Het euvel?
De glazen bovenin de afwasmachine, vooral die achterin, hebben geregeld aan de binnen- of buitenkant etensresten zitten. Vooral kruiden. chilivlokken en mosterdzaadjes zijn geregeld terug te vinden. De pannen en borden uit de onderkant zijn prima schoon, maar het lijkt zich dan bovenin te verzamelen en er alsnog niet af te komen. Ook pannen waarin aardappels zijn gekookt/gepureerd worden schoon maar er zit een soort zetmeelplak op de glazen dan.
De vaatwasser:
1 jaar oude Bosch series 2. Hij draait eigenlijk altijd op het 1 uur programma met 65 graden. Ik heb het intensief programma op 70 graden (>2 uur) ook geprobeerd maar dat maakt weinig verschil. Glansspoelmiddel en zout zijn bijgevuld. Filter wordt vaak schoongemaakt en hij draait geregeld met soda op een leeg programma.
De vaatwastabletten:
We hebben de gewone van de Lidl geprobeerd en de laatste tijd koop ik de "duren"
We hebben een tijdje Finish Quantum gehad en zijn nu sinds kort over op de Dreft Platinum.
Maakt eigenlijk geen bal uit, volgens mij.
Dus... Wat doe ik verkeerd of moet ik nu echt als een soort oud wijf mn borden en pannen voor gaan spoelen?? Daarvoor heb ik eigenlijk geen afwasmachine