Overburen veranderen hun tuin.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 19:11

Nee precies andersom. Vorrige week vrijdagnacht op vakantie gegaan en afgelopen woensdag begonnen ermee.
Dat de meeste zich beet genomen voelen is toch niet helemaal raar. Want (vorrige week) vrijdagmiddag zei hij nog tegen z'n achterbuurman "na mijn vakantie gaan ze de schutting plaatsen". Hij is weg en er wordt een schuur geplaatst (was een kant en klaar pakket als direct in kleur). Alles is in 2 dagen neergezet.

Andere buren hebben gebeld met de gemeente, en hun is verteld dat er geen vergunning voor is aangevraagt of melding van gemaakt.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:17

Meen je nou echt dat buurman op vakantie is gegaan (op een vrijdag), dat bouwmensen in zijn vakantie zijn begonnen (de woensdag na zijn vertrek), buurman nu nog niet terug is, maar de gemeente al wel op de hoogte is gesteld?
Poeh he, fijne buren..
Goed voor de onderlinge relatie ook, ik hoop dat de rest zich altijd netjes aan de regeltjes houdt, want handhaven bij de één, is handhaven bij de ander..

Hoeveel ruimte zit er trouwens tussen de schuur en die groenstrook?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:29

als je regeltjes na wil leven.. dan moeten ze het weghalen als er geen vergunning is..
als ze die alsnog gaan aanvragen kan je er al van op aan dat er bezwaar word aangetekend.

ik dacht ook dramatische foto's te zien te krijgen.. maar een groene schuttinkje(of schuur) met wat groen ervoor in die gemeente tuin wat nog wel gaat groeien..

ik heb jaren na bakstenen muur van de buren gekeken alles went..
Laatst bijgewerkt door Christiene op 20-04-12 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:29

Straks komt de buurman terug van vakantie en schrikt ie zich helemaal kapot omdat er een groen bouwwerk in de tuin staat terwijl hij om een lage schutting gevraagd had :=

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:30

Yessy schreef:
Straks komt de buurman terug van vakantie en schrikt ie zich helemaal kapot omdat er een groen bouwwerk in de tuin staat terwijl hij om een lage schutting gevraagd had :=

dat kan ook nog.. :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:37

kiki1976 schreef:
Nee precies andersom. Vorrige week vrijdagnacht op vakantie gegaan en afgelopen woensdag begonnen ermee.
Dat de meeste zich beet genomen voelen is toch niet helemaal raar. Want (vorrige week) vrijdagmiddag zei hij nog tegen z'n achterbuurman "na mijn vakantie gaan ze de schutting plaatsen". Hij is weg en er wordt een schuur geplaatst (was een kant en klaar pakket als direct in kleur). Alles is in 2 dagen neergezet.

Andere buren hebben gebeld met de gemeente, en hun is verteld dat er geen vergunning voor is aangevraagt of melding van gemaakt.

ok dan gaat praten van te voren een beetje moeilijk :')

Maar heeft de buurman het niet verkeerd begrepen? Misschien bedoelde de beste man juist een schuur...

Ben benieuwd naar de "uitkomts" van dit gedoe, 1 ding weet ik wel de onderlinge sfeer gaat hier wel onder lijden...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 19:48

Yessy schreef:

Hahha dat post ik net ook al, dat zal helemaal een stunt wezen

Lindaonline

Re: Overburen veranderen hun tuin.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:55

Ik begrijp echt niet dat de Gemeente al wordt gebeld voordat de buurman er zelf even op wordt aangesproken. Er wordt een beetje op gereageerd alsof er een aardverschuiving heeft plaats gevonden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 19:59

Anoli schreef:
kiki1976 schreef:

ok dan gaat praten van te voren een beetje moeilijk :')

Maar heeft de buurman het niet verkeerd begrepen? Misschien bedoelde de beste man juist een schuur...

Ben benieuwd naar de "uitkomts" van dit gedoe, 1 ding weet ik wel de onderlinge sfeer gaat hier wel onder lijden...

Tja verkeerd begrepen niet ben ik bang. Hij heeft het namelijk tegenmeerdere buren gezegt dat het een lage (hout) kleurige schutting zou komen. Tegen een andere buurman (z'n achterbuurman) zei hij zelfs nog dat ze de schutting na z'n vakantie geplaatst zou worden....

Op zich wordt er ook nog wel om gelachen hoor in de buurt en grapjes over gemaakt. Want iemand die langs kwam met z'n hondje (woont een straat erachter) zei "jee wat is dit, wat is hier gebeurt"? En toen had hij als antwoord gekregen dat het een nieuw huis was en dat er Polen in kwamen wonen. Maar dat werdt ook niet echt gewaardeerd :=

Kijk er zijn er diverse in de straat die contact hebben opgenomen met de gemeente en zien het het liefste direct weer verdwijnen.
Kijk het weer weg slopen hoeft van mij niet maar blij ben ik er echt niet mee. Als er wat mij betreft iets voor gezet wordt zodat ik ern niet meer tegen aan kijk vind ik het prima!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 20:02

Ellie_F schreef:
Ik begrijp echt niet dat de Gemeente al wordt gebeld voordat de buurman er zelf even op wordt aangesproken. Er wordt een beetje op gereageerd alsof er een aardverschuiving heeft plaats gevonden.

Tja dat komt waarschijnlijk wel voort dat de meeste allemaal in het wat luxere bedrijfsleven zitten (directeuren, bedrijfseigenaren noem maar op).

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:06

Dan zou ik als buurtuitje eens een keer een rondje Ondiep voorstellen in Utrecht, daar plaatsen ze 2 meter hoge hekken om bejaarden te beschermen :D .

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 20:10

Ellie_F schreef:
Dan zou ik als buurtuitje eens een keer een rondje Ondiep voorstellen in Utrecht, daar plaatsen ze 2 meter hoge hekken om bejaarden te beschermen :D .

Hahahah niet alleen in Utrecht hoor, zijn meer grote steden waar dat helaas nodig is.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:23

kiki1976 schreef:
Tja dat komt waarschijnlijk wel voort dat de meeste allemaal in het wat luxere bedrijfsleven zitten (directeuren, bedrijfseigenaren noem maar op).

En juist van mensen met zulke functies zou ik verwachten dat ze weten hoe belangrijk communicatie is en dat ze op een normale manier een gesprek kunnen houden met een ander ;)
In de OP lees ik vooral dat het eruithalen van de haag (m.a.w. vermindering van groen) het probleem is, maar nu lees ik juist dat de schuur het probleem is en een schutting niet?
Ik vind het netjes van de overbuurman dat hij de omwonende buren op de hoogte gesteld heeft van het feit dat de haag eruit ging en er een schutting kwam. Maar waarom is er toen niet meteen iets gezegd, als de vermindering van het groen niet gewenst was? Waarom nu achter zijn rug om (kennelijk wordt er uitvoerig gepraat over de situatie, gezien de TS op de hoogte is hoe andere buren erover denken en dat er al gebeld is naar de gemeente)?
Voor hetzelfde geld wordt er nog een schutting geplaatst als desbetreffende buurman terug is van zijn vakantie en dan wat?

Ik snap heel goed dat dit een vermindering is van je uitzicht TS, maar het is wel de tuin van je overbuurman. Ik zou gewoon lekker in gesprek gaan met je overbuurman als hij terug is aan vakantie met jouw mening, wat je verwacht had en of het zo er wel blijft uitzien :)
Een coniferenhaag vergt ook onderhoud waar de meeste mensen niet eens bij stilstaan (trust me, beide kanten een haag ervan in de tuin staan vanuit de buren, die zelf geen onderhoud eraan plegen), een schutting (of schuur :+ ) is wat dat betreft onderhoudsvriendelijker.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:26

zon heg moet je inderdaad 2 keer per jaar snoeien...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 20:33

Ik weet dat een corniferen haag bijhouden een hele klus is. Werdt altijd bijgehouden door zijn achterbuurman.
De tuin is 2 weken geleden door een kraan leeg gehaald, daarvan was niemand op de hoogte. Dat hoeft naar mijn idee ook niet, want het is zijn tuin. Tuurlijk vind ik het zonde....
Daarna zijn ze pas in gesprek gegaan met andere omwonende. En is toen al direct gezegt dat er een schutting terug zou komen die lager was dan de oorspronkelijke haag.

Een schutting erbij plaatsen gaat niet omdat de schuur op de erfgrens staat. En ik denk niet dat een lage schutting ervoor een fraai gezicht is :=

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:41

Zo'n akkefietje hebben mijn ex en ik ook eens met de buurman gehad. Die stoorde zich aan de paardenstal (meter of 5 verderop, schuin naast hun huis). Waarop de rechter aan hem vroeg....meneer, wat geeft u het recht om over de grond van uw buren te kijken????? Kortom, hij had geen poot om op te staan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:54

Ik denk dat de buurman seriously not amused is als hij terugkomt van vakantie.
Die ziet in zijn tuin een bouwwerk staan waar hij niet om gevraagd heeft, de boze buren die er natuurlijk direkt omheen staan en als die weer weg zijn hoort ie van de gemeente dat er geklaagd is over een schuur en waar hij de vergunning heeft.
Lekker bezig zo, alsof jullie er allemaal onder lijden dat die schuur daar 2 weken staat.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:06

kiki1976 schreef:
Ellie_F schreef:

kan kouwe kak niet normaal praten dan? ik snap niet waarom dat van belang is in deze situatie, waar de bewoners werken (en eigenlijk ook niet waarom t belangrijk is of het een dure wijk is of niet). Aan de andere kant, volgens mij worden dit soort dingen in een volksbuurtje gemoedelijker besproken, is t meer leven en laten leven. Wat sneu dat dat dan in de dure yuppenwijk niet kan...
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 20-04-12 22:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:07

Ik begrijp niet dat mensen zo onverdraagzaam kunnen zijn eigenlijk :n
Moest de schutting een deel op jullie grond staan zou ik het begrijpen, maar dit..
Als jullie nu andere bloemen in de tuin zetten, of een carport die zij niet mooi vinden, moeten ze dan ook gelijk gaan klagen? Nee toch?! want het is jullie tuin.
Wel de schuur staat in hun tuin... hun tuin, hun beslissing.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:12

Feria schreef:
Ik begrijp niet dat mensen zo onverdraagzaam kunnen zijn eigenlijk :n
Moest de schutting een deel op jullie grond staan zou ik het begrijpen, maar dit..
Als jullie nu andere bloemen in de tuin zetten, of een carport die zij niet mooi vinden, moeten ze dan ook gelijk gaan klagen? Nee toch?! want het is jullie tuin.
Wel de schuur staat in hun tuin... hun tuin, hun beslissing.

dat is niet waar, je mag niet zomaar een hoge schutting plaatsen of je tuin volbouwen met een grote schuur.
daar moet een vergunning voor aangevraagd zijn

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:16

mirgino: en dan nog? ik zou mij persoonlijk niet afvragen of mijn buur daar een vergunning voor heeft of niet. Zo'n egoïst ben ik niet. Staat hij daar zonder vergunning, hoop ik voor hen dat ze niet betrapt worden.
Maar blijkbaar denken veel mensen alleen aan zichzelf, maar wel de regering de schuld geven van de crisis enz...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 22:22

Feria schreef:
mirgino: en dan nog? ik zou mij persoonlijk niet afvragen of mijn buur daar een vergunning voor heeft of niet. Zo'n egoïst ben ik niet. Staat hij daar zonder vergunning, hoop ik voor hen dat ze niet betrapt worden.
Maar blijkbaar denken veel mensen alleen aan zichzelf, maar wel de regering de schuld geven van de crisis enz...

Lekkere dubbele wereld. Iedereen die dus ingaat tegen illegaalbouwen is in jouw ogen dus een egoist???

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:24

Feria schreef:

dat jij daar zo over denkt prima, maar dat jij zei dat het hun tuin is en hun beslissing dat klopt niet,er zijn nou eenmaal regels.

als het mij zou overkomen,.....tja niks aan te doen en als de struiken dan hoger worden valt het veel minder op en alles went :j
ik zou er iig geen ruzie met de buren voor over hebben.

maar hier is het toch anders gegaan he....er zou een laag hek komen en dat is niet gebeurd
en niet alleen TS ,maar ook andere buren hebben er problemen mee.
en dat begrijp ik goed.
als je iets bepraat en er word iets meegedeeld wat later heel anders is.................?
misschien heeft die buurman het expres zo gespeeld? weet jij het?
omdat hij weet dat er weerstand zou zijn bij dit?

en planten in je tuin is toch wel iets heel anders dan een hek van 2 meter hoog en 10 meter lang :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:25

Nederland op z´n smalst. Altijd weer goed zo´n topicje even door te lezen, maakt me weer extra tevreden daar niet tussen te moeten wonen...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:26

Kuggur schreef:
Nederland op z´n smalst. Altijd weer goed zo´n topicje even door te lezen, maakt me weer extra tevreden daar niet tussen te moeten wonen...

:D Niet iedereen is zo, hoor ;) , niet zo generaliseren :D