Ja volgens mij geef je dat nooit uit. Ik ben meestal van zaterdag t/m vrijdag in een goedekope week 30 a 40 euro kwijt en in een dure 50 a 60 kwijt. Zelfs mijn dure week ligt dan nog zeker 20 euro onder het nibut.
Als je bijvoorbeeld elke dag biologische vis, vlees en groente zou eten red je het wel, maar anders .....
Sheran
Geplaatst: 15-03-12 13:25
Ik zou wel weten wat ik voor meer geld zou moeten kopen want ik heb een heel beperkte keus aan eten nu thuis. Maar anders moet ik weer zoveel weggooien... ik eet nu ook eigenlijk minder dan zou moeten omdat ik gewoon geen trek heb in telkens hetzelfde... hoe doen jullie dat?
Mootje
Geplaatst: 15-03-12 13:26
Sheran, daar heb ik echt geen last van en ik ben ook alleen....
Ik snap ook niet wat je allemaal moet weggooien eerlijk gezegd Vlees kun je als enkel stuks inslaan, groenten gaan bij mij gewoon helemaal op. Woon jij in een studentenhuis, want jij had beperkte opslagruimte toch?
Laatst bijgewerkt door Mootje op 15-03-12 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Heb hem even ge-edit en er iets bijgezet... Wij aten nagenoeg elke dag met het hele huis (7 personen waarvan 1 vega)! Dat is sowieso het goedkoopst.
nientje78
Geplaatst: 15-03-12 13:28
Volgens de nibud zouden wij 102 euro kwijt zijn aan boodschappen voor 3 personen. Doe ik het toch ook netjes met 50 euro per week voor 2 personen Eten voor de baby gaat via kinderbijslag en kom dan ook precies uit
Enige wat hier weg gegooid wordt zijn de schillen van de aardappels
Als er al is iets over blijft, krijgt de hond dat, betere bestemming dan de kliko.
Nientje: Dan doe jij het ook super goed zeg!
Sheran
Geplaatst: 15-03-12 13:32
Wat ik weggooi dan? Nu dus niets, maar ik zou wel graag wat meer afwisseling willen hebben in eten. Dan zou ik bijvoorbeeld yoghurt kopen, maar dan krijg ik een liter niet in een paar dagen op. Of meer fruit, wat ook niet lang houdbaar is. Of eens een lekker broodje. Maar als je dat allemaal koopt eet je van alles minder en moet je dus meer weggooien . (duidelijk? ik leg een beetje vaag uit)
Amaris
Geplaatst: 15-03-12 13:34
Ik heb geleerd op kookcursus geleerd dat je zooooveeeeel kunt invriezen. Veel meer dan je zou denken. Bijna alles kun je invriezen. Groenten moet je wel even HEEL kort in kokend water houden.
Yoghurt kun je toch in halve liters kopen en fruit per stuk? Broodjes kun je ook invriezen.
Ik koop (woon alleen) vaak een heel brood, maar doe die per 4 sneetjes in de vriezer.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 15-03-12 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Wow, dat is echt klein, snap dat je wel op zoek bent naar iets anders.
Amaris: Brood gaat hier ook altijd in de vriezer. Verder hoef ik weinig in te vriezen, omdat ik niet meer inkoop dan nodig is. Mochten we bijv. bloemkool eten, dan gaat de andere helft naar mijn ouders.
Ik had een tafelmodelkoelkastje op mijn eigen kamer, handig, mijn televisie stond daarop. Maar had ik wel meer koelkastruimte en een klein vriesvakje voor mezelf. Maar 8m2 is idd wel erg klein om dat kwijt te kunnen (ik had er 15).
Dat is nog zonder alle verzorgingsproducten, wasmiddelen ed? Dan zouden wij ruim 90 euro per week kwijt zijn aan eten alleen... (gezin met 2 kinderen 2 en 4 jaar) Ik dacht dat we niet zo best scoorden en dat we erg duur uit waren maar geloof toch niet dat we 100 euri's in de week kwijt zijn. Ik ga het een dezer dagen eens narekenen, ben toch benieuwd.
Wij hadden altijd enorm veel in de vriezer maar nu hebben we een nieuwe koelkast gekocht die zowat dubbel zoveel inhoud heeft en gebruiken we de vriezer nauwelijks meer, koelkast staat ook nooit vol. Maar we zitten nu ook veel dichter bij winkels dus ik doe nu vaker kleine boodschappen ipv in één keer voor 8/9 dagen in te slaan (meer lukte me nooit)
net terug van boodschappen doen.... was iets van 40 euro kwijt... Voor ons dit keer dus best wel veel geld, maar daarvoor heb ik wel heel veel groenten (ik merk dat het zomer wordt, dus weer lekker tijd voor salades) en wat ontbijtdrank voor mijn vriend (die is ziek en krijgt dan heel slecht eten binnen. Hij is al heel mager en moet bij ziekte dus ook echt zoiets hebben). Ook heb ik weer bijna een maandvoorraad aan drinken gehaald.
MoSt81
Geplaatst: 15-03-12 19:17
Ik ga vandaag volgens mij voor het eerst eten wegggooien. Kook altijd voor meerdere dagen tegelijk zodat ik wat in de diepvries kan doen. Maar heb vandaag wat anders geprobeerd. Er was vegetarisch vlees in de aanbieding, dus heb roerbakstukjes met rijst, wokgroente en woksaus van de aldi gemaakt. Maar bah, wat is dat zout.. Weet eigenlijk niet waar het aan ligt. De roerbakstukjes of de saus. Maar het smaakt echt niet lekker. Maar vind het eigenlijk ook weer zonde om weg te gooien. Iemand nog tips?