Welke eetkamerstoelen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalla

Welke eetkamerstoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 17:29

Hallo :)

Ook hier een nieuwe woning en verhuizen in coronatijd. Stiekem hadden we nog een beetje hoop om in een echte winkel onze eetkamerstoelen uit te kunnen kiezen, maar helaas...

Online is er gigantisch veel keus. De websites weten we dan ook wel te vinden. Maar tot nu toe hebben we gemerkt dat niet elke stoel lekker zit of stevig is. Online een stoel bestellen, in elkaar zetten en weer moeten demonteren en retour sturen zien we niet zitten. We zijn dus op zoek naar ervaringen met eetkamerstoelen, liefst welke momenteel online te verkrijgen zijn.

Via marktplaats hebben we een aantal stoelen over kunnen nemen met een onderstel als deze, maar dan zonder voorste spijl: https://www.dimehouse.nl/industriele-ee ... groen.html. Stoelen zijn erg mooi, maar zodra je gaat zitten merk je dat het onderstel wegzakt naar buiten. En dat terwijl wij niet zwaar zijn. Geen stevig onderstel dus en verder op zoek.

We zoeken iets in het volgende:
- Industrieel, modern
- Kleuren cognac, groen en/of grijs
- Geen draaistoel

Een aantal voorbeelden van wat we mooi vinden: (even van twee websites)
https://www.dimehouse.nl/industriele-ee ... groen.html
https://www.dimehouse.nl/eetkamerstoel- ... -vane.html
https://www.dimehouse.nl/eetkamerstoel- ... groen.html
https://www.livin24.com/velvet-eetkamer ... groen.html
https://www.livin24.com/industriele-eet ... vezel.html

Prijs per stoel moet wel beetje leuk blijven, liefst onder 100 euro per stoel. Met 6 stoelen boven 100 euro wordt het vrij prijzig. :o

Dus als er iemand is die een soortgelijke stoel in huis heeft, welke momenteel nog te verkrijgen is, dan ben ik zeer benieuwd naar de ervaringen en tips!

xMaritt

Re: Welke eetkamerstoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:37

Wij zijn afgelopen zomer verhuisd en hebben toen ook nieuwe eetkamerstoelen gekocht. Gelukkig konden we toen wel nog gewoon de winkels af, het uiterlijk van de stoel is belangrijk maar hij moet vooral ook lekker zitten! Wat ons opviel is dat in bijna alle winkels je dezelfde soort stoelen staan alleen dan net een iets ander model en een iets andere prijs :+ Onze keus is gevallen op eetkamerstoel Alec van LeenBakker, tot nu toe heel tevreden over! Ze zitten erg lekker en we vinden ze ook heel mooi. Dit model bestaat volgens mij ook met 4 poten, alleen wij vonden die te hard (?) zitten. Met de U poot om het zo maar even te noemen heb je een hele lichte vering (stoel zit wel stevig). Wij hebben drie groene en 3 cognac stoelen staan.

https://www.leenbakker.nl/banken-en-sto ... tof-cognac

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:04

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:06

Een woonwinkel in de buurt van waar ik vandaan kom, biedt roomservice aan... Ze komen dus met een bus vol stoelen/spullen naar je toe zodat je kunt proberen. Dit is de Springstore in 't Harde.
Ik denk dat zij wel boven je budget zitten, maar ze hebben prachtige spullen <3
Je zou dus kunnen kijken of er meer bedrijven zoiets willen doen.

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:21

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:41

Wij hebben stoelen van Tower Living. Zijn we heel erg tevreden over :) Zijn alleen wel iets hoger qua prijsklasse. Zie wel dat ze wat stoelen in jullie stijl hebben, maar de meesten zitten net rond/boven de 100eu.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:10

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:26

Ik wil niet vervelend zijn, maar ik vind het uittesten van een stoel wel echt belangrijk :') .

Sommige van die stoelen zitten heerlijk en andere zelfde soort stoelen zitten vreselijk. En dat is ook weer afhankelijk van je eigen voorkeur.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 19:34

Bedankt voor alle suggesties, we gaan ze bekijken.

DiantaM, dat is precies waar we tegen aan lopen, maar helaas hebben we weinig keus nu de winkels dicht zijn. En natuurlijk is dat persoonlijk, maar we hopen iets verder te komen met ervaringen van anderen.
Ander punt is dat bijvoorbeeld Leen Bakker wel gratis verstuurt, maar retourneren is op eigen kosten en dus zonde van het geld.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:12

Afbeelding

Ik heb (nep)gispen stoeltjes gekocht, grijze ribstof.
Tweedehands eettafel op de kop getikt, helemaal blij.
Wilde ook industrieel, maar dit is zo heerlijk tijdloos.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 22:08

De tafel hebben we gelukkig wel uit kunnen zoeken :) zij vielen onder de meubelmakerij ipv onder winkels

Dit soort blad met stalen x-poten
Afbeelding

Goedkopere stoelen is inderdaad eerst ook een idee. Maar we doen het natuurlijk liever in 1 keer goed. Alleen zijn duurdere stoelen die niet goed zijn, nog steeds een net zo duur grapje als eerst goedkoop en daarna nog andere.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 00:47

Afbeelding

Wij hebben deze eetkamer stoelen. Passen wel een beetje in jouw straatje. Ik denk dat we ze nu een jaar of 4 hebben en nog steeds tevreden. Ze waren rond de 70 euro per stuk. We hebben 6 stoelen in 3 kleuren, voor de leuk.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 08:22

Mama3 schreef:
[ [url=m/PWHQJU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben deze eetkamer stoelen. Passen wel een beetje in jouw straatje. Ik denk dat we ze nu een jaar of 4 hebben en nog steeds tevreden. Ze waren rond de 70 euro per stuk. We hebben 6 stoelen in 3 kleuren, voor de leuk.

Van welk merk zijn deze? Al gok ik dat ze na 4 jaar niet meer verkrijgbaar zijn

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:29

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:41

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:07

Wij hebben ze gekocht bij zitmaxx in het aar, daar waren ze voordeliger dan een andere woonwinkel in Utrecht.

Ik zie dat ze er niet meer zijn, maar wel soortgelijke hebben. Ze doen ook aan videobellen. Wij zijn er destijds heel fijn geholpen. Succes!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:29

Ik zou stoelen echt niet van een plaatje durven kopen. T is zo belangrijk dat ze lekker zitten.
Kun je niet nog een tijdje op je huidige stoelen zitten en dan gaan kijken als de winkels weer open mogen?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:31

Zou gewoon wachten tot de winkels open gaan stoelen moeten lekker zitten

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:41

Ik zou ook wachten. Heb zelf vorig jaar stoelen gekocht, en heb er op veel gezeten om te proberen voordat ik de juiste vond. Ik vond het erg tegenvallen.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 12:43

Wij hebben momenteel niet echt fatsoenlijke stoelen, anders hadden we dat inderdaad gedaan. We wonen tijdelijk even klein, waardoor ik mijn drie houten stoeltjes verkocht heb, en mijn vriend heeft dan nog twee losse stoelen, maar meer hebben we momenteel niet.

Daarnaast heb ik een oude bureaustoel die naar de kantoorruimte zal moeten en gebruikt mijn vriend een van bovenstaande stoelen als kantoor/werkstoel.

Toch maar hopen dat we op marktplaats nog iets tegen komen wat steviger is en zo overbruggen tot de winkels weer open mogen. Had gezien dat vanaf volgende week afhalen wel mogelijk is, maar retourneren in de winkel helaas niet.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:46

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:48

Ik zou echt even wat lokale meubelwinkels benaderen en kijken wat volgende week mogelijk is met online bestellen en afhalen....

herous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:30

Meest belangrijk is toch wel het zit comfort. Je kan een stoel wel heel mooi vinden maar als hij niet goed zit, dan heb je er niet veel plezier van.

Ik kan je echt de stoelen van MX sofa aanraden en dan meer bepaald het model Magic. Wij hebben deze vorig jaar gekocht voor in de eetkamer na heel wat meubelzaken te zijn af te gaan. Deze zitten echt heel goed, vulling is dik genoeg waardoor hij zacht zit, zachte stof ook en hij heeft een goede rugleuning.

We zijn er zo blij mee dat we er nog 4 bij gekocht hebben in december voor in de keuken.

Wat nog heel positief is, is de prijs. De laatste 4 hebben wij ook online gekocht want prijs was in de meubelzaak waar wij vorig jaar de stoelen hebben gekocht omhoog gegaan. Uiteindelijk een webshop gevonden waar de stoelen maar €85 kostten, (vorig jaar 119eur per stoel betaald) dus het is het zeker waard om websites te vergelijken.

Link van een voorbeeld. (dit is niet de website waar wij gekocht hebben)
https://www.debommelmeubelen.nl/eetkame ... oftyl.html

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:11

Afbeelding
Afbeelding

Wij hebben deze nu een maand of 10 en ze zitten heerlijk, kan er echt een hele tijd op zitten.
Deze komen van huis.nl