Badkamer tegels verven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Badkamer tegels verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-21 08:36

Hallo Bokkers,

Ik woon in een leuk huurhuisje, heb alles netjes en leuk gemaakt behalve de badkamer. Die is oud en de tegeltjes op de vloer krijg je niet meer goed schoon....

Nu zou ik graag de tegeltjes willen verven met badkamer verf. Uiteraard in overleg met de woningstichting.

Ik zie alleen door het bomen het bos niet meer. Hebben jullie tips? Welk verf is geschikt...

Groetjes Nienke

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:37

zou dat aan bouwcenter vragen, die weten wat ze in huis hebben daarvoor, dit is nog steeds een paardenforum

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Badkamer tegels verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:43

Nou, speurneus, doe niet zo zuur. Ze mag toch advies en ervaringen vragen? Er lopen hier zat klussers rond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:45

Beetje rare reactie hierboven, TS vraagt om tips van andere bokkers die hier wellicht ervaring mee hebben.

Ik heb het destijds overwogen, maar na wat rond te hebben gespeurd op internet en een kennis had gehad waarbij het er echt niet mooi uit zag toch besloten om het niet te doen.
Mocht je het toch doen zou ik wel even advies vragen bij een verfwinkel.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:45

speurneusc schreef:
zou dat aan bouwcenter vragen, die weten wat ze in huis hebben daarvoor, dit is nog steeds een paardenforum

Dit subforum is specifiek geschikt voor dit soort vragen :')

Je kunt een kleurtje uitzoeken (muurverf) die je leuk vind, daar moet je dan overheen met een speciale coating.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:48

Dit hebben wij ook gedaan in onze oude badkamer...noooit meer!!!
Gedaan zoals ze bij de bouwmarkt aangaven. Heeft een half jaar redelijk gezeten en toen kwam het eerste stukje verf gewoon los, en dan het volgende en het volgende.
Dan denk je oke, dan alles er maar af, dat lukt dan weer niet, want sommige stukjes zitten zoals het hoort.
Uiteindelijk na veel gedoe de tegels schoon.
Maar voegen zijn wel diep geverfd.
Oke dan voegenfris op de voegen, nee dat pakt dan weer niet op de verf.
Nu dus hele lelijke voegen. Dat word of opnieuw betegelen of een keer de voegen uitvrezen...nou ja staat hier onderaan op het lijstje van 2-do. Dus zal nog wel even zo blijven.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:50

Ik heb mijn toilet geverfd met 2-componentenverf van Alabastine. Speciaal voor tegels. Het dekt mooi, maar ik vind het erg broos (heb nu al een paar krasjes op de vloer).
V33 schijnt ook goede verf te zijn.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:03

Wij hebben het in ons vorige huis ook gedaan met 2 componentenverf van Alabastine. Ik vind het ook geen aanrader. Op de vloer van het toilet bleef het overigens wel heel mooi.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:35

Ik heb mijn badkamer ook geverfd en dat zag er in het begin best leuk uit, een hele verbetering met de rare groene tegels die er zaten.
Nu is na 6 jaar de boel behoorlijk aan het bladderen helaas ;(

@winsel: je zou ook andere kunststof tegels op de vloer kunnen leggen. Ikea heeft terras/vlondertegels die niet zoveel kosten, zijn absoluut niet glad en makkelijk te leggen.
Die heb ik nu ook en dat bevalt uitstekend!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:38

Wij hebben het afgelopen jaar gedaan, na advies van een goede vriendin die het bij haar thuis ook heeft gedaan en onder begeleiding van iemand die een eigen zaakje heeft en veel ervaring met het 'omtoveren' van meubels en ruimtes. Wij hebben de muurtegels heel goed ontvet met St. Mark, toen een grondlaag er overheen en toen met, jawel, witte krijtverf! Ik weet het merk even niet, was een specifiek merk wat ik via een speciaalzaak heb ingekocht en uit het buitenland komt, maar kan ik wel opzoeken dadelijk; maar het Als je de tegels goed ontvet vooraf, grondlaagje erop doet... dan pakt het echt heel goed, bij ons tenminste wel. Ik vind het zelf ook echt tof uitzien nu het een geheel is - voegen verf je dan mee.

Edit:
Fusion Mineral Paint hebben wij gebruikt! En dan de ultra grip als onderlaag, voorafgaand aan de gewone verf.
- online oa verkrijgbaar bij De Werkschuur

Wij zijn dus echt enorm blij met het resultaat! Onze badkamer was verouderd met vieze tegels, en nu kan onze badkamer er met een frisse look weer een paar jaar tegenaan! WAT een verschil nu als ik de badkamer oploop. Ben echt helemaal gelukkig haha. We hebben de vloertegels ook gedaan; met betonverf van karwei, antraciet kleur. We zijn nu een klein half jaar verder en het ziet er nog echt prima uit allemaal! Dus hier een hele positieve ervaring ermee. Goede vrienden van ons hebben onlangs hetzelfde gedaan nadat ze het bij ons gezien hadden en die zijn er ook super tevreden over! Je kunt je badkamer echt een leuke mini makeover geven op deze manier, zonder dat het bakken met geld kost.

Voor ons was het de bedoeling dat het idd maar voor een aantal jaren is, omdat we toch gaan verhuizen. Na een x aantal jaar zal de verf idd wel op bepaalde plekken gaan bladeren/eraf gaan, maar dat is iets waar je rekening mee kunt houden. Voor ons is dat niet erg, want het was de bedoeling ook niet dat dit nog de rest van ons leven mee zou kunnen gaan (we verwachten binnen 5 jaar al lang en breed weg te zijn hier). Voor een tijdelijke (en een aantal jaar gaat t wel prima mee, m'n vriendin heeft het al 5 jaar geleden gedaan en ziet er nog goed uit) opknapbeurt vinden wij het dus echt een perfecte oplossing! De wc muren hebben we op deze manier dus ook een nieuwe look gegeven - die hadden dezelfde lelijke tegels als wat we op de badkamer hadden aan de muur.

Edit:
Zo zag het eruit:

Afbeelding

Zo werd het:

Randjes onderlangs zijn hier nog niet netjes afgewerkt, dit was pas net nadat de eerste laag erop zat. Dus hier zie je ook de tegels met reliëf nog beter uitsteken. Dat is na de tweede laag mooier bijgetrokken.
Afbeelding

Wij hebben dan ook nog een goedkope meubel set gekocht en de oude meubels vervangen, wat leuke deco erbij, dus het is voor ons echt alsof we gewoon een compleet andere badkamer hebben nu haha. Je hebt allemaal verschillende kleuren, dus er is genoeg keus om het ook wat warmer te maken bv.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 04-06-21 09:54, in het totaal 12 keer bewerkt

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:46

speurneusc schreef:

Toen wij de tegels van de vensterbank wilde schilderen hebben we dat gevraagd, maar ze wisten eigenlijk geen antwoord en na een kwartier zoeken was het: dit staat er op de website dus ik zou voor die verf gaan. Er was namelijk verf voor verschillende type tegels. Dan zou ik misschien nog eerder afgaan op ervaringen van Bokkers.

Wij hebben de vensterbank dus laatst geverfd. Eerst schoongemaakt met wasbenzine. De steen was niet super glad en ik denk ook licht poreus. Daardoor ontstonden er in de eerste laag gekke patronen. De eerste laag geschuurd en daarna nog twee lagen met een roller gedaan en nu ziet het er op zich wel goed uit. In ieder geval veel beter dan het was. Maar ik weet niet hoe het er over een tijdje uit ziet.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 14:18

Los van hoe mooi het gaat worden: overleg even met je verhuurder. Het is namelijk hel om het er weer af te krijgen als het er weer goed op zit.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 14:24

Wij hebben het in de wc gedaan! Altijd beter dan de tegels die erin zaten. Maarrrrr, let op: als je wit kiest, verkleurt het echt heel erg. Het is bij ons echt geel geworden helaas. En het is een vervelende klus om aan te brengen. De verf is heel plakkerig en stroperig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 14:25

is die onderste foto zoals het eerst was?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-21 14:29

Bedankt voor al jullie ervaringen!

De woningstichting weet er van. Dinsdag komt de opzichter langs om te bespreken. Wellicht dat ik gewoon nieuwe tegels ga halen ipv verven... Het gaat maar om 2 a 3 M2. Maar dinsdag gaan we het bespreken :)

Mijn idee is om de tegeltjes op de vloer antraciet te verven of antraciet tegels te leggen.

De witte tegels aan de muur, zijn nog wel netjes na een goede poetsbeurt

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 14:42

WinSel schreef:
Bedankt voor al jullie ervaringen!

De woningstichting weet er van. Dinsdag komt de opzichter langs om te bespreken. Wellicht dat ik gewoon nieuwe tegels ga halen ipv verven... Het gaat maar om 2 a 3 M2. Maar dinsdag gaan we het bespreken :)

Mijn idee is om de tegeltjes op de vloer antraciet te verven of antraciet tegels te leggen.

De witte tegels aan de muur, zijn nog wel netjes na een goede poetsbeurt

Ga dan gelijk vragen of deze woning op termijn gerenoveerd wordt. Als het echt een hele oude badkamer is dat zit de mogelijkheid er in dat zij het gaan doen. Scheelt weer ;)

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 15:26

DuoPenotti schreef:

Yep! :j

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 15:35

Prrrr schreef:
Los van hoe mooi het gaat worden: overleg even met je verhuurder. Het is namelijk hel om het er weer af te krijgen als het er weer goed op zit.

Dit ! Jij kan het wel een hele verbetering vinden, maar niets zegt dat de huisbaas of de volgende huurder dit ook vinden. Zeker niet als het na een tijdje begint af te bladderen :(

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-21 15:40

Daarom staat er een gesprek gepland met de opzichter :)

De woningstichting staat altijd open voor verbeteringen, als het maar in overleg is :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 15:49

Denise_Storm schreef:
DuoPenotti schreef:

Yep! :j

Dat dacht ik al. Maar mag ik het Zonde vinden wat je hebt gedaan? :o

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 16:04

Ik zou het inderdaad even overleggen. Als ik de eigenaar was zou ik liever zelf een tegelzetter langs sturen zodat het de aankomende 20 jaar weer netjes is als dat er een huurder aan gaat zitten met alle gevolgen van dien. Maargoed niet alle woningbouwcorporaties zijn hetzelfde.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 16:07

Pvc tegels is ook een fijne optie ver de tegels heen.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 16:14

Onze badkamer was absoluut niet onze smaak toen we het kochten, en staat (nog steeds...) op de nominatie voor vervangen. Voor tijdelijk hebben we een deel van de tegels geverfd, maar ook hier is het gaan bladderen. De vloer hebben we pvc tegels over geplakt, dat blijft wel netjes

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-21 16:24

Hmm meer negatieve dan positieve ervaringen dus...

Dan ga ik dinsdag dus maar overleggen voor andere tegels ipv verven. Er liggen nu tegeltjes in van 50 jaar oud ofzo, dus denk dat de woningbouw het al snel goed vindt haha.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-21 16:25

janouk schreef:
[ Video ]

Pvc tegels is ook een fijne optie ver de tegels heen.

Top, hier ga ik eens naar kijken!