Wat voor oortjes blijven wél zitten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shetloveerrr

Wat voor oortjes blijven wél zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 13:26

Hoi,

Normale oortjes blijven nooit zitten in mijn oren, ook niet van die in-ear dopjes.
Ik weet niet precies waar het aan ligt, of mijn oren te klein, groot of een gekke vorm zijn ofzo.
Ik heb ook al zulke oortjes met een haakje er aan geprobeerd, zoiets:
https://www.google.com/search?q=oortjes ... 0rErj28dEM
Dat blijft ook niet geweldig zitten, omdat het oortje niet in mijn oor blijft zitten en er dus gewoon tegen aan bungelt.

http://sportoordopjes.nl/oordopjes-sony-mdr-q50
Nu had ik deze gevonden en die leken mij misschien wel wat. Alleen die site werkt niet wanneer ik probeer te bestellen en ik kan dit type niet bij andere winkels vinden.

Ik heb wel soortgelijke gevonden op bol.com, maar vaak wel wat duurder. Voordat ik die koop wil ik dus graag wat ervaringen van anderen horen, die misschien zulke oortjes hebben? Of andere oplossingen als normale oortjes uit vallen.

Ik wil ze trouwens gebruiken tijdens het gewoon stilzitten, maar ook tijdens het wandelen en als het mogelijk zou zijn hardlopen maar dat hoeft niet perse.

Dusss, tips/ideeën/ervaringen?

Edit: ik zoek dus wel iets wat on-ear is en niet in-ear, behalve als het echt een wondermiddel is speciaal gemaakt voor moeilijke oren ofzo :P
Laatst bijgewerkt door Shetloveerrr op 13-03-21 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Re: Wat voor oortjes blijven wél zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:28

Ik lees mee. Gebruik nu simpele oortjes van de action. Maar zoek eigenlijk iets dat draadloos is voor bij het hardlopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:30

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:33

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 13:47

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 13:49

Destination schreef:
https://www.bol.com/nl/p/sony-mdr-as210 ... oductTitle
Ik vind deze echt heel fijn! Je kan het stuk dat om je oorschelp heen gaat ook groter of kleiner maken, waardoor het eigenlijk altijd perfect zit.

En ik vind AirPods heel fijn, maar die zijn vrij prijzig.

Oeh dat zou eventueel nog wel wat kunnen zijn omdat het echt om je hele oor zit! Als je hem dan goed afstelt, is het dan zo dat hij eigenlijk niet los kan zitten en van je oor af kan vallen?

AirPods zou ik idd ook wel willen maarja, denk niet dat die wel zouden blijven zitten en dan is draadloos al helemaal onhandig :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:51

Nee, ze kunnen dan eigenlijk niet van je oor vallen en doordat het zacht materiaal is, heb je er eigenlijk ook geen last van.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:55

Jaybird, ik loop er trailruns van meer dan 25km door volle bak regen mee en ze blijven gewoon zitten.
Ik heb de x4.
Zitten verschillende maten dopjes en haakjes bij.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 13:57

Supervixen schreef:
Jaybird, ik loop er trailruns van meer dan 25km door volle bak regen mee en ze blijven gewoon zitten.
Ik heb de x4.
Zitten verschillende maten dopjes en haakjes bij.

Bedankt voor de tip, alleen zo veel geld heb ik er niet voor over :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:00

Dilan93 schreef:
Ik lees mee. Gebruik nu simpele oortjes van de action. Maar zoek eigenlijk iets dat draadloos is voor bij het hardlopen

Ik slijt oortjes af bij de vleet, luister gemiddeld 6-8-10 uur per dag naar audioboeken. En heel blij met die van de Action!

Ik heb ook duurdere, draadloze. Die blijven ook netjes zitten vind ik. Maar, die vreten ontzettend veel batterij door de bluetooth, waardoor ik toch liever oortjes met draad gebruik :+

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:01

Deze blijven bij mij tijdens het hardlopen, ook tegen de wind in met deze storm, en tijdens het paardrijden goed zitten :)

https://www.jbl.nl/draadloze-oordopjes/TUNE225TWS-.html

Ik heb zo’n tragus piercing in m’n oor maar daar met deze oortjes ook geen last van. Blijven goed op hun plek en het geluid is top.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 14:01

LWDaisy schreef:
Dilan93 schreef:

Ik slijt oortjes af bij de vleet, luister gemiddeld 6-8-10 uur per dag naar audioboeken. En heel blij met die van de Action!

Ik heb ook duurdere, draadloze. Die blijven ook netjes zitten vind ik. Maar, die vreten ontzettend veel batterij door de bluetooth, waardoor ik toch liever oortjes met draad gebruik :+

Wat voor oortjes van de Action bedoel je dan?

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:01

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 14:02

vaaleriee schreef:
Deze blijven bij mij tijdens het hardlopen, ook tegen de wind in met deze storm, en tijdens het paardrijden goed zitten :)

https://www.jbl.nl/draadloze-oordopjes/TUNE225TWS-.html

Ik heb zo’n tragus piercing in m’n oor maar daar met deze oortjes ook geen last van. Blijven goed op hun plek en het geluid is top.

Ik durf helaas het risico niet te nemen om dure oortjes te kopen die een grote kans hebben om niet te blijven zitten.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 14:03

Roquen schreef:
Bij mij blijven gewone oordopjes ook niet zitten. Ik koop al jaren vergelijkbare zoals in de OP. Maar daar is wel moeilijk aan te komen. Ik heb laatst deze gekocht: https://www.conrad.nl/p/panasonic-rp-hs ... ign=172347

Oeh bedankt, die lijken mij ook wel wat en niet te duur!
Blijven ze goed zitten tijdens het bewegen bij jou?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:08

Lijkt een koptelefoon je niet wat? Die kun je eventueel ook bij hardlopen gebruiken.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 14:12

marley93 schreef:
Lijkt een koptelefoon je niet wat? Die kun je eventueel ook bij hardlopen gebruiken.

Weet ik niet, ik heb er nu wel een maar dat lijkt me wat onhandiger omdat het zo groot is en je kunt het minder handig in je zak stoppen ofzo.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:20

Shetloveerrr schreef:
marley93 schreef:

Weet ik niet, ik heb er nu wel een maar dat lijkt me wat onhandiger omdat het zo groot is en je kunt het minder handig in je zak stoppen ofzo.

Ja dat is zo. Ik hang ze zelf altijd om mijn nek of doe ze in mijn tas, maar het is inderdaad minder praktisch dan oortjes.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:27

€ 3,76 10%OFF | Samsung S6 S7 S8 S9 S10 3.5 Mm Bedrade Koptelefoon Stereo In-Line Controle Met Mic Sport Headset Voor xiaomi Huawei Mobiele Telefoons
https://a.aliexpress.com/_uhqCz5

Niet duur en het enige dat bij mij blijft zitten, het bovenste haakje duwt zich vast in je oorschelp en zelfs met mijn mini oren gaat dat heel goed.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:28

€ 23,83 50%OFF | Qcy T10 Bluetooth Draadloze Hoofdtelefoon Dual-Anker In-Ear Oordopjes App Intelligente Controle 4 Microfoon Ruisonderdrukking
https://a.aliexpress.com/_uyCMzV

Ik heb sinds een maand of 2 deze, gebruik ze ook met hardlopen, vind ze persoonlijk echt ideaal. Zaten verschillende maten siliconen dopjes bij. Kwaliteit van geluid is ook echt fantastisch voor wat het kost. Als ze stuk gaan zou ik hier zo weer nieuwe van bestellen

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:32

Je kan airpods pro proberen, mijn vriend gebruikt ze tijdens het hardlopen en in de sportschool en ze zitten fantastisch.

Zelf heb ik geen oortjes maar een koptelefoon voor het hardlopen. Ik heb de Sony h.ear Serie WH-H800, blijft ook heel goed zitten. Kunnen inderdaad niet in je zak maar deze zijn compact genoeg dat ik er geen last van heb als die om me nek hangt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:38

Koptelefoon lijkt me ook wel wat voor het hardlopen :)

Geen gevaar dat ik die verlies.

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:12

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:15

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:17

Shetloveerrr schreef:
Roquen schreef:
Bij mij blijven gewone oordopjes ook niet zitten. Ik koop al jaren vergelijkbare zoals in de OP. Maar daar is wel moeilijk aan te komen. Ik heb laatst deze gekocht: https://www.conrad.nl/p/panasonic-rp-hs ... ign=172347

Oeh bedankt, die lijken mij ook wel wat en niet te duur!
Blijven ze goed zitten tijdens het bewegen bij jou?

Ja hoor, blijven prima zitten. Ik heb ze voor het hardlopen.