floorsil schreef:Heel leuk, moet mijn topic ook weer nodig en update hebben. Vooral leuk om te zien dat dit ook een 1920 woning is. Heel veel succes de aankomende tijd.
Echt super leuk om te zien, heb je topic even opgezocht. Zie inderdaad veel dezelfde soort dingen, hoewel jullie huis nog wel een tikje erger was denk ik zo..
alle balken vervangen ect.. En alles tegelijk ook nog! Dan valt alleen een boven verdieping toch goed mee.
Het weekend erna zijn wij weer aan de slag gegaan!

Alle muren stonden iig voor de helft zodat de elektricien aan de gang kon.
Zoals op de voor-foto’s wel te zien is was het plafond erg laag. Helaas is dat niet zomaar een stuk hoger te maken maar we hebben ervoor gekozen in de gang en badkamer de rachels tussen de balken te doen ipv over de balken zoals het zat, scheelt toch een paar cm. En in de slaapkamers hebben we in overleg met de aannemer gekozen om het plafond echt tussen de balken te maken zodat we gevoelsmatig een veel hoger plafond hebben, en een hoop charme!

De balken waren wel echt te slecht om gewoon te schuren en schilderen dus hebben we ervoor gekozen om een soort overzet-balken te laten plaatsen. Eigenlijk is dat gewoon een dun plaatje hout langs alle kanten van de balken zodat het oogt als een hele mooie strakke balk.
Dat weekend hebben we die geplamuurd, geschuurd en gegrond. En wellicht ook al geverfd toen? Weet ik even niet meer zeker. Denk dat dit alleen nog de grondverf is:

Doordat de schouw eruit ging in de woonkamer kregen we een lelijke plek. Met structuurverf heb ik geprobeerd om het zo goed mogelijk aan te laten helen op de rest van de muur.
Je ziet hier wel goed wat ik bedoel. Achter de schouw was kale gipsplaat, eromheen structuurverf en lagen verf. Op het plafond net zo eigenlijk.

Dus die structuurverf (ik zat echt helemaal onder) en de muur geverfd en je ziet het nu bijna niet meer.
In goed licht zie je het niet:

In slecht licht zie je nog wel dat er een schouw liep:

En we hebben beneden in de gang achter vast de kapstok en n paar fotolijstjes opgehangen. Konden we niet laten, haha.