45 km wagentjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xhoppa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:42

inge_romeo schreef:
Duhelo schreef:
levensgevaarlijk.
Ding ziet er uit als een "volwaardige" auto, maar als je aan 70 of 80 per uur rijdt met een gewone auto, en je ziet een gewone auto voor je rijden, die uiteindelijk maar 45 per uur rijdt, dan komen die dingen plots héél vlug dichtbij.
Daarnaast zijn ze smal, windgevoelig, en als er iemand op je knalt ben je niks meer.
ik zou dan eerder opteren voor een scooter met een dak op
http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... AA&dur=261

:') :') Dat is gewoon een overdekte scootmobiel!

Ik vind ze wel grappig..

_/-\o_ _/-\o_

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:44

Geryon schreef:
Ik dacht dat een 80 km weg een autoweg was, waar wij dus niet op mogen.

Maar ik zou in ieder geval niet op een 80 km weg gaan :n Buiten dat het irritant is voor de auto's, is het ook gevaarlijk.

zolang je de regels niet kent, zou je er al helemaal niet in moeten mogen rijden, wat mij betreft. -O-

Geryon

Re: 45 km wagentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:45

Is dat een 'sneer' op mijn eerste zin?

Maar ben het wel met je eens hoor. Maar ik vind dan ook dat ik de regels ken..

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:46

Ik vind ze geweldig!
Zou er zo in rijden! Heb mn rijbewijs niet, en zo'n ding zou zeker heel handig zijn.
T is alleen erg duur, en aangezien ik nu 2 kids heb kan ik altijd maar 1 kind meenemen dus niet meer zo praktisch :P
Maar ik vind ze een super uitvinding, lekker warm en droog aankomen!
En dat de meeste mensen er zich aan irriteren, tja er zijn weggebruikers die abnormaal rijden in een gewone auto en dat zijn er denk ik meer dat die 45 km autootjes ;)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:47

Je zou aan de RDW moeten vragen welk voertuig in welke categorie valt :) Dan heb je in ieder geva duidelijkheid

Wat ik wel weet is dat je voor een AM-rijbewijs niet medisch gekeurd hoeft te worden. Dat houdt in dat iedereen die rijvaardig is verklaard door het CBR voor zijn AM (door examen of het behalen van het B-rijbewijs) een brommobiel mag besturen. Dit zijn dus ook ouderen die niet meer in de auto mogen rijden of de verkeershufters die door alcohol ongeschikt zijn verklaard voor de andere categoriën. Vreemde wetgeving in Nederland, want de exacte verkeersregels zijn voor dit voertuig niet echt algemeen bekend. Ik zou bijvoorbeeld niet weten of dat je buiten de bebouwde kom op het brom-fietspad zou moeten of op de grote weg moet blijven rijden?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:47

Ik vind het maar irritante dingen op de weg.
En onderhoud is nog eens duurder dan bij een normale auto.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:08

Geryon schreef:

Ja. En ik vind dat jij de regels niet (goed genoeg) kent. Dat blijkt toch wel? Wie weet wat jij -en met jou nog meer mensen die in dit soort autootjes rondcrossen- niet weten?
Zoals ik al zei; van mij mogen ze verboden worden, buiten de bebouwde kom.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:09

Ik vind het juist goed dat Geryon bij twijfel kiest voor de veilige weg!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:10

sflj schreef:
Geryon schreef:

Ja. En ik vind dat jij de regels niet (goed genoeg) kent. Dat blijkt toch wel? Wie weet wat jij -en met jou nog meer mensen die in dit soort autootjes rondcrossen- niet weten?
Zoals ik al zei; van mij mogen ze verboden worden, buiten de bebouwde kom.

Dat kan net zo goed andersom. Wie weet wat jij -en met jou nog veel meer automobilisten- niet meer weten?

Dat ik vanuit dit topic dacht dat een 80km/h weg een autoweg is zegt toch niet meteen dat ik de regels niet ken??

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:16

Nee zeker niet omdat je wél weet dat je niet op autowegen mag. en dat je daarom de 80 wegen ook maar weg laat! groot gelijk, mogen de bokkers die anti-brommen zijn wel blij mee wezen ;) is er toch weer een minder die 45 rijdt waar je 80 zou mogen

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:40

Wat vind ik het toch vreselijk jammer dat iedereen ze zo irritant vind. Ik vind het namelijk geweldig, ik heb zelf een aixam twin 540 knal groen, echt dat ding heeft zo veel meer voordelen dan een auto of een scooter! Ze zijn ja duur in aanschaf, met een handige vader valt het onderhoud te vergelijken met een auto, ze zijn super zuinig( gezien de huidige benzine prijzen) 1:35. 10 eurootjes volle tank! Ik ben overal waar ik moet wezen met een half uur. Ik heb allerlei alternative veilige routes 50 km wegen (60 km gaat die van mij.) ik zit droog, warm, muziekje aan, geen gedoe met regenkleding, je kunt een hoop meenemen. Er kunnen 2 vlas balen in mijn kofferbakje (voor het paard natuurlijk) ik haal zelf hooi bin de boer, er kunnen 4 balen hooi op het dak! Gewoon vast zetten met spanband. Net een aanhangwagentje gekocht om mijn mest zelf af te voeren( ja je mag een aanhangwagentje trekken) Nee ik zou voor geen goud willen ruilen voor een gewone auto. Ik had hem toen ik 16 werd en ik word 23 dus rij al een tijdje mee ( en ja ik heb ook mijn gewone rijbewijs sinds mijn 18e en ga voor mij E). Waarom mede weggebruikers ons als irritant ervaren is omdat ze zelf te hard rijden binnen de bebouwde kom, je mag maar 50 er zijn maar weinig brommobielen die echt maar 45 rijden. Nee ik ben heel blij met mijn brommobiel!

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:44

Plus je betaald geen wegenbelasting en je hoeft geen APK. ( eigenlijk vind ik dat een slechte zaak maar goed.) en je mag wel op 80 km wegen maar ik vermijd ze het liefst omdat dat idd onveiliger is dan 50 km

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:47

lovelucydan schreef:
Plus je betaald geen wegenbelasting en je hoeft geen APK. ( eigenlijk vind ik dat een slechte zaak maar goed.) en je mag wel op 80 km wegen maar ik vermijd ze het liefst omdat dat idd onveiliger is dan 50 km

De APK mogen ze van mij wel gaan instellen! Ik heb dat ding 2 jaar geleden gekocht. Na 8 keer rijden was de versnellingsbak kapot, gelukkig heb ik hier een handige vriend, een handige broer en een handige vader met een machinebouw bedrijf. Maar anders had dit wel eens een heel duur grapje kunnen worden..

Wat betaal jij aan verzekering per jaar?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:53

lovelucydan schreef:
Wat vind ik het toch vreselijk jammer dat iedereen ze zo irritant vind. Ik vind het namelijk geweldig, ik heb zelf een aixam twin 540 knal groen, echt dat ding heeft zo veel meer voordelen dan een auto of een scooter! Ze zijn ja duur in aanschaf, met een handige vader valt het onderhoud te vergelijken met een auto, ze zijn super zuinig( gezien de huidige benzine prijzen) 1:35. 10 eurootjes volle tank! Ik ben overal waar ik moet wezen met een half uur. Ik heb allerlei alternative veilige routes 50 km wegen (60 km gaat die van mij.) ik zit droog, warm, muziekje aan, geen gedoe met regenkleding, je kunt een hoop meenemen. Er kunnen 2 vlas balen in mijn kofferbakje (voor het paard natuurlijk) ik haal zelf hooi bin de boer, er kunnen 4 balen hooi op het dak! Gewoon vast zetten met spanband. Net een aanhangwagentje gekocht om mijn mest zelf af te voeren( ja je mag een aanhangwagentje trekken) Nee ik zou voor geen goud willen ruilen voor een gewone auto. Ik had hem toen ik 16 werd en ik word 23 dus rij al een tijdje mee ( en ja ik heb ook mijn gewone rijbewijs sinds mijn 18e en ga voor mij E). Waarom mede weggebruikers ons als irritant ervaren is omdat ze zelf te hard rijden binnen de bebouwde kom, je mag maar 50 er zijn maar weinig brommobielen die echt maar 45 rijden. Nee ik ben heel blij met mijn brommobiel!

Mijn moeder en ik hebben zo gelachen toen we jou zagen rijden met een baal op je auto! _O- Moeder vond het echt stoer. Super leuk :D

Maar, 10 euro volle tank? Ik heb laatst 25 euro getankt en weet niet eens of ie wel helemaal vol was.

En hij heeft laatste tijd ook ineens kuren. Gaat ineens het raam naar beneden en omhoog enz (alsof de deur open dicht open dicht gaat).

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:56

Nou vresenlijk of niet....
Ik lach het hardst in de regen :+
Heb me waggie nu anderhalf jaar,
En zou hem geen moment meer kunnen missen
Lekker warm, droog, muziekie aan
En tja dat 45... het is niet anders,
Ik rij overal heen met dat ding!
Nu voor me rijbewijs bezig,
Maar stiekem zal ik hem toch ook wel missen haha!
Hij is dan ook helemaal op my style :+

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:59

@geryon ja ik zag jou autootje ook vaak rijden maar volgens mij was die toen nog van je zus. Leuk dat jij er nu in rijd, hij is erg gaaf afgewerkt. Ja kan me voorstellen dat jullie moesten lachen, het is zo grappig om mensen te zien kijken met al dat hooi! Maar goed voor mij is hij vooral functioneel, ik kan mijn haffie zelfstandig onderhouden. Dat is voor mij toch wel het belangrijkst.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:01

Angeliquee18 schreef:
Nou vresenlijk of niet....
Ik lach het hardst in de regen :+
Heb me waggie nu anderhalf jaar,
En zou hem geen moment meer kunnen missen
Lekker warm, droog, muziekie aan
En tja dat 45... het is niet anders,
Ik rij overal heen met dat ding!
Nu voor me rijbewijs bezig,
Maar stiekem zal ik hem toch ook wel missen haha!
Hij is dan ook helemaal op my style :+

Ach je kunt er ook gewoon in blijven rijden, ben het helemaal met je eens

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 19:41

Geryon schreef:
En hij heeft laatste tijd ook ineens kuren. Gaat ineens het raam naar beneden en omhoog enz (alsof de deur open dicht open dicht gaat).

Hebben de autotjes vaak kuren? Of dat ze kapot gaan?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:43

Geen idee.. Maar bij mij is de accu best vaak leeg. Als ik een paar dagen niet heb gereden dan moet hij aan via startkabels :P
Maar dat ligt denk ik aan de mijne.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:45

Desteney_ schreef:
Geryon schreef:

Hebben de autotjes vaak kuren? Of dat ze kapot gaan?

Valt volgens mij wel aardig mee, het meeste is ook zelf goed te repareren (bij de mijne tenminste)
Er kan weinig aan kapot vind ik ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:26

Mijn canta s zijn net duracell batterijen. Starten eigenlijk altijd, hoe lang ze ook stilstaan. In 8 jaar rijden een keer op weg geholpen door de wegenwacht omdat er een kabeltje was doorgebrand. Een keer een stroomloze canta waarvan later bleek de hoofdzekering los te zijn geschoten en een keer een afgebroken hendel van de achterklep.

Na een paar agen niet rijden dan startkabels nodig hebben zou ik toch laten nakijken. Of je accu is op, of de dynamo doet niet wat ie moet doen of je hebt verborgen stroomvreters.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:43

karuna schreef:
Mijn canta s zijn net duracell batterijen. Starten eigenlijk altijd, hoe lang ze ook stilstaan. In 8 jaar rijden een keer op weg geholpen door de wegenwacht omdat er een kabeltje was doorgebrand. Een keer een stroomloze canta waarvan later bleek de hoofdzekering los te zijn geschoten en een keer een afgebroken hendel van de achterklep.

Na een paar agen niet rijden dan startkabels nodig hebben zou ik toch laten nakijken. Of je accu is op, of de dynamo doet niet wat ie moet doen of je hebt verborgen stroomvreters.

Accu gaat ontzettend snel op. Eerst was de reden dat er een gps systeem in zat maar stiefvader zegt dat deze er nu uit is. Echter blijft de accu zo snel leeg gaan. Of stiefvader liegt en hij zit er nog in... (wilt altijd kunnen weten waar wij zijn :+)
Paar uurtjes de lampen aan laten staan? Startkabels nodig!

Verder is er een deur die het nooit altijd goed doet. Stiefvader heeft een aantal autobedrijven en heeft de sloten al vaak vervangen en de deur gemaakt, kijkt hem na, ook accu enzo omdat ie zo snel op gaat maar tevergeefs.. Whoop heeft een eigen willetje!! :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:45

Lampen aan laten staan is bij alle auto s einde oefening moet je ook niet doen. Radio of een verborgen binnenlampje willen ook nog wel eens de oorzaak zijn. Bij de auto van mijn mannetje is lang een niet helemaal fijn aangesloten standkachel de veroorzaker geweest.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:49

Lampen aan laten staan was ook omdat Whoop ineens vond dat ik er niet meer in mocht..

Kwam op school aan, doe de deur dicht en ineens springen de lampen aan. Wilde ik ze uit doen, kon het niet omdat Whoop zichzelf op slot had gedaan. Toen mocht ik er niet meer in. Stiefvader na school erheen gekomen. Na veel gezeik open gekregen en was de accu ook nog eens leeg.

Maar ik hou nog steeds van hem <3

Waarschijnlijk was er iets met het alarm dat hij zich blokkeerde ofzo :=

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 21:59

Hahaha, echt een eigen willetje dus!