Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Internet Explorer verliest flink terrein
Firefox en Safari winnen aan populariteit
De komst van Internet Explorer 7 kan het tij niet keren: het marktaandeel van Microsofts webbrowser daalde in 2006 tot 79,64 procent. Dat is maar liefst tien procent lager dan twee jaar geleden.
Verantwoordelijk voor die achteruitgang zijn Firefox en Safari. Het aandeel van beide browsers steeg tot respectievelijk 14 en 4,24 procent. Duidelijk nog erg ver verwijderd van het dominante Internet Explorer. Maar reden genoeg voor Microsoft om zich zorgen te maken.
Vooral Firefox zou op lange termijn een echte concurrent van Internet Explorer kunnen worden. De stijging van Safari-gebruikers is vooral te danken aan de toenemende populariteit van MAC-pc's. Ook Opera gaat vooruit, zij het met slechts 0.87 procent.
De meeste mensen gebruiken Internet Explorer omdat het nu eenmaal standaard bij Windows wordt geleverd. De cijfers leren dat steeds meer mensen ontevreden zijn over de browser en actief op zoek gaan naar een alternatief. Tijdens de laatste twee jaar maakte maar liefst één op tien surfers die overstap.
Tenzij de integratie van Internet Explorer 7 in Windows Vista een meerwaarde betekent, zal Microsoft het moeilijk krijgen om opnieuw vooruitgang te boeken in de 'browserbusiness'.(zdnet)
_Scarlet_ schreef:Firefox, werkt heerlijkVind Explorer altijd zo vervelend als ik daarmee moet surfen...
orri schreef:Mozilla, maar ik heb wel ook IE dat ik voor sites gebruik die niet Mozilla vriendelijk zijn.
Chans schreef:orri schreef:Mozilla, maar ik heb wel ook IE dat ik voor sites gebruik die niet Mozilla vriendelijk zijn.
Mozilla. IE heb ik ook nog, maar ik gebruik het nooit, voor Mozilla onvriendelijke sites gebruik ik dan de IE add-on van Mozilla, kun je gewoon je Firefox openhouden en daarin de site in IE laden.