Welke steelstofzuiger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Welke steelstofzuiger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 10:00

Ik ben aan het kijken voor een extra stofzuiger om even snel het huis aan kant te kunnen maken. Nu lijkt een snoerloze stofzuiger me ideaal, het liefst eentje met opzetstukken waardoor je hem ook als kruimeldief enzo kan gebruiken. Ik ben vooral heel benieuwd of het meerwaarde heeft? Pakken mensen de gewone stofzuiger nog als ze een snoerloze hebben?

Verder zie ik door de bomen het bos niet meer over wat nou een goede is. Welke hebben jullie (gehad) en hoe beviel deze? Budget is tot 500 euro.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:10

Wij hebben een Philips SpeedPro Max Aqua. Kan er mee stofzuigen en dweilen tegelijk alhoewel ik nog niet uitgeprobeerd heb of dat laatste goed werkt. Voor alleen het stofzuigen vind ik het ideaal. Pak hem ook sneller tussendoor, ook als kruimeldief, en heb sindsdien die met snoer volgens mij niet eens meer aangeraakt.
Heb toen wel expres gekozen voor 1 met een lange accuduur (geloof 75min) want dat heb ik soms met de katten wel nodig als ik het hele huis echt even goed en grondig wil stofzuigen. Af en toe wordt het qua accu wat krap, zeker als ik veel de hoogste stand gebruik en daarnaast uitgebreid de bank, stoelen en vensterbanken etc schoonmaak maar meestal kom ik wel uit qua accuduur :)

Als je toevallig bij de ING zit dan kan je met ING punten een kortingsvoucher voor 40% bij Philips halen. Is alleen wel geldig op geselecteerde producten. Soms zit daar ook nog wel eens iets leuks tussen. Op die manier heb ik die van ons ook gekocht en dat was goedkoper dan elders op internet :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:13

Wij hebben een jaar of 2 nu de dyson cyclone V10 animal.

Grootste voordeel is dat je 'm makkelijk even snel pakt en er zitten handige opzetstukken bij. Je neemt 'm ook heel makkelijk even mee naar buiten om de auto uit te zuigen bijvoorbeeld.

Als ik een echte schoonmaakbui heb gebruik ik de 'oude/grote' stofzuiger, omdat de dyson gewoon niet lang genoeg mee gaat. Hij doet het ongeveer een minuut of 20 (kwartiertje als je overal de extra zuigkracht aanzet) en dan heb ik mijn huis (3 verdiepingen) nog lang niet schoon. Weer opladen duurt best lang, dus dat is bij mij nog wel eens een frustratiepuntje.

Er zijn ook nieuwere modellen ondertussen, die zouden langer mee moeten gaan, maar de oudere modellen zijn ook echt prima (en prijstechnisch gezien vaak aantrekkelijker).

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:14

Ik heb er ook 1 bijgekocht met hetzelfde idee als jij, ondanks de 3 zuigstanden vind ik hem niet geweldig en staat meer in de hoek dan dat ik m gebruik, zelfs op de gladde vloeren pakt hij niet goed het stof/zand enzo weg, de dweilfunctie heb ik nog niet geprobeerd.

Selina

Re: Welke steelstofzuiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:23

Hier de Dyson Absolute V10.
Ideaal voor de trap bijv. Ook fijn opzetstuk voor tapijt. Onze gewone stofzuiger is de deur uit.
Zelf vind ik hem wel wat onhandig sturen en vrij zwaar. Wel pak je hem veel sneller. Je hoeft niet eerst een snoer uit te rollen, stopcontact te vinden etc.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:31

de dyson v8 nu 2,5 jaar. Zo fijn! En gebruik hem precies waarvoor jij wilt.

Voor de grotere en fanatieke schoonmaak moet je toch echt 1 op snoer erbij, dan is de accu niet toereikend.

Op coolblue zijn ze er soms in tweedekansjes. Dat scheelt in geld en toch even zo goed!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:45

Ik heb inmiddels al bijna 2 jaar de Philips SpeedPro Max (series 7000 XC7043/01). Zeer tevreden over! Ik heb een kat met lange haren en die haren haalt ie moeiteloos overal van af. De deurmat, de bank.. geen probleem. Gaat ongeveer een uur mee. 3 standen, en gewoon met een knop aan en uit te zetten, ipv altijd de knop ingedrukt moeten houden zoals bij Dyson. Zuigt zowel voor- als achter uit, veel stofzuigers zuigen alleen vooruit.

Je kan de stang er afhalen, dan heb je een kruimeldief. Op de kruimeldief kan je ook een ronddraaiende borstel zetten (de gewone borstel/voet is ook ronddraaiend). Ook kan alleen de grote voet er afgehaald worden zodat je een kruimeldief met lange stang hebt zodat je bijv. bij de spinnenwebben op het plafond kan.

Ik heb geen gewone stofzuiger meer. En mis ‘m ook totaal niet.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:17

Wij hebben een xiaomi v9 dreame.
Echt heel blij mee. Kost ook een stuk minder dan de meeste draadloze stofzuigers, vanaf € 160

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:48

Ik heb voor erbij een Princess Silencio van 80 euro en ik ben er echt mega blij mee. Hij zal vast niet tippen aan een Dyson maar de zuigkracht is heel prima, hij is goedkoop en licht, en ik kan er even snel mee door m'n huis.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 20:02

Top, bedankt voor de vele reacties. Ik ga de modellen even vergelijken en bekijken!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:05

Ik heb een oude dyson. Weet even niet welk type maar al een oud model.

Heb ook een dyson met snoer.
Maar die gebruik ik nooit meer.

Sterker nog als de snoerloze leeg is en ik ben nog niet klaar met stofzuigen wacht ik totdat de snoerloze is opgeladen ipv dat ik die met snoer pak. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:12

Ik lees even mee.
Ik heb nu dus een dyson met snoer. Vind hem erg fijn. Maar ligt wel meer op zijn kant dan dat hij mee rolt :oo
En hij is alweer oud dus moet een keer een ander.

Maar wat ik met stel afvraag is dat niet heel zwaar?
En dan bedoel ik dat het rolding de motor en de zak en de filters "draagt" en een steel dat ik dat moet tillen.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:14

Hebben een dyson v8. Super ding! Pak nooit meer de stofzuiger met snoer, een beste uitgave maar meer dan waard!
Ook als kruimeldief te gebruiken. Ik kan het hele huis ermee zuigen. (Maar heb dan ook geen kast van een huis )

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:20

Ik heb ook een dyson v10 absolute. Ben er super blij mee. Het hele huis in 1 keer stofzuigen red je inderdaad niet in 1 keer, maar doe ik ook nooit. Ik pak hem er makkelijk bij om even een verdieping of kamer te zuigen. Ook ideaal als je veel trappen in huis hebt, ik neem nooit meer een stofzuiger met snoer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:27

Wij hebben ook een Dyson maar ik vind het stiekem een onding :o
Ze zijn niet heel flexibel en je moet continu de aanknop ingedrukt houden. Ik krijg er altijd kramp van :')
Qua zuigkracht wint onze stofzuiger met snoer het, dus die gebruik ik meestal.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:32

Ik ben een Dyson fan. Ik heb de V8 fluffy. Ik vind het een topding.

ampi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:43

een Bosch steelstofzuiger met 2 accu's erbij. Zuigt het hele huis als een tierelier!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:45

Cayenne schreef:
Wij hebben ook een Dyson maar ik vind het stiekem een onding :o
Ze zijn niet heel flexibel en je moet continu de aanknop ingedrukt houden. Ik krijg er altijd kramp van :')
Qua zuigkracht wint onze stofzuiger met snoer het, dus die gebruik ik meestal.

Oh ja kramp in mijn vingers herken ik :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:57

Bij de mijne hoef ik de knop maar 1 keer in te drukken. Als ik hem nog een keer indruk gaat hij in turbostand, en nog een keer is uit. Ik vind hem overigens niet zwaar, maar ik heb een gezond lijf. Kan me voorstellen dat mensen die misschien meer moeite hebben met dingen tillen hem wel aan de zware kant vinden.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 06:44

Ik heb een Black and Decker, https://www.bol.com/nl/p/black-decker-b ... uctPageUrl

Deze. Er is een nieuwe versie van. Totaal niet duur maar doet hier met twee honden en meer zand binnen dan op menig strand echt goed z'n werk. Zeker kleden en deurmatten gaan echt goed. Wel dus de huisdieren variant want die heeft extra stevige borstels. Als kruimeldief gebruik ik m zelf nooit, vind het gemakkelijker om gewoon heel de stofzuiger op te tillen dan om alles eerst los te klikken. Voordeel vind ik ook dat de accu los op te laden (en te vervangen/upgraden) is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 07:52

Wij hadden een bosch snoerloze stofzuiger. Na 2 jaar is die al kapot. Hij zuigt nagenoeg niet meer en de accus zijn snel leeg. Op gewone zuigkracht kan die 10 minuten mee maar dan zuigt die bijna niks op. Op de turbo stand zuigt die goed maar is die na 5 minuten leeg. Wij hebben nu weer eentje met snoer besteld.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 08:00

Hier een dyson v10 animal. Ideaal met 3 langharige katten en een hond.
Fijne opzetborstels om bijvoorbeeld onze velvet meubels ook haarstijl te maken.
Hij gaat denk ik zo’n 40 minuten mee.
Ik doe nooit in 1x hele huis, maar per verdieping een kwartiertje.
Kruimeldief variant is ideaal voor de trap.

marjannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 08:42

Hier een sauber steelstofzuiger. Was 90 euro bij blokker. Ben er erg tevreden over. Maak met de kruimeldief nu ook de auto schoon. Ik heb zelf 2 kinderen plus een hond en cavia. Al hun troep kan die aan. Bewust eerst een goedkopere gehaald om te kijken of hij wel bevalt. Zuig nu 1 keer per week met mijn Miele normale stofzuiger en dagelijks met de sauber

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:08

Een philips speedpro max, fantastische stofzuiger, zuigt goed (ook kattengrit en derg). Zou zo weer nieuwe kopen als deze het begeeft

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:41

Ik schop dit topic even omhoog. Mijn vriend heeft onze steelstofzuiger (Dirt Devil) vanochtend gesloopt. Dit was onze eerste steelstofzuiger om te kijken of het bevalt en na 3 jaar weet ik het zeker: we willen weer een steelstofzuiger!

We kijken nu naar een Philips SpeedPro Max (nog niet specifiek eentje, ik vraag me voora ook af waar het prijsverschil vandaan komt...) of een Dyson V10 animal.
- Wat zijn jullie ervaringen, voor- en nadelen?
- Klopt het dat je bij alle Dyson de knop ingedrukt moet houden? (dat zou voor mij wel eens bepalend kunnen zijn voor wel/geen Dyson).
- Hebben jullie nog andere aanraders om mee te nemen?

@TS: welke heb jij uiteindelijk gekozen? :o