Ik mag voor het eerst zelf een auto gaan kopen. Mijn huidige auto (vw golf station) heb ik van mn vader "geërfd" maar is helaas helemaal op zn einde.
Ik ben altijd al verliefd geweest op SUV's, maar ik ging er eigenlijk altijd gewoon vanuit dat ik zoiets niet zou kunnen betalen.
Nu op eenmaal autojacht kom ik er achter dat een (kleinere) SUV wèl in mijn budget valt, en ben ik helemaal gevallen voor de Hyundai Tucson (model 2004-2010)
Maar nou heb ik een aanbieding gekregen van mijn tante. Ik kan haar auto voor +/- €1000,- meer (dan de tucson) overnemen.
Deze auto heeft weinig km's, is veel zuiniger, lichter, jonger èn luxer. (al geef ik niks om opties buiten airco om)
Dus:
Koop ik mijn droomauto, die voor mij gemáákt lijkt te zijn, die goedkoper is in aanschaf, maar duurder in onderhoud?
Of koop ik de auto van mijn tante, die ik niet per se mooi vind, die in aanschaf duurder is, maar me minder kost om in rond te rijden?
Wat zouden jullie doen?
Ps: mijn aim is om zo lang mogelijk in de betreffende auto rond te rijden (ik hecht me nogal aan dat soort dingen
)