Gezocht beste onkruidverwijderaar voor tegels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Gezocht beste onkruidverwijderaar voor tegels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 14:13

Hallo!

Ik ben op zoek naar een goede onkruidverwijderaar. Zo'n ding waarmee je tussen de voegen van de tegels het onkruid weg slijpt. Ik ben benieuwd wat bokt de beste vindt! Alvast bedankt!

zonnebloem18

Re: Gezocht beste onkruidverwijderaar voor tegels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 14:32

Naar mijn mening is het allemaal drama. Wij hebben dit voorjaar goede kwaliteit anti worteldoek onder de tegels geplaatst. Dat werkt tot nu toe echt top.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 14:47

zonnebloem18 schreef:
Naar mijn mening is het allemaal drama. Wij hebben dit voorjaar goede kwaliteit anti worteldoek onder de tegels geplaatst. Dat werkt tot nu toe echt top.

Dat is inderdaad het meest ideale. Ik heb alleen te maken met gemeente grond. Die komen denk ik twee keer per jaar om te borstelen maar tussendoor is het drama. Zit van dat hele taaie gras tussen dat heel moeilijk te verwijderen is. Maar heb er wel eens aan gedacht om het stiekem opnieuw te straten.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 15:08

Elektrische onkruidverwijderaar. Al pak ik eerder de onkruidborstel van de welkoop. Steel is eigenlijk net te kort, maar die stalen haren werken prima. Moet je het wel bijhouden, anders komt vrijwel niets erdoor en dan is de hogedrukreiniger nog een optie. Moet je na afloop wel weer een zak zand in je voegen vegen ;-)

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 15:16

Ik zweer bij het strooien van veevoederzout. Veel minder werk en voegen zonder gras/onkruid.
Bij het wegborstelen/slijpen blijven de wortels zitten

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 15:16

Hier is het onkruid en gras tussen de tegels een drama maar werkt de elektrische onkruidverwijderaar van Karcher het beste, En anders een stalen borstel op een lange steel van Agradi.

Veevoederzout ga ik ook eens opzoeken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 15:20

Zout is natuurlijk erg slecht.
En heb je honden erg oppassen voor zout vergiftiging.

De elektrische borstel werkt prima. Maar voor ons is die te loting. We zouden een grotere moeten hebben. Maar bij minder oppervlakte werkt dat prima

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 15:37

Worteldoek helpt even maar onkruid komt van bovenaf tussen de tegels.
Ik gebruikte in ons oude huis schoonmaakazijn, ja ik weet het, en mijn man brandde het later weg.
De enige optie om geen onkruid te krijgen is de tegels in cement leggen en ook van dat spul, weet de naam niet, voor ertussen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 15:39

Tussen de tegels brand ik weg.
En verder weg in de tuin doet mijn vriend met zijn kanten maaier. Daar zet hij dan iets anders op. Dan is hij zo klaar. Maar groeit snel terug. Wat weg gebrand is blijft wel echt vrij lang weg.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 15:53

Ik ben echt op zoek naar iets elektrisch op een steel. Zout of azijn doet ik niet vanwege het milieu. Azijn is overigens bij wet verboden.
Ik denk dat het hele taaie gras voor alle apparaten een uitdaging zal worden. Meestal knip ik het nu af.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 15:54

Anna79 schreef:
Ik ben echt op zoek naar iets elektrisch op een steel. Zout of azijn doet ik niet vanwege het milieu. Azijn is overigens bij wet verboden.
Ik denk dat het hele taaie gras voor alle apparaten een uitdaging zal worden. Meestal knip ik het nu af.

Ik maak dat eerst heel kort en brand het dan weg :j Ik heb een electrische brander op een steel.

Mijn vriend heeft iets dat bevestigd hij over zijn schouders best zwaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 16:25

Heet water erover en een dagje late staan, daarna zonder moeite te verwijderen.

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 16:47

Sinds kort hebben we iets soortgelijks:
Afbeelding
Gekocht via Ali. Zowel mijn man als ik hadden een reclame gezien op Facebook en beiden dachten we zou het niet te mooi zijn om waar te zijn? Toch geprobeerd, want via Ali valt de aanschaf mee (ergens rond de €20) en we zijn helemaal gelukkig met dat ding.
Dikke pollen kost veel moeite, dus je moet het wel allemaal een beetje bijhouden, maar dan gaat het ook super (vinden wij dan) Af en toe de plaat wel weer ff scherp maken en dan weer gaan met die banaan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 16:48

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 17:04

Anna79 schreef:

Wij hebben een elektrische brander en ik vind het helemaal niks. Enorm traag ding. Nu een elektrische voegenveger (noem je dat zo?) en dat werkt als een malle. We hebben geen klinkertjes, want dan wordt het wel ander verhaal natuurlijk.
Edit: zo’n ding als hierboven afgebeeld is!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 17:07

chanicha schreef:

Ik heb al het één het ander bekeken, maar ben dus op zoek naar ervaringen met dit soort apparaten, welke is echt goed?

Ceetje, met een brander heb ik ook slechte ervaring. Welke elektrische voegenkrabber heb je ?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 17:25

chanicha schreef:

Waardeloos ding.

De brander werkt idd wel traag. Ik maak alles eerst kleiner en brand het dan weg dat gaat sneller maar alsnog traag. Maar wij hebben anders binnen no time weer onkruid. Nu kwamen we terug van vakantie moest ik het gras maaien wat takken even bijwerken en bij de vlonder wat onkruid weg halen en rest was nog weg en we zijn 3 weken weg geweest. Dus ja het is even een klus en ik doe in een week wat verdelen in de lente de eerste keer en zodra het dan echt mooi weer wordt weer een keer en tussendoor heb ik bij één hoekje dat komt sneller terug dat ik eigenlijk alleen dat hoef te doen. Dus ja ik vind dat ik daar wel procent van heb. Ik heb die voegen borstel al geprobeerd maar het gaat de eerste keer wel aardig maar dan zou je de borstel dus moeten vervangen. En dan nog haal je niet alles weg en binnen een paar dagen zie je al weer sprieten.

Als je echt geen onkruid wil. Dan moet je de tegels weg halen. Opnieuw strak neer leggen met speciaal zand ertussen en een laagje cement. Dan schijnt het zo te zijn dat je er weer 5 jaar tegen aan kan zonder onkruid. En dan zou je het weer moeten herhalen.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 03-09-23 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 17:31

Anna79 schreef:
Ceetje, met een brander heb ik ook slechte ervaring. Welke elektrische voegenkrabber heb je ?

Het is deze

Afbeelding

Afbeelding

Het merk lijkt Eurom, komt bij de Praxis vandaan. Volgens mij vriend zijn dit een paar tientjes heeeeel goed besteed.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 18:22

Ik gebruik de bosmaaier (met touwtje) en een borstelmachine.

wij hebben wel echt veel bestrating, voor een klein tuintje waarschijnlijk wat te duur in aanschaf.

Voor kleinere oppervlakje werkt een grasbrander ook best prima, maar bij ons vond ik het teveel tijd kosten.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 19:14

Ceetje_bokt schreef:
Anna79 schreef:

Het is deze

[ [url=m/MBkoiv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wqScjL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het merk lijkt Eurom, komt bij de Praxis vandaan. Volgens mij vriend zijn dit een paar tientjes heeeeel goed besteed.

Dankjewel!

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 20:16

Het probleem met onkruid tussen de tegels zijn de wortels. Als deze onder de tegels zitten, komt het onkruid altijd terug. Het onkruid komt in 1e instantie via zaden van bovenaf dus. Tot nu toe is er geen echte goede oplossing. Bij voegen met cement ( het water kan niet weg), krijg je op een gegeven moment mos groei. Mos kan vrij glad worden.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 21:13

Ik snap dat het telkens terug komt en omdat een deel van wat om mijn tuin loopt gemeentestoep is kan ik daar ook geen ingrijpende maatregelen nemen.
Mijn vraag is gewoon wie goede ervaringen heeft met een onkruidverwijderaar, zodat ik het wat makkelijker kan verwijderen op een milieuvriendelijke manier.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:21

Ik heb een vrij kleine tuin. Zo'n metalen borsteltje tegen onkruid en een scherp steekschepje voor de grotere planten werkt voor mij het beste.
Het is even werk, maar wanneer je het bijhoudt, is het goed te behappen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:27

Ik heb een Kwern onkruid borstelmachine. Is even een uitgave, maar daarna is onkruid verwijderen een fluitje van een cent. Haalt ook meteen groene aanslag etc weg.

Werkt gewoon op benzine dus ook geen gedoe met verlengsnoeren oid.

https://bjctools.nl/product/kwern-green ... hine-55cm/

Zon electrische voegenkrabber heb ik hier ook staan. Vond het zelf weggegooid geld. Als je in de buurt woont mag je hem gratis komen ophalen, als mijn man hem al niet heeft weggegooid. Misschien dat dat wel goed werkt als je een relatief klein terrasje hebt ofzo.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:34

Matheno schreef:
Ik heb een Kwern onkruid borstelmachine. Is even een uitgave, maar daarna is onkruid verwijderen een fluitje van een cent. Haalt ook meteen groene aanslag etc weg.

Werkt gewoon op benzine dus ook geen gedoe met verlengsnoeren oid.

https://bjctools.nl/product/kwern-green ... hine-55cm/

Zon electrische voegenkrabber heb ik hier ook staan. Vond het zelf weggegooid geld. Als je in de buurt woont mag je hem gratis komen ophalen, als mijn man hem al niet heeft weggegooid. Misschien dat dat wel goed werkt als je een relatief klein terrasje hebt ofzo.

OEH! Dat ziet er aantrekkelijk uit, die borstelmachine! Lijkt me een perfect verjaarskadootje voor mezelf :D Hoe vaak ga jij rond met dat apparaat?

Zo'n elektrisch ding is vooral handig als je je geduld wil trainen vind ik, schiet voor geen meter op :')