Welke stofzuiger is geschikt voor onze wensen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hubbels

Welke stofzuiger is geschikt voor onze wensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 07:34

pfffff zoektocht naar de meest perfecte stofzuiger, valt niet mee.
Ik heb wel wat wensen , maar geen heel gekke wensen.

Zo hebben we nu een Dyson V11 Absolute Pro , kostte een slordige 5/6 honderd euro, maar wat een waardeloos ding (vind ik ;)

Wij wonen buitenaf en hebben de paarden bij huis en hebben 2 golden retrievers, met andere woorden, er komt veel vuil en zand binnen.

Als ik met de Dyson zuig dan ligt er na afloop nog mega veel zand en het ding heeft, waarschijnlijk door het hoeveelheid zand, veel storing.

Nu ga ik eerst met de bezem door het huis en daarna pas met de Dyson , :') Koekoek toch?

Nu mijn vraag , met welke stofzuiger(ook merk en type even vermelden) hebben jullie zeer goede ervaringen mee?

Mijn wensen zijn:

zakloos
parketborstel
lang snoer
liefst niet te veel lawaai.

Ik ben weer benieuwd

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Welke stofzuiger is geschikt voor onze wensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 07:55

Ik weet niet of je een groot huis hebt. Ik heb nu een aeg stofzuiger, snoerloos, https://www.aeg.nl/wellbeing/discover/fx9/
Wij hebben wel maar een klein huisje, maar wij wonen in het bos, met 3 honden, waarvan 2 grote haarballen en 1 kleintje en we hebben steentapijt liggen (maar in de gaatjes kruipt ook veel vuil) Met de led vooraan zie je het vuil ook goed liggen, ik heb hem nu een maand en ben heel tevreden, wij hebben ook nog een dyson maar ik neem altijd deze en deze zuigt al het vuil beter op!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 07:59

Ik heb sinds een paar maanden nu Hetty (numatic). Niet zakloos, maar met 8 liter inhoud hoef je die niet vaak te vervangen. Heel lang snoer en ik moet zeggen, hij (of nou ja zij) doet het hier erg goed. Ik woon ook buitenaf, paarden aan huis, 2 langharige katten in huis. Zand, stof, hooi, dennennaalden, blaadjes, alles floept er zo in.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:01

Ik heb een zakloze Miele powerline, model weet ik niet, wij hadden een jubileum model. Heb wel een powerline ivm. Vermogen. Ik vind het perfect voor veel zand etc. Maar ik denk dat het snoer niet enorm lang is naar mijn idee had mijn stofzuiger met zak een langer snoer maar dat is eerder gevoel. Dit zal je even moeten vergelijken.

Hiervoor hadden we een henri, ik vond het echt onding. We gebruiken hem nu boven maar zie m’n vriend toch de Miele naar boven brengen dus dat zegt wel genoeg :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:31

Ik heb een Miele en gewoon met zak.
Deze hebben we echt al jaren (zeker 16 jaar) en doet het nog steeds prima.
Honden haren, katten haren, hooi/stro, zand alles neemt die prima mee.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:35

Hier 2 paarden, 2 honden en 1 langharige kat thuis. We lopen zelf ook veel zand naar binnen en de dieren laten aardig wat haar achter. We hebben al meerdere stofzuigers versleten incl 2 dysons, Philips voor dierenharen etc. Ze gaan allemaal stuk en laten veel haar liggen.

We hebben nu sinds een half zo’n Henry (numatic) en ik ben nog nooit zo blij geweest met een stofzuiger. Ben 2x zo snel klaar, ding verstopt niet, loopt niet vast, zuigkracht loopt niet terug en de zak is groot genoeg. We hebben een parketborstel erbij maar de standaard opzetborstel voldoet ook goed genoeg.

Ding is de goedkoopste stofzuiger die ik heb gehad en tevens ook de beste.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:15

Ik zou zeggen een Numatic hetty of Henry type next (of 9L, wisselt hoe ze hem noemen)
Ze hebben wel een stofzak, maar die is 9 liter en hoef je dus maar heel weinig te verwisselen. Ze zijn super krachtig, uber degelijk en hebben een lang snoer van 12,5 meter

Alleen weet niet of er een parket borstel bij zit

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:22

Hier ook twee paarden en twee Golden Retrievers :D
Veel zand en haar in huis, wij zijn ook heel blij met Henry (numatic) onverwoestbaar die apparaten!
Idd wel met zak maart gaan echt lang mee, er is geen zakloze stofzuiger die tegen deze op kan denk ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:34

Heel eerlijk? Geen enkele stofzuiger kan tegen veel zand opzuigen. Alleen de echte industrie stofzuigers. Ik vind het dus niet koekoek dat je eerst moet vegen en dan pas met de Dyson er overheen kan. Ik vind het heel logisch.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:44

Nou die Henry (numatic) gebruikte we in mijn studententijd ook op mijn horeca-werk, dat was in een natuurgebied aan een hondenstrand, dus daar kwam echt veel zand en modder binnen. Ding was onverwoestbaar en kon daar gewoon tegen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:46

Hier een Dyson Animal Pro en een andere grote zakloze stofzuiger. Twee honden, een Shiba en Golden. Maar waarom is het koekoek om eerst even snel met de bezem door het huis te gaan? Ik doe het standaard alleen al om mijn stofzuigers te beschermen tegen het grootste grovere vuil, zand, steentjes en grotere vlokken haar. Als je echt een stofzuiger wil hebben die je kan mishandelen pak dan een Rowenta met zak die zijn niet stuk te krijgen en hebben een fantastische zuigkracht.

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:54

Muronia schreef:
Ik heb sinds een paar maanden nu Hetty (numatic). Niet zakloos, maar met 8 liter inhoud hoef je die niet vaak te vervangen. Heel lang snoer en ik moet zeggen, hij (of nou ja zij) doet het hier erg goed. Ik woon ook buitenaf, paarden aan huis, 2 langharige katten in huis. Zand, stof, hooi, dennennaalden, blaadjes, alles floept er zo in.

Wij hebben de hij variant, en idd de zelfde ervaring. Prima stofzuiger.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 10:02

Dank mensen , ik ga eens kijken naar de Henry, had hem zelf ook al opt oog.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:05

Misschien ben ik dan verwend. Ik vond dat ding echt 1 grote ramp :')
Hij staat bij ons echt werkloos te zijn.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:08

Ik heb een oudere dyson en die trekt dit allemaal prima. Heb je niet gewoon een pech apparaat of laat je hem te vol worden?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:12

Afbeelding

Wij hebben deze. Top ding. Zuigt onwijs krachtig. Wonen ook buiten af met 2 katten en een vriend die nog wel eens zijn schoenen vergeet uit te doen.
Dus ve zand hooi en haren in huis.
Wel even regelmatig de met de stofzuiger de voet af zuiden anders gaan er haren zitten in die borstels. Zitten meerdere voeten bij. Maar ik gebruik altijd de zelfde. Het filter kan je onder de kraan uitspoelen dat doe ik 1 a 2 x per maand dan blijft hij wel het beste zuigen.

Ook mijn huishoudelijk hulp die ook buitenaf woont heeft hem nu gekocht. Die heeft 2 grote honden en is er ook heel blij mee
Laatst bijgewerkt door koetjeboe op 05-02-21 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:13

Ik had ook zo’n Dyson steelstofzuiger, ik heb heel gauw weer een big ball gekocht... Die steelstofzuiger verstopt zo onwijs snel en door die draaiende borstel schiet hij dingen weg ipv het op te zuigen. Kijk even of je steel niet verstopt is (dat gebeurt nogal gauw). Verder kan ik je dus de gewone Dyson aanraden, die doet het hier prima. Mijn oude Dyson is al 9 jaar oud (en lichtelijk mishandeld := er zijn dingen gezogen die niet gezogen mogen worden _O- ) en die heeft alleen iets verminderde zuigkracht, maar mag het na 9 jaar...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:13

Hier juist Hetty vervangen voor de Dyson. Kom er nu pas achter hoe slecht Hetty kleden kon zuigen. En ook een hele zware stofzuiger := Maar wel een redelijk stille stofzuiger en met het lange snoer kun je overal bij.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:46

Hier dezelfde als koetjeboe. Erg fijne stofzuiger! Heeft geen moeite met de haren, zand en andere rotzooi van 2 langharige honden en een peuter die alledrie graag door de modder racen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:47

Wij wonen ook buitenaf, met beesten en dus veel haren, modder, gras etc wat het huis ingelopen wordt. :')

Ik heb een Miele C3 Complete. Topding.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:48

Daarom zijn wij niet voor een steelstofzuiger gegaan, maar voor eentje met een snoer. Wij hebben de Dyson cinetic big ball absolute 2. Dit omdat deze de motor helemaal apart heeft zitten en daar dus geen troep in kan komen. We hebben hem nu een jaar en zijn enorm tevreden. Wel na elke zuigbeurt legen, dat schijnt enorm te schelen :j

https://www.bcc.nl/huishouden/stofzuige ... e-2/237513

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:51

Hier ook de Henry, heel blij mee nog steeds :D

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:00

Miele Cats and Dog, hele goeie stofzuiger, heb nog een oudje, doet het prima, alleen de stofzak is te snel vol met alle zand en haren hier. Is inmiddels naar de bovenetage verhuisd.
Ik heb dus voor de benedenverdieping (dagelijks) hier een kaercher droog/nat zuiger, die weet wel raad met alle zand en haren, geen zak, alleen de filters die je even uitspoelt. Kan veel in, even leegkiepen en je kunt weer door. Kost niks en doet het prima, enige nadeel, stil zijn ze bepaald niet.

En een keer in de week met de Bissel Crosswave erdoor, dan is meteen gedweild, ook heel fijn.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:57

Misschien ben ik wel gek maar ik snap die mode van 'stille stofzuigers' eigenlijk helemaal niet. Ik bedoel wat wil je ernaast doen, muziek luisteren?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:08

Nee maar ik heb een hekel aan herrie :D