik heb er ook niet altijd tijd voor/zin in, hangt ook een beetje van de aanbiedingen af.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:17

Moet ook wel zeggen dat ze elkaar toch wel vaak na-apen met aanbiedingen. Vorige week de wereldgerechten bij de AH en nu zijn ze bij de Dirk in de aanbieding. Dus het komt allemaal vanzelf langs :D

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:19

Serieus? Dat valt me nou nooit op eigenlijk :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:15

Klopt helemaal Manz :j

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:21

De Hamsterweken bij Albert Heijn doen het hier altijd ook goed :) Alleen interessant voor de houdbare artikelen, wat mij betreft niet voor groente en fruit, ik heb het idee dat ze speciaal voor die aanbiedingen een paar partijen handel opkopen die nódig op moeten. de sinaasappels zijn al zacht als je ze koopt en de kiwi's zijn al zo soppig dat je ze niet eens meer vast kunt pakken.

dan ga ik liever voor groente en fruit naar de Lidl, die zijn gewoon super goed én altijd normaal geprijsd :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:29

Kaas van Lidl is ook erg lekker; kost maar €5,29 kilo (extra belegen) heerlijk!

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:40

manzano schreef:
Moet ook wel zeggen dat ze elkaar toch wel vaak na-apen met aanbiedingen. Vorige week de wereldgerechten bij de AH en nu zijn ze bij de Dirk in de aanbieding. Dus het komt allemaal vanzelf langs :D

Hier in DE zie je regelmatig dat dezelfde producten tegelijkertijd bij verschillende supers in de aanbieding zijn. Prijzen zijn dan ook gelijk.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 19:48

Elles schreef:
De Hamsterweken bij Albert Heijn doen het hier altijd ook goed :) Alleen interessant voor de houdbare artikelen, wat mij betreft niet voor groente en fruit, ik heb het idee dat ze speciaal voor die aanbiedingen een paar partijen handel opkopen die nódig op moeten. de sinaasappels zijn al zacht als je ze koopt en de kiwi's zijn al zo soppig dat je ze niet eens meer vast kunt pakken.

Klopt inderdaad, groente en fruit koop ik daarom zelden in de aanbieding.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:12

Jaaa de hamsterweken bij albertheijn ik ben er gek op! :)
Laatst die maaltijdpaketten ingeslagen.

En ik heb vandaag nivea producten gekocht 2 deo's en dagcreme en reinigingsdoekjes 1+1 gratis. En studioline gel voor mijn vriend ook 1+1. 11.45 was ik geloof ik kwijt ipv 22.90

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:34

Voor mij wordt het een goedkope week!
Zaterdag een feestje van het werk, maandag eet ik warm aan boord, dinsdag zit ik in het vliegtuig, net als woensdag :-)

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:35

Deze week is voor mij ook goedkoop, want ik ben ziek en eet bijna niks :')

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:42

Ik koop alleen aanbiedingen die ik ook echt eet of kan gebruiken. Net zoals lekkere broodjes, taart of spul die ik toch niet gebruik of onnodig vind of niet lust koop ik niet.
Maar ik kijk wel altijd welke groente is in de aanbieding lusten we dat wat kan ik ermee. Vaak neem ik dat wel mee dan.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:51

Aan de hand van de aanbiedingen maak ik mijn weeklijstje, wat niet in m'n weeklijstje past koop ik niet. Tenzij de aanbieding erg goed is en t bewaart kan blijven, dan is t voorraad en scheelt t later weer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:33

Sheran schreef:
Zo was er een vrouw met een halve kar vol groentepakketten en de andere helft was pastasaus :')

Mag dat wel? Iig hier in Antwerpen zie je vaak bordjes dat je van een bonusaanbieding max. 6 mag meenemen (dus bij 1+1 gratis zou je dan op 12 producten uitkomen).

Elles, ik vind de sinaasappels sowieso nooit lang goed blijven van de AH (iig niet die van bij ons) en de kiwi's ... die worden nooit zacht bij mij _O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:35

Hm nee, dat heb ik er hier nooit bij zien staan :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:37

Er was vandaag wel op de radio dat oa de etos een quotem op melkpoeder heeft afgegeven, omdat dit in grote getale door chinezen werd opgekocht voor de chinese markt :')

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:50

idinn schreef:
Sheran schreef:
Elles, ik vind de sinaasappels sowieso nooit lang goed blijven van de AH (iig niet die van bij ons) en de kiwi's ... die worden nooit zacht bij mij _O-

Kiwi's krijgen hier ook de kans niet om slecht te worden, maar bij de Appie liggen ze al te snotten in de bak, als ze in de aanbieding zijn. echt gewoon te slecht om te eten, je knijpt er zo dwars doorheen :')

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:52

Volgens mij wel toch ? Zoveel per klant althans hier zie ik het vaker staan.
Ik moet de diepvries en voorraad kast leeg krijgen aangezien we gaan verhuizen en ik niet zoveel wil meeslepen.
Dus volgende week eten we:
Macaroni
Beef chimi churri
Rijst, mexicaanse boontjes, kip
Pita broodje shoarma
Pannekoeken.
Weekend is red jezelf. :+
Boodschappenlijstje:
Brood
Beleg
Kaas
Creme fraiche
Paprika
Gehakt
Macaronigroenten
Saus voor de macaroni
Pitabroodjes
Sla

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:58

Mijn probleem is met de AH kiwi's gewoon dat ze helemaal niet zacht willen worden. Die krengen zijn na 3 weken nog keihard. En ik vind ze dan niet lekker, ze moeten niet snot zijn, maar wel beetje zacht om te kunnen oplepelen. Maar dat doen ze dus nooit :roll:

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:00

Ik snij ze in kleine blokjes door de yoghurt bij een beetje cruesli, dus dan heb ik ze graag een beetje hard ;) En bewaard in de koelkast blijven ze dat bijna 2 weken, ik kan die dingen dus best redelijk groot inslaan :j