Vloerloods ellende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

Vloerloods ellende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 08:14

De ene bestuurder zit vast vanwege moord op zijn compagnon.
Wij hebben een vloer besteld en volledig betaald, welke over een paar weken geleverd moet worden.
Het bedrijf is nu gesloten en onbereikbaar.
Ik lees op internet veel berichten dat vloeren niet geleverd worden en ik hou mijn hart vast.
Het was een dure vloer en we zitten nu in een huis zonder vloer. Ben bang dat we straks kunnen fluiten naar ons geld en de vloer. Wat nu?
Normaal gesproken betaal ik nooit vooruit,maar dit bedrijf stond zo goed aangeschreven en is bekend van diverse woonprogramma's waardoor ik het wel aandurfde.

Zouden jullie de geplande leverdatum van de vloer afwachten, of de koop ontbinden? Bij koop op afstand heb je tenslotte 14dagen bedenktijd vanaf moment van levering.

Iemand die zijn juridische mening hierover kan geven?
Wees gewaarschuwd iig.
Laatst bijgewerkt door veneri op 11-06-24 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy

Re: Vloerloods ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:19

Persoonlijk zou ik de koop ontbinden

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 08:28

Daar denken wij ook aan. Maar wat zijn de voor- nadelen/risico's indien wij dit doen, of afwachten of er toch geleverd gaat worden. Stel dat ze failliet gaan, en onze bestelde vloer ligt daar in het magazijn,maak je daar dan niet sneller aanspraak op dan op een geldbedrag?
Ik vind het lastig te overzien wat de beste optie is.
Ontbinden en hopen dat ze netjes terugbetalen, of afwachten in de hoop op levering...
Laatst bijgewerkt door veneri op 11-06-24 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:31

Ik heb geen idee wat je juridisch kunt dus daar ga ik ook niets over zeggen.

Ik vond dit nog wel op facebook:
Er is inmiddels een community opgericht op Instagram voor de gedupeerden. Daar houden we alles bij. De groep wordt met de dag groter.

en:
Wanneer je naar Instagram gaat en zoekt op de naam Vloerloods, kom je op de pagina terecht. Bij de meest recente foto die vloerloods heeft gedeeld, kun je aan de mensen vragen (in de comments) of ze je kunnen toevoegen.

Hopelijk kun je daar wat mee, dan sta je er niet alleen voor.
Succes!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:32

Misschien is het verstandig om het Juridisch loket te raadplegen wanneer je geen rechtsbijstand hebt.
Succes!

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 08:43

Ik heb al advies ingewonnen bij rechtsbijstand,maar hoor graag meerdere meningen en adviezen en de afweging mbt de gevolgen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:45

veneri schreef:
Daar denken wij ook aan. Maar wat zijn de voor- nadelen/risico's indien wij dit doen, of afwachten of er toch geleverd gaat worden. Stel dat ze failliet gaan, en onze bestelde vloer ligt daar in het magazijn,maak je daar dan niet sneller aanspraak op dan op een geldbedrag?
Ontbinden en hopen dat ze netjes terugbetalen, of afwachten in de hoop op levering...

Als ze failliet zijn/gaan, sta je als particuliere koper onderaan de lijst. Toeleveranciers en andere bedrijven worden eerst betaald uit de (failliete) boedel, en jouw (betaalde) vloer-op-voorraad is daar gewoon een onderdeel van. Dus die vloer kun je naar fluiten bij een faillissement, en naar je geld ook.

Nu koop ontbinden is dus vermoedelijk verstandiger, mits er nog geld in kas is en er uberhaupt nog iets gedaan wordt qua administratie. Anders is de koop ontbinden uiteindelijk ook een loze actie en kun je beter bidden dat de tent over een paar weken/maanden weer in de lucht is en gewoon doorstart.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 09:01

Nou dat inderdaad. Volgens info op internet zijn ze bezig met een overname, en hopelijk zou daaruit dan levering of terugbetaling plaatsvinden.
Is dit eigenlijk verplicht indien een bedrijf wordt overgenomen, om de oude schulden en verplichtingen af te handelen?
In dat geval zou ik liefst de koop ontbinden, en op zoek naar een andere vloer,zodat wij ook verder kunnen. En dan maar afwachten of de terugbetaling gaat volgen.
Is bij zoiets nog sprake van een bestuurdersaansprakelijkheid waar je wat mee zou kunnen? Kan me voorstellen dat er bij een strafeis niks meer te halen is...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:19

Ibbel schreef:
veneri schreef:

Als ze failliet zijn/gaan, sta je als particuliere koper onderaan de lijst. Toeleveranciers en andere bedrijven worden eerst betaald uit de (failliete) boedel, en jouw (betaalde) vloer-op-voorraad is daar gewoon een onderdeel van. Dus die vloer kun je naar fluiten bij een faillissement, en naar je geld ook.

Nu koop ontbinden is dus vermoedelijk verstandiger, mits er nog geld in kas is en er uberhaupt nog iets gedaan wordt qua administratie. Anders is de koop ontbinden uiteindelijk ook een loze actie en kun je beter bidden dat de tent over een paar weken/maanden weer in de lucht is en gewoon doorstart.

Heeft dat zin om de koop te ontbinden? Als er niemand te bereiken is zal er ook niemand zijn om het geld terug te storten. En als er met jou nog heel veel mensen meer de koop ontbinden dan jaag je ze gegarandeerd in een faillissement en volgens mij schuif je echt niet naar voor in het lijstje met schuldeisers als je de koop ontbind. Ik ben bang dat je niet veel anders kan doen dan geduldig afwachten en hopen op het beste.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:25

veneri schreef:
Nou dat inderdaad. Volgens info op internet zijn ze bezig met een overname, en hopelijk zou daaruit dan levering of terugbetaling plaatsvinden.
Is dit eigenlijk verplicht indien een bedrijf wordt overgenomen, om de oude schulden en verplichtingen af te handelen?
In dat geval zou ik liefst de koop ontbinden, en op zoek naar een andere vloer,zodat wij ook verder kunnen. En dan maar afwachten of de terugbetaling gaat volgen.
Is bij zoiets nog sprake van een bestuurdersaansprakelijkheid waar je wat mee zou kunnen? Kan me voorstellen dat er bij een strafeis niks meer te halen is...

Nee dat hoeft niet, bij een overname hoeft niet het hele bedrijf overgenomen te worden.

Er kan er bijvoorbeeld voor gekozen worden om bepaalde onderdelen in het oude bedrijf te laten zitten.
Wat je bijvoorbeeld ziet gebeuren bij een faillissement en een doorstart is dat de gezonde onderdelen van het failliete bedrijf verkocht worden aan een nieuwe BV (denk hierbij aan voorraden, solvabele debiteuren, interesante opdrachten) die dan weer met een schone lei van start kan gaan. De slechte onderdelen (dubieuze debiteuren, schulden, incourante voorraad) blijven in de oude failliete BV zitten en wanneer er echt niets meer te halen valt wordt die ontbonden. De resterende schuldeisers kunnen dan naar hun geld fluiten.

Ook in geval van overname zonder dat er sprake is van een faillisement zal er per onderdeel gekeken worden in hoeverre het interesant is om deze mee over te nemen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:26

Op de site stond dat ze door omstandigheden dicht waren. Donderdag staat aangegeven dat ze weer open zijn. Misschien dan even contact met ze opnemen?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 09:29

Dat ga ik uiteraard doen. Maar vrees dat er dan alleen maar mooie praatjes verkocht worden. Lees veel reacties dat vloeren niet geleverd werden, en mensen aan het lijntje gehouden worden en voor een dichte deur staan

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 10:33

Op internet staat nu weer dat ze maandag pas open gaan....

Ben bang dat ik er naar kan fluiten.
Of dat ik,als ik een andere vloer ga kopen en het komt toch goed met vloerloods,dat ik dan met 2 vloeren zit....

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 10:35

Oeh jeetje, dat voelt niet goed dan... wat een nare situatie.
Heb er helaas geen verstand van wat nu te doen.
Rechtsbijstand, heb je die?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 10:43

Ja, daar ben ik mee in overleg

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 19:47

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 20:00

Dank je! Dat geeft een beetje hoop....

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 10:23

Weet je inmiddels al iets meer?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-24 12:29

Nee, krijg antwoordapparaat,nog steeds gesloten.

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:34

veneri schreef:
Nee, krijg antwoordapparaat,nog steeds gesloten.

Op de website zie ik dit staan: "Inmiddels zijn we van start gegaan met het beantwoorden van jouw vragen per mail. Voor eventuele klachten verwijzen je graag naar het klachtenformulier op onze website."

Ik hoop op een positieve afloop voor jou/jullie!

Edit: Klachtenformulier was even zoeken. Mocht je deze nog in willen vullen:
https://vloerloods.nl/garanties
en dan dit formulier invullen: https://vloerloods.nl/service-formulier

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 23:06

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-24 08:22

Nee hoor, het is complete radiostilte bij deze oplichtersbende ;( :(
Niemand krijgt contact met ze, op welke manier dan ook.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:24

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:33

Mijn ouders zijn ook "opgelicht" door dit bedrijf. De vloer die zij hadden besteld is ook niet geleverd. Zij zijn nu hun aanbetaling kwijt. Vloer is inmiddels al ergens anders besteld (en wordt as we speak gelegd).

Mijn moeder zit in een appgroep met andere slachtoffers. Bij één persoon hebben ze wel de vroeg gelegd, maar wel zo lelijk en daarbij ook nog een hoop andere dingen zoals plinten e.d. beschadigd, waardoor ze nu nóg meer kosten hebben. Mijn ouders zijn achteraf gezien dus heel blij dat Vloerloods de vloer niet is komen bezorgen/leggen.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:39

De website is nu trouwens ook uit de lucht gehaald, dus ik denk dat het einde van het bedrijf nu wel echt nabij is.