corinep schreef:Dat doet coolblue toch niet meer standaard? In 2015 werd hij idd netjes neergezet en aangesloten zonder meerprijs maar dit jaar in principe alleen over de eerste drempel, omdat ik de weg vrij had gemaakt wilden ze hem ook wel doorrijden naar de bijkeuken toen ik dat lief vroeg.
Wat dat betreft kan het nog wel voordelig zijn om even bij een iets service gerichtere zaak te kijken, expert of bbc oid doet dat wel nog gratis of voor flink lagere meerprijs.
Laatst een nieuwe wasmachine gekocht, bij de meeste winkels betaal je tegenwoordig 20 euro extra om het bijvoorbeeld op zolder te krijgen. Ongeveer 1,5 jaar geleden de vorige gekocht, toen was het nog gratis. Nou ja, die 20 euro had ik er wel voor over.
TO ik heb een Haier HW70-BP1439N. De vorige was een Bosch WNAT323471. De Haier was 400 euro, de Bosch iets van 450. Beiden 7 kg.
De Bosch is met mijn ex meegegaan, want ik vond het geen fijne machine en hij wel.
Ik heb gekozen voor de Haier ipv nog een keer die Bosch omdat:
- Heeft een energielabel A, ook onder de nieuwe regels.
- Ook een trommel van 7 kg, maar hij is wel minder diep. Ik ben maar alleen dus ik wilde een zo klein mogelijke trommel. Ik merkte al snel dat deze ondieper is dan de Bosch. Als je bijvoorbeeld grote dingen wilt wassen zoals dekens, is hij gewoon te klein. Met zijn tweeën had het hier ook prima gekund, ik was nu ongeveer om de week. Met zijn tweeën zou het elke week zijn. Maar ik/wij produceren niet zoveel was met dat thuiswerken.
- Meer flexibiliteit qua programma's. Bij de Bosch had een programma altijd een vaste temperatuur. Terwijl bij de Haier is er wel maximale temperatuur maar ik kan alles er onder gewoon kiezen. Ik vind het fijn dat als ik mijn sportkleding was, niet persé dit op 40 graden moet doen en als ik een keer op 60 wil, dit gelijk in de katoenwas à 3 uur moet.
- Reviews waren goed.
- Prijs was ook goed.
- In de Bosch bleef na de was water staan in het manchet van de deur en in het zeepbakje. Staat ook vaak in de reviews aangegeven.
- Haier heeft mogelijk geen signaal dat hij klaar is. Volgens mij kan ik die wel instellen, maar ik ben altijd thuis als ik was. Daarnaast gaat hij vanzelf na een paar minuten helemaal uit.