Vjestagirl schreef:Wat denk je ervan om er een loungehoek van te maken? Schaduwdoek kun je prima ophangen daar (ruimte aan alle kanten om het aan vast te zetten), mooie loungeset eronder, wat fairylights ophangen, als je stroom hebt in het tuinuis zou je een koelkast daar neer kunnen zetten voor de koude drankjes, wat planten er omheen als aankleding... Evt zou je zelfs de tegels kunnen vervangen voor een houten vlonder, of er een tuin-kleed neerleggen. Dat het echt een knus hoekje wordt om lekker te lezen of om met vrienden te zitten
Dat vind ik wel een leuk out-of-the-box idee jaa, maar tis een hoek waar dus mega veel spinnen zitten
en dat is prima, maar ik zit er liever niet tussen
en ik heb ook al een zithoek bij het huis en bij t water
maar wel mooi idee!
Morganlefay schreef:Wat meer groen erin kan geen kwaad, klimmers meerjarig of 1 jarig allebei is goed. Scheelt in temperatuur, de beestjes en vogeltjes worden er blij van. Vervang de klimop door kamperfoelie en clematis. De conifeer door een camelia. Coniferen en klimop vreten grond en water maar geven niets terug.
Nice dankje! Ik zal ze opzoeken
ik vind die conifeerdingen persoonlijk ook helemaal niks..
marleen_88 schreef:Ik las dood tuinhekje, dus wilde zeggen "nieuwe kopen"
Maar ik zou er ook een plantenhoek of loungehoek van maken.
Ik vond het idee van de plantenbakken echt superleuk, dus dat ga ik sowieso doen
Verder komt er dus een passiebloem bij de rode muur, alleen die kan ik natuurlijk pas in de volgende lente planten, dus dat moet nog even wachten. En ik wil er dan eetbare planten bij inderdaad zoals druiven of kiwi, of zou dat niet handig zijn met een passiebloem?
Dan hebben ze misschien na een tijdje geen plek meer.. ik zou 1 van die 2 ook aan het tuinhuis kunnen laten groeien.. moeilijk
Verder kan het hoekje inderdaad wel wat groen gebruiken, welke planten doen het goed doen in de schaduw en zijn ook leuk voor de bijtjes?