Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BrankaZ schreef:Hier op het werk hebben we een aantal werkplekken met desktop en een aantal je de laptop moet gebruiken als desktop. Als ik daar zit heb ik de boel zo ingesteld dat ik de 2 beeldschermen die er staan gebruik en mijn laptop dichtklap na het opstarten. Dat vind ik het fijnste werken omdat het scherm van de laptop een andere maat heeft en je dus op de beeldschermen hele rare grote letters krijgt.
senna21 schreef:Meer dan twee schermen wil ik absoluut niet. En het tweede scherm gebruik ik alleen om te schuiven binnen één opdracht/taak.
Het menselijk brein is er niet voor gemaakt om continue te multitasken. Dit houdt in dat we in feiten alleen maar heel vaak en snel schakelen tussen taken die onze aandacht vragen. Op de lange duur is dat niet gezond, ook al lijkt het vooral 'lekker te werken'. Multitasken heeft invloed op de hormonen, waardoor het verslavend werkt. (een zgn. prikkelverslaving)
Ik heb echt moeten leren om mij te focussen op één taak, en het blijft een constant aandachtspunt, want ik houd van afwisseling. Maar ik heb gemerkt dat ik uiteindelijk veel efficiënter en beter werk, wanneer ik gefocust blijf.
BrankaZ schreef:senna21 schreef:Meer dan twee schermen wil ik absoluut niet. En het tweede scherm gebruik ik alleen om te schuiven binnen één opdracht/taak.
Het menselijk brein is er niet voor gemaakt om continue te multitasken. Dit houdt in dat we in feiten alleen maar heel vaak en snel schakelen tussen taken die onze aandacht vragen. Op de lange duur is dat niet gezond, ook al lijkt het vooral 'lekker te werken'. Multitasken heeft invloed op de hormonen, waardoor het verslavend werkt. (een zgn. prikkelverslaving)
Ik heb echt moeten leren om mij te focussen op één taak, en het blijft een constant aandachtspunt, want ik houd van afwisseling. Maar ik heb gemerkt dat ik uiteindelijk veel efficiënter en beter werk, wanneer ik gefocust blijf.
Voor mij is het werken met 2 schermen niet omdat ik aan het multitasken ben, maar omdat ik b.v. informatie vanuit een mail moet verwerken in een agenda. Dan werken 2 schermen erg prettig omdat ik anders steeds van het ene naar het andere programma aan het wisselen ben.
Ik heb ook een tijdje een werkplek gehad met een extra groot beeldscherm waar je verschillende vensters naast elkaar open kon zetten. Dat vond ik persoonlijk minder prettig werken.
8nnemiek schreef:Hebben jullie geen functie om het scherm in tweeën te delen?
Op de Mac heet het split view. Maar Windows zal toch wel iets vergelijkbaars hebben?