Meer mensen traag internet? (KPN)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:41

Voor mij valt internet via de kabel of via Ziggo of UPC al af, woon in het buitengebied en daar wordt het simpelweg niet geleverd. Wij zitten hier al met traag (7 MB) internet omdat we buitenaf wonen maar KPN komt 9 van de 10x niet eens aan de 7 MB, vaak blijft het rond de 2 MB hangen.

TV mag van mij door KPN geleverd worden maar internet van XS4ALL is alleen al vanwege de goede service interessant, KPN is niet zo goed in goede service lenen. Wij hebben bijv all een aantal jaar telefonie en bellen van KPN, elke maand wordt keurig automatisch ons abo afgeschreven maar volgens KPN zijn wij geen klant bij hun, kan dus ook geen account maken want ik ben immers geen klant :? 1001 beloftes zijn er gemaakt maar er komt geen klo*te van terecht, blijft bij beloftes. Kan het dus niet raar vinden dat het niet goed gaat met KPN, ben er zelf ook helemaal klaar mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:42

De service van XS4All ben ik ook ontzettend over te spreken. Voor ik klant bij Ziggo werd (logisch gezien mijn werk) was ik daar klant, en ondanks dat het een KPN dienst is was ik er zeer tevreden over. 't kon alleen wat sneller imo voor wat ik ervoor betaalde :j

penelope444

Re: Meer mensen traag internet? (KPN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:43

Wij zijn ook bij KPN maar heb nergens last van , alleen gisteren viel voor 5 min alles uit telefoon internet en tv (allemaal bij kpn) maar toen hebben we gebeld en er was geen storing in de buurt.
Toen deed hij het na een paar minuten weer.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:44

XS$ALL komt niet voor niks al een aantal jaren als beste uit de bus. ;)

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:37

Hier is het al een maand of 2 drama met kpn. Hij gooit hem er om de haverklap uit. Probeer een online spel te spelen en iedere 5 minuten kan ik weer overnieuw inloggen. Digitale tv is deze maand beter maar december was 1 groot drama. We konden helemaal niets meer.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:49

Sinds een paar dagen weer enorm traag hierzo. meer mensen last?

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:52

Tova schreef:
Hier is het al een maand of 2 drama met kpn. Hij gooit hem er om de haverklap uit. Probeer een online spel te spelen en iedere 5 minuten kan ik weer overnieuw inloggen. Digitale tv is deze maand beter maar december was 1 groot drama. We konden helemaal niets meer.

Hier ook, bijna elke avond liggen de tv, de telefoon en het internet eruit. Dan valt gewoon de router uit, heel irritant, en dan moeten we maar wachten totdat dat ding het weer pakt.. Ik ben het eigenlijk wel zat, maar goed ik beslis niet of we overstappen, en mijn ouders willen niet overstappen..

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 08:43

Hoe is het bij jullie afgelopen dagen? Hier weer drama...

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:06

Op allebei mijn KPN WBA-E lijnen de volle 52Mb :) niets aan het handje hier!

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:58

Als internet traag is gaat het dan om een verbinding via een kabeltje of over draadloos WI-FI? Als het om WI-FI gaat kan het maar zo zijn dat er teveel draadloze netwerken in de buurt zijn waardoor ze elkaar hinderen. Bij ons thuis kunnen we 26 !! draadloze netwerken ontvangen.
Buren klagen steen en been over traag internet met hun tablet's laptops en smartphones, zowel bij KPN, ZIGGO, Telfort. Omschakelen naar een ander kanaal heeft weinig of geen effect als er zoveel verschillende draadloze signalen zijn.
Mijn pc zit dus gewoon aan een kabel en werkt gewoon snel.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:26

Gek dat de Ziggo mensen klagen. Die hebben gewoon een 5GHz radio in hun modem zitten... Wel jammer dat die standaard uit staat, maar toch, het kan daarmee wel en dan heb je echt geen inferentie van je buren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:27

Ik gok dat de Ziggo mensen niet technisch genoeg zijn of het gewoon niet weten :) ik heb thuis hem ook niet op de 5GHz staan, is bij ons nog nergens voor nodig. Mijn ouders hebben dat wel aangezet :j

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:19

Toch jammer dat de "nieuwste" Ziggo modems nog bijna nergens staan, die kunnen 2,4 én 5GHz tegelijkertijd...

5GHz is hier met mijn 2x50Mbit helaas wel nodig anders haal ik m'n snelheid niet :P

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:11

Frits2008 schreef:
Als internet traag is gaat het dan om een verbinding via een kabeltje of over draadloos WI-FI?

Via de Wi-Fi. Niemand kan op onze Wi-Fi, omdat we een code hebben. We hebben ook zo'n Wi-Fi versterker in huis. Het is echt met periodes, dus heb het probleem niet altijd, en er is niet veranderd aan bijvoorbeeld 2 weken geleden. Dus vandaar dat ik dacht dat KPN weer storingen had.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:29

Dat maakt vrij weinig uit, als het druk is qua wifi kanalen kan jij er zomaar uitgedrukt worden.

Repeaters zijn overigens ondingen, versterken alleen maar een signaal wat al slecht is en je halveert je beschikbare bandbreedte... Veel beter is het om je wifi repeater dan gewoon met een kabel aan te sluiten :)

En daarnaast, jij bent niet de enige die gebruik maakt van het radiospectrum. Zelfs het weer heeft daar al invloed op :P

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:48

Tis hier weer feest al een paar dagen.. meer mensen last?

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:50

HIERO ook :( maar woon wel buiten af, geld dat ook? is het dan ook trager? zegt dat ik 4 streepjes heb, terwijl hij zoooo sloom is :(

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:38

Ligt enorm aan je locatie. Wat is je resultaat op speedtest.ziggo.nl en wat voor geschatte snelheid haal je volgens de check op www.dds.nl/adsl ?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:40

't Is hier inderdaad ook al dagen huilen met de pet op, dacht dat het aan mijn laptop lag :D