Wij kopen ikea leeg

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

Wij kopen ikea leeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 11:32

Ik weet niet of er al een topic over is.
Naar aanleiding van het action topic, nu wou ik kijken of er ikea kopers zijn.
Voor ons is de ikea een goed half uur rijden, dus ik kom er eigenlijk alleen als ik echt wat nodig heb. Met een lijstje waar alles in het magazijn ligt.

Dus misschien voor bokkers die er ook een half uur of langer vandaan wonen, kun je hier vragen stellen over producten.

Nu heb ik keen vraag over een kastje voor onder de wasbak in de badkamer.
Afbeelding
Kune je hier ook de pootjes onderweg laten, zodat je er 2 op elkaar kunt zetten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 11:43

Er zijn meerdere Ikea topics inderdaad, dit is de meest recente: [HTT] de IKEA, wie nog meer fan?

Toen ik op mezelf ging wonen heb ik vrij veel Ikea spullen gekocht, maar beetje bij beetje wel heel wat meubels ingeruild voor wat betere kwaliteit. Vooral het fineer vind ik altijd zo goedkoop ogen.
Ik kom er wel nog steeds graag voor de accessoires, zoals de afwasborstels en voorraadpotten.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:27

Jaaa, ik meld mij ook!! Wij zijn net klaar met het zelf in elkaar zetten van onze prachtige Ikea keuken. Man wat ben ik er blij mee!! Het meeste heb ik zelf gedaan omdat mijn man werkt overdag en geen vrije dagen meer over had.

Onze keuken...
Afbeelding

Afbeelding

Kuggur

Re: Wij kopen ikea leeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:32

Een half uurtje rijden? Je bent zo goed als buren met je IKEA...

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:13

Wauw Shettepret, wat een prachtige keuken.

Ik kom ook vooral voor de losse spulletjes bij Ikea en ga altijd naar huis toe met een kar vol, maar het is niet echt in mijn dagelijkse rijrichting dus ik kom er niet zo vaak.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:58

vrijwel alle meubels in mijn huis zijn van IKEA. Ik kwam er vaak, helaas kan dat nu niet meer, omdat ik niet meer zo "ver"en "lang" kan lopen. Ik mis het best wel, was echt een uitje om zo af en toe naar IKEA te gaan.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:03

Ik werk bij de ikea <<)
Letterlijk 95% van mijn inboedel is ikea.

Woon er +-15/20 minuutjes vanaf en doe altijd veel inspiratie op :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:05

Prachtig Shetterpret <3

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:11

Mijn inboedel is ook voor 80% ikea. Echter ook een besta tv meubel waar ik enorm lang op heb moeten wachten en welke mijn tv niet eens kan dragen. Zakt gewoon door. Heb een nieuwe tv, niks speciaals. Ik vraag me af of ik daar nog wat mee kan, heb nu in bet midden boeken er onder gelegd, zo zonde

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:14

_xManadisx_ schreef:
Mijn inboedel is ook voor 80% ikea. Echter ook een besta tv meubel waar ik enorm lang op heb moeten wachten en welke mijn tv niet eens kan dragen. Zakt gewoon door. Heb een nieuwe tv, niks speciaals. Ik vraag me af of ik daar nog wat mee kan, heb nu in bet midden boeken er onder gelegd, zo zonde

Heb je een family pas?
Zou die en de bon meenemen naar de klantenservice en foto maken van hoe t eruit ziet.

In mijn ervaring denken mijn collegas goed mee!

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:16

Hier ook ongeveer half uur rijden naar ikea, beetje afhankelijk welke we gaan. Duiven of Amersfoort. En als we echt ideeën op willen doen gaan we wel eens een keer naar Utrecht die is ook nog op redelijke afstand.

Hier idd ook bijna alle meubels van ikea. Alleen ons bed alleen de latte bodems bed zelf is van pallets en planken van de gamma. En onze salontafel konden bij ikea niet een vinden die we mooi vonden en waar veel bergruimte in zat. Rest eigenlijk als ik zo bedenk alles van ikea. Sinds corona komen we er wat minder vaak. En op dit moment doordat ik long covid heb en niet lang kan lopen en niet veel herrie kan ook niet echt. Is wel beter voor onze bankrekening.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:21

Shettepret schreef:
Jaaa, ik meld mij ook!! Wij zijn net klaar met het zelf in elkaar zetten van onze prachtige Ikea keuken. Man wat ben ik er blij mee!! Het meeste heb ik zelf gedaan omdat mijn man werkt overdag en geen vrije dagen meer over had.

Onze keuken...
[ [url=m/1USSOo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/72IW2v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi!

Wij hebben net een compleet nieuw bed ingeslagen bij Ikea. Alleen de matrassen en lattenbodem hebben we bij beter Bed gekocht. En ook een nieuw dekbed, matrashoezen en dekbedovertrekken. Wij zijn blij :D
Wij hebben dit bed in 1.80 mtr.
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:50

Dit is onze Ikea boekenkast, die we wel wat aangepast hebben:
Afbeelding

En het bed is van Ikea, maar wel wat aangepast en langer gemaakt. En de kledingkast is van Ikea.
Afbeelding
Afbeelding

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:53

haffiefreak schreef:
[ [url=m/6Hq2Z5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kune je hier ook de pootjes onderweg laten, zodat je er 2 op elkaar kunt zetten.

Als het goed is, dan staat de montagehandleiding online, daaruit kun je denk ik wel halen of de poten er apart op zitten en je ze dus ook weg kunt laten of niet :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:54

ik heb na 5 jaar afgelopen zomer mijn lattenbodems en matrassen van IKEA ook vervangen door die van Beter Bed, ligt een stuk stabieler.

Mooie boekenkast 8nnemiek. Wij hebben een boekenkast van Kallaxen met 1 of ander tv meubel er tussen verwerkt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:59

Ik heb een haat liefde verhouding met Ikea. -O- Echt een erheen "moeten" slepen (de "winkelervaring" is voor mij meer een nachtmerrie en er gaat altijd wel wat fout) maar ik ben fan van hun kallax kasten. Die blokken kasten zijn stevig en er past een hoop in. Zeker nu ze ook laatjes en kastdeurtjes hebben kun je de meest rare hoekjes voorzien van een passende kast. Het laatste was 20 laatjes en deurtjes monteren voor een krappe ruimte met een extreem schuine bovenkant. Dagen werk maar het resultaat is goed.

Inmiddels tv meubel, kleding kasten, gangkast, de administratie zit er in, medicatie. Kortom eigenlijk alles op boeken na. Helaas veranderen ze wel steeds de kleuren waardoor er wel een tintverschil,inzit.

Mijn beneden slaapkamer bedbank komt er vandaag, goede lattenbodem en een mooi compact bed dat al een tijdje meegaat. Ik kwam het een keer tegen in een gehuurd appartement op vakantie.

En overal en nergens staan de billy boekenkast en hun stellingkasten

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 16:42

Mooie keuken shettepret.

Zou de platsa kast in de kelder (met dit weer koud/vochtig) kunnen staan? Wel op stenen/verhoging.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:56

Kuggur schreef:
Een half uurtje rijden? Je bent zo goed als buren met je IKEA...

Dat dacht ik ook. Ik moet al drie kwartier rijden voor een fatsoenlijke supermarkt.

Het goede nieuws is dat Ikea net zo dicht bij is!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:59

In één woord: IVAR :))

En de eettafel, bureaustoel, luie stoel, vorige luie stoel, nachtkastjes, ladekastjes, allerlei keukenspul en textiel.

Ben wel behoorlijk boos geworden toen ze alles van 2m20 bedden eruit hebben gegooid: de bedden zelf, matrassen en beddegoed. Nu is het overal een beetje rondkijken wat er buiten IKEA nog meer te krijgen is. Teveel werk.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 17:10

Haha ik heb ook zoveel van de Ikea! <<) Het is gewoon de woonwinkel, trouwens in Zweden waar de Ikea vandaan komt is de Ikea echt MEGA, ik vond die van mij thuis groot maar daar nog GROTER!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:54

Ik had laatst nog een kallax aangepast.. en ik ga er nog 1 doen maar dan als room devider Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:23

Ik woon 5 minuten rijden van de ikea, maar kom er zo weinig mogelijk :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:30

Afbeelding

Pax fan hier :))

Verder vooral fan van de slimme opbergsystemen, bakjes, dividers etc. Ik kom er niet vaak maar vind het wel leuk rondneuzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:50

Ik ga altijd naar de ikea, en dan kijk ik en dan koop ik het tweedehands :') Vooral fan van de PAX, maar vind ze eerstehands gruwelijk duur :D .

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:56

Duur?
Ik vind ze juist erg betaalbaar, we waren ongeveer 2100 kwijt voor onze hoekkast van 260x260x236 en dan kun je hem helemaal aanpassen. Heb het nog nergens goedkoper kunnen vinden. Enkel de deurgrepen hebben we niet genomen, die haal ik van Etsy :P