Babyfoon met groot bereik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jinte

Babyfoon met groot bereik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 15:47

Wij zijn in verwachting van ons 1e kleintje, en door de bomen zien we af en toe het bos niet meer.
Daarnaast zijn de opties volgens mij ook nog vrij beperkt. Dus ik dacht, wellicht zijn er bokkers met ervaring die kunnen helpen!

Wat zoeken we?
- een babyfoon
- liefst met camera
- met groot bereik: als we achter bij de paarden zijn (zeg circa 200m afstand) wil ik bereik kunnen hebben)
- geen WiFi, geen app op een telefoon. Dus echt met een monitor erbij
- prijs liefst rond de €100/€150 maar voor de ideale babyfoon bereid wat meer uit te geven
- liefst uitbreidbaar met meer camera's ivm wens voor een 2e kindje in de toekomst

Wie oh wie? Bestaat dit überhaupt? Zonder camera zijn er tal van opties, maar onze voorkeur gaat toch uit naar 1 met camera.
Bedankt alvast voor de input

Saul

Re: Babyfoon met groot bereik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 15:51

Allereerst gefeliciteerd !

Waarom geen WiFi ?

Wij hebben m met WiFi en kunnen makkelijk naar achter naar de paarden. En dat is meer dan 200 meter.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 15:54

Volgens mij zit ik dan standaard vast aan een app op de telefoon en dat willen we niet :) Mocht er iets dergelijks zijn met een losse monitor wil ik dat nog wel overwegen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 15:55

Wij gebruiken er de oude iPad voor. Die gaat dan mee als monitor.

Er zit wel een losse monitor bij die van ons maar die zit dan weer niet of de WiFi.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 15:55

De meeste van dit soort babyfoons werken op wifi en die ontvang je dan via een app waarbij je niet op de wifi hoeft te zitten maar gewoon een internet verbinding nodig hebt.
Op die manier zit je dus niet verbonden aan het bereik van de babyfoon.

Ik kan nog kijken naar mijn kinderen als ik aan de andere kant van het land zit.
Verder heb ik geen aanraders die aan de eisen voldoen dus daar kan ik niet mee helpen :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 16:18

Klopt inderdaad. Heb de app naast op de iPad uiteraard ook op mijn telefoon. Kan dus op mijn werk naar de babyfoon kijken <3

Hopelijk krijg je betere tips !
Succes met je zoektocht.
En alvast veel plezier met de kleine spruit !

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 16:43

Van harte gefeliciteerd!

Wij hebben de Alecto DVM-200, wellicht is dat iets voor jullie? Kan je volgens mij ook uitbreiden.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 16:47

Ouwe schreef:
Van harte gefeliciteerd!

Wij hebben de Alecto DVM-200, wellicht is dat iets voor jullie? Kan je volgens mij ook uitbreiden.

Dank je wel! En deze doet het ook goed als je die een stuk mee naar buiten neemt? We hebben een andere van alecto getest en daar viel binnen 50 meter het bereik al weg :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 16:57

Mij werd verteld dat een groot bereik en goed beeld niet echt samen gaan zonder WiFi/app.
Als je de tests van de consumentenbond bekijkt kun je dat ook goed terug zien.

De babyfoons met beeld van mensen uit mijn vriendenkring zijn ook allemaal erg beperkt (sommige 50-100 meter, anderen gaan nog net lekker tot aan beneden). Babyfoons alleen op geluid daarentegen hebben wel een behoorlijk bereik, maar geen beeld...

Wij hebben uiteindelijk besloten om voor een babyfoon met app te gaan, zodat we overal (ook als we achter in de stal zijn) gewoon bereik hebben. Er zijn gelukkig voldoende manieren om die goed te beveiligen.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 16:58

Met app is echt geen optie :)

MariskadeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 17:10

Wij hebben de luvion grand elite.

Valt iets buiten je budget, is uitbreidbaar, zonder wifi, met een hele duidelijke night vision camera.

Qua bereik; bij ons gaat het best wat meters. Alleen zoveel als jij nog nooit aan de hand gehad. Alleen van boven naar beneden door 2 verdiepingen beton heen, vind hij minder. Maar we hebben hem op een zomeravond mee in de tuin, werkt fijn.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 17:28

Jinte schreef:
Met app is echt geen optie :)

Waarom is app geen optie?

Wij zijn voor de Luvion Grand Elite Plus gegaan. Die heeft zowel een monitor als functie voor op telefoon. Ik geloof (even uit m’n hoofd) een bereik van 500 meter, maar op je telefoon verder (kan je ook kijken als bijvoorbeeld de oppas er is en je zelf uiteten gaat ofzo). Uitbreidbaar met meer camera’s. Wel boven je budget…

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 17:29

Omdat we dat niet willen.
Ik ga de babyfoon die je noemt even bekijken. Ik vind het niet erg als ie wat boven budget is, als ie maar doet wat wij willen.
Die blijft het dus ook doen wanneer je hem 200 a 300 meter mee naar buiten neemt?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 17:35

Jinte schreef:
Ouwe schreef:
Van harte gefeliciteerd!

Dank je wel! En deze doet het ook goed als je die een stuk mee naar buiten neemt? We hebben een andere van alecto getest en daar viel binnen 50 meter het bereik al weg :)

Wij hebben de Alecto DVM 200 en in ons huis haalt hij de tuin nog niet :n Dus ik denk een weiland zeker niet.

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 17:41

Wij gebruiken voor eenzelfde soort situatie een google nest cam. Ideaal!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 17:46

SplashIsLief schreef:
Jinte schreef:

Wij hebben de Alecto DVM 200 en in ons huis haalt hij de tuin nog niet :n Dus ik denk een weiland zeker niet.

Oh.. :( Wij hebben hem nog niet buiten getest, dat is wel een beetje jammer, volgens de beschrijving zou ie 300 meter moeten halen, maar dat haalt ie dus niwt

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 17:50

Nee dat is dus helaas met heel veel zo, ondanks dat er slechts 1 muur met raam tussen zit. Als ik naar de benedenverdieping ga zit er al meer tussen qua muren, deuren en verdiepingen. En dat is dus het lastige.

Voor nu ziet de Luvion die Denise_storm noemt er wel goed uit, dus die komt sowieso op het lijstje.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 17:53

Ik heb een Luvion gehad vroeger. In die tijd (15 jaar geleden) waren er nog geen tot (misschien) heel weinig camera’s met WiFi en een app. Dat had echt ideaal geweest. Ik heb nu een camera om de hond in de gaten te houden en ik kan vanaf mijn werk kijken hoe het met hem is, ideaal.
Jammer dat dit geen optie is voor je want dat is wel de oplossing.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 17:56

Jinte schreef:
Ik ga de babyfoon die je noemt even bekijken. Ik vind het niet erg als ie wat boven budget is, als ie maar doet wat wij willen.
Die blijft het dus ook doen wanneer je hem 200 a 300 meter mee naar buiten neemt?

Ik heb nog geen ervaring dus kan het je niet uit ervaring vertellen hoor haha! Maar dan zou je eventueel, als het bereik toch niet ver genoeg blijkt te zijn, kunnen overschakelen naar je telefoon (dus alleen in het uiterste noodgeval). Zou dat wel een optie zijn?

Dit staat er bij de omschrijving:
Bereik met scherm is tot 300 meter (in open veld gemeten) via wifi onbeperkt
Via wifi & 3G/4G onbeperkt bereik op de smartphone/tablet

Ik zie nu dat die bij Babydump €215 is. Dat is wel een hele goede aanbieding, wij hebben hem op onze bestelbon voor €269, dus ga gelijk even mailen voor de laagste prijsgarantie haha :Y)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 18:16

Denise_Storm schreef:
Jinte schreef:

Ik heb nog geen ervaring dus kan het je niet uit ervaring vertellen hoor haha! Maar dan zou je eventueel, als het bereik toch niet ver genoeg blijkt te zijn, kunnen overschakelen naar je telefoon (dus alleen in het uiterste noodgeval). Zou dat wel een optie zijn?

Dit staat er bij de omschrijving:
Bereik met scherm is tot 300 meter (in open veld gemeten) via wifi onbeperkt
Via wifi & 3G/4G onbeperkt bereik op de smartphone/tablet

Ik zie nu dat die bij Babydump €215 is. Dat is wel een hele goede aanbieding, wij hebben hem op onze bestelbon voor €269, dus ga gelijk even mailen voor de laagste prijsgarantie haha :Y)

Ja ik gok dat ie die 300 meter niet haalt, maar als we dan enkel bij de paarden moeten omschakelen naar de telefoon is dat te overzien.
Volgens mij is ie bij de prenatal met korting nu nog goedkoper, of is dat een andere versie die ik daar zie?

Een babyfoon/camera volledig op WiFi en dus op de telefoon/via de app is gewoon niet handig, want je krijgt constant meldingen als er niks is en ik wordt 's nachts niet altijd wakker van een simpel pingeltje op m'n telefoon. En als ik dan op mn werk ben zou ik de meldingen überhaupt weer uit moeten zetten. Een camera op WiFi vind ik leuk en handig bij de paarden oid maar niet om als babyfoon te gebruiken. Dit hebben we getest, nog zonder baby, en is gewoon echt niet handig.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 18:31

Ik heb de alecto DBX-92, deze is echter zonder beeld. Ik heb deze inmiddels 4 jaar en hij werkt prima, zelfs in onze achterste weide met 300m en 2 loodsen ertussen. Ik kan tot 600m lopen zonder problemen, ik ontvang echter wel soms radioverkeer van de sluis (we wonen op 1000m van de sluis). Ik neem het voor lief, de verbinding hapert verder nooit.
De combinatie beeld/camera en grote afstanden zonder wifi/telefoon app gaat lastig worden.
Laatst bijgewerkt door Rochiril op 30-09-21 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 18:31

Citaat:
Ja ik gok dat ie die 300 meter niet haalt, maar als we dan enkel bij de paarden moeten omschakelen naar de telefoon is dat te overzien.
Volgens mij is ie bij de prenatal met korting nu nog goedkoper, of is dat een andere versie die ik daar zie?

Een babyfoon/camera volledig op WiFi en dus op de telefoon/via de app is gewoon niet handig, want je krijgt constant meldingen als er niks is en ik wordt 's nachts niet altijd wakker van een simpel pingeltje op m'n telefoon. En als ik dan op mn werk ben zou ik de meldingen überhaupt weer uit moeten zetten. Een camera op WiFi vind ik leuk en handig bij de paarden oid maar niet om als babyfoon te gebruiken. Dit hebben we getest, nog zonder baby, en is gewoon echt niet handig.

Misschien dat ik het daarstraks niet duidelijk heb uitgelegd, maar de babyfoon waar wij nu voor hebben gekozen heeft voor binnen (en volgens de verpakking tot 300m, maar dat valt in het echt altijd tegen) bereik gewoon via een los schermpje.

Gaan wij verder er vanaf, kunnen we de app openen om het in de gaten te houden en/of meldingen te ontvangen. Het is dus niet zo dat het een babyfoon met alleen een app is of dat je continu via je telefoon verbonden zit.

Overigens hebben wij er eentje van Motorola. Geen idee welke.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 18:34

Ik had een alecto, die ging tot 3kl, maar wel geen camera. Was wel een gouden ding, heeft 1001 keer gevallen en is de 3 kindjes mee gegaan.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 18:36

De Alecto DBX-82! (Is de 92 de opvolger?

Speciaal gekocht om de reden die jij ook noemt. Mega bereik, in praktijk tot 1km (ook door muren, bij veel bos iets minder dan bij open veld)

En hij is onverwoestbaar, wij hebben hem al 8 jaar in gebruik.

Geen camera, maar ik denk dat dat ook niet gaat lukken op die afstand.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 18:37

Rebecca dank je wel, dan ga ik die opzoeken!