Wie heeft er een jacuzzi?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yom

Wie heeft er een jacuzzi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 19:29

Hoe vind je het? Gebruik je hem net zo vaak als je van tevoren dacht?
Hoe zit het met de stroomkosten? Hoe zorg jij er voor dat je toch een beetje prive zit t.o.v. je buren?

Ik ben aan het denken of een jacuzzi echt wat voor me is. Met massage en pijnbestrijding zou mijn lijf erg blij zijn.

Maar ja gebruik ik hem vaak genoeg, zijn de energiekosten niet torenhoog, zit ik zometeen wel lekker relaxed als iedereen met ziet :D

Kortom hoe bevalt ie jullie?

loez

Re: Wie heeft er een jacuzzi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 20:15

Oeh ik ga even volgen :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 20:29

Wij hebben er een - en ik gooi hem dit jaar echt buiten. Sorry als dat niet is wat je wilt horen :')

We hebben hem 2 zomers "gebruikt", maar als ik er 10x per jaar ben in geweest, zal het veel zijn.
Qua onderhoud: ik kan het ding niét schoon houden. En ik snap het niet, want er zit een degelijke pomp bij. Met mijn zwembaden (opzet-modellen met mini-filter) heb ik nooit last gehad qua onderhoud.

Ik heb de jacuzzi vorig jaar leeg laten lopen, hem helemaal opgepoetst, en terug gevuld. Beetje chloor er in, speciaal product om je water lekker fris te laten ruiken - 2 dagen later zag ik mijn tenen al niet meer en schoof ik zo onderuit van de vettigheid op de bodem.

En ugh, ik vond het ook zo'n gedoe om het ding om temperatuur te krijgen. Mijn zwembaden zijn gemiddeld 70-80cm diep, de jacuzzi zal ook zoiets zijn, maar om de één of andere reden kan ik daar niet in als hij niet verwarmd is. En dan moet je beginnen nadenken: wanneer wil ik er in? Hij verwarmt met ongeveer 2°c per uur, dus dan heb ik zoveel uur nodig om op de gewenste temperatuur uit te komen, dus moet ik hem om x uur beginnen verwarmen om er op x uur in te kunnen.
En als ik er tegen dan al niet meer in wil, voel ik me verplicht, want ja, die pomp verbruikt wel wat natuurlijk.
Dat had ik bij mij zwembad niet: daar spring ik altijd gewoon in, en daar maakt het me niet uit dat dat wat frisser is. In de jacuzzi krijg ik het sneller koud, en daardoor kon ik er nooit spontaan in.

En die bubbels - ze zijn leuk, maar serieus: oorverdovend :')

Dus mijn conclusie is simpel: de jacuzzi gaat er uit, en ik koop in mei een nieuw zwembad! *\o/*
Want ik heb mijn zwembad weg gegeven omdat we een jacuzzi wilden :')

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 21:08

nou dit is nou net wel wat ik wil horen :D
Alle goede en slechte dingen wil ik weten zodat ik over alles na kan denken en goed kan kiezen of het wel of niet iets is voor mij

jammer dat het jou tegen is gevallen. Ik heb er een gezien van 8000 euro dus ik wil wel ff goed nadenken

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 21:19

Wij hebben er één staan. Een 2 persoons van Wellis Spa (de Mars).

Hij staat nu 1,5 jaar en ik ga er zeer regelmatig in. 1 tot 5 x per week.

Het schoon houden gaat vrij gemakkelijk. Water verversen is wel even een uurtje of 2 werk, maar dat doen we maar om de 5 maanden.

Hij staat 24/7 aan. Op 37,5 graad nu. In de zomer iets kouder.
Stroomkosten zijn wel groot. Maar we hebben veel zonnepanelen liggen, dus het kan.
Qua privacy heb je niks aan me, we wonen in het buitengebied, dus ik ga gerust om 23.00u nog met volop muziek aan liggen bubbelen :)) als ik me zou moeten bedenken dat er 15 meter verderop iemand moet wonen die niet bij mij hoort kan ik me voorstellen dat die last heeft van het geluid/gebubbel.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 21:33

oke mocht ik naar een showroom gaan dan is het wel aan te bevelen om eens te luisteren hoe hard het gaat als zo'n ding aan staat dus

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 21:36

Ik heb er geen, maar wel ervaring mee en ik vind het ook een bak herrie. Een boek lezen gaat ook niet, dat spettert helemaal nat. Ik zou er hierom zelf geen hoeven.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 21:37

Ik heb een luxere opblaasbare van Bestway voor 4 tot 6 personen.
Makkelijk in onderhoud.

Ik kan niet zonder, was ook erg pissig met de hoge energieprijzen :')
Daardoor heb ik hem van november tm maart niet gebruikt.
Ik heb maar 12 zonnepanelen op mijn dak, die leveren alleen in de zonnige maanden genoeg op.
Voorheen ging ik er in de winter ook in (weekend).
Mis het nu echt...mijn rug voelt het nu ook.

Houd er rekening mee dat het erg duur is of je moet heel veel zonnepanelen hebben.
Een vaste verbruikt volgens mij nog meer dan een opblaasbare.

Qua privacy, ik woon in het buitengebied, vrijstaand.
Dus heeft niemand last van mij en privacy genoeg :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 21:38

Yom schreef:
nou dit is nou net wel wat ik wil horen :D
Alle goede en slechte dingen wil ik weten zodat ik over alles na kan denken en goed kan kiezen of het wel of niet iets is voor mij

jammer dat het jou tegen is gevallen. Ik heb er een gezien van 8000 euro dus ik wil wel ff goed nadenken

Ik vind het zelf héél jammer.
Wij hebben sinds pakweg anderhalf jaar een nieuwe badkamer, en hebben nu een XL inloopdouche in plaats van mijn geliefde badkuip. En ik hou zoooo van badjes nemen.. Daarom keek ik erg uit naar de jacuzzi, maar ik vind het een pokkeding :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 21:46

Wij hadden er een.
Gebruikten hem amper.
Hij is nu weer weg.

:')

Ik vond het vooral heel vervelend om uit de jacuzzi te moeten stappen, badjas aan, dan helemaal naar binnen moeten om te douchen.. bwegh. Vieze natte zooi overal.

Mocht je er een aanschaffen, zorg dat er een buitendouche oid in de buurt zit waar je gelijk droge en warme kleding aan kunt doen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 21:49

ik heb 12 zonnepanelen liggen op mijn nieuwe huis. Geen idee hoe de opbrengst/verbruik is want ik ga pas half april over

Prive zitten vind ik wel fijn, helaas woon ik niet achteraf want dan was er niks aan de hand. Maar ik woon in een rijtjeswoning dus wat meer toeschouwers :D

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 21:50

Mijn vriend had er een. Die heeft ie meeverkocht met het huis. Hij had een stroomverbruik van ongeveer 5500 kWh per jaar (1,5 persoons huishouden gemiddeld). Ding stond wel bijna altijd aan met een watertemperatuur van 38 graden (stond in een soort dichte overkapping). We zaten er gemiddeld 1x per twee maanden in. Veel te weinig dus. Ben er niet rouwig om dat we nu in het nieuwe huis geen jacuzzi meer hebben.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 21:52

Hoe groot was ie Moska? ik dacht uit te komen op zo'n 100 euro per maand maar ik moet dus meer rekenen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 21:56

Ik heb een jacuzzi bad in de badkamer. Qua gebruik veel goedkoper, hoef je niet op temperatuur te houden en je verbruikt net wat meer water als douchen, maar dat hoef je daarna dus niet meer.
Ik lig veel in bad, maar gebruik die functie niet veel, maar bij vermoeide spieren of zo dan is het wel heerlijk. Gebruik ook graag badschuim en dat is natuurlijk niet aan te raden, als ik de jacuzzi gebruik gaat er badzout in.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 22:15

helaas is mijn badkamer zo klein dat ik met mijn kont in de douche sta bij het tandenpoetsen aan de wastafel (nou ja bijna dan) -O-

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 22:38

Wij hadden in Nederland een jacuzzi, 8 persoons, stond meestal oo iets van 37 graden. Gebruikte uiteraard wel een hoop stroom. We zijn september 2021 naar Frankrijk verhuisd en moesten de jacuzzi achterlaten. In de zomer ging ik er best wel vaak in, in de winter minder vaak. Het is vooral vervelend als je eruit moet, erg koud. We hadden hem onder een pergola met douche gordijnen, maar die hebben we bijna nooit gebruikt. Als je er eenmaal inzit zie je niets.
De massage stralen zijn erg fijn, helpt wel bij pijnlijke spieren. Maar om nou te zeggen dat ik me er lichamelijk beter door voelde, nee het gaf alleen wat verlichting als je erin zat. Daarna niet meer.
De jets maakten wel een hoop lawaai trouwens, dus een goed gesprek aangaan als die aan staan gaat niet.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 22:49

mmm de herrie is iets wat jullie allemaal zeggen. Degene die ik gezien had is met 4 speakers en een goed geluid werd gezegd, maar ja als hij dan zoveel herrie maakt dat je de muziek niet hoort is het een nutteloze toevoeging

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 23:00

Wij hebben er ook een maar wonen in het buitengebied dus geen buren die er last van hebben.
In de tuin bij een rijtjeshuis zou ik hem inderdaad vanwege het geluid dat hij maakt niet zo snel neerzetten.
Je hebt het over muziek die je daardoor niet goed hoort.
Maar wat denk je van de buren die in de herrie moeten zitten?
Ik zou er echt niet blij van worden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 23:10

Ik heb ook een jacuzzi gehad in het buitengebied. Qua stroomkosten was het toen al 150,- per maand extra, en toen waren de prijzen nog normaal. Ik zou het nu echt nooit meer doen, tenzij rechtstreeks gekoppeld aan zonnepanelen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 23:13

Als je de muziek oncomfortabel hard moet zetten om het te kunnen horen, dan kan ik me voorstellen dat je buren helemaal niet blij gaan zijn met dat ding - afhankelijk van hoe lang en hoe vaak je er in gaat.

Om het even over een heel andere boeg te gooien: Is een infraroodsauna geen goedkoper en onderhoudsvriendelijker alternatief? Die zet je ergens in een hoek van een kamer(tje) en die zet je aan als je er in stapt en uit als je er weer uitstapt. Ik ken meerdere mensen met zo’n ding voor allerhande gezondheidskwesties en die zijn er allemaal zonder uitzondering lyrisch over.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 23:15

Zelf heb ik er geen maar wel eens gehad bij een vakantiehuisje. Ik heb het 1x geprobeert maar vond het maar een hoop herrie inderdaad en daarna eruit in de kou was niets voor mij.
Ik moet er in een rijtjeshuis situatie ook niet aan denken eigenlijk. Onze overburen hebben er 1 (waarschijnlijk een zeer dure) en dat ding staat minstens 30 meter bij ons vandaan en ook nog eens hoger (heuvel) maar als ik savonds van mijn paard vandaan kom hoor ik wel standaard de muziek buiten.

Kun je dat bedrag dat je zou uitgeven aan installatie en energie niet beter opsparen voor een regelmatig standaard wellness dagje?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 23:45

Wij hebben er eentje op elektra gehad, volgens mij voor 6 personen. Stond alleen in de winter ongeveer aan, maar volgens mij een verbruik van 4000kwh per jaar.

We hebben nu een houtgestookte hottub. Meer werk, maar bijna geen kosten.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 23:47

Yom schreef:
Hoe groot was ie Moska? ik dacht uit te komen op zo'n 100 euro per maand maar ik moet dus meer rekenen

Volgens mij een 6 persoons, 1400 liter

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 00:26

Ik kom er net uit 8-) heerlijk. Hebben hem inmiddels al een jaar of 5. Mijn man zit er wekelijks in. Ik wat minder maar het is wel heerlijk.
Wij hebben een 5 persoons. 2x ligplek en 3x zit. Je kan er met gemak met 7 in als je allemaal zit.
Kost gemiddeld zo’n €2,- per dag. Als het flink koud is wat meer (ik heb nog vast energiecontract dus zit nog goed wat dat betreft).

Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 00:30

Overigens heb ik de jets niet altijd aan. Als ik alleen zit wel maar samen niet want het maakt natuurlijk wel geluid en dat kletst niet lekker. Maar ik vindt het ook niet fijn om steeds de jets aan te hebben haha.

Wij kunnen er rustig 2 uur in zitten. Biertje/likeurtje en wat te snacken. Heerlijk.

Ik heb hem op 39 graden staan. Als de klep open gaat nu met deze kou verlies je al snel een graden in een paar minuten en in hou van lekker heet water :+

Ik heb binnen ook een bad met jets maar zit toch liever buiten. Die van ons staat niet onder dak. Ik wil namelijk sterren kunnen kijken als ik er in zit