Ipad gaat uit zichzelf aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amado

Ipad gaat uit zichzelf aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 02:10

Een aantal weken geleden ging ‘s nachts mijn ipad telkens aan op toegangsscherm (waar je je code moet invoeren). En dan tikte ie telkens cijfers in , er zat niks in de buurt van mijn ipad

Ik heb hem toen volledig uitgeschakeld en de volgende dag pas weer opgestart. Nu deze avond kom ik thuis van werk, zie ik de ipad weer aanspringen. En ook nu gaat ie dus telkens weer aan en na een tijdje weer uit

Krijg er een beetje de kriebels van, maar vraag me vooral af hoe dit kan. Weet iemand hier iets meer over?

Lieffiefi

Re: Ipad gaat uit zichzelf aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 08:01

Dat klinkt wel eng!
Alsof hij overgenomen is door iemand van buitenaf.
Ik heb echt geen idee wat het kan zijn.. maar ik volg dit mysterie graag!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 08:07

Hoe oud is de iPad?

En gaat hij aan en uit of licht alleen het toegangsscherm op?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 08:19

Heb je kortgeleden water of een andere vloeistof over je Ipad laten vallen? Anders zou ik hem helemaal terugzetten naar fabrieksinstellingen en kijken of het nog steeds gebeurd.

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 08:25

Ik heb soms ook wel dat mijn IPad vanzelf aanspringt maar dit gebeurt wel enkel maar wanneer hij verbonden is met de kabel aan de pc en de pc uit staat weet niet of dit bij jou het geval is?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 11:07

Hier heb ik 6 ipads in de kast staan, er zijn soms spellen die ineens spontaan wat beginnen te roepen. (je lacht je gek soms)
Zou het soms een spel kunnen zijn die het scherm op licht?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 11:30

Cookies schreef:
Hier heb ik 6 ipads in de kast staan, er zijn soms spellen die ineens spontaan wat beginnen te roepen. (je lacht je gek soms)

_O- :+
Big brother rules

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 11:31

Is je Ipad niet stiekem getransformeerd in een Furby :+

Even wat serieuzer, mijn telefoon licht op als hij denkt dat iemand kijkt. Kan zoiets het geval zijn?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 11:46

Is je iPad ‘s nachts aan het lichtnet, want dan staat er mss een update te wachten die heel graag geïnstalleerd wil worden wat niet lukt?
Tip: zet de wifi ‘s nachts eens uit en kijk of je iPad het dan nog steeds doet.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 12:23

De ipad is nu 2,5 jaar oud ongeveer, de ipad pro 2018
Alleen toegangsscherm licht telkens op
Hij is nooit gevallen of in het water gekomen, het kan niet dat mn ipad beweging opmerkt, lag namelijk in bed en mn ipad 3 meter verderop naar de muur gericht :’)

Hij ligt nooit aan de lader s nachts, de wifi is inderdaad wel slim om te proberen

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 12:28

heb je hem up to date? Ik meende dat dit een bug was in de vorige iOS

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 12:41

senna21 schreef:
Cookies schreef:

_O- :+
Big brother rules

Een Minionspel, dat begint er dus ineens een Minion te lachen in de kast. Is echt heel raar. _O-

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 12:41

Lieffiefi schreef:
Dat klinkt wel eng!

dit kan dus wel, ik zou hem toch eens laten doorlichten( en geen bank zaken op doen)!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 12:44

Dat aanspringen vind ik nog niet eens zo eng, maar het uit zichzelf intikken van de code moet natuurlijk uiteraard niet kunnen. Alleen Victor Mids kan dat.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 13:40

kwita schreef:
Lieffiefi schreef:
Dat klinkt wel eng!

dit kan dus wel, ik zou hem toch eens laten doorlichten( en geen bank zaken op doen)!

Leg eens uit hoe dat kan dan? Ik zat aan een poltergeist te denken.. Nee hoor, alle gekheid op een stokje..
Ik heb nu al 9 jaar Ipads, dit is mijn 3e en heb nog nooit gekke dingen meegemaakt.
Update doet hij alleen als ik dat wil en vraagt er ook nooit om.
Dit is een 2020 model. Dus geen idee, vind t wel spooky _/-\o_

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 13:57

Ze kunnen tegenwoordig software plaatsen.
Als dat het geval is dan zie je je hardware aangaan/oplichten en wordt er inderdaad een code ingetoets.
mij is geleerd dat als een apparaat ''zelf'' zijn code intoetst je hem zo snel mogelijk uit moet zetten en na moet laten kijken.

Dit omdat dat een no.1 symptoom is van overname door extern.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:47

Lieffiefi schreef:
Als dat het geval is dan zie je je hardware aangaan/oplichten en wordt er inderdaad een code ingetoets.
mij is geleerd dat als een apparaat ''zelf'' zijn code intoetst je hem zo snel mogelijk uit moet zetten en na moet laten kijken.

Het klinkt eng in ieder geval.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:12

Lieffiefi schreef:

Met een ipad? Volgens mij is dat weer een hoax..Dan zul je toch echt zelf eerst een foute app moeten downloaden of op een link klikken die besmet is.. Applestore is enorm goed beveiligd… Anders kunnen ze echt je ipad niet op…

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:14

Is de Ipad verbonden via bluetooth met een toetsenbord of muis? Soms gaat dat ook nog wel eens spoken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:14

Lees het boek “ik weet je wachtwoord” maar eens. Spyware kan je zelfs oppikken door een fout mailtje te openen of een gek bestandje van een bekende te openen via de mail. Dus zou maar snel een scanner erop zetten.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:19

MarlindeRooz schreef:
Lees het boek “ik weet je wachtwoord” maar eens. Spyware kan je zelfs oppikken door een fout mailtje te openen of een gek bestandje van een bekende te openen via de mail. Dus zou maar snel een scanner erop zetten.

Dat bestaat niet voor een iPad….

Is hij helemaal up to date qua software? Heb je er gedeelde documenten op staan toevallig? Bijv notities?

M’n vriend heeft ook zoiets gehad met een iPad van die generatie. Zal als hij thuis is eens vragen hoe dat zat..
Met m’n telefoon ook gehad, maar dan wel aan de oplader. Was een bug in de software en is met een latere update opgelost.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:21

Yavanna schreef:
Lieffiefi schreef:

Met een ipad? Volgens mij is dat weer een hoax..Dan zul je toch echt zelf eerst een foute app moeten downloaden of op een link klikken die besmet is.. Applestore is enorm goed beveiligd… Anders kunnen ze echt je ipad niet op…

Nee hoor. Kan zelfs al door in te loggen op een openbare wifi verbinding in bijv een café.

Hier nog wat info;
https://www.beveiligingsguru.nl/stalkerware/
Laatst bijgewerkt door Lieffiefi op 13-12-21 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:22

Hoe weet je dat zo zeker dat die niet bestaan? Want ik hoor andere verhalen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:27

Het is moeilijk om een ipad te hacken maar zeker niet onmogelijk hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:40

Alles kan gehackt worden. Ook iPads/iPhones (al is die kans kleiner omdat hackers zich voornamelijk richten op het meest gebruikte besturingssysteem).
Ten eerste zou je natuurlijk kunnen proberen wat salie te branden in de buurt van de iPad, maar daarnaast zou ik hem toch even meenemen naar een Apple store en uitleg doen. Of je daadwerkelijk gehackt bent lijkt me stug, maar zekere voor het onzekere nemen. Al is het wel wonderbaarlijk als iemand remote access heeft tot je iPad maar niet de code kan "kraken" om in te loggen :')

EDIT: Kijk even of de switch control aanstaat https://www.alphr.com/control-ipad-remotely/
Mocht dat zo zijn, dat in ieder geval uit zetten (en even kijken of daar wellicht wat vreemds aan de hand is)