Verhuizen naar duurdere huurwoning?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Peuk

Verhuizen naar duurdere huurwoning?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 20:52

Ik besef mij dat het in deze woningmarkt een luxepositie is waar ik me in begeef, maar ik heb de keuze om over een paar maanden te verhuizen naar een andere huurwoning.

Ik woon op dit moment in een studio op driehoog van 25m2 voor €470 inclusief. Ik heb geen buitenruimte.
Ik heb de mogelijkheid om te verhuizen naar een appartement van 60 m2 op de begane grond. Het heeft een berging en een tuin. Hiervoor betaal ik dan €800 inclusief. Voordeel is hier ook dat ik minder last heb van geluidsoverlast en dat het veel koeler is in huis.

Ik woon alleen en heb geen relatie. Gezien mijn huidige situatie ben ik de komende jaren niet in de mogelijkheid om een huis te kopen.

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen. Kiezen voor wooncomfort of €?

lies_sparkle

Re: Verhuizen naar duurdere huurwoning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:53

Wooncomfort :)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:55

800 incl voor 60 vierkante meter met tuin klinkt als een onwerkelijke droom. :')
Had absoluut daar voor gekozen, ook met oog voor langere termijn.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:56

.
Laatst bijgewerkt door divided op 23-05-24 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:58

Als je het (relatief) makkelijk kan betalen zou ik zeker verhuizen. Ik vind dus wel de financiële situatie meewegen; ben je bv student die moet rondkomen van een bijbaan zou ik het niet doen maar als je al fulltime werkt: doen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:58

Tsja, cpt Obvious hier, maar ik zou zeggen "hangt van je inkomen/financiele positie af".
Wat de fijnere woning is is wel duidelijk...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:59

Als je het kan betalen, zou ik verhuizen. Helemaal nu met Corona is duidelijk geworden dat wooncomfort belangrijk is :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:01

Wellicht kun je met de kale huur ook in aanmerking komen voor huursubsidie, mochten de financiën meewegen voor je :).

Als het financieel uit kan, meteen doen! Ruimte, en vooral eigen buitenruimte is zó fijn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:02

Ligt aan je financiële speelruimte. Als je dan iedere euro moet omdraaien zou ik blijven zitten. Maar als je nog steeds lekker zonder stress je ding kan doen dan zou ik zeker verhuizen. Woongenot is veel waard.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 21:04

Bedankt voor de reacties.

Op basis van mijn huidige inkomen houd ik naast de vaste lasten ongeveer €800 per maand over. De boodschappen heb ik niet mee gerekend.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:04

ik vind het echt veel teveel geld, maar het ligt er denk aan waar je woont en wat je inkomen is.
ik heb een groter appartement met tuin en berging en betaal iets meer dan de helft van wat jij gaat betalen,dus dat scheelt nogal.

ik zou wel even goed nadenken dat je het nu kunt betalen, maar blijft dat in de toekomst ook zo.
want een huur word alleen maar hoger en wat als jouw inkomen om wat voor reden dan ook gigantisch daalt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:08

ellepel schreef:
ik vind het echt veel teveel geld, maar het ligt er denk aan waar je woont en wat je inkomen is.
ik heb een groter appartement met tuin en berging en betaal iets meer dan de helft van wat jij gaat betalen,dus dat scheelt nogal.

ik zou wel even goed nadenken dat je het nu kunt betalen, maar blijft dat in de toekomst ook zo.
want een huur word alleen maar hoger en wat als jouw inkomen om wat voor reden dan ook gigantisch daalt.

Wow waar woon jij! Ik vind het niet duur. Ik betaal in Arnhem bijna 600 euro voor net iets meer vierkante meters en een balkonnetje. Inclusief g/l/w en internet ben ik meer kwijt.

Als je 800 euro overhoud in de nieuwe situatie dan heb je aardig wat speelruimte over. Of heb je ook nog een paard?
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 20-05-21 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:09

Peuk schreef:
Bedankt voor de reacties.

Op basis van mijn huidige inkomen houd ik naast de vaste lasten ongeveer €800 per maand over. De boodschappen heb ik niet mee gerekend.

Lijkt me best prima, toch :)?

capopjekop schreef:
ellepel schreef:

Wow waar woon jij! Ik vind het niet duur. Ik betaal in Arnhem bijna 600 euro voor net iets meer vierkante meters en een balkonnetje. Inclusief g/l/w en internet ben ik meer kwijt.

Het is in de huidige markt niet veel, maar rationeel gezien is het wel echt idioot veel geld :=.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:09

Indien dit inclusief gas/water/stroom is meteen doen. Vraag wel om een uitsplitsing op papier mocht je nog voor huursubsidie in aanmerking komen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:12

capopjekop schreef:
ellepel schreef:

Als je 800 euro overhoud in de nieuwe situatie dan heb je aardig wat speelruimte over. Of heb je ook nog een paard?

in Assen!
en mijn huis is ook nog van top tot teen gerenoveerd door de woningstichting.
tuin is 190 vierkante meter, en ik woon op loopafstand van de stad.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:14

Ellepel , kale huur of met aftrek huursubsidie?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 21:14

Haha ik woon in de regio van Utrecht, dus denk niet dat je dat kan vergelijken met Assen.. Normaliter zou deze woning veel duurder zijn, maar ik kan het huren van iemand die ik goed ken en wordt dus ook gematst met de prijs.

Ik heb overigens een vast contract dus zit op dat gebied safe. Ik kom niet in aanmerking voor huursubsidie helaas.

Een paard heb ik niet, dan had ik het sowieso niet gedaan zonder nog een nier te verkopen. :))

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:17

Peuk schreef:
Haha ik woon in de regio van Utrecht, dus denk niet dat je dat kan vergelijken met Assen.. Normaliter zou deze woning veel duurder zijn, maar ik kan het huren van iemand die ik goed ken en wordt dus ook gematst met de prijs.

Ik heb overigens een vast contract dus zit op dat gebied safe. Ik kom niet in aanmerking voor huursubsidie helaas.

Een paard heb ik niet, dan had ik het sowieso niet gedaan zonder nog een nier te verkopen. :))

Ik zou niet langer twijfelen. Rust en ruimte is heel veel waard. All in is ook erg prettig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:18

Maar je kunt je op dit adres wel gewoon inschrijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:19

800 Inclusief. Doen, gebeurt je geen tweede keer ;)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:21

Ik zou ook zeggen: doen!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:22

Ik zou niet getwijfeld hebben, ik zou het zeker doen! De woningmarkt (zowel huur als koop) wordt steeds gekker. Zeker als je ook zelfs nog gematst wordt qua prijs zou ik het zeker doen. Tuin, meer ruimte en minder geluidsoverlast zijn voor mij heel zwaarwegend.

Ben benieuwd wat je uiteindelijk beslist, succes met je keuze!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:23

Heb je overzicht wat je complete vaste lasten zijn? Verzekeringen, abonnementen etc?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:25

Gezien de huidige woningmarkt is dit zeker in Utrecht echt een masseltje. Als je het kan betalen dan zeker doen, als je het niet doet dan krijg je spijt.
Wat Bigone al zei: laat een huurcontract maken met een kale huur en een bedrag aan servicekosten zodat je onder de huurtoeslag grens blijft. Ook als je daar nu geen recht op hebt. Je weet nooit wat zich in de toekomst gaat voordoen dat je daar wel gebruik van moet maken.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 21:27

bigone schreef:
Maar je kunt je op dit adres wel gewoon inschrijven?

Ja zeker! :j

senna21 schreef:
Heb je overzicht wat je complete vaste lasten zijn? Verzekeringen, abonnementen etc?

Ja wat ik in een eerder bericht stuurde houd ik ongeveer €800 over per maand. Daar moet ik dan ook boodschappen van betalen.