Ik vraag mij dus af of er één koptelefoon is waarin al mijn wensen samen komen:
- Goede (!) noise cancelling
- Fijne pasvorm voor brildragers
- Goed te gebruiken voor sporten
- Max. 250,-
Ik ben tot nu toe erg enthousiast over de Sony WH-1000XM4. Ik vind goede noise cancelling het belangrijkste. Deze Sony heeft veel goede reviews en wordt ook op bokt meermaals aangeraden. Deze is helaas niet waterdicht en daarnaast loop ik ook regelmatig hard en weet ik ook niet of dit nu de beste koptelefoon daarvoor is. Ook lees ik soms wat negatieve ervaringen m.b.t. bellen of online meetings met de Sony. Ik zou de koptelefoon wel graag zo nu en dan willen gebruiken in de auto, om voor werk wat belletjes te kunnen doen, maar ik neem aan dat dit prima zou moeten kunnen met de Sony. Ik ben verder niet hele dagen aan het bellen. Ik lees ook veel goeds over de Bose - QuietComfort, maar ik lees in de reviews meerdere keren dat het gebruik buiten in de wind van de Bose QuietComfort 45 minder goed is dan de 35ii, en die laatste is niet meer verkrijgbaar.
Ik neig er nu naar om de Sony te kopen en wat goedkopere hardloopoortjes voor tijdens mijn rondje hardlopen, omdat het dan niet zozeer om de perfecte geluidskwaliteit of noise cancelling gaat maar om het feit dat ze simpelweg blijven zitten. Maar dat wordt dan ook weer een prijziger verhaal. Het zou natuurlijk ideaal zijn als ik 1 apparaat had waarin alles samen komt. Alhoewel de Sony koptelefoon me geweldig lijkt, vraag ik mij af of voor mijn dagelijkse gebruik kwalitatieve in-ears dan niet toch handiger zijn. Dan ben ik wel op zoek naar kwalitatieve oordopjes waarbij de noise cancelling niet (of in ieder geval niet heel veel) onder doet voor de sony koptelefoon, en die ik dus ook makkelijk kan gebruiken tijdens het sporten. Maar bij in-ears vind ik ook de pasvorm weer erg belangrijk, ik ben 'bang' dat ik anders toch sneller last krijg van mijn oren.
Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben