Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veneri schreef:Daar denken wij ook aan. Maar wat zijn de voor- nadelen/risico's indien wij dit doen, of afwachten of er toch geleverd gaat worden. Stel dat ze failliet gaan, en onze bestelde vloer ligt daar in het magazijn,maak je daar dan niet sneller aanspraak op dan op een geldbedrag?
Ik vind het lastig te overzien wat de beste optie is.
Ontbinden en hopen dat ze netjes terugbetalen, of afwachten in de hoop op levering...
Ibbel schreef:veneri schreef:Daar denken wij ook aan. Maar wat zijn de voor- nadelen/risico's indien wij dit doen, of afwachten of er toch geleverd gaat worden. Stel dat ze failliet gaan, en onze bestelde vloer ligt daar in het magazijn,maak je daar dan niet sneller aanspraak op dan op een geldbedrag?
Ik vind het lastig te overzien wat de beste optie is.
Ontbinden en hopen dat ze netjes terugbetalen, of afwachten in de hoop op levering...
Als ze failliet zijn/gaan, sta je als particuliere koper onderaan de lijst. Toeleveranciers en andere bedrijven worden eerst betaald uit de (failliete) boedel, en jouw (betaalde) vloer-op-voorraad is daar gewoon een onderdeel van. Dus die vloer kun je naar fluiten bij een faillissement, en naar je geld ook.
Nu koop ontbinden is dus vermoedelijk verstandiger, mits er nog geld in kas is en er uberhaupt nog iets gedaan wordt qua administratie. Anders is de koop ontbinden uiteindelijk ook een loze actie en kun je beter bidden dat de tent over een paar weken/maanden weer in de lucht is en gewoon doorstart.
veneri schreef:Nou dat inderdaad. Volgens info op internet zijn ze bezig met een overname, en hopelijk zou daaruit dan levering of terugbetaling plaatsvinden.
Is dit eigenlijk verplicht indien een bedrijf wordt overgenomen, om de oude schulden en verplichtingen af te handelen?
In dat geval zou ik liefst de koop ontbinden, en op zoek naar een andere vloer,zodat wij ook verder kunnen. En dan maar afwachten of de terugbetaling gaat volgen.
Is bij zoiets nog sprake van een bestuurdersaansprakelijkheid waar je wat mee zou kunnen? Kan me voorstellen dat er bij een strafeis niks meer te halen is...
veneri schreef:Nee, krijg antwoordapparaat,nog steeds gesloten.