Samsung I900 omnia

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Samsung I900 omnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:18

Nee dat is een instelling. Dat vond ik ook zo raar. Maar je moet m dan op "normaal" zetten. Nu staat ie op MMS. Dat vind je onder het 2e knopje linksboven als je m op de camera stand hebt.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 19:23

bedankt

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:34

Weet iemand waarom ik via outlook wel e-mail kan ontvanngen maar ik kan niks terugsturen of sowieso iets verzenden?
Heb ik ergens een instelling fout?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:47

owkeey, had ik de stand gevonden om meerdere foto's kort na elkaar te maken
ideaal toch!? heb ik altijd wel een gelukte foto zitten!
blijkt nu dus dat die foto's kleiner zijn (normaal 1600*1200, nu maar 240*...)
kun je dit wijzigen?
want met de enkele foto functie kan ik niet echt duidelijke foto's maken...

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:58

Ik heb nu al een tijdje de Omnia, heb ik eindelijk de normale handleiding op internet gevonden want op die cd-rom kon ik het maar niet vinden...
Maar ik weet nog steeds niet hoe je bestanden vanaf de computer naar de telefoon kan zetten, ik heb toen dit topic gelezen, je hoort dus die cd-rom te gebruiken en via de usb-poort van je pc de telefoon aan te sluiten? Maar hoe? Want ik heb alleen die cd-rom, en geen kabeltje oid...

Als ik die cd-rom op m'n computer heb geïnstalleerd (die er ook een half uur over doet en blijft steken bij 85% of 99% en dan zegt die dat de installatie voltooid is :? ), moet ik de Windows Mobile Apparaatcentrum installeren maar als ik op 'gereed' klik nadat hij is geïnstalleerd gebeurt er niks, en kan ik hem verder ook niet terugvinden op de pc.
ActiveSync zegt dat ie het niet doet voor windows vista, maar ik zal wel iets verkeerds gedaan hebben want lijkt me stug dat ie het niet doet voor vista

Zou iemand me kunnen helpen?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:29

Hij werkt niet gewoon als usb stick zeg maar?

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:43

Ik weet niet of je dit bedoelde met je vraag, maar ik heb inderdaad geen usb-stick/kabeltje oid erbij gekregen.

Krijg het volgende als ik die cdrom in m'n computer heb gedaan:

http://i306.photobucket.com/albums/nn260/taaann/ps1.jpg
http://i306.photobucket.com/albums/nn260/taaann/ps2.jpg
http://i306.photobucket.com/albums/nn260/taaann/ps3.jpg
En als ik dan op 'Gereed' klik, kom ik weer op het eerste scherm uit... Dus ik dacht, misschien staat die dan ergens op m'n bureaublad of tussen m'n documenten maar kan hem nergens vinden...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:55

Ik heb zelf geen omnia (nog niet ;) ), dus dit komt me nog niet zo bekend voor eigenlijk...

Maar hoe moet je hem aan de pc koppelen dan?

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:00

Ah oké ;) nou ik hoop dat ik hier iemand kan vinden die me ermee kan helpen, heb heel het topic doorgelezen maar werd er niet echt wijzer van...
Ja dat is dus ook mijn vraag...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:01

Ik ga maandag naar de winkel om informatie te vragen over de Omnia, dan vraag ik dit ook wel even ;) .

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:44

Ik heb nu ook een paar maanden de omnia, ben er op zich best wel tevreden over..

Kan alleen geen firmware updaten omdat ik Vista op mijn pc heb en daardoor ik geen Active Sync kan installeren.. Dus ik braaf Active Sync op mijn flaptop geinstalleerd met XP.. Kon hij de firmware alsnog niet updaten, omdat er T-mobile software op de samsung zit...

Ook is de batterij behoorlijk snel leeg, met BT aan nog geen 24 uur, met BT uit ongeveer 36 uur.. Das echt heel wat anders als mijn oude Nokia N73, die ruim een week met 1 batterij doet met hetzelfde gedrag en daarbij stond altijd de BT aan (ivm carkit)

De samsung is wel meer compatible met de carkits van onze beide auto's (peugeot 207 met door fabriek ingebouwde carkit en Parrot belsysteempje) Beide werken de contactpersoonslijst echt super, alleen duurt het bij het openen vanuit die lijst als je iemand belt een paar seconden voor je de ander hoort als die opgenomen heeft.. Best irri, want daardoor denkt de ander vaak dat je geen goede verbinding hebt en hangtie op..

Verder heb ik er Tom-Tom Europe op geinstalleerd.. met een heleboel trucage werkt het eindelijk.. Want de poorten voor GPS moeten gespitst worden voor het gebruik van de ingebouwde GPS antenne.. Dit gaat dus even niet zo gemakkelijk als "volgens het boekje".

De telefoon werkt super samen met Vista en Office Outlook.. Synchroniseren gaat vanzelf met Vista, maar mijns inziens denkt het teveel uit zichzelf na, dat vind ik wel jammer.. Met name dat je je Active Sync software van de telefoon niet meer kan installeren voor je firmwareupdates vind ik irritant. Al mijn email accounts heb ik via outlook lopen op mijn telefoon. Na wat opstartprobleempjes van mij zelf ben ik hier uiteindelijk wel prima aan gewend geraakt. Mijn mail komt nu in hetzelfde rijtje binnen als een sms-je (bijna hetzelfde, muv dat ik op verzenden en ontvangen moet drukken)

En ik begrijp nog steeds niet hoe het interne geheugen van mijn telefoon zo snel vol kan zijn en waarom hij niet automatisch overschakelt op "mijn opslag" als hij dingen op moet slaan.. Foto's en andere dingetjes staan nu overal en nergens op mijn telefoon verspreid.

ik vind het een handige telefoon, minder handig vind ik dus het bellen in de auto. sms-en met touchscreen kàn best irritant zijn als je grote vingers hebt en dat pennetje is dan echt wel een aanrader.. Onhandig vind ik ook dat hij vrij snel van zijn schermbeveiliging afgaat/toetsblokkering.. En hij is glad, waardoor hij best snel valt.. Heb daarom een tasje voor hem gekocht :D

En ook erg onhandig vind ik dat er niet een gewoon normaal boekje bij de telefoon zat ipv die stomme handleiding op cd-rom.. De CD-rom is overigens niet eens echt toegesplitst op de Omnia maar bijna alleen op Windows Mobile..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 08:19

itt tot vele hier kan ik makkelijk 3-4 dagen weg met de batterij ...

wat wel opgevallen is, tijdens het bellen begrijpt de tegenpartij me vaak niet, ik moet echt een partijtje in de telefoon gaan schreeuwen :D

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 08:59

haha, en dat heb ik nou weer niet :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 12:30

Het schijnt ook aan je instellingen te liggen hoe lang je ermee kan doen.

Maar smst ie een beetje fijn? En hoe is de trilfunctie? Bij mijn huidige samsung voel ik die helemaal niet, dus die heeft weinig nut...

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 12:34

hij smst wel fijn vind ik, maar je moet wel het pennetje gebruiken, want met je vingers is het best irri omdat de knopjes zo klein zijn op het touch-screen

Trilfunctie is wel vergelijkbaar met mijn nokia n73

Je kan wel het een en ander instellen om langer met je batterij te doen, maar langer als anderhalve dag heb ik er nog nooit mee gedaan. Hij staat nu gewoon uit/standby, alles op zwart en gaat pas weer aan op het moment dat ik het knoppie bovenin indruk.. Geen schermbeveiliging of iets, gewoon niks, zwart

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:02

Vanny_ schreef:
Ik weet niet of je dit bedoelde met je vraag, maar ik heb inderdaad geen usb-stick/kabeltje oid erbij gekregen.

Die kabel zou er wel bij moeten zitten... Ik heb er vandaag eentje opgehaald, en heb de kabel wel. Ben er nog niet aan toegekomen hem aan te koppelen. Ben hem eerst aan het uitvogelen ;) .

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:14

Teuntje111 schreef:
Je kan wel het een en ander instellen om langer met je batterij te doen, maar langer als anderhalve dag heb ik er nog nooit mee gedaan. Hij staat nu gewoon uit/standby, alles op zwart en gaat pas weer aan op het moment dat ik het knoppie bovenin indruk.. Geen schermbeveiliging of iets, gewoon niks, zwart

Hoe stel je dat in dat het licht sneller uitgaat als je hem uitzet? Dat kan ik nergens vinden en hij staat hij toch nog bijna een minuut met het licht aan, zonde van de batterij ;) .

Maar hebben jullie nog meer tips om zo lang mogelijk met de batterij te doen?

Verder lukt internet mij ook niet. Hij zegt dat ik de datum en tijd dan moet instellen, maar dat heb ik gelukkig nog maar 4 keer gedaan ;) .

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:06

Ik kan niet meer editten, maar weten jullie of ik mijn omnia gewoon aan mijn windows XP laptop kan doen zonder dat ie gaat flippen? ;)

Just to be sure. Heb niets voor mijn Omnia geïnstaleerd nog.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:41

eilleen333 schreef:
Die kabel zou er wel bij moeten zitten... Ik heb er vandaag eentje opgehaald, en heb de kabel wel. Ben er nog niet aan toegekomen hem aan te koppelen. Ben hem eerst aan het uitvogelen ;) .

Raar ik heb volgens mij echt geen kabeltje erbij gehad :\. Heb je er misschien een foto van?
Tot nu toe verstuur ik altijd alles via mijn broertje's telefoon met bluetooth, en dan met mijn broertje's telefoon naar de pc want zijn Samsung heeft wel een kabeltje.
Weet ook niet of ze die van Omnia in de winkel hebben apart...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:42

Het kabeltje heeft aan de ene kant USB aansluiting, de andere kant is hetzelfde als het deel van de lader die je in de telefoon stopt.
Heb helaas geen foto...

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:30

Teuntje111 schreef:
Ik heb nu ook een paar maanden de omnia, ben er op zich best wel tevreden over..

Kan alleen geen firmware updaten omdat ik Vista op mijn pc heb en daardoor ik geen Active Sync kan installeren.. Dus ik braaf Active Sync op mijn flaptop geinstalleerd met XP.. Kon hij de firmware alsnog niet updaten, omdat er T-mobile software op de samsung zit...

Ook is de batterij behoorlijk snel leeg, met BT aan nog geen 24 uur, met BT uit ongeveer 36 uur.. Das echt heel wat anders als mijn oude Nokia N73, die ruim een week met 1 batterij doet met hetzelfde gedrag en daarbij stond altijd de BT aan (ivm carkit)

De samsung is wel meer compatible met de carkits van onze beide auto's (peugeot 207 met door fabriek ingebouwde carkit en Parrot belsysteempje) Beide werken de contactpersoonslijst echt super, alleen duurt het bij het openen vanuit die lijst als je iemand belt een paar seconden voor je de ander hoort als die opgenomen heeft.. Best irri, want daardoor denkt de ander vaak dat je geen goede verbinding hebt en hangtie op..

Verder heb ik er Tom-Tom Europe op geinstalleerd.. met een heleboel trucage werkt het eindelijk.. Want de poorten voor GPS moeten gespitst worden voor het gebruik van de ingebouwde GPS antenne.. Dit gaat dus even niet zo gemakkelijk als "volgens het boekje".

De telefoon werkt super samen met Vista en Office Outlook.. Synchroniseren gaat vanzelf met Vista, maar mijns inziens denkt het teveel uit zichzelf na, dat vind ik wel jammer.. Met name dat je je Active Sync software van de telefoon niet meer kan installeren voor je firmwareupdates vind ik irritant. Al mijn email accounts heb ik via outlook lopen op mijn telefoon. Na wat opstartprobleempjes van mij zelf ben ik hier uiteindelijk wel prima aan gewend geraakt. Mijn mail komt nu in hetzelfde rijtje binnen als een sms-je (bijna hetzelfde, muv dat ik op verzenden en ontvangen moet drukken)

En ik begrijp nog steeds niet hoe het interne geheugen van mijn telefoon zo snel vol kan zijn en waarom hij niet automatisch overschakelt op "mijn opslag" als hij dingen op moet slaan.. Foto's en andere dingetjes staan nu overal en nergens op mijn telefoon verspreid.

ik vind het een handige telefoon, minder handig vind ik dus het bellen in de auto. sms-en met touchscreen kàn best irritant zijn als je grote vingers hebt en dat pennetje is dan echt wel een aanrader.. Onhandig vind ik ook dat hij vrij snel van zijn schermbeveiliging afgaat/toetsblokkering.. En hij is glad, waardoor hij best snel valt.. Heb daarom een tasje voor hem gekocht :D

En ook erg onhandig vind ik dat er niet een gewoon normaal boekje bij de telefoon zat ipv die stomme handleiding op cd-rom.. De CD-rom is overigens niet eens echt toegesplitst op de Omnia maar bijna alleen op Windows Mobile..

Hi ikheb zelf de omnia ook al langere tijd, en ben er ook tevreden over. heb dezelfde minpuntjes die jij opnoemt. maar heb een vraagje:

Hoe heb jij al je emailaccounts aangesloten? ik heb er meer dan 1, maar het lukt me maar om er 1 (hotmail) op aan te sluiten....

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:35

Needje schreef:
Ik heb de Omnia, en serieus, ik heb spijt!!!
Wat een poedersuiker zeg!
Mailen werkt niet.
En synchroniseren ging 1x goed. Daarna heeft ie alleen maar foutmelding gegeven. En daardoor ben ik al m'n contactpersonen kwijt. Want die had ik op de computer gezet zodat alles netjes in 1x op de tel. gezet konden worden... Niet dus. :(
Echt, ik ben nu al 2 dagen aan het klooien en ik flikker m zo echt uit t raam.
En t erge is... ik moet er nog 2 jaar mee. :x :x

simlock vrij laten maken en verkopen op marktplaats ? :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:43

ChantalSmook schreef:
Needje schreef:
Ik heb de Omnia, en serieus, ik heb spijt!!!
Wat een poedersuiker zeg!
Mailen werkt niet.
En synchroniseren ging 1x goed. Daarna heeft ie alleen maar foutmelding gegeven. En daardoor ben ik al m'n contactpersonen kwijt. Want die had ik op de computer gezet zodat alles netjes in 1x op de tel. gezet konden worden... Niet dus. :(
Echt, ik ben nu al 2 dagen aan het klooien en ik flikker m zo echt uit t raam.
En t erge is... ik moet er nog 2 jaar mee. :x :x

simlock vrij laten maken en verkopen op marktplaats ? :)

Je kan er toch ook mee terug naar de winkel? Zit gewoon 2 jaar garantie op het toestel...

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:31

ben eergister terug geweest naar T-mobile met een hoop geklaag over de batterij, heb vandaag een nieuwe batterij in de brievenbus gekregen :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:07

Ik ben er erg tevreden mee. Ik internet regelmatig in de trein. Youtube of radio voor muziek... Maar ik doe zo 3 dagen met batterij. De eerste nacht staat ie dan aan, de tweede nacht uit, en in de derde nacht laad ik hem weer op :) .

Heb Bluetooth en Wifi wel uit, dat scheelt denk ik wel.
Maar ik ben altijd zo bang dat ie uit zichzelf gaat bellen in mijn zak. Gebeurd dit snel? Ik wacht nu altijd met m in mijn zak stoppen tot het scherm helemaal zwart is. Om hem dan te ontgrendelen moet ik eerst een toets indrukken voordat het touch screen het doet... Dus dan is die kans al minder groot.