wachttijd woningnet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:21

miccamaaike schreef:
imd schreef:
Hoe bedoel je dit? Een formulier invullen en langsbrengen als je al wat langer ingeschreven staat dus?

En als ik jou qua punten hoor dan maak ik al aardig wat kans. Welke wijken zitten jullie ongeveer?

Patrimonium maakt wel gebruik van de punten van Woningnet, maar ze hebben hun eigen toewijzingssysteem. Je moet dan een formulier invullen met je wensen en aan de hand daarvan kunnen ze je een woning aanbieden. Ik zou als ik eenmaal genoeg punten had daar langs gaan (zitten aan de peizerweg) om het een beetje toe te kunnen lichten, dan hebben ze je ook maar gezien, wat best positief kan zijn. Ze hebben het liefst dat je langskomt op het moment dat je ook echt zoekende bent.
Vriendin van mij had met 36 punten (en ik denk ook wel een hoop geluk) een 3 kamer appartement in de rivierenbuurt (achter t station). Ik had met 56 punten een bovenwoning in de indische buurt.

Dank voor de info! Dan ga ik tzt daar wel even langs ja!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 19:41

Het huis waar we nu als beste waren geindigt waren we 14e mee. Alles waarbij we onder de 20 eindigen geef ik in ieder geval een kans.

imd

Re: wachttijd woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:10

Zo, nu die goed werkt vind ik de nieuwe woningnet wel erg fijn zeg! Precies te zien op welke plek je staat als je nu reageert, overzichtelijk en berekent ie nou automatisch je huurtoeslag al? Fantastisch :j

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:09

wij hebben een woning :D de allereerste waarop we hebben gereageerd, de eerste 3 hebben hem afgewezen en we zijn afgelopen vrijdag wezen kijken en dus besloten dat we het graag willen :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:17

Wat leuk!

Ik sta nu 17e voor een mega grote 4 kamer woning, inschrijving sluit morgen :j

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:44

hopen dat degenen voor je het allemaal niet willen Olympia :)

Wij stonden toen de inschrijving sloot voor deze woning 4e en er is voor ons maar 1 iemand wezen kijken, die andere twee hebben dus zowieso afgewezen zonder te gaan kijken :\ ik snap dat eigenlijk niet zo...
Jeroen en ik hebben alleen op woningen gereageerd waar we ook daadwerkelijk zouden willen wonen...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:47

Uhm , ik heb dat ook weleens gehad :Y) dacht dat ik tob geen kans maakte en wilde eens zien op wat voor plek in oneveer eindigde :+

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 00:17

Voor het huis waar ik nu woon stond ik 15e. Als mensen papieren niet op orde hebben of niet komen. Hier in dit moment huis is het te klein om samen te wonen. zijn dus echt op zoek naar een leuke 3-4 kamer woning.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 18:01

we zijn tenminste alweer een plek gezakt...13e

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:37

Wat een wachttijden allemaal.. :\ 20 jaar wachten op een woning.. Dat is toch niet normaal meer!
Ik had hier in Friesland binnen 4 maanden een huurwoning.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 18:00

Ik sta bij het ene huis nog 13e en vandaag was weer de uitslag en we staan ook bij een huis 11e..nou nog hopen dat alle mensen voor me is afzeggen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:01

Hmm op elke reactie die ik de afgelopen tijd heb gegeven, is er iemand met urgentie die er met het huis vandoor gaat :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 18:02

in utrecht had ik dit ook echt vaak...in almere lijken ze geen urgentie te kennen? ik heb althans nog nooit gezien dat een huis daar is gegeven aan iemand met urgentie

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:20

Ik heb via woonkeus stedendriehoek gereageerd op een appartement in een omgebouwde school.. De ene keer gaan ze in dat complex voor 40 punten weg en laatst een keer voor 84 punten. Ik heb 50 punten en de kleinere appartementen gaan dan vaak weg voor rond de 40 punten dus ik ben heel hard aan het duimen dat ik beetje hoog eindig. Donderdagochtend kan ik zien als hoeveelste ik geëindigd ben..

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:48

Even vraagje voor de mensen die naar Groningen komen is het niet handig om ook bv in haren in te schrijven? Helemaal als de wachttijden zo ontzettend lang is!

Kennis van mij had binnen 3 weken een huisje niemand wil ik dorpjes bij Groningen wonen :') Moet alleen nog even mijn baas laten tekenen dan ben ik ook ingeschreven via een verhuurder. Scheelt hopelijk dat ik in een uithoek van ons dorp wil wonen waar niemand heen wil! Het is mijn oude straat, een denk ik luxere flat! I love de woonkeuken!

Ben ook wel nieuwschierig naar welke prijzen jullie dan betalen na 4/5 of langere wachttijd. Als ik de woning ooit krijg :P betaal ik 400 voor 2 slaapkamers, grote badkamer, aparte wc, 2 balkons en woonkeuken. Uitzicht op hertenkamp en achter water!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:27

Heb het overwogen :j
Maar zit dan niet praktisch mbt tot werk van mijn vriend, mijn bijbaan en ook het paard. Met de hoge benzine prijzen is het dan een prijzig grapje :=
Alles zit nu op fietsafstand :) (mocht ik werk krijgen na mijn studie dan wil ik wel een ruimer zoekgebied natuurlijk. Dan zijn de financieen ook beter )

En ben ook nog niet klaar om naar een dorp buiten de stad te gaan; ben een stadjer :') en ik ben er nu nog niet aan toe om buiten de stad te bivakkeren :D (eerst afstuderen nog namelijk en dan is het toch handiger om in de buurt van de uni te wonen)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:29

Ik sta nu 6 en 7 voor de huizen. Morgen 12 uur sluit de inschrijving.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:29

Spannend, hopelijk komt er geen urgentie tussendoor!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:33

Nee die zitten er niet bij. Moet ook wel zeggen dat ik een nieuw truucje heb. Ik heb mijn vriend op mijn woonpas erbij gezet. Hierdoor komen we voor minder huizen in aanmerking en de wat duurdere huizen, waardoor we meer kans hebben :)
Beide zijn grote 3 kamer woningen :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:34

Haha niet slecht! :D
Nog even geduld dus, spannend hoor :j

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:36

Jaa.. Vind het nu ook wel erg spannend.. Baal wel want tot vanmorgen stond ik op 3 en 4.. Maar omdat ze na 12 uur op disndag een extra knopje open gooien, kan je zien voor welke woningen je in de top 10 komt..

Maar ja, al met al valt het mij niet tegen, dit is pas de tweede week dat we het zo doen en met de andere woningen eindigde ik als ik geluk had rond plek 20.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:11

Nou we hadden dus een huis maar vriendje heeft het afgewezen omdat het het eerste huis is waar we ubehaupt zijn wezen kijken en hij voelde zich daar niet prettig bij -O- hij wil nu wachten met verder kijken tot juli... Maar goed baal er wel van, was een ontzettend mooie woning en was er gelijk verliefd op, maar we moeten er wel allebei verliefd op zijn vind ik :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 17:36

lastig is dat he..mijn vriend wilt ook niet bij het eerste beste huis gelijk ja zeggen..maar bij huurhuizen is het toch lastig vergelijken want je mag al blij zijn als je mag komen kijken. We staan nu nog steeds 13e 11e en bij één huis staan we 5e maar das al sinds eind januari...ben bang dat ze de laatste gewoon vergeten zijn om van de website te halen.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:01

Daarom wil ik naar een appartement waar ik alles van ken en de buurt. Anders zou ik ook erg twijfelen!

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:07

Wij hebben maandag ja gezegd op een huisje en gaan volgende week vrijdag de akte ondertekenen. Dit huisje is trouwens wel via de makelaar gegaan en niet via woningnet anders wachten we over 3 jaar nog :+

Maar ben iig super blij :D