Mijn vriend en ik zijn samen opzoek naar onze eerste eigen auto. Tot nu toe hebben we altijd de auto's van onze ouders gedeeld, maar iets wat echt van onszelf is, zou toch wel fijn zijn. Ik heb al eindeloos gegoogeld en het internet afgestruind, met weinig resultaat. Ik ben er ondertussen wel een beetje klaar mee. De auto's komen me m'n strot uit
Ik dacht misschien heeft een bokker wel de gouden tip.Voor info: we rijden door de week ongeveer 80 km op een dag en in het weekend variërend of we ergens naartoe gaan of niet. Echt verre afstanden zullen we niet rijden met de auto. Als we naar de andere kant van het land gaan bijvoorbeeld pakken we de diesel van een van onze ouders.
De 100% vaste eisen die we hebben:
* Airco
* Benzine + handgeschakeld
* relatief zuinig (rond de 1:16 gemiddeld of meer)
* niet te duur in de wegenbelasting, ledig gewicht max 1150
Verder wil mijn vriend graag 'wat auto' onder z'n kont zoals hij het omschrijft, dus geen Peugeot 107, Toyota Aigo, Citroën C1 e.d. Wij hebben nu naar een ford fiesta 1.25 titanium met 80 PK gekeken, en dat zou het op zich kunnen worden, alleen deze specifieke auto was het niet. We zouden toch graag ook wat andere opties bekijken, dus heeft iemand de gouden tip?
Misschien nog wel het belangrijkste: ons budget is 6000. Mocht het onze 'droomauto' voor nu zijn dan zit daar nog wat rek in, maar niet veel meer.
Hyundai is trouwens het dochtermerk van kia!