E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 15:22

Heb de foto inmiddels weg gehaald. Het merk staat er, dus als mensen wllen weten hoe het er uitziet kunnen ze googlen.
Kijk zo krijgt je geld iig direct weer een goede bestemming.
Ik ben er dus nog steeds niet uit welk merk en type ik graag wil. Maar dat ik er een wil is iig zeker :j

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:59

dat met pagina's omslaan valt op zich wel mee hoor. Ik hoef maar 1 of 2 keer 'extra' te bladeren om 1 bladzijde te lezen en dat ligt idd ook aan de grootte van je tekst.

De batterij gaat tot nu toe lang mee, heb elke dag (veel) gelezen (was ziek) en er zijn dus al een paar boeken door gegaan, nog geen oplader nodig gehad! Sterker nog, er is pas 1 vakje van het batterij icoontje leeg..

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:57

heb sinds een week een bebook:D er staan al een heleboel klassieke verhalen op voorgeprogameerd(oa shakespeare) dus wie daar van houd kan alvast zijn lol op. als je de nieuwste update erop hebt gezet leest hij epub maar je zou hem evt ook terug kunnen zetten naar mobipocket(niet geprobeerd :P ) en ik moet toegeven hij leest super in de zon. =:) dus even kort voor alle mensen die er nog over zitten te twijfelen ABSOLUUT DOEN!!!!!!!! *D

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:08

Mijn Kindle DX ligt bij de douane op Schiphol (volgens de USPS site en mijn trackingnummer).
Dollar staat zo laag dat het verschil tussen de Kindle2 en de DX via Ebay 'maar' 70 euro was - voor een veel groter scherm en PDF ondersteuning zonder omzetten (bladmuziek!!)

Ik heb in Calibre ruim 800 boeken klaar staan, hoop dat hij er snel is. Opladen en lezen maar!
Had ik Calibre al geplugd?
http://calibre.kovidgoyal.net/
Gratis, en ondersteund veel E-readers (aansluiten en tegen Calibre zeggen welke boeken er op moeten.
Als je een bestand importeert kan je automatisch alle gegevens (ISBN , schrijver, titel etc ) downloaden, en ook een plaatje van de voorkant.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:11

diddletje schreef:
heb sinds een week een bebook:D er staan al een heleboel klassieke verhalen op voorgeprogameerd(oa shakespeare) dus wie daar van houd kan alvast zijn lol op.

OP Shakespeare (en ik geloof alles dat ouder dan 100 jaar is) zit geen copyright meer.
Veel gratis te downloaden vanaf http://www.gutenberg.org/ (legaal)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:55

highwaykind schreef:
Mijn Kindle DX ligt bij de douane op Schiphol (volgens de USPS site en mijn trackingnummer).
Dollar staat zo laag dat het verschil tussen de Kindle2 en de DX via Ebay 'maar' 70 euro was - voor een veel groter scherm en PDF ondersteuning zonder omzetten (bladmuziek!!)

Verkoopt Amazon nu Kindle buiten de USA?
Mij lukte dat niet en dus ook helaas geen ebooks bestellen via Amazon |o . Zou graag willen, maar uitgevers hebben nog iets raars met landsgrenzen ondanks internationaal papieren boeken verkopen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:30

A.s maandag (28-09-2009) in tros radar op nederland 1 20.30 uur gaat over E-readers. :D

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 12:33

Oh super!! Bedankt voor de tip!!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:09

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:43

ik heb het toevallig gezien maar vond het erg positief
het is minder vermoeiend lezen dan van bv een pc scherm
en hoe meer licht zoals overdag hoe beter leesbaar net een echt boek dus
maarja zo'n mooie boekenkast staan en gewoon ouderwets papier in je handen en de geur enz enz
maar vind t wel heel handig ding zo te zien bv voor op vakantie
(batterij gaat lang mee 3 weken)
denk dat ik wel zo'n ding wil hebben ja
maar nog even wachten dan zakt de prijs wel enz even in verdiepen welke ik wil hou dit topic in de gaten in ieder geval

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 12:00

aaa ik heb het ook gemist......
Beetje balen..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:02

Je kunt het nog gewoon zien hoor. Be-books komt trouwens op 14 oktober met een nieuwe.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:22

Mijn Kindle DX is er!
(nadat de douane hem een week gekidnapped had - kon 'm online volgen via de USPS site - invoerrechten was 75 euro, pech dat ze hem gepakt hebben maar ingecalculeerd)

Leest prima, goed beeld, makkelijke bediening. PDFs en plaatjes zien er ook erg goed uit.
Liggend lezen wil ook goed (als je het ' scherm draait automatisch mee' even uitzet) !

En met een omweggetje kan ik ook gewoon boeken uit de Kindle store bestellen, dus de laatste Dick Francis/Felix Francis staat voor me klaar als ik Dan Brown uit heb (ben bij hoofdstuk 7).

Text to speech is erg handig, evenals het ingebouwde woordenboek (cursortje voor een woord zetten en de definitie verschijnt onder in beeld)
Markeren en aantekeningen maken gaat ook makkelijk.

Heb tot nu toe maar 1 nadeel kunnen vinden: geen backlight om in het donker te kunnen lezen.
Zal er wel aan liggen dat het echt e-ink en een paper-like scherm is (dus meer licht in de kamer, witter 'papier' ) en misschien kan dat niet met een lampje erbij in. Ik draai vanavond wel wat meer Watt in het bureaulampje op mijn nachtkastje, hoop dat dat genoeg helpt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:09

Ik krijg de mijne als het goed is morgen binnen. Heb de zwartblauwe pocket editie van Sony besteld.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 08:30

Jullie gaan goed zeg :D

Leuk om te lezen dat je Kindle DX goed bevalt.
Ben benieuwd naar jou ervaring ManonR?

Ik spaar nog even door..... :D

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:17

Ik meld me ook, ik heb sinds kort ook een E-book! In het begin vond ik t maar raar, ik koop normaal altijd boeken omdat ik dat vet vind staan in de boekenkast. Maar omdat dit uiteindelijk (hopelijk) heel veel geld gaat schelen, toch maar geprobeerd.

Ik heb een Sony Pocket, en hij bevalt echt super! Batterij gaat superlang mee, en hij leest lekker makkelijk. De software die erop staat is alleen niet altijd even snel, maarja, dat komt misschien ook omdat dit een goedkope versie is. Ik raad m echt iedereen aan! :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:43

Ik heb m'n Sony Pocket sinds gisteren en ben er helemaal blij mee. Batterij kan ik nog weinig over zeggen, maar het scherm is gewoon helemaal super. Je merkt amper dat je van een apparaat af aan het lezen bent in plaats van een boek. Maar het is gewoon stukken makkelijker mee te nemen en vast te houden. Ben zelf niet super handig met computers, maar had 'm binnen no time aan de praat met Windows 7 en ook diverse boeken erop staan. Het is allemaal erg makkelijk.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 12:44

Wat vinden jullie van de blz? Ik heb nl de indruk dat je 1 blz uit een boek in meerdere pagina's verdeeld word op de E-reader.. Wat is jullie ervaring daar mee Manon en Kirstenn?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 18:36

Klopt. Of je moet de letters erg klein maken en dat is vervelend lezen. Grofweg verdubbeld het aantal pagina's, maar dat is ook afhankelijk van de opmaak en soort tekst. Een dialoog met korte zinnen neemt meer pagina's dan hetzelfde aantal woorden gevat in 1 alinea bv. en ook witregels tussen alinea's vreten ruimte en dus pagina's.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 18:46

Ja, je moet wat vaker ´de bladzijde omslaan´ maar ik vind dit persoonlijk niet storend. Ik lees vaak op de grote dat ik 1 pagina in 1,5/2 pagina's op m'n E-reader heb.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:22

*heb griep, e-reader komt nu erg goed uit*
Kindle DX heeft volgens mij een groter scherm dan de andere readers? Ik heb het idee dat ik 1 op 1 zit qua pagina's in normale modus ( hij kan ook landscape mode maar dat leest niet fijn).
Heb dan 38 regels waarbij de letters op druk formaat zijn (1a kleinste instelling) en op standaard formaat letters 33 regels.
Moet voor mijn gevoel net zo vaak/weinig omslaan als bij een echt boek.
Het hele apparaat is net iets minder dan A4 formaat, en er zit rondom nog 2-3 cm rand (onderaan iets meer - toetsenbordje voor aantekeningen etc)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 23:50

Zijn op de sony reader ook pdf en word bestanden te downloaden al dan niet met foto's? En hoe zijn die dan de lezen als je b.v. een iets groter lettertype wilt?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 08:14

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar Slimmerik.. Volgens mij kan dat wel. Maar hoe dat zit met foto's en afbeeldingen??

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:28

De Sony kan inderdaad ook landscape mode, maar dat leest niet zo fijn als 'gewoon verticaal'.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:54

Mijn vraag is eigenlijk of je via je computer documenten erop kunt zetten. Dus pdf en Word bijvoorbeeld. En zijn die documenten (die normaal gesproken op A4 formaat zijn) dan nog goed te lezen?