iphone bokkers, waarom wel/waarom niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:50

MissPromiss schreef:
Maflinger schreef:
bij phoneshop.nl vanaf 22,50 de 3G bij een vodafone abbo. vodafone heeft wel goed bereik.

Dan heb je dus een buitenlandse Iphone he, en zit je dus ook met je garantie. Het is allemaal heel leuk dat Vodafone een Iphone-abbo aanbiedt maar met een Nederlands toestel kan het niet eens. Als jij een nederlandse telefoon wilt zit je aan T-mobile vast.
Persoonlijk vind ik de abbo's van de Iphone super, zie jij maar eens voor 30 euro per maand 150 minuten én 150 smsjes (Dus eigenlijk een 300 bundel) én een internetbundel voor 30 euro te krijgen.

Even een quote van een ander forum:

Citaat:
Er zijn inderdaad winkels die simlockvrije, updatebare iPhones verkopen (bijv. uit België) i.c.m. met een zelf te kiezen provider. Ikzelf heb zo'n iPhone gekocht in Amsterdam in de Kinkerstraat. Ik heb KPN en alles werkt top. Goed bereik, tot nu toe overal 3G en redelijk snel. Het nadeel van op deze manier aan een iPhone komen is dat je er meer voor betaald dan wanneer je hem i.c.m. T-Mobile koopt. Wat betreft de garantie; ik heb een verzekering afgesloten voor m'n iphone van een paar euro per maand en krijg een nieuwe iPhone bij diefstal, verlies of schade.

__Marije__

Re: iphone bokkers, waarom wel/waarom niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:57

Klopt als je een verzekering afsluit dan is het inderdaad geen probleem, omdat dan je schade via de verzekering loopt. Alleen niet alle verzekeringen dekken hem omdat het dus geen nederlands product is en dat is voor sommige verzekeraars een eis dus daar wel even op letten :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:15

Ik had mooi mazzel vandaag met mijn T-mobile terwijl Vodafone eruit lag. Zo heeft elk nadeel... :))

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:50

Ik heb ook T-mobile en ben er tevreden over hoor! De internetabbo's van T-mobile zijn ook veel aantrekkelijker dan KPN omdat KPN/Hi Fair-use Policy hebben, wat betekent dat je met een telefoon als de Iphone die continu synchroniseert ed gewoon kans hebt dat je te veel gebruikt en een brief krijgt. T-mobile heb je écht onbeperkt..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:39

MissPromiss schreef:
Maflinger schreef:
bij phoneshop.nl vanaf 22,50 de 3G bij een vodafone abbo. vodafone heeft wel goed bereik.

Dan heb je dus een buitenlandse Iphone he, en zit je dus ook met je garantie. Het is allemaal heel leuk dat Vodafone een Iphone-abbo aanbiedt maar met een Nederlands toestel kan het niet eens. Als jij een nederlandse telefoon wilt zit je aan T-mobile vast.
Persoonlijk vind ik de abbo's van de Iphone super, zie jij maar eens voor 30 euro per maand 150 minuten én 150 smsjes (Dus eigenlijk een 300 bundel) én een internetbundel voor 30 euro te krijgen.

tja tis keuze's maken
weliswaar geen iphone maar een samsung galaxy en doet niet heel veel onder voor de iphone (ik heb de galaxy ,vriend heeft de iphone)
met kpn abbo, 32,50 p.m. , 125 belminuten, 1000 smsjes en onbeperkt internet ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:41

Dus als ik het goed begrijp is die bundel (i-150) van T-mobile 150 minuten+ 150 smsjes+ onbeperkt internet? Dat was ik nl vergeten te vragen met mn slimme kop :D.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:17

Ja, en de i300 heeft weer 300sms/300 bel en de i500 en i1000 ook ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:20

Maar met de minuten en smsjes is het dus en en, en niet of of?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:21

volgens mij en en

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:36

Het is en en

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:54

ok :D. oliebol, maar daar baal ik eigenlijk van... Ik gebruik die sim namelijk echt nooit :?
En het was ook de bedoeling om 'm te unlocken en mijn zakelijke sim erin te gooien...

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:04

Hmm das wel balen ja :=

De nieuwe Galaxy Spica is trouwens ook een erg leuke optie! Voor de mensen die geen T-mobile willen

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:16

Ik zit te kijken naar een iphone maar dus eigenlijk heeft een iphone met een andere provider zoals vodafone geen enkel nadeel? alleen dat je hem dan nog ernaast moet verzekeren?
want op phoneshop.nl kun je met vodafone ook gewoon switchen van abo en heb je dus ook meer smsjes voor minder geld.

vraag me ook af of ik de enigste ben die 150 smsjes en belminuten voor 30 euro per maand echt absurt duur vind?

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:56

Als je twijfelt over het nemen van een iPhone zeg ik: DOEN! :D

Belangrijkste voordelen t.o.v. andere merken is het feit dat je de iPhone helemaal kunt 'customizen'. Je hebt onwijs veel apps, welke je bij veel andere toestellen niet hebt. Een voorbeeld is Shazam. Dit is een applicatie waarmee je gegevens van muziek(naam van de artiest en de titel van de song) kunt opvragen. Als er bijv een leuk nummer is op de radio, houd je het toestel ernaast en je hebt ge gegevens. Verder kun je alles veranderen: je achtergrond, de vorm van je icoontjes, de volgorde van alle apps etc.

Verder is het toestel ontzettend gebruikersvriendelijk. Ik heb weleens een HTC in mijn handen, maar dan moet ik echt even kijken hoe alles werkt. Bij de iPhone is alles erg makkelijk in gebruik.

Je kunt overigens ook in België simlockvrije iPhones kopen. Ik heb zelf een iPhone i.c.m. Vodafone. Ideaal! Het kost even wat, maar mijn abonnementskosten zijn dan wel weer beduidend lager. Plus dat ik geen fan ben van T-Mobile! :Y)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:03

NiNa_14 schreef:
Ik zit te kijken naar een iphone maar dus eigenlijk heeft een iphone met een andere provider zoals vodafone geen enkel nadeel? alleen dat je hem dan nog ernaast moet verzekeren?
want op phoneshop.nl kun je met vodafone ook gewoon switchen van abo en heb je dus ook meer smsjes voor minder geld.

vraag me ook af of ik de enigste ben die 150 smsjes en belminuten voor 30 euro per maand echt absurt duur vind?

Duur?!?! Goedkoper kan eigenlijk niet hoor! Je komt dan bij Vodafone uit op een SuperSimOnly van 300 minuten of smsjes, omdat je én 150 belminuten én 150 smsjes hebt. Dan zit je dus net tussen de abbo's in, maar als je dat gaat vergelijken kom je op ongeveer 18 euro uit per maand (Het kan niet, maar even voor het rekenvoorbeeld).. Dan heb je dus ongeveer 10 keer 24 om een telefoon te kopen, omdat je een 2 jarig abbo hebt, dus dan heb je 240 euro. Bij T-mobile moet je 100 euro bijbetalen bij een 30 euroabbo voor de 3GS 16 gb, dus dan zou je voor 340 euro een Iphone uit het buitenland moeten plukken, gaat mij niet lukken hoor! Want dan moet je je verzekering dus ook nog doen he!
Laatst bijgewerkt door __Marije__ op 20-11-09 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:05

D_nies schreef:

Belangrijkste voordelen t.o.v. andere merken is het feit dat je de iPhone helemaal kunt 'customizen'. Je hebt onwijs veel apps, welke je bij veel andere toestellen niet hebt. Een voorbeeld is Shazam. Dit is een applicatie waarmee je gegevens van muziek(naam van de artiest en de titel van de song) kunt opvragen. Als er bijv een leuk nummer is op de radio, houd je het toestel ernaast en je hebt ge gegevens. Verder kun je alles veranderen: je achtergrond, de vorm van je icoontjes, de volgorde van alle apps etc.

Verder is het toestel ontzettend gebruikersvriendelijk. Ik heb weleens een HTC in mijn handen, maar dan moet ik echt even kijken hoe alles werkt. Bij de iPhone is alles erg makkelijk in gebruik.

Je kunt overigens ook in België simlockvrije iPhones kopen. Ik heb zelf een iPhone i.c.m. Vodafone. Ideaal! Het kost even wat, maar mijn abonnementskosten zijn dan wel weer beduidend lager. Plus dat ik geen fan ben van T-Mobile! :Y)

Ben het met je eens dat de Iphone een mooi ding is, maar ook met andere toestellen kun je dit allemaal. Dr komen steeds meer toestellen uit die op Android draaien en daar kun je inmiddels precies het zelfde mee, waaronder shazam ;) Maar daar heb je dus ook gewoon een market waaruit je werkelijk van alles kunt downloaden :) Dus er zijn zeker toestellen die je écht naast de Iphone kunt leggen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:56

maar ook kwa gebruiksvriendelijkheid?

ik ben echt een sukkel met foons etc, en met de iphone kan ik alles zelf, met mijn nokia ging dat niet!

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:58

Ja *\o/*

Krijg hem over 3 weken :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:00

Ik heb 'm... Maar....
Ik had een tijdje geleden al iTunes geinstalleerd op de laptop, maar toen ik de verificatiemail kreeg, lukte het niet. Ik kreeg toen een of ander wit scherm... Nog een keer dat mailtje aangevraagd, zonder succes. Nu stuit ik me de foon dus op hetzelfde probleem... Hij geeft telkens aan dat hij een mail stuurt, maar ik krijg geen mail?? En dat oude mailtje heb ik dus blijkbaar ook niet meer? Wat nu??

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:03

MissPromiss schreef:
Ben het met je eens dat de Iphone een mooi ding is, maar ook met andere toestellen kun je dit allemaal. Dr komen steeds meer toestellen uit die op Android draaien en daar kun je inmiddels precies het zelfde mee, waaronder shazam ;) Maar daar heb je dus ook gewoon een market waaruit je werkelijk van alles kunt downloaden :) Dus er zijn zeker toestellen die je écht naast de Iphone kunt leggen :)

juistem,zoals de galaxy van samsung
hij doet niet heel veel onder voor de iphone en is gebruikersvriendelijk :D

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:05

De samsung galaxy is nu een maandje mijn nieuwe favoriete speelgoed. :o

Mijn vriend heeft een iphone en eigenlijk alles wat hij met zijn iphone kan, kan ik met mijn sumsung.
Eerlijk gezegd vind ik mijn witte sumsung ook mooier...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:10

idem dito, vriend heeft een iphone en ik de witte galaxy sinds 2 weken
daarom zei ik al, doet vrij weinig onder voor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:11

ik weet iig wel zeker dat ie een stuk gebruiksvriendelijker is als een nokia :P

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:38

Ik kan zelf ook niet omgaan met nokia, maar dat is heel persoonlijk :P Ik zou dan ook zeggen dat ik beter met een Iphone om kan gaan dan met een N97 bijvoorbeeld ;) Maar Samsung vind ik bijvoorbeeld wél heel fijn, heb ook altijd samsung gehad. De Galaxy komt er inderdaad naast maar vond ik zelf nog wat traag, maar de nieuwe galaxy (de Spica) kan er écht naast gezet worden hoor! Maar bijvoorbeeld de HTC Hero ook. Eigenlijk komt het gewoon op Android neer!

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 12:22

MissPromiss schreef:
D_nies schreef:

Klopt! Ik geloof dat de Motorola Droid op dit moment het meeste in de buurt komt. Vooral door gebruik te maken van Android 2.0 etc. Maar toch blijf ik liever bij de iPhone. Tot nu toe heeft deze ook veruit de meeste Apps (waaronder ook een hoop troep moet ik toegeven). Maar toch zou ik niet snel over willen stappen. Ik vind de iPhone een ontzettend fijn toestel en mis er niks aan wat ik op een ander toestel wel kan vinden. De interactie, gebruiksvriendelijkheid blijft top! Al ben ik stiekem wel een beetje niewsgierig naar de Motorola :+