MP3-speler die niet steeds leeg is...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

MP3-speler die niet steeds leeg is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 16:03

Op dit moment heb ik een Packard Bell 'pulse' mp3-speler. Gewoon zo'n stick-model met 1 AAA-batterijtje en zonder enige fantasie of mogelijkheden. Prima Ja
Maar hij heeft een groot nadeel. Altijd als ik het ding meeneem in mijn tas gaat de batterij snel leeg, omdat er dan steeds iets tegen het knopje komt. En zelfs al staat het ding op lock of uit, dan nog gaat (even) het lampje aan en komt er een melding in het scherm. Als dat een paar dagen lang gebeurt (ding zit gewoon in het voorvakje van mijn tas), is de batterij al vrij snel leeg. Ik ben dus op zoek naar een vrij eenvoudige mp3-speler die NIETS doet als 'ie uitstaat en met geen mogelijkheid per ongeluk aan kan gaan, ook niet als er dingen tegen de knopjes aan kunnen komen, veel met de tas gesjouwd wordt, er veel bewogen wordt etc.

Ik zoek geen ipod-achtig model, zo'n stick bevalt mij prima, mooi formaat, batterijen zijn altijd te krijgen, en ik hoef geen spannende functies, als 'ie maar mp3-tjes afspeelt.
(Oh ja, en bij voorkeur een waarbij ik gewoon met USB en zonder aparte software mp3'tjes kan uploaden.)

Wie heeft goede ervaringen, of juist afraders?

Ibbel

Re: MP3-speler die niet steeds leeg is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:09

Batterijtje er standaard even uithalen en los in je tas ernaast gooien? Simpele en goedkope oplossing, tenzij je dan al je instellingen kwijt bent en een uur bezig bent alles weer op gang te krijgen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 16:17

Nee, dat vind ik echt geen oplossing.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:20

Een kleine brillenkoker of een andere mini-bakje kopen bij Xenos, Blokker, Marskramer, Knakenland (of Euroland, maar voor mij blijft het Knakenland) ofzoiets, waar je je MP3-speler insteekt. Lijkt mij dat je dan met max. 5 euro je probleem hebt opgelost en je de centen voor een nieuwe speler elders kan besteden Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 16:26

Idem dito: dat vind ik gewoon geen handige oplossing. Bovendien kun je de mp3speler dan niet bedienen met 1 hand als die in zo'n kokertje zit, daar moet 'ie dan eerst uit. (En ik ben erg bang dat het snoertje van de koptelefoon er erg snel kapot van gaat.)

Er zal toch wel 1 mp3-speler zijn die wel een beetje practisch ontworpen is?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:28

Maar zoals ik het begreep ging het om het moment dat je MP3 speler "werkeloos" in je tas zat, niet op het moment van gebruik? Want anders heb ik je verkeerd begrepen en kan ik je helaas geen tips geven (ik heb zelf nl. een MD-speler).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 16:34

Ok, ik snap je punt Ja Maar ik wil gewoon liefst geen aparte accessoires omdat ik die er dan ook steeds bij moet houden. En ik ken mijzelf: dat lukt niet Lachen

(Edit: juiste spelling eindelijk gevonden.)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:20

Ik heb de Ipod shuffle en vind dat perfect. Heel klein, kan niet veel bijzonders maar wel een supergoede accu en je kunt hem uit zetten en in je tas gooien en als ik dat weer eens vergeet gaat hij ook nog zelf uit. (voor de accu leeg is Knipoog )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:24

Ik heb er eentje van DIFRNCE (wat een irritant merk), 30 euro bij de MediaMarkt. Ding doet het al minstens twee jaar perfect, ben alleen op een van mijn laatste UK-reisjes het klepje dat voor de batterij zit verloren. Lastig, want nu komt er stof tussen, vrees dus dat-ie het binnenkort wel gaat begeven.

Anyway, mijn mp3-speler heeft als beveiliging dat hij vanzelf uitgaat wanneer hij (volgens mij) een halve minuut geen activiteit waarneemt. Dus als je 'm aanzet maar niet op Play drukt, dan zie je na een halve minute 'Bye Bye' in het schermpje en dan gaat-ie vanzelf uit.

Het model dat ik heb hebben ze niet meer bij de MM, maar wel een opvolger.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:01

Katja schreef:
Ik heb de Ipod shuffle en vind dat perfect. Heel klein, kan niet veel bijzonders maar wel een supergoede accu en je kunt hem uit zetten en in je tas gooien en als ik dat weer eens vergeet gaat hij ook nog zelf uit. (voor de accu leeg is Knipoog )

Jep, heb ik ook, super leuk ding!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:42

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-09-08 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:45

Ik heb een creative, dan neit het Ipodmodel wat ze hebben, maar een gewone die inderdaad op 1 aaa draait. Bevalt prima, doet ook echt niks als hij op holt staat.
Overigens kan het wel nogal schelen wat voor aaa batterij je erin stopt!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:52

iPod shuffle!! Die heb ik 2 jaar geleden gehaald, omdat al mijn mp3-spelers het maar heel kort uithielden. Deze doet nu dus al 2 jaar probleemloos, ik ben er super blij mee nogsteeds en zo ben ik een stuk goedkoper uit.

Ik heb het oude model (langwerpig, wit) en was toen in de aanbieding, denk dat hij nu niet veel meer kost. Ik was ook nooit van de iPod's (deze is zonder poespas), maar deze werd mij aangeraden en ben er dankbaar voor, geweldig ding!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 17:59

Anthea, ik vind het een hele mooie, maar ik neem mijn mp3-speler graag mee op vakantie en dan heb ik geen pc tot mijn beschikking om op te laden.

Lalidan: die ziet er wel goed uit, thanks! Ga ik eens in het echt bekijken. Het soort batterij maakt voor mijn probleem trouwens niet echt uit, maar uiteraard wel voor de speelduur normaal.

Demone: heb je voor een iPod shuffle ook itunes nodig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:06

Voor iPod shuffle heb je ook iTunes nodig. Ja
Zen kan je ook opladen via stopcontact, maar dan moet je er een oplader bijkopen. Ook bij iPod shuffle trouwens. Ja

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... ection=SCE

Die voor de zen is wel een dikke 30 euro, iPod geloof ik rond de 20.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:30

Jep heb je iTunes voor nodig, zit een cd-tje bij waarmee je het programma kan installeren... Ik dacht eerst dat je dan nummers moest downloaden via iTunes maar dat is niet zo. Haha!

Ik was daar niet zo'n voorstander van, eerst een programma installeren voordat je nummers op je mp3 kan zetten. Maar nu ben ik er toch heel blij mee, meestal steek ik mijn iPod in de pc en luister ik mijn muziek via iTunes, ondertussen laadt mijn iPod op, helemaal goed. Lachen

Anthea je onderschrift!! Waah geniaal!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:07

Ik ben ook groot voorstander van iTunes hoor! Ik kreeg m'n iPod van m'n vriendje en ik had nog nooit van iTunes gehoord, vond het ook knap lastig op voorhand! Maar op zich is het errug handig, vooral omdat je je muziek heel fijn kunt ordenen enzo...

Buiten iPods heb ik geen verstand van mp3spelers, dus als je écht niet aan de iPod wilt kan ik je niet verder helpen Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 23:25

Ik heb nu eindelijk m'n mp3 speler naast de pc liggen om het merk over te pennen: Victory. Geloof bij de mediamarkt vandaan, goedkoop, geen toeters en bellen en gewoon een goede gebruiksduur op een AAA batterij.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:42

Ik heb ooit eens eentje gehad van DFRNCE maar dat is pas echt knudde! Ik had 'm net een paar dagen, en wat gebeurt er: paf, schermpje uit en gaat ook niet meer aan. (was echt opgeladen, had een interne batterij.) Er stond ook op de doos dat je er 4 uur muziek mee kon beluisteren. YEA RIGHT: binnen een uurtje was de batterij leeg!

Dus: DFRNCE: met een GROTE BOOG erom heen! Deze dus:
Afbeelding
Plaatje is nogal klein...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:53

Mijn DFRNCE doet het dus al zeker twee jaar probleemloos, nu ook zonder batterijklepje. Meestal heb ik een maandagochtendmodelletje maar blijkbaar heb ik deze keer een goed exemplaar te pakken. Haha!

Ik heb DEZE.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:00

@ Karin: die is wel héél ieniemienie! Struikel je er niet over? Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:06

Valt wel mee hoor. Hij is 9 cm lang en 4 cm breed en hij past prima in allerlei jas- en broekzakken. En waarvoor heb ik een grotere mp3-speler nodig? Ik kan prima overweg met de knopjes en alle info die ik nodig heb past in het scherm.

Ik moet geen groot onhandig ding, het tijdperk van walkmans en discmans enzo hebben we inmiddels wel gehad.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:14

Ik heb de Samsung YO-U2R. Súper fijn ding, super geluid ook. Was toen ook best getest, door wat of wie weet ik niet precies. Zitten trouwens geen batterijen in, zodra je 'm in de computer stopt begint ie automatisch op te laden, vind het zelf echt ideaal. Ook geen Ipod formaat oid, gewoon zo'n sticky. Gaat trouwens ook niet zomaar kapot, heb die van mij nu bijna 2 jaar, hij heeft het nodige meegemaakt, maar doet het nog helemaal prima!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:23

Ik heb zelf het liefst iets met batterijen. Tijdens een weekendje weg of op vakantie heb ik niet altijd een pc bij de hand, dan is het makkelijk als je gewoon batterijen kunt verwisselen als de boel leeg is.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:28

Anthea schreef:
Zen Stone?

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... escription

Je hebt 'm ook in het roze. De helft minder, 2 gb, is 40 euro.
Kan je opladen via de pc, ook als ie uitstaat. Lachen

Ik heb die ! echt precies dezelfde in het wit Haha! Is echt super fijn, alleen je moet hem wel helemaal laden als je aan het laden bent, ander loopt tie leeg Tong uitsteken
Maar als tie vol is kan die voor een volle week mee Haha!