Hoevaak stofzuigen andere bokkers met huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoevaak stofzuigen Bokkers met huisdieren?

Meerdere keren per dag
15 (6%)
Iedere dag
101 (43%)
Om de dag
48 (20%)
Twee keer per week
40 (17%)
Een keer per week
19 (8%)
Minder dan een keer per week
9 (3%)

Totaal aantal stemmen: 232

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:04

Iedere dag, heb 2 honden en een kat en ik kan die haren niet aan zien!
Heb in de woonkamer tapijt dus dat trekt de haren aan ha ha. Ik heb 1 jack russell en een kruising. De jack verliest altijd zoveel haar :(

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:48

MightyMike schreef:
BarbaLala, ziekelijk moet ik wel een beetje om lachen, ik ben echt geen schoonmaakwonder, als ik iets vies vind, zou ik bijna zeggen, dan kan het ook echt niet meer. Zuig ik niet 2 keer per dag, komen echt, met name in de hal en keuken waar de honden veel lopen, de wolkjes haar je tegemoet. Met kids die op sokjes door het huis rennen en kruipen is 2 x per dag echt geen overbodige luxe en ook zeker niet overdreven. Je wilt niet weten hoe het huis er uit ziet als ik een dagje oversla...

De grens ligt voor een ieder weer ergens anders natuurlijk. :)
Ik vind meerdere malen per dag stofzuigen eerlijk gezegd wel naar ziekelijk neigen.
(Als je tenminste geen 5 kinderen, 20 katten en 14 honden thuis hebt lopen.) :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:53

BarbaLala schreef:
MightyMike schreef:
BarbaLala, ziekelijk moet ik wel een beetje om lachen, ik ben echt geen schoonmaakwonder, als ik iets vies vind, zou ik bijna zeggen, dan kan het ook echt niet meer. Zuig ik niet 2 keer per dag, komen echt, met name in de hal en keuken waar de honden veel lopen, de wolkjes haar je tegemoet. Met kids die op sokjes door het huis rennen en kruipen is 2 x per dag echt geen overbodige luxe en ook zeker niet overdreven. Je wilt niet weten hoe het huis er uit ziet als ik een dagje oversla...

Ik vind meerdere malen per dag stofzuigen eerlijk gezegd wel naar ziekelijk neigen.

Vind ik wel meevallen. Soms stofzuig ik ook 2 keer per dag hoor. Heb drie katten rondlopen waarvan zeker 1 erg uithaart. 2 van de katten zijn lapjes met veel wit haar, en ik heb een donkerblauw vloerkleed. :=
En toen ik afgelopen winter nog vogels binnen had ging ik ook elke dag wel 2x stofzuigen in die kamer. Vind dat niet ziekelijk, maar noodzakelijk. Ik wil niet in een vies stof en harennest wonen. :+

Ben vroeger een keer bij een meisje in huis geweest en die hadden een grote witte herder. Toen we de bank verplaatsen voor een feestje, vlogen de plukken haar je tegemoet. Echt zó vies (het stonk er ook nog ontzettend in huis). :=

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:54

Iedere dag :) (1x)
lopen hier 2 britse kortharen die momenteel verharen... maar ook als ze niet verharen word er elke dag gestofzuigt

BarbaLala

Re: Hoevaak stofzuigen andere bokkers met huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:19

Ja vogels geven veel troep, daar kan ik nog wel inkomen!

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:56

Iedere dag en af en toe een keer extra met de siffer, als ik gezogen heb ligt de vloer 2uren later weer bezaaid met haar. Ik vind het erg onprettig het blijft óveral aan hangen, inclusief de banken/stoelen waar ik iets minder blij mee ben.
We hebben een Bullmastiff, franse bull en 2 katten dus ja die laten gewoon haar achter.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:10

Dagelijks :)

Wij hebben een labrador en twee katten.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 08:16

BarbaLala schreef:
MightyMike schreef:

Haha, ik zal het aan mijn moeder doorgeven. Die wacht al jaren tevergeefs wanneer ik nu eens een keer huishoudelijke ambities krijg. Maar begrijp dat het voor iedereen anders is. De ene hond haart gewoon ook echt veel meer dan de ander, dat kan je natuurlijk ook niet vergelijken. Onze engelse mastiff is een 80 kilo hond, ondanks zijn soort erg actief, hij is zo groot, heeft zo wat een emmer nodig om uit te drinken en lekt vreselijk. Als ik een dag stof zuigen oversla (en ja, laat het mijn moeder niet horen, maar het gebeurd wel eens), dan is het echt een slagveld in de hal. Daar kan een jack russel wellicht niet tegenop. Hoe hij nog haar op zijn rug heeft, hebben we ons wel eens afgevraagd.. hij haart zo erg. Al op ander voer geprobeerd, maar hij blijft veel haren. We hebben licht gekleurd laminaat, hij is donker, dat kan je natuurlijk erg goed zien. Het is niet dat ik graag wil stofzuigen, maar vind het anders echt ranzig.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:18

Kijk, er zijn inderdaad meerdere factoren waar het vanaf hangt hoe vaak je zuigt :j

Laat ik het zo zeggen; Ik zou niet 2x per dag willen zuigen :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:26

pff, 2 honden en 2 katten, en ik pak te stofzuiger als ik vind dat het nodig is. Geen kinderen, dat scheelt.
Denk eens in de week ofzo (en als er visite komt)
Ja, en dan liggen er plukken haar.... en? Dus? Ga je niet dood van :n

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:28

Ik heb 4 katten waarvan 2 langharig en zou eigenlijk wel iedere dag moeten zuigen. Soms zuig ik zelfs 2x op een dag en de ander keer zit er een hele dag tussen, net waar ik zin in heb. :') Maar het is idd zo dat als ik net heb gezogen ik alweer plukken haar zie liggen/vliegen. -O-

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:31

Streven is dagelijks (1 dochter van 7 jaar, 3 katten waarvan 2 langharig en 1 erg haart), praktijk is vaak 5x per week.
Dweilen doe ik minder vaak, het is vaak 'droog vuil' wat hier door het huis gaat.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:41

Ik stofzuig 1 keer in de week, heb 2 katjes die het hele jaar door evenveel verharen (binnenkatten) Als er in die week ergens een pluk haar ligt raap ik die even op en gaat 'ie in de prullenbak, of ik veeg even, bezem en stoffer en blik zijn standby. Het grit wat ze in de gang uit de bakken smijten veeg ik sowieso regelmatig op.

Gelukkig voor mijzelf heb ik het opgegeven om me druk te maken om de haren. Aan mijn eigen haar (wanneer dat op de grond of op meubilair ligt) erger ik me meer dan aan die korte kattenharen.

Aan dweilen heb ik echt een ongelooflijke schurfthekel dus dat doe ik eens in de twee weken. En als ik bezoek verwacht :Y)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:01

IK heb een gelijke gevonden precies, Koper.
Bij is dat juist hetzelfde.
Als ik juist alleen woonde en ik dweilde zette ik de katten in een andere kamer omdat ik niet wou dat ze er op liepen als het nog nat was, maar dat heb ik rap opgegeven. :D :o
Mijn binnenkatten verharen heel het jaar door precies en zou gemakkelijk 2 keer per dag kunnen stofzuigen maar ik leef niet om te kuizen, zeg ik altijd!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:03

Ik heb 3 katten en stofzuig minimaal om de dag, als ik tijd heb doe ik het iedere dag. het lijkt wel of ze dit jaar maar blijven verharen!

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:19

Zo, goeiemorgen. ik zie het nu pas: HEE NIKKI!

hier een creme-kleurige ijslandse herder, ook iedere dag de stofzuiger door de tent!

Echt idioot hoeveel haar dat beest verliest, ze verhaart ook het hele jaar door lijkt wel!
Ik moet zeggen: we hebben een donkere parketvloer en dus witte haren er op, dat zie je dus heel goed...
ze dwalen overal, zelf zit ik vaak ook wel onder maar probeer er wel echt rekening mee te houden!
Vind het nasty als ik met m'n 'haren-kleren' op werk kom....
Overigens komt ze niet op de bank en al helemaal niet boven, toch vind ik ze daar...

Gek he? :D

Een echte tip heb ik niet, buiten borstelen maar gewoon steeds stofzuigen, onze vorige hond had een kleedje waar het het aan bleef hangen, scheelde ook heel veel!

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:21

Wij hebben 2 honden, 1 kat, mijn vriend die altijd buiten werkt (dus vieze kleren) en in de winter een houtkachel waar hout voor nodig is wat rommel met zich meebrengt... Ik stofzuig 1 keer per dag. Brandschoon blijft het toch niet met huisdieren, moet je ook niet willen denk ik..

'Gelukkig' wonen we op het moment vrij klein dus is stofzuigen geen uren werk. Ik stofzuig dan wel alles, dus grond/meubels/andere oppervlakken. Dweilen doe ik vaker als het buiten nat is en er dus veel natte hondenpoten naar binnen komen.

Oh ja en voor de kattenbak heb ik grove houtkorrels die niet uitlopen, ideaal! Voorheen altijd witte pootafdrukken op de bank :P