Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kuzznathalie

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:19

Ik schrik wel een beetje van sommige bedragen hier!
Wij zijn met z'n drieën en 2 grote honden, en zijn per week +/- 50 euro kwijt. En als ik wil, kan het voor nog minder.
Hier zit trouwens geen vlees bij in, wij laten als de vriezer leeg is zelf een beest slachten (lees: varken of koe) dit is in 1x een x bedrag, maar uiteindelijk stukken goedkoper, lekkerder en natuurlijker dan van de winkel ;)

Ik probeer altijd 1x in de week boodschappen te doen, dat scheelt ook, maar ik vergeet vaak dingen :=
Wat ook wel helpt is eerst eten voordat je boodschappen gaat doen!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:23

wat koop je dan voor die E50 ?

In onze vorige situatie waren wij ook veel goedkoper uit hoor trouwens, de honden en katten aten toen goedkope brokken van de supermarkt, scheelt al een boel geld, maar willen we nooit meer naar terug!
Zelf haalde ik toen voor de hele week boodschappen, scheelt ook veel geld. Nu vaak voor een halve week, mijn man wil toch graag van tevoren kunnen bedenken waar hij zin in heeft, mij maakt het niet uit of we nou morgen of vandaag hutspot eten :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:28

Ik ben denk ik iets meer dan E70 kwijt voor 2 personen zonder huisdieren. Nou moet ik wel zeggen dat wij een eetstijl hebben die niet goedkoop is. Wij eten weinig brood, pasta, rijst en aardappels en je energie moet toch ergens vandaan komen. Dus eten we heel veel verse groenten, vlees, roomboter en (geiten)kaas, eieren en afentoe een roggebroodje en bio volle melk. Zijn toch dure levensmiddelen :j Daar komt wel bij dat we minder eten dan de gemiddelde persoon, aangezien deze voedingsmiddelen erg verzadigend zijn. Dus misschien heft dat het een beetje op :+

Ik koop alleen Euroshopper/C1000basis, aanbiedingen, kortingsproducten, voordeelverpakkingen, 35% korting en afentoe Aldi, die is ver weg en ik moet het op de fiets doen :+
Al met al, met het oog op onze dure voedingsmiddelen, vind ik dat ik het netjes doe met de centjes :j
Laatst bijgewerkt door Grapjasjes12 op 15-01-12 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:30

de producten die jij noemt vind ik niet zozeer onder de noemer 'dure producten' vallen, ik bedoel als je kijkt bij de Aldi wat je daar betaalt voor roomboter, roggebrood, vlees en groente?

Dure producten vind ik A-merken en luxe artikelen zoals croissants, bijzondere soorten sla ipv gewone sla/ijsbergsla, luxe vleessoorten enz.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:32

Het geld zit in wasmiddel, ik draai 5 wassen per dag ongeveer en ik koop meestal alleen maar merkspul.
In het weekend hebben we meestal mee-eters, die aardig wat lusten, dus dan koop je automatisch extra.
Brood haal ik bij de bakker.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:35

Ik koop altijd veel euro shopper spullen bij de AH, scheelt echt heel erg veel. Aanbiedingen ga ik opaf :j zoals nu twee voor de prijs van 1 bij AH. Maar per week ben ik voor 3 personen wel rond de 110 euro kwijt :o . En dan heb ik nog geen voer voor de hond.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:38

5 wassen per dag voor 3 mensen??

Zie dat er bij de Makro weer waspoeder in de folder staat;
Ariel wasmiddel, pak 6,8 kilo (85 scoops) E17,80 incl. BTW
Witte Reus wasmiddel, pak 5,2 kilo (75 scoops) E9,47 incl. BTW
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 15-01-12 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:39

opisop_shop schreef:
de producten die jij noemt vind ik niet zozeer onder de noemer 'dure producten' vallen, ik bedoel als je kijkt bij de Aldi wat je daar betaalt voor roomboter, roggebrood, vlees en groente?

Dure producten vind ik A-merken en luxe artikelen zoals croissants, bijzondere soorten sla ipv gewone sla/ijsbergsla, luxe vleessoorten enz.

Zoals ik zei, de Aldi is nogal ver weg op m'n fietsie :+ Ik haal ook geen gewoon roggebrood, want daar zit suiker in, dus dat moet dan weer iets duurder.
Ook leven wij op een laag 1 persooninkomen, dus het is wel echt passen en meten. En zonder aardappels/pasta/rijst/brood merk je al gauw hoe duur de verse producten zijn, omdat je daar meer van eet.

Maar misschien heb jij het wel breder en vind je dit soort dingen daarom niet zo duur? Ligt denk ik vooral aan je referentiekader en hoeveel je te besteden hebt.
Misschien moet ik toch maar eens wat vaker naar de Aldi, dan maar lijden :=

We redden het goed hoor en ik klaag niet. We eten vooral zo voor onze gezondheid, en dat vind ik belangrijker dan dat ik elk dubbeltje moet omdraaien!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:40

IngridB schreef:
Ik koop altijd veel euro shopper spullen bij de AH, scheelt echt heel erg veel. Aanbiedingen ga ik opaf :j zoals nu twee voor de prijs van 1 bij AH. Maar per week ben ik voor 3 personen wel rond de 110 euro kwijt :o . En dan heb ik nog geen voer voor de hond.

Ja, inderdaad! 2e gratis producten. Wasmiddel, pasta e.d. op voorraad kopen. Hetzelfde met shampoo en conditioner.
Wij eten vaak wat duurder brood omdat het veel lekkerder is en wij ivm lange werkdagen veel brood op een dag eten. Daar doen we meestal maar vleeswaren op, omdat we zoet spul minder lekker vinden, maar ja vleeswaren is ook weer best duur. :\

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:41

ah, als je 'bijzonder' eet (suikervrij / biologisch) dan ben je inderdaad veel geld kwijt!
Zou graag alles bij de bioloog willen halen maar dat vind ik echt te duur!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:43

opisop_shop schreef:
ah, als je 'bijzonder' eet (suikervrij / biologisch) dan ben je inderdaad veel geld kwijt!

Wij eten dus idd suikervrij en koolhydraatarm en als ik het even kan bio. Melk is bijvoorbeeld altijd bio. Vandaar dat ik 70 euro nog niet eens zo slecht vind :)

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:44

5 wassen per dag ja, we hebben een boerderij, dus elke dag vieze kleren.
En we doen nooit 2 dagen hetzelfde aan.

Makro halen we ook vaak ALS het goedkoper is, maar vaak scheelt het niet eens zoveel met wat er in de supermarkt te koop is.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:45

maar waspoeder dan toch weer wel? Althans, als ik kijk wat je voor een klein pak betaalt in de winkel...

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:49

:n dat valt tegen hoor... Soms hebben ze wel mooie aanbiedingen met waspoeder hoor, dan haal ik het daar ook wel, maar dan nog. Vind waspoeder wel prijzig.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:52

Nog een tip: koop niet zomaar alles dat in de aanbieding is. Vergelijk eerst de prijs eens met vergelijkbare producten van bijvoorbeeld het huismerk. Vaak zijn die alsnog goedkoper dan de aanbiedingen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:57

Jeetje, wat een kleine bedragen hier :oo En ik dacht dat ik al voor weinig geld boodschappen deed!
Ik ga 1x in de week naar de supermarkt (C1000 of AH), koop veel artikelen in de bonus, wasmiddel, tandpasta, douchegel, shampoo, wcpapier en keukenpapier etc. koop ik altijd in de aanbieding.

Ik ben meestal 30 euro per week kwijt en 1x in de maand iets meer. Lunchen doe ik op mijn werk en ben hier ongeveer 8 euro per week aan kwijt. Al met al denk ik dat ik voor mijzelf, zonder huisdieren, €50 euro per week besteed aan boodschappen. Ik koop eerlijk gezegd nooit euroshopper oid, aangezien ik voor alles wel mijn voorkeurs A-merk heb (en biologisch vlees). Ik koop hierdoor ook altijd hetzelfde merk wasmiddel e.d.

De prijzen van kaas, groenten, fruit en aardappels zijn een stuk vriendelijker op de markt, maar als ik bedenk dat ik dan 3 uur extra nodig heb op zaterdag om mijn boodschappen te doen, kies ik er toch voor om gewoon maar naar de supermarkt te gaan.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:40

phormicola schreef:
opisop_shop schreef:

Wij eten dus idd suikervrij en koolhydraatarm en als ik het even kan bio. Melk is bijvoorbeeld altijd bio. Vandaar dat ik 70 euro nog niet eens zo slecht vind :)

Wij eten ook vrijwel helemaal suikervrij (vriend mag geen toegevoegde suiker, koop alleen voor mezelf wat chocolade en snoep). Kost eigenlijk niks extra naar mijn idee. Juist al die 'dure' kant en klaar sauzen, knorr wereldgerechten etc. mag hij niet. Sauzen en soep zelf maken is veel goedkoper dan uit pakjes. De goedkoopste muesli van de c1000 is suikervrij, de goedkoopste beschuit ook. Koek en snoep zonder suiker en light producten eet mijn vriend weinig, alleen hebben we weleens optimel vla of kwark, dat is wel wat duurder maar ook heel vaak in de aanbieding en soms suikervrije koekjes van de natuurwinkel.
Ik weet niet precies wat we kwijt zijn aan boodschappen, ik denk zo'n 250€ per maand. Per maand hebben we 400€ om uit te geven aan boodschappen, verzorgingsproducten, kapotte dingen vervangen (huurappartement dus eigenlijk nooit hele hoge kosten, gaat de wasmachine kapot zullen we misschien wel een keer iets bij moeten leggen) maar ook leuke dingen als uit eten gaan, terrasje, bios etc. Dat redden we iedere maand ruim en we doen best vaak iets leuks.
We doen maar een keer per week boodschappen bij de supermarkt en gaan soms nog naar de bakker en de markt We gaan de ene week naar de lidl en de andere week naar de ah (tenzij het zoals nu hamsterweken zijn). En dan om de twee weken nog een keer naar de c1000 die zit vlakbij en daar halen we muesli, hooi voor de konijnen en soms iets kleins wat we nodig hebben.
Vlees eten we weinig maar wel biologisch of scharrel. Naar merk kijken we eigenlijk niet, maar we kopen wel wat we lekker vinden, bv de euroshopper pasta en mozzarella vind ik echt niet lekker, maar de oude kaas van euroshopper wel. Brood komt ook vaak van de bakker, en we hebben bijvoorbeeld dure appels omdat we die veel lekkerder vinden. Groente snijden we altijd zelf, we hebben meestal seizoensgroente en uit de diepvries (onder het motto dat dat verser en gezonder is dan bv. boontjes uit egypte).
Verse pasta maken we zelf, veel lekkerder dan de verse van de ah en heel goedkoop. Wel redelijk wat werk, maar als je eenmaal bezig bent heb je vrij snel veel pasta die je weer kunt invriezen. Ohja en we drinken amper frisdrank, alleen thee, water soms een sapje, in het weekend wel koffie van dure bonen, maar omdat we dat zelf malen en dan met een koffiepotje zetten hebben we daar doordeweeks geen tijd voor ;).

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:45

waar haal je dan spullen om zelf pasta te maken?
En ik neem aan dat het goedkoper is dan verse pasta uit de winkel, maar wel een stuk duurder dan droge pasta uit de winkel?

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:47

Met mijn weekbedrag van rond de 30 euro , kan ik goed en gezond eten. Ik haal nooit vruchtensap of frisdrank. Wel groente uit de Bonus, mager gehakt, AH pindakaas, appels die in de aanbieding zijn, karnemelk etc... Ik maak ook vaak Thaise curry met kip en groenten.. Voorgesneden groenten zijn ook belachelijk duur....... Gewoon een hele broccoli, kool of courgette kopen!

Ik heb een boek, dat heet besparen maar van Marieke Henselmans, is erg handig! Het leven is duur als je rookt en veel frisdrank drinkt...
Met kleine kinderen is het een ander verhaal, ik kan mij voorstellen, dat dan het geld de deur uitvliegt met luiers ed!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:47

Pastadeeg is bloem, eieren, olijfolie en zout. Dat lijkt mij goedkoper dan pakken in de supermarkt :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:04

groente koop ikook gewoon heel, wel haal ik als ik erg lui ben voorgekookte aardappels maar die kosten bij de Lidl ook maar iets van 70cent ongeveer voor ik denk 500gram, dus niet zo duur.

Cool, ik ga eens opzoeken hoe je pasta maakt en een keer proberen, lijkt me wel een keer leuk :D
Zijn er hier mensen die hun eigen brood maken?
Heb wel een broodbakmachine maar nog nooit gebruikt, terwijl het natuurlijk eigenlijk vet lekker is en ik denk toch wel goedkoper dan vers brood op de broodafdeling van een duurdere supermarkt (wat je qua smaak echt niet kunt vergelijken met brood van de aldi/lidl !).
Zit ook nog timer op dus als je wilt kun je sochtends versgebakken brood klaar hebben staan. hmmm... toch maar eens naar dat ding kijken :P

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:06

van die korting bonnen helpen ook

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:19

Wij hebben wel een pastamachine,die heb je soms voor een tientje ergens, wij denken er nu over om er een van 60 euro te kopen, met vijf jaar garantie op de messen, omdat onze machine na een jaar de tagliatelle niet meer goed snijd en spaghetti maken onmogelijk is geworden.
Pasta maken zelf is echt heel goedkoop, we doen nu wel de normale bloem mixen met dubbel 0 meel (kost 2,30 voor 1 kg), dan heb je veel fijner deeg, maar het hoeft niet. En bloem en eieren kosten bijna niks en heb je ook niet veel nodig. Vaak doen we nog pesto of kruiden mengen door het deeg dan is het nog lekkerder.
Dat brood zelf maken vind ik ook een goed idee, brood van de bakker is duur, de bakker is 's avonds niet open, alleen nadelen. En eigenlijk vind ik zuurdesem uit de natuurwinkel het allerlekkerst, maar dat is echt 3,50 euro per brood. Misschien kan je dan ook wel zelf maken, ga eens googlen. Dan kun je natuurlijk er ook kruiden, olijven en zongedroogde tomaatjes door doen :P.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:44

Zelf brood bakken is niet zo heel erg voordelig. Het voordeel is wel dat je de meeste ingrediënten goed op voorraad kunt hebben en op die manier kun je ze aanschaffen als je het geld hebt en het brood bakken als je even te krap bij kas zit om brood te kopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:46

Ik ben ongeveer 80-90 euro per week kwijt voor 2 personen, een kat en twee konijnen. Ik kijk wel altijd naar de aanbiedingen, maar ik koop soms ook de wat duurdere dingen. Ik ga meestal bij de ah boodschappen doe en soms bij de lidl. Brood haal ik apart bij de bakker, want ik merk dat de goedkope broden het slechter doen in mijn vriezer. Ik kan best goedkoper boodschappen doen, maar ik heb niet altijd zin en tijd om alles precies uit te zoeken.