Alternatieve woningen; heb jij een bijzonder (t)huis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:12

Hier staat een filmpje, maar vind hem nou niet echt representatief.
Ik heb wel mooiere gezien maar goed, het geeft een indruk :+

Quarterh0rse

Re: Alternatieve woningen; heb jij een bijzonder (t)huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:21

ow verschrikkelijk zou daar helemaal gek worden als je daar met meer mensen moet leven :=

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:25

Dramatisch inderdaad!! Maar de manier waarop alles aangekleed is in het filmpje zal er absoluut geen goed aan doen. Alles ligt overal verspreid :P

maar ik zou er niet in kunnen wonen nee.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:39

wat een vreselijke woning :o
valt misschien nog wel wat van te maken (als je alles eruit zou trekken) maar ik zou er dan wel in mijn eentje moeten wonen, met meer zou ik gek worden hihi

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:40

Ik woon in principe in een doodnormaal arbeidershuisje uit begin 20e eeuw. Alleen zit er in de woonkamer een groot gat in het plafond waardoor we naar de zoldering kijken. Totaal onpraktisch, maar o zo mooi.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:10

Verschrikkelijk die bolwoning.... zou gék worden!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:11

Oei die bolwoning.... Ik zou heel mijn richtingsgevoel kwijtraken denk ik :=

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:38

Wat een leuk topic!

Het leek mij vroeger erg leuk om in een molen of vuurtoren ofzo te wonen. Maar ik heb onlangs mijn eerste huis gekocht en dat is 'gewoon' een klein (vrijstaand) huisje geworden.

Toen we huizen aan het kijken waren kwam ik dit verbouwde pakhuis tegen, die vond ik ook wel erg gaaf, vooral de eetkamer waarbij je - heel cool - het plafond kan openen :D http://www.bijzonderwonen.com/huizen/53 ... OMMEL.html

Een studiemaatje woonde in haar studententijd anti kraak in een oude brandweerkazerne, compleet met glijstang, ook erg leuk!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:17

Leuk topic! Ondanks dat ik "gewoon" op kamers boven een showroom+werkplaats woon vind ik dit erg gaaf om allemaal te zien. Dat plafond open is cool, mooie inrichting ook. Ik zie in die bolwoning ook wel wat, maar wel met een heeeeeeele andere inrichting, en voor meer dan 2 personen zeker geen doen!

YoshaMonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:23

Leuk toptic! Ik woon in een ark (woonboot) huisjes op het water :D Prachtiguitzicht. ene kant weiland waar me paardje loopt en de andere kant water waar me broertje en me buurkindjes altijd zomers inzwemmen!
Het enige nadeel is dat ik telkens met een pond (bootje) over moet om naar de overkant te komen! xd

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:27

dat filmpje van die bolwoning :wow: de ruimte valt me nog mee in vergelijking met de tekening, maar ik zou ook gek worden van die enge ruimtes....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:35

Ik heb ze ook een stuk groter gezien en dan heb je bovenin over de gehele rondte ( :+ ) een huis/zitkamer!
Dat is wel heel gaaf :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:54

Afbeelding

ik vind dat ik in een heerlijk en bijzonder huis woon. Het is helemaal van hout, en heeft een hele kelderverdieping waarin 3 slaapkamers zijn, en nog extra ruimtes. De tuin is ongeveer 30 meter diep, en daarin zit een ongeveer 5 meter breed rond zwembad in.
Helaas staat het te koop....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:02

In Utrecht staat trouwens een prachtig verbouwde kerk te koop.
Echt, als ik het geld had! (wel jammer dat het in Utrecht staat. Ik zou niet in een stad kunnen wonen.)
Ik weet niet of ik hier een link neer mag zetten (hij staat ook op Funda) maar :oo wat gaaf gedaan zeg.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:11

Wat een leuk topic!

Ik zag de Rotterdamse kubussen ook al voorbij komen.

Hier niet een heel bijzonder huis, wel een al meer dan honderd jaar oud huisje in de binnenstad van Delft.
Vroeger woonden hier meerdere gezinnen in (tijd voor/tijdens de oorlog).

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:50

Ik vind die bolwoning echt helemaal niks...

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:59

Wat een leuk topic! Ik woon nu in een saai rijtjeshuis, mijn droom is ook om ooit in een 'bijzondere' woning te wonen.
Ik heb trouwens wel eens tijdelijk in zo'n yurt gewoond (vakantie) echt een aanrader trouwens http://www.texelyurts.nl/

Dit is ook een leuke site voor bijzondere woningen (wel even de staatsloterij winnen).
http://www.redres.nl/erfgoedmakelaar/index.asp

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:51

Lolleke schreef:
@Angeliekje, ben nu wel benieuwd naar de binnenkant!

Binnenkant is helemaal gemoderniseerd. Helaas geen oude kenmerken meer te zien van binnen, behalve dan een stukje van de oude muur wat er nog zit waaraan je kan zien dat daar een muur gezeten heeft.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:08

Marloez schreef:
Mijn zus woont samen met haar vriend en hun 2 kinderen in 2 woonwagens met 2 fjorden ervoor en een Nederlands trekpaard. :D Zijn vanaf Friesland via België, Frankrijk, Spanje in Portugal belandt, inmiddels zijn ze weer in Spanje. Ze hebben altijd een andere achtertuin! :D

http://94.100.114.160/1049500001-104955 ... _-JtP.jpeg
(http://www.roulotte-papillotte.com)

Wat gaaf man :oo
Ben al heel hun site aan het uitpluizen, wat een zalig leven lijkt me dat :+:

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:36

Die bolwoningen waren ook een keer bij Martijn krabbé met dat programma in Holland staat een huis dat ze naar de buren gingen.
Apart om te zien hoor!

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:33

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:02

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:06

Liex schreef:
Wat een superleuk topic!
Ik kwam in de laatste 'Landleven' ook iets leuks tegen: http://www.huisjevanhout.nl

Echt heel schattig! :)

Geweldig! Zoiets zou ik nou echt willen hebben. :j

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:14

Wow wat een leuke en intressante huisjes staan er in dit topic! Ikzelf woon niet zo bijzonder, we wonen in een winkelstraat. Wel wonen we feitelijk aan de oprijlaan naar Slot Zeist ;) hihi. Omdat we helemaal op zolder zitten horen we de regen altijd goed op het dak, dat is wel fijn.

Ik heb wel in een chalet gewoond midden in het bos en een vriendin van me heeft de vorige zomer in een tuinhuisje gewoond in de tuin van haar ouders. Daar ging ik dan ook vaak op bezoek. Heerlijk, hele avonden buiten met de vuurkorf voor de deur, je hoort daar helemaal niks, en het huisje rook altijd lekker naar hout. Alleen in de winter is dat stervenskoud, chalets evenzo, mijn ervaring is dat het altijd klammig blijft en je stookt je een ongeluk. Niettemin zou ik er best wel weer willen wonen maar mijn vriend wil dat niet. :+

Ik kan niet echt aarden in het appartement waar we nu zitten, we hebben geen tuin, het dakterras mag niet beplant worden en ondanks de mooie locatie voel ik me soms een beetje opgesloten door al het verkeer dat hier langs komt. Maar voor nu is het goed.

Zo'n bolwoning lijkt me trouwens ook helemaal niks. Er zijn geen hoekjes, ik zou me zo onbeschut voelen :+

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:16

Oke al is er al even niet gereageerd in dit topic toch doe ik het.

Heerlijk om al die bijzondere huizen te zien.

Ik zit nu met vriendlief op curacao maar onze planning is om over 2/3 jaar terug te keren naar nederland en dan volgens het princiepe van slow life to gaan wonen en daar onze woning ook op aan te passen.
Nu heb ik het geluk dat mijn vriend bouwkundige is en afgestudeert is in strobouw, zijn onderzoeks resultaten zijn in der tijd door TU Delft overgenomen en zij zijn er verder meegegaan.

We hebben al een kavel in nederland en zitten nu druk in de ontwerpfase van ons toekomstige stro/eco huis.
Het ontwerp is niet heel bijzonder, behalve dat het afgeleid is van de oud victoriaanse stijl, dus geen eigenzinnig huis maar klassiek.
Moet zeggen dat het allemaal heerlijk plannen is op afstand, in het najaar zal de fruitbomengaard worden aangelegt.

Ik moet bekennen dat ik eigenlijk niet kan wachten tot het allemaal zover is, maar ja vriend zit nog vast aan contracten waardoor we nu niet weg kunnen en zonder hem kan ik het niet omdat het het grootste gedeelte zelf wil bouwen.
Het lijkt me vooral leuk om de reactie te zien van min stroboer als we straks 1000 kleine baaltjes stro komen bestellen.