Welke wasmachine hebben jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Welke wasmachine hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-21 10:23

Wij wonen sinds kort in ons nieuwe huis, waarbij letterlijk bijna alles nieuw is, behalve de wasmachine en droger (refurbished). Beste keuze ooit, want na enkele maanden heeft de motor van de wasmachine het begeven en kunnen we nu al op zoek naar een nieuwe :+ Helaas geen garantie omdat het bij een opkoper was. We willen het nu wel graag goed doen.

Wij zoeken:
- Voorlader in verband met droger die er bovenop staat
- Een iets grotere trommel, we zijn maar met zijn tweeën dus hoeft niet 9 kg te zijn
- Zuinig
- Hoeft geen extra kort programma op te zitten, we hebben alle tijd
- Geen onbekend merk
- Geluidsniveau hoeft niet heel stil te zijn, maar we willen geen vliegtuig
- Budget is rond de 500/600 euro

Welke wasmachine hebben jullie? Welke handige 'snufjes' zijn een echte must en welke hebben geen toegevoegde waarde? Er is zoveel keus dat we door de bomen het bos niet meer zien en erg benieuwd zijn wat momenteel gebruikelijk en praktisch is.

Eatshay

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:28

AEG Prosense. Gewoon een goede machine zonder fratsen die je toch niet gebruikt. Maakt geen herrie.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:28

Gouden tip: Kijk op de site van coolbleu. Zij hebben goed adviezen wat betreft wasmachine, droger etc.
Ook betreffende andere elektronische apparaten.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:33

Hier de Bosch serie 6 varioperfect. 8 kg.
Hij heeft meerdere programma's maar ik gebruik er maar 1 :')
Heb hem nu ong 2.5 jaar.
De Bosch maxx 6 die ik hiervoor had heeft het 13 jaar gedaan, vandaar de keuze voor weer een Bosch.
De droger is ook de Bosch maxx 6 (tegelijk gekocht met de wasmachine in 2006.) Dus die is nu ook 15 jaar oud.

Waar ik vooral naar kijk is uitgestelde start.
Als ik smorgens moet werken dan stel ik hem zo in dat hij klaar is als ik thuis kom van mijn werk.
Of als ik vrij ben, dat hij klaar is op het moment dat ik uit bed kom.
Ik wil ook minimaal 1400 toeren, dan is het al net iets droger dan met 1200 toeren.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 09-06-21 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:34

Wij hebben een Samsung Eco Bubble.

Ik vind hem top, wast goed schoon, zitten eco programma's op waardoor je minder stroom en water verbruikt. Timer in te stellen.

Heeft alleen een zeer irritant muziekje als hij klaar is :+

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:38

Ik heb een Bosch, weet even niet wat voor type. Is nu een jaar of 3, 4 oud. Voldoet over het algemeen goed. Veel verschillende programma's, en ook een uitstelknop om bv. 's nachts te kunnen wassen.

Wat ik echt ideaal vind (en waar ik pas achter kwam nadat ik het bij een vriendin had gezien :o) is dat je nog was toe kunt voegen als het programma al begonnen is. Je pauzeert 'm en het deurtje gaat weer los. Dat kan wel voor een beperkt aantal minuten, geen idee hoe lang maar dat staat vast wel in de handleiding.

Het enige nadeel is dat ie soms niet goed centrifugeert waardoor ik 'm nog apart moet laten centrifugeren.
En dat ie de tijd aanpast op het aantal kg wat je erin stopt, vind ik ook een wassen neus. Als ik dan eens een kleiner wasje heb, pakt ie meestal de volle tijd van het programma.

MarliesV, dat muziekje zou je uit moeten kunnen zetten. Mijn Bosch had een piepje maar dat heb ik rap uitgezet want dat is inderdaad heul irritant. :=

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:40

Ja uitzetten kan! Maar wil wel iets van een signaal, alleen liever een piepje dan zo'n hele riedel haha.

Dat toevoegen kan hier ook, als het programma nog niet zo lang aan is en er nog niet teveel water in is gelopen.

Hij kort trouwens hier ook automatisch in, dat werkt hier wel aardig. Meestal gaat er dan een half uur af van het programma, maar goed, toch weer een half uur.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:41

Ik heb een LG147 W2D. Weet niet meer wat ik er voor betaald heb, ik denk maximaal 400 euro. Het enige minpunt vind ik dat hij ontzettend lang doet over het 60 gradenprogramma (3 uur). Ik dacht ook dat me dat niet veel uitmaakte, maar het irriteert me toch wel lichtjes.

Ik ben trouwens bij deze uitgekomen door mijn wensen in te voeren bij Coolblue, die komen dan met suggesties.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:42

Ik heb een aantal maanden terug deze Bosch wasmachine aangeschaft; https://www.bemmelenkroon.nl/merken/bos ... 05nl-bosv/ (ook bij Bemmel & Kroon, is erg goed bevallen. Fijn geholpen en netjes gebracht/geïnstalleerd)

Fijne wasmachine! Was meestal op de MIX/stil stand, dan maakt hij ook geen muziekje als hij klaar is. Maakt verder weinig geluid ook tijdens het wassen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:47

PSvanLot schreef:
Gouden tip: Kijk op de site van coolbleu. Zij hebben goed adviezen wat betreft wasmachine, droger etc.

En ze komen hem netjes op de plek zetten, verstellen eventueel het deurtje en nemen de rotzooi mee. Vanuit mij ook een aanrader! Ik heb overigens een Samsung. Geen idee welk type

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:48

Ik heb een Samsung quickdrive met add wash deurtje.

Deze hebben een plaat achterin de trommel zitten die in de tegengestelde richting draait. Hierdoor wordt de was sneller en beter schoon. Ook automatisch doseren van wasmiddel vind ik ideaal, gebruikte zelf echt altijd teveel.

Addwash deurtje is echt beste uitvinding ooit voor mij.

Ze zijn wel stuk duurder dan 600 euro maar ik vind het echt de moeite waard, via coolblue heb je vaak leuke cashback of voordelige tweedekans, er zijn ook regelmatig aanbiedingen met 5 jaar garantie ipv 2.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-21 10:49

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:52

996981 schreef:
PSvanLot schreef:

En ze komen hem netjes op de plek zetten, verstellen eventueel het deurtje en nemen de rotzooi mee. Vanuit mij ook een aanrader! Ik heb overigens een Samsung. Geen idee welk type

Dat doet coolblue toch niet meer standaard? In 2015 werd hij idd netjes neergezet en aangesloten zonder meerprijs maar dit jaar in principe alleen over de eerste drempel, omdat ik de weg vrij had gemaakt wilden ze hem ook wel doorrijden naar de bijkeuken toen ik dat lief vroeg.

Wat dat betreft kan het nog wel voordelig zijn om even bij een iets service gerichtere zaak te kijken, expert of bbc oid doet dat wel nog gratis of voor flink lagere meerprijs.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:09

Ik ben zeer tevreden met mijn zanussi. Hiervoor 2 keer een whirlpool gehad maar die waren beide al erg snel kapot.

Tip, neem er een met een centrifuge die 1600 toeren heeft, het scheelt erg veel met de droogtijd.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:19

corinep schreef:
Dat doet coolblue toch niet meer standaard? In 2015 werd hij idd netjes neergezet en aangesloten zonder meerprijs maar dit jaar in principe alleen over de eerste drempel, omdat ik de weg vrij had gemaakt wilden ze hem ook wel doorrijden naar de bijkeuken toen ik dat lief vroeg.

Wat dat betreft kan het nog wel voordelig zijn om even bij een iets service gerichtere zaak te kijken, expert of bbc oid doet dat wel nog gratis of voor flink lagere meerprijs.

Laatst een nieuwe wasmachine gekocht, bij de meeste winkels betaal je tegenwoordig 20 euro extra om het bijvoorbeeld op zolder te krijgen. Ongeveer 1,5 jaar geleden de vorige gekocht, toen was het nog gratis. Nou ja, die 20 euro had ik er wel voor over.

TO ik heb een Haier HW70-BP1439N. De vorige was een Bosch WNAT323471. De Haier was 400 euro, de Bosch iets van 450. Beiden 7 kg.
De Bosch is met mijn ex meegegaan, want ik vond het geen fijne machine en hij wel. :D

Ik heb gekozen voor de Haier ipv nog een keer die Bosch omdat:
- Heeft een energielabel A, ook onder de nieuwe regels.
- Ook een trommel van 7 kg, maar hij is wel minder diep. Ik ben maar alleen dus ik wilde een zo klein mogelijke trommel. Ik merkte al snel dat deze ondieper is dan de Bosch. Als je bijvoorbeeld grote dingen wilt wassen zoals dekens, is hij gewoon te klein. Met zijn tweeën had het hier ook prima gekund, ik was nu ongeveer om de week. Met zijn tweeën zou het elke week zijn. Maar ik/wij produceren niet zoveel was met dat thuiswerken.
- Meer flexibiliteit qua programma's. Bij de Bosch had een programma altijd een vaste temperatuur. Terwijl bij de Haier is er wel maximale temperatuur maar ik kan alles er onder gewoon kiezen. Ik vind het fijn dat als ik mijn sportkleding was, niet persé dit op 40 graden moet doen en als ik een keer op 60 wil, dit gelijk in de katoenwas à 3 uur moet.
- Reviews waren goed.
- Prijs was ook goed.
- In de Bosch bleef na de was water staan in het manchet van de deur en in het zeepbakje. Staat ook vaak in de reviews aangegeven.
- Haier heeft mogelijk geen signaal dat hij klaar is. Volgens mij kan ik die wel instellen, maar ik ben altijd thuis als ik was. Daarnaast gaat hij vanzelf na een paar minuten helemaal uit.

Rosalie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:27

Je eerste linkje is de was-only versie van mijne (heb een was-droog combi, klein behuisd ;)), ik ben er zeer tevreden mee! Voor deze WD had ik de voorloper van jouwe, ook altijd erg tevreden mee geweest (is bij mijn ex achter gebleven, anders had ik hem niet weg gedaan). Er zitten diverse programma's op die goed aansluiten op mijn wensen en ik vind het add-wash deurtje ook praktisch. Tijdens het uitzoeken van mijn WD heb ik trouwens altijd de handleidingen doorgenomen op t soort programma's, misschien een handige tip voor jou nog (behalve als je daar niet zo kieskeurig in bent). Ik gebruik nu vaak de sport-was (30min!), superspeed (1u), donkere was (1,5u) en handdoeken, katoen en eco. Vooral de langere programma's kort hij meestal aanzienlijk in (ik ben blijkbaar schoon :+ ). Als deze het ooit begeeft koop ik zeker weer samsung! Ben echt fan van de programmering.
De quick drive ken ik verder niet (klinkt wel goed :) ) maar geen idee of dat de meerprijs waard is.

edit; ik vind het trouwens ook belangrijk dat je de programma's aan kan passen (temperatuur, toerental, aantal x spoelen), dat is ook niet bij elke wasmachine vanzelfsprekend. Bij de samsung's wel. Enige tekortkoming is dat hij geen 'kort' knop heeft, maar die mis ik zelf niet. Mijn broer vond dat super belangrijk maar die heeft nu een Bosch die er met de inkort functie alsnog langer over doet dan die van mij. Doe mij maar zonder die functie dan :+
Laatst bijgewerkt door Rosalie_91 op 09-06-21 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:29

corinep schreef:
996981 schreef:

Mijne wasmachine hebben ze vorig jaar gewoon netjes op de plek gezet. Was wel op de begane grond. Dit jaar hebben ze de droger gebracht in ons appartement met lift. Ook daar netjes op de plek gezet en volgens mij heb ik daar niet extra voor betaald

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:32

Hier een Siemens isensoric iq500

8kg, 1400 toeren, eco programma, uitgestelde start en hij doseert zelf het wasmiddel en de wasverzachter (kun je ook uitzetten)

Hoeveelheid wasmiddel is makkelijk in te stellen, waterverbruik ook. Veel verschillende programma’s en bij elke staat aangegeven hoeveel water en energie hij verbruikt

En als hij klaar is hoor ik een klik van de deur en dan du-du-du. Hij staat beneden in mijn geval.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:34

Wij hebben een Miele. Hoewel deze qua aanschaf even slikken was, er is ècht geen betere. Draait al 12 jaar probleemloos mee. Ik gooi er alles in: overallen van mijn man, de paardendekens en dekens, hondenkleden. We draaien wel regelmatig een hete kookwas met een vaatwastablet en maken eens per maand de filters etc schoon. Binnen de familie allemaal een Miele en die gaan tot nu toe probleemloos 10-20 jaar mee.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:45

Wij hebben een Haier (Haier HW70-BP14636 om precies te zijn). Prima ding, stil en zuinig. Er zitten veel standen op, maar ik gebruik bijna altijd de sport of bontewas.

Ik heb vooral naar Coolblue gekeken en hun aanraders + reviews.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:51

Ik zou ook eens kijken op de site van de mediamarkt outlet.

Wij hebben daar onze Samsung add wash vandaan. Zou licht beschadigd zijn aan de zijkant, tot op heden die plek nog niet gevonden. :')
Maar wel met een leuke korting kunnen shoppen. :D

Onze diepvries komt daar ook weg, die heeft wat krassen op 1 zijkant, maar mankeert verder niks.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:53

Ik heb al ruim 15 jaar een gereviseerde Miele.
Volgens de gegevens komt die uit 1997 :j en heeft hier een paar jaar zeker drie wassen per dag gedraaid.
De volgende ooit wordt ook weer een Miele.

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:35

Wij hadden ook geen enorm budget, hebben bij coolblue een Haier gekocht.
super apparaat, weet niet precies welke. Maar veel programma's is niet eindeloos lang en maakt geen pokke herrie. Groot genoeg voor flinke wasjes.
En de mannen hebben hem netjes naar zolder getild super fijn.

lique68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:52

ik heb niet alle antwoorden gelezen, maar.. pas een wasmachine en warmtepompdroger van Samsung gekocht, helaas los van elkaar gekocht met een tijdje ertussen :( , ze hebben cash back acties, nu van Samsung, moet je wel de wasmachine en droger tegelijk en bij dezelfde (deelnemende winkel) bestellen, scheelt je, verschilt per model, zo 300 euro op de set. helaas had ik het zelf niet eerder gezien. Misschien van andere merken ook wel dit soort acties

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-21 12:53