Eerst autootje, welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

flooooo

Re: Eerst autootje, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:30

Ik raad je gezien je budget een Toyota aan, die dingen kunnen domweg niet stuk.
Alleen de benzine kan opgaan.
Oke flauw.
En ik ben bang dat het een oudje gaat worden, gezien je budget maar met goed verstand kun je best wat leuks kopen hoor. ;)
Gewoon iemand meenemen die er kijk op heeft en goed testen op roest, want daar blijf je mee naar de maker gaan en dus betalen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:37

Ik heb sinds een half jaar een Renault Twingo uit 2003. Wel boven je budget maar ik heb er dan ook alles op en aan (leren bekleding, airco, siervelgen & stuurbekrachtiging). Mijn Twingo is zuinig, 1 op 22 ongeveer. Tot nu toe weinig onderhoudskosten gehad en goedkoop in de wegen belasting.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:38

Even een stipje!

Ik was ook een beetje aan het rondkijken, ik kwam uit op een fiat punto, opel corsa, renault twingo of iets in die richting..

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:13

Sorriso schreef:
Sieltjuh schreef:
Ligt er miss ook aan uit welk jaar je Seicento is? Misschien wat verbeterd in de tussentijd?

Mijne is alweer van 98 :oo.
Wat wegligging betreft heb je trouwens wel gelijk, dat kan beter, maar dat heb je snel in die prijsklasse...

Whaha, nou dan was dat juist misschien een goed jaar, want uit dat jaar kwam mijn Cinq ook.

Mijn vader is trouwens vaste Fiat-fan (Italiaan he), was bijna heiligschennis toen mn tweede auto een Daihatsu werd :')

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:21

Hier ook iemand met een Nissan Micra :)

Goedkoop in aanschaf, redelijk zuinig, lichte auto dus weinig wegenbelasting en rijdt altijd. Mijn Micra is uit 1994 (had wel weinig KM gelopen) maar is nog in top staat.
Ondanks dat het een klein autootje lijkt, is ie van binnen erg ruim :j

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:53

LZP -> HTT

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:28

Mijn eerste autootje was een VW Polo Milestone uitvoering en knalgeel uit 1997
Heb er nog altijd spijt van dat ik die weggedaan hebt.
Kostte me toen 2500 euro :j

Maar goed later toch weer een nieuwe auto gekocht en dat was een Citroen Saxo VTS, super snel en stoer. Maar voelde me door het kraken van de draagbalken er niet echt veilig in :+ Was niks aan de hand maar scheen een saxo kwaaltje te zijn.
Daarna een VW Fox gekocht, lelijke auto vond ik het eigenlijk. Geen idee waarom we die precies weggedaan hebben, denk omdat we een goede deal konden sluiten.
Nu rij ik in een Ford Ka uit 2011 (das natuurlijk ver boven je budget maar oke)
Super autootje, heerlijk zuinig en aan dat roesten hebben ze ook wat gedaan :j

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:38

Ik zou ook voor een wat oudere toyota gaan, ervaringen bij vrienden is dat die dingen niet kapot te krijgen zijn.

Ik heb zelf een Ka uit medio 2004 gekocht begin 2010, die was alleen wel een stuk duurder dan jouw budget..Heb zelf eigenlijk nog geen last van roest, behalve op mijn deuren op de plek waar het water vanuit je raam uit de deur kan lopen (zit een klein gaatje daar normaal), maar dat wordt nog gerepareerd door m'n vader binnenkort :j .
Heb in die ruime 2,5 jaar nog nooit wat gehad met mijn auto, enkel 2 apk's :=

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:01

allereerst en allerbelangrijkst :P ga NIET voor een fransman of italiaan. die dingen staan erom bekend dat de motoren snel in elkaar lopen! en rotdingen zijn het ook... renault/dacia, peugeot, fiat en de ergste van allemaal.. citroen.
ga beter voor een duitser of japanner! die gaan supergoed mee!
italianen kunnen het maar beter houdenbij pizza, hardcore/style en scooters!

mijn eerste auto was een honda civic (coupè), vlak daarna audi, ford fiesta, nog een fiesta ouder modelletje, citroen, vw fox, polo, golf nog een golf en weet ik veel wat nog meer haha, ik houd er niet van om langen dan 2/3 maanden in dezelfde auto te rijden. honda vind ik zo heerlijk, een ander die het bij mij goed doen zijn golfjes!en dan vooral de oudjes!

ga vooral niet naar een dealer! dat zijn stuk voor stuk oplichters. als je je interesseert op 1 op internet die toch net te duur is, bied lager dan de vraagprijs, of ga ter plekke afdingen en neem iemand mee die er verstand van heeft. ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iemand steevast bij de vp bleef.
autos, het is maar wat de gek er voor geeft! het is uiteindelijk toch maar een roestblik op wielen :')

ooh sakkia hier hetzelfde met de saxo! ik had hem snel verkocht omdat ik hem goede winst kon doorverkopen! hij was gaaaf en supersnel, was me alleen veel te veel gekloot aan die auto :P.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:29

bevertje schreef:
Sorriso schreef:
Arosa's en Lupo's zijn idd heel leuk, maar die vind je niet voor 1000 euro.

Zag laatst een leuke zalmroze Arosa. Normaal vind ik dat niks, moet geen roze telefoon, laptop en zeker geen auto! Maar deze was echt stoer! :j

Jawel hoor, heb die van mij voor 1000 verkocht!

Waarom? Je bent gek :P

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:30

Poiuytrewq schreef:
allereerst en allerbelangrijkst :P ga NIET voor een fransman of italiaan. die dingen staan erom bekend dat de motoren snel in elkaar lopen! en rotdingen zijn het ook... renault/dacia, peugeot, fiat en de ergste van allemaal.. citroen.
ga beter voor een duitser of japanner! die gaan supergoed mee!
italianen kunnen het maar beter houdenbij pizza, hardcore/style en scooters!

mijn eerste auto was een honda civic (coupè), vlak daarna audi, ford fiesta, nog een fiesta ouder modelletje, citroen, vw fox, polo, golf nog een golf en weet ik veel wat nog meer haha, ik houd er niet van om langen dan 2/3 maanden in dezelfde auto te rijden. honda vind ik zo heerlijk, een ander die het bij mij goed doen zijn golfjes!en dan vooral de oudjes!

ga vooral niet naar een dealer! dat zijn stuk voor stuk oplichters. als je je interesseert op 1 op internet die toch net te duur is, bied lager dan de vraagprijs, of ga ter plekke afdingen en neem iemand mee die er verstand van heeft. ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iemand steevast bij de vp bleef.
autos, het is maar wat de gek er voor geeft! het is uiteindelijk toch maar een roestblik op wielen :')

ooh sakkia hier hetzelfde met de saxo! ik had hem snel verkocht omdat ik hem goede winst kon doorverkopen! hij was gaaaf en supersnel, was me alleen veel te veel gekloot aan die auto :P.

en zoals mijn papa zegt (automonteur) ook geen amerikaanse troep (dodge, jeep, rangerover, mini cooper) die schijnen ook snel kapot te gaan dus enorm duur in onderhoud.

indd peugeots heel snel problemen met motor wij hebben 2 nieuwe peugeot's 107 (1 schakel en een automaat)
de automaat kreeg met een paar maanden al problemen met de startmotor tot 2x toe naar de garage geweest ervoor..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:07

Quellian schreef:
Wat is je budget? :)
Edit: 1000 euro zie ik. Ik was DOL op mijn KA, maar het roest wel onder je gat vandaan (hoge reparatiekosten).

Ik ben 10 jaar geleden begonnen met een Fiat Panda en in de jaren erna een Suzuki Alto, Suzuki Swift, Opel Corsa, Ford KA en nu een Skoda Fabia.

Ik heb nu ook een Ka, in januari heb ik 'm 2 jaar. Hele fijne auto, best pittig ook. De komende apk in april gaat ie helaas meer meemaken -> bodem is behoorlijk verroest dus daar komt 'ie niet meer door helaas...

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:40

Queelens schreef:
en zoals mijn papa zegt (automonteur) ook geen amerikaanse troep (dodge, jeep, rangerover, mini cooper) die schijnen ook snel kapot te gaan dus enorm duur in onderhoud.

Mini is niet Amerikaans, maar van oorsprong Brits. Wordt tegenwoordig door BMW gemaakt. Maar je vader heeft zeker een goed punt, en ook de Mini vertoont veel gebreken.
Japanners zijn denk een hele goede keuze, puur omdat ze bekend staan om betrouwbaarheid en weinig onderhoud.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:57

Klopt ja het was ook amerikaanse en engelse troep overigens zoals die t noemde.
Ik wilde altijd een range rover maar hij verbied het me :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:25

Poiuytrewq: Renault Twingo is echt niks mis mee hoor. Dingen zijn bijna onverslijtbaar. Wij hebben er ook een gehad thuis, en het was dat die total loss werd gereden (niet onze schuld), anders hadden we hem nog steeds gehad. Vriendlief en schoonzus hebben er ook een gehad, waarbij die van mijn vriend nu van mijn schoonvader is. Dat ding hebben ze in 1997 nieuw gekocht en er is nog nooit iets groots aan geweest qua onderhoud.

Ik zou overigens ook geen Renault Scenic ofzo aanraden, maar dat is toch geenvbeginnersauto...

Net als de Peugeot 106, ook niks mis mee.

Mijn eerste auto was trouwens een Suzuki Samurai, in 2004 gekocht. Heb hem nog steeds, dat ding gaat niet weg :D .

Japanners zijn altijd goed :j . Toyota, Suzuki oid, top!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:09

indd peugeots heel snel problemen met motor wij hebben 2 nieuwe peugeot's 107 (1 schakel en een automaat)
de automaat kreeg met een paar maanden al problemen met de startmotor tot 2x toe naar de garage geweest ervoor..[/quote]
ik hoor de buurvrouw elke dag smorgens om zeven uur ook kloten met haar 107. :+

ik ben eigenlijk wel benieuwd of ts al wat heeft aangeschaft?

twingo is ook echt de enige waar je goede verhalen van hoor hoor! maar ja, ze moeten toch wat, die francoisjes :+

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:15

Ik ben begonnen in een oude Twingo, een echt krakkebakkie maar o zo leuk. :+: Ik vond hem echter niet zuinig rijden, al reed ik vooral in en rond de stad dus geen lange afstanden.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 22:25

Er is nog geen auto aangeschaft nee, zo snel ben ik niet :D. Zijn nog wat aan het rondkijken.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 08:18

Poiuytrewq, haha ja herkenbaar mama vroeg al of ze van de winter mijn toyota mag lenen omdat ze dr peugeot niet vertrouwd. Die is bang dat ze dadelijk ergens staat en die niet meer start!

Ts: lastig een autotje uitzoeken succes!