Situatie schets:
We zijn een gezin met mijn man (43), ik (37) en 2 kinderen van 8 en 5 jaar. Mijn man is ZZPer, ik werk parttime.
We wonen nu in een huurwoning met ongeveer 1300 per maand aan huur, we hebben opzich een fijn huis alleen een kleine tuin. Doordat het een huurhuis is hebben we niet de motivatie gehad om er veel aan te doen. Er ligt een prima vloer, keuken en badkamer zijn simpel maar opzich netjes maar we hebben het qua woongenot niet echt verhoogd.
We zouden graag een woning kopen maar in ons dorp is het erg duur, als we hier zouden blijven wonen in dit dorp krijgen we voor hetzelfde huis als wat we nu hebben een hypotheek van zeker 550.000.
We zitten nu qua kosten met gas en energie erg laag doordat het huis heel goed geïsoleerd is, dit zal zeker ook veranderen als we een huis zouden kopen.
Mijn man moet nog een flink pensioengat dichten, dit is belasting technisch ook erg interessant. Er is hierdoor wel wat eigen geld maar geen ton op de rekening voor een giga verbouwing.
Maar ja wat nu? Blijven huren en met de huurstijgingen straks 1500 per maand betalen voor een huurhuis of toch gaan kopen met alle bijkomende kosten erbij? Ik ben het overzicht even kwijt, beide hebben voordelen en nadelen.
Willen jullie eens mee sparren? Wellicht zien jullie nog meer bergen of juist niet