Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Girley_

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 21:33

Zoals Loesje zegt: Ik heb aan het einde van mijn geld altijd een stuk maand over! Dat wordt bezuinigen de komende 2 weken. Ik vind het altijd lastig als er veel verjaardagen zijn, zoals in deze maand. Ik wil dan meestal niet onder de 10 euro geven. Hoe doen jullie dat?

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 21:43

Oh en ik zag in het vorige topic nog dat er iemand vroeg om zelfgemaakte sausjes. Ik heb een lekker en budget recept voor bijvoorbeeld bij rijst of noedels. Kipfilet in kleine stukjes snijden en samen met een halve chilipeper in een eetlepel olie wokken. Na 5 minuten doe je er twee eetlepels pindakaas bij, een eetlepel chilisaus en een eetlepel gember(poeder) bij. Dan twee kopjes water, en dan wordt het een romig sausje. Ik heb het gegeten als lauwwarme noedelsalade met verse spinazie en tomaten.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:42

Girley_ schreef:
Zoals Loesje zegt: Ik heb aan het einde van mijn geld altijd een stuk maand over! Dat wordt bezuinigen de komende 2 weken. Ik vind het altijd lastig als er veel verjaardagen zijn, zoals in deze maand. Ik wil dan meestal niet onder de 10 euro geven. Hoe doen jullie dat?

Heb je een Action in de buurt? Dan kan je hele leuke kado-mandjes zelf samenstellen, en rond de 10 euro heb je dan nog best wat leuks en origineels.
Laatst bijgewerkt door Siamsmeesje op 02-11-12 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:51

Sammyy schreef:
Wat een handig topic! Ik ga proberen mee te posten en te volgen als jullie dat goed vinden!

Nu krijgen wij leefgeld per week vanuit de bewindvoering, en doe ik al een hele tijd per week mijn boodschappen aan de hand van een week menu. Ik zou ook niet weten hoe ik per maand mijn boodschappen zou moeten doen, aangezien we geen auto hebben :+

Vriendlief is nu de boodschappen bij de AH aant halen, vanmiddag bij de Lidl was ie 26 euro kwijt. Zat er wel brood, beleg, en drinken bij.

Overigens, we zijn een 3 persoonshuishouden. MIjn vriend, ik en mijn dochter van bijna 3. We hebben 2 katten die vooral buiten leven en over een week of 7-8 wordt ons gezin uitgebreid met de komst van onze 2e telg :D

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig hoeveel leefgeld jullie krijgen, wat je daarvan moet doen en of je leefgeld omhoog gaat als de baby er is.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:53

Ik ga niet naar iedere verjaardag, ik ga alleen naar de belangrijkste en als ik zin heb....
Kadootjes zijn afhankelijk van de personen al heb ik nu met een aantal heb afgesproken geen kado's meer te doen en zo af en toe eens wat gezelligs te doen :) scheelt ook :)

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:58

Sjee, wat gaan jullie weer hard!!
@paan: als het brood gesmaakt heeft, hoor ik het graag :D heb ook nog een aantal verpakkingen staan hiero die ik eigenlijk nog niet weg kan gooien

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 23:10

nou...de loempia-tjes smaakten meer dan prima :9

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:13

Tiwi dank je wel!

Momenteel krijgen we €60,- en daar moet alles (boodschappen, luiers voor de nacht van Amber, katten, eventueel de bus en OV, en heeel soms eens iets extra's voor Amber) van gedaan worden. Geld voor kleding van Amber krijgen we eigenlijk altijd wel. Voor bios ed vraag ik eigenlijk niet, ben meer een huismusje.
Ik heb volgende week een gesprek met de bewindvoerder en dan kaart ik aan dat ik wel meer leefgeld nodig ga hebben. De luiers en pakken voeding komen niet aanwaaien helaas :+

Ik had even geteld en we waren in beide winkels samen zo'n €33,- kwijt voor weekboodschappen.
Moeten we wel van de week wrs nog wat broodbeleg en brood zelf bij halen.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 01:43

Ik bak stamppot altijd op wanneer het uit de vriezer komt en zo wordt de stamppot lekkerder dan wanneer je hem in de magnetron opwarmt. Gaat ook prima met rauwe andijvie.
Laatst bijgewerkt door Dora88 op 03-11-12 01:45, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 01:45

Jaa, opgebakken stamppot is 10x lekkerder dan verse, vind ik!! :9

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 09:26

Meld me hier ook om leuke/goedkope/gezonde ideen op te doen.
Heb al stiekem diverse gerechten en week menus uitgevoerd en tot nu altijd lekker gevonden
Voor zuinigheid hoef ik het niet te doen, maar maak er een beetje sport van om zo goedkoop mogelijk mijn boodschappen te doen.
Als eerste ging mijn auto de deur uit, met alle auto kosten erbij spaarde ik €300 per maand uit.
OV kaart via werk geregeld, koste maar €95 ipv. €145,15 per maand en voor de NS kocht ik een dal jaarabbo. In de reclame voor €25 (is €50), als er een NS dagkaart actie loop bij Blokker, HEMA of ander drogisterij haal ik daar mijn spoorkaart voor verre tripjes, actie prijs is meestal tussen €14 en €19.
Voor de weekellijkse boodschap maak ik gebruik van de winkelapps op mijn iPhone, C1000, AH, Hoogvliet ( dat is hier de regio supermarkt) en Lidl, Aldi heeft geen app dat is dan weer jammer.
Boodschappen wordt dus bepaald door de reclames die ik op de apps terug vind, voor de A merken en huismerken die buiten de reclame vallen is Hoogvlet de goedkoopste, voor de B merken wordt het Aldi of Lidl.
Voorheen deed ik mijn boodschappen bij C1000 en lette ik niet op reclames, leverde voor €35 maar een handvol boodschappen op, nu voor het zelfde bedrag het dubbelle.
Action doe ik ook wel eens mijn boodschappen, leverd ook een vlinke besparing op.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 09:59

pimmetje222 schreef:
Gelukkig, kan ik rustig slapen...... ;)

Wij beginnen altijd met de groente en bouwen daar de rest van de maaltijd omheen.
Of inderdaad als het brood ofzo is met rauwkost of gewoon een komkommer in plakjes.

Maar komkommer en sla etc zit echt bijna niks in (schijnt).

Ik las hier ergens iets over gezonde koeken voor kinderen, welke bedoel je dan? Ik ben (voor mezelf :D) ook op zoek naar gezonde tussendoortjes (die makkelijk mee te nemen zijn), maar kom alleen maar relatief ongezonde dingen zoals liga en sultana tegen.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:07

Een vraagje aan de mensen met een huishoudboekje? Waarom vinden jullie dat handig? Je kan toch ook via internetbankieren kijken waar je geld aan op gaat en hoeveel je nog hebt? :o
Wat is er dan zo handig aan een huishoudboekje en wat houdt het precies in?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:38

En weer een nieuw topic. Volgende week doe ik weer boodschappen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:08

Davinia_ schreef:
Een vraagje aan de mensen met een huishoudboekje? Waarom vinden jullie dat handig? Je kan toch ook via internetbankieren kijken waar je geld aan op gaat en hoeveel je nog hebt? :o

Omdat ik het via internetbankieren niet overzichtelijk heb. Ik deel het op incategorieën, boodschappen, nu met verhuizen kosten voor decoratie enzo, vrije tijd/uitgaan, vaste lasten, etc. Zo kun je ook zien hoeveel je precies per categorie uitgeeft en waar je evt op kunt besparen :)

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:13

Davinia_ schreef:

@imd ook mijn mening.
Heb van mijn iPad een soort huishoudboekje van gemaakt, verdeeld in vaste lasten van +/- €1050 per maand, en niet vaste lasten, die altijd begind met 2x €100 boodsschappengeld die uit kan lopen met extra uitgaves (voornamelijk leuke dingen doen/kopen).
Een huishoudboek is overzichtelijker, je ziet je vaste lasten en waar je €50 boodschappen geld per week aan op gaat, is een betere tool om zuinig te zijn.
€50 in je zak heeft een remmende werking op je uitgave.
Internetbankieren en betalen met pinnen heeft dat niet, dit is voor mij van toepassing.
Voor de maand okt. had ik +/- 40 bankhandelingen.
Als ik al mijn boodsschappen gepint zou hebben, zou dat flink uitlopen tot meer dan 60 (geschat), geen duidellijke overzicht dus.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:24

lieke2 schreef:
Sjee, wat gaan jullie weer hard!!helaas, maar
@paan: als het brood gesmaakt heeft, hoor ik het graag :D heb ook nog een aantal verpakkingen staan hiero die ik eigenlijk nog niet weg kan gooien

Ik ga het vanmiddag voeren aan de vogeltjes of aan de geiten. Hij is niet gerezen en zo hard dat ik er met mijn broodmes niet door heen kom.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:31

Hallo allen :wave: ...
Ben dit topic al vaker tegen gekomen , en gezien de geplande bezuinigingen in het jaar 2013
een goed moment hier actief mee te gaan posten .
Vooral omdat ik geen 100% inzicht heb in mijn uitgaven , en ikzelf in mijn ogen te vaak
etenswaren weg gooi :o .

Heb dus zojuist ook een huishoudboekje van internet geplukt , die ik vanaf deze maand ga bijhouden .

Kort iets over mezelf ...ben single , woon in Duitsland , heb een koopappartement , een eigen paardje in
pensioen en een auto .Werken doe ik fulltime in Nederland .
Mijn boodschappen doe ik in NL en Dld ...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:32

oplossing voor oude broodmix, zelf gist of bakpoeder toevoegen :)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:48

Ik wil ook wel graag een huishoudboekje bijhouden, maar vriendlief vind het niet zo nodig en vergeet steeds de bonnetjes. Nog meer bokkers last van?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:57

Toch maar eens op zoek naar zo'n huishoudboekje dan. Ook al weet ik waar ik op kan bezuinigen en dat is de action :o

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:58

Hahaha jaa, die is vrij dodelijk voor de portemonnee. Kan me tegenwoordig wel redelijk inhouden gelukkig :P

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:16

Action idd. gevaarlijk voor je beurs, nu alleen voor schoonmaakprodukten, kantoorartikelen, keuken en inrichting artiekelen alleen als ze vervangen moeten worden.
En grote pakken toillet en keukenrollen.
Vroeger kocht ik daar veel snoep en snacks, scheelde 30% met de supermarkten, maar nu als verse hartpatiēnt sla ik die over.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:07

Dat koop ik ook altijd daar en veel dingen voor in huis of thermo leggings enzo. Badproducten koop ik daar wel vaak :)

Heeft er iemand een site van zo'n huishoudboekje, want ik zie door de bomen het bos niet meer!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:10

Ik ben net weer terug van boodschappen doen en was het volgende kwijt:

Bij de bakker 6,50 voor 3 broden.

Bij de slager 11,85 voor:
- 2 schnitzels
- 2 speklappen
- 2 italiaanse spiezen
- 2 herfst conrdon bleus

Bij de AH 42,95 voor de hele week! Nu ben ik dinsdag ook uiteten en eet vriendlief een pizza die nog in de diepvries lag en vrijdag ga ik naar de Spaanse Rijschool in Ahoy en eet ik daar ook ergens. En vorige week had ik nog Roosvicee ingeslagen bij de C1000, dus hoefde ook geen drinken te hebben. Voornamelijk dus wat eten gekocht voor van de week en wat aanbiedingen meegenomen.

Van Euroshopper hebben ze trouwens voor 60 cent 450 gram sperziebonen uit de diepvries! Vond ik ook wel een koopje.
En voor degenen die Optimel drinken, ik kwam er achter dat de familiepakken 1,5 liter helemaal niet goedkoper zijn dan de 1 liter pakken!! Wat een naaierij!!