Help, mijn internet knalt er steeds uit... (kan toch zo niet bokken?)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArt

Berichten: 23321
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Help, mijn internet knalt er steeds uit... (kan toch zo niet bokken?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 20:47

Al sinds een paar dagen knalt mijn internet er steeds uit.... Ik heb van Budget Thuis (glas) en om de paar minuten neemt mijn verbinding de virtuele benen... Echt zo ergerlijk. Ook van de provider een nieuwe router gekregen maar dat hielp ook niet, probleem blijft. :( Router gereset, nieuwe kabels, herstart van alles. Niets helpt.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tazzey
Berichten: 9543
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Help, mijn internet knalt er steeds uit... (kan toch zo niet bokken?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:12

Gewoon contact opnemen met de provider.

CoonArt

Berichten: 23321
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 21:21

Tazzey schreef:
Gewoon contact opnemen met de provider.

Dat heb ik al gedaan, die hadden mij alleen een nieuwe router gestuurd alleen dat heeft niets geholpen.

Tazzey
Berichten: 9543
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Help, mijn internet knalt er steeds uit... (kan toch zo niet bokken?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:24

Dus even terugbellen dat dit niet de oplossing is. Wij zijn niet de helpdesk van jouw provider. ;)

8nnemiek

Berichten: 43537
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Help, mijn internet knalt er steeds uit... (kan toch zo niet bokken?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 22:55

Ik hoor best veel slechte verhalen van mensen die zijn overgestapt op glasvezel. Heb je al langer glasvezel?
Hebben andere mensen die bij/naast je wonen er ook last van? En heb je er op alle apparaten last van, of alleen op de laptop/pc?

Nickeltje

Berichten: 28283
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 22:56

Tazzey schreef:
Dus even terugbellen dat dit niet de oplossing is. Wij zijn niet de helpdesk van jouw provider. ;)


Doe eens niet zo kattig, reageer dan gewoon niet.

De kans dat er een helpdesk op zaterdag avond laat, of misschien morgen op zondag behulpzaam gaat zijn is behoorlijk klein.
De kans dat er op Bokt nog even iemand praktische tips heeft is behoorlijk groot.

Sorry Coonart, van mij moet je het niet hebben, verder dan ' heb je hem al opnieuw opgestart' kom ik niet.

Edit: ik heb mijn behoorlijk handige vriend laten kijken naar de gegevens die je deelt en hij heeft ook geen tips. Het kan zijn dat er aan jouw kant is niet goed zit, maar dit kan ook bij de provider zitten.

Tazzey
Berichten: 9543
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Help, mijn internet knalt er steeds uit... (kan toch zo niet bokken?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 23:06

Kattig? Als er bij hem niets veranderd is, dan ligt het zeer waarschijnlijk bij zijn provider. Wat wil je dat ik doe dan? Als de router vervangen is en dat werkt niet, dan is de meest logische stap je provider terugbellen. En nee, dat zal op dit tijdstip niet meer lukken. Dat was de praktische tip, niets kattigs aan dus.

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 23:11

Tazzey schreef:
Wat wil je dat ik doe dan?

Hij vraagt toch niet specifiek jouw hulp?
Misschien is er iemand op Bokt die hetzelfde probleem heeft gehad en weet wat het probleem en/of oplossing is.

@CA
Ik vraag mijn man morgen even mee te kijken naar jouw statistiekjes, mss weet hij wat.
Manlief is een mega nerd :+

edit:
Vraagje, hebben je buren ook problemen of ben jij de enige?

CoonArt

Berichten: 23321
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 23:46

Budget thuis is er nooit in het weekend, alleen doordeweeks op ma - vr van 9 tot 6. Ja I know, rare klantenservice.

Ben blijkbaar de enige!

KSHancox
Berichten: 1272
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 23:59

CoonArt schreef:
Budget thuis is er nooit in het weekend, alleen doordeweeks op ma - vr van 9 tot 6. Ja I know, rare klantenservice.

Ben blijkbaar de enige!


Klinkt als een budget klantenservice... hun reviews zijn ook schreeuwend slecht.

Begrijp ik goed uit je overzicht dat WiFi eruit knalt, maar bedraad werkt?

CoonArt

Berichten: 23321
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 00:07

KSHancox schreef:
CoonArt schreef:
Budget thuis is er nooit in het weekend, alleen doordeweeks op ma - vr van 9 tot 6. Ja I know, rare klantenservice.

Ben blijkbaar de enige!


Klinkt als een budget klantenservice... hun reviews zijn ook schreeuwend slecht.

Begrijp ik goed uit je overzicht dat WiFi eruit knalt, maar bedraad werkt?

Ja zo ongeveer. Ook vaak andersom.

TurdusMerula

Berichten: 23921
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 00:27

Ik zit met mijn mobiele telefoon bij hen, alleen was het eerst een andere organisatie (met alleen bellen toen, geen internet of energie), en toen hadden ze een chatfunctie waar ze op de meest rare tijden antwoord gaven. Dus mocht Bokt niks opleveren, kun je ze misschien alvast een chat sturen. En anders helaas geduld hebben, maar heel irritant internet dat niet goed werkt, ik hoop dat iemand een goede tip heeft. :)

Nielojram

Berichten: 7902
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 20:16

8nnemiek schreef:
Ik hoor best veel slechte verhalen van mensen die zijn overgestapt op glasvezel. Heb je al langer glasvezel?


Ik heb nu 8 jaar glasvezel, ooit afgesloten bij XS4all, dat is nu KPN, en nog nooit, maar dan ook nog nooit problemen meegehad.
Zeker met de helpdesk niet.
Ik woon dan wel in de randstad, maar wel in een buitengebied.

Vermoed dat het aan de leverancier ligt..
Als de prijs hoger is, zal dat vast een reden hebben..

Kimbers

Berichten: 5132
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Help, mijn internet knalt er steeds uit... (kan toch zo niet bokken?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 20:50

Mijn moeder heeft dat ook bij kpn. Ze zijn al een paar keer langsgeweest maar hebben tot dusver het probleem niet weten te vinden. Duurt al een week of 3.

purny

Berichten: 27670
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Help, mijn internet knalt er steeds uit... (kan toch zo niet bokken?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 21:49

Heb je de stekkers uit het stopcontact gehaald/ modem opnieuw opgestart?
LAN kabeltjes verwisseld van poortje?

En morgen anders even de klantenservice bellen en vragen of er desnoods iemand langs kan komen.

CoonArt

Berichten: 23321
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 22:21

purny schreef:
Heb je de stekkers uit het stopcontact gehaald/ modem opnieuw opgestart?
LAN kabeltjes verwisseld van poortje?

En morgen anders even de klantenservice bellen en vragen of er desnoods iemand langs kan komen.

ALLES al gedaan, ook wat je hebt omschreven. Alle kabels zijn gloedjenieuw (Cat5 kabels)

Ben ik niet de enige, Kimbers want de lijn gaat via KPN maar Budget is de afnemer.

rien10
Berichten: 14968
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Help, mijn internet knalt er steeds uit... (kan toch zo niet bokken?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 22:25

Heb jij je eigen internet Coon? Of heb je dat met het hele huis tezamen?

CoonArt

Berichten: 23321
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 22:27

rien10 schreef:
Heb jij je eigen internet Coon? Of heb je dat met het hele huis tezamen?

Paar maanden geleden (in Schiedam) had ik gezamelijk internet. Nu in Harderwijk heb ik mijn eigen internet. :)

rien10
Berichten: 14968
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Help, mijn internet knalt er steeds uit... (kan toch zo niet bokken?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 22:30

En ben jij de enige met problemen? Ik denk dat het verstandig is te kijken wie ook internet heeft bij jouw provider en of zij ook problemen hebben.

CoonArt

Berichten: 23321
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 22:33

rien10 schreef:
En ben jij de enige met problemen? Ik denk dat het verstandig is te kijken wie ook internet heeft bij jouw provider en of zij ook problemen hebben.

Zover ik heb gehoord ben ik écht de ENIGE. :o Net voordat ik internet kreeg zat er een andere lijn op van de vorige bewoners. Die lijn hebben ze gewist waardoor mijn nieuwe lijn kon worden doorgegeven.

rien10
Berichten: 14968
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Help, mijn internet knalt er steeds uit... (kan toch zo niet bokken?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 22:35

En, heb je al gecheckt of dat het probleem zou kunnen zijn? Dat wisselen van de lijn?

CoonArt

Berichten: 23321
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 23:01

rien10 schreef:
En, heb je al gecheckt of dat het probleem zou kunnen zijn? Dat wisselen van de lijn?

Weet ik niet, moet eerst een monteur komen om de lijn door te meten. Iets zit toch niet helemaal lekker.

Kmbrly

Berichten: 1853
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Help, mijn internet knalt er steeds uit... (kan toch zo niet bokken?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 23:35

Heb je dit issue op al je internet toestellen of alleen op de pc ?

CoonArt

Berichten: 23321
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 07:53

Kmbrly schreef:
Heb je dit issue op al je internet toestellen of alleen op de pc ?

Internet TV wil ook nog weleens haperen maar niet zo extreem als op mijn PC.

Team_Sublime

Berichten: 1289
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 09:10

allereerst even de volgende dingen controleren.

heeft dit modem een 2.4 ghz en een 5 ghz verbinding? log dan in op het modem en geef deze netwerken allebei een andere naam ipv dezelfde. doordat deze het zelfde zijn kunnen er storingen ontstaan omdat er niet goed herkent word of het 2.4 of 5 ghz is en krijg je uitval.

maak je gebruik van wifi versterkers/ routers ? zorg dan dat deze is accespoint staan en het wifi op het modem is uitgeschakeld.

dan goed om te weten zijn de verbrekingen met de wifi of heb je hier ook last van op de kabel ? maak je nog gebruik van een switch ? probeer dan eens zonder switch of de vebrekingen ook aanhouden .


verder kan je ook nog controleren inderdaad op welk kanaal je zit en of deze niet overbelast is met bijvoorbeeld de buren. of kan je overwegen om wifi versterkers aan te schaffen. als de buren namelijk wifi versterkers hebben, kan het zo zijn dat je jou signaal onderdrukken, en dus uitval veroorzaken.



Ik raad ook aan om in het modem de instelling upnp na te kijken en indien deze aanstaat, uit te zetten..

heb je modem + router of heb je alleen een modem ? heb je hier op je mobiel ook last van ?