Indeling slaapkamer en badkamer.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Indeling slaapkamer en badkamer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 12:36

Omdat er op bokt behoorlijk wat creatievelingen zitten ben ik benieuwd naar het volgende.

Ik heb een ruimte van ongeveer 5m x 7m. (Nog niet exact opgemeten)
Het betreft een kale ruimte zonder nog enige vorm van elektra, afvoeren,cv en dergelijke. Dus alles is nog naar wens in te delen.

Afbeelding

Wij willen hier graag een badkamer en slaapkamer realiseren.
Het betreft een plat dak waar we graag lichtkoepels of lichtstraten in willen maken.
Rechts een grote raampartij (links is niet mogelijk).
Een grote inloopdouche is een vereiste, evenals een groot badkamermeubel met dubbele wastafel.
Er moet een bed in kunnen van 180x220 en een grote kledingkast.

Ook zou ik graag de wasmachine en de droger in de badkamer willen of evt een kleine aparte ruimte waar ze kunnen staan.
Uiteraard moet er ook een toilet komen.
Zelf heb ik al 1 ontwerp gemaakt waar ik nog niet geheel tevreden over ben.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn met creatieve ideeën en of oplossingen waar ik niet aan gedacht heb. :)

Afbeelding

Iris82

Re: Indeling slaapkamer en badkamer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:44

Ik zie dat je ook een wc ingetekend hebt. Weet je zeker dat dat qua afvoer mogelijk is?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:44

Ik vind de wasmachine en droger in de badkamer persoonlijk helemaal niks, zeker als je de ruimte hebt om het anders te doen. Je zou ook de badkamer in 2en kunnen delen, waarbij je bijvoorbeeld toilet en wasmachine in 1 ruimte doet en de douche en wastafel in de andere ruimte.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:49

Zoals jij hem hebt, klopt de deur niet.

Is er een halletje aan de deur kant en kan er nog een extra deur in? (of zelfs 2 als je een apart wasmachine hok wilt)
Hoeft de badkamer niet bereikbaar te zijn vanaf de hal?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 12:56

Iris, de complete betonvloer gaat er uit gesloopt worden en alle afvoeren moeten nog aangelegd worden, dus alles is mogelijk.

Miccamaaike, ja ik zou het liefst de wasmachine en droger apart hebben, deze staan momenteel in de bijkeuken. Daar zouden ze uiteraard kunnen blijven.
Maar ik vind onze bijkeuken een beetje lastig ingedeeld.

Marlies, de deur komt uit in onze bijkeuken.
Ik kan helaas geen plattegrond vinden van onze woning (hij is net van funda gehaald).
Zoals hij nu zit, zit de deur goed.
De badkamer moet bereikbaar zijn via de slaapkamer, verder niet.

Even ter verduidelijking, dit alles is op de begane grond.
Dat maakt het denk ik wat makkelijker allemaal haha.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:01

Als je de deur naar de badkamer meer naar het midden van de muur haalt, kun je in de badkamer een afscheiding maken voor de wasmachine en droger, en gebruik je ook de ruimte wat efficienter. (En ik denk dat het ook voor de slaapkamer helpt om de deur daar niet helemaal in de hoek te hebben.)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 13:02

Shadow, ik snap wat je bedoeld, maar waar zou ik dan de grote kledingkast kwijt moeten?

Edit, ik heb tegenover het bed nu een kastje met tv geplaatst ter opvulling, maar op die plek zou de kledingkast ook wel passen denk ik.

Ik ga vanavond nog maar eens een nieuw plattegrondje maken met de deur wat meer naar het midden :j
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 12-01-21 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:04

Als je vanaf de bijkeuken een schuifdeur kan maken, zou je daar achter een kast kunnen doen met de wasmachine en droger en daarboven planken bv.

Dan krijg je dit idee:
Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 13:05

Marlies daar waar jij nu een schuifdeur hebt geplaatst, dat kan niet.
Daar hangt nu namelijk onze cv ketel en onze verdelers van de vloerverwarming.
Edit, ik bedoel de schuifdeur links onderin.

Maar in iedergeval al wel bedankt voor het meedenken :D
Een schuifdeur willen we denk ik sowieso plaatsen tussen de badkamer en de slaapkamer.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:13

Misschien een gekke suggestie, maar waarom draai je de kamers niet om? Als ik onze situatie als voorbeeld neem: op dit moment wonen wij nog in een appartement. De gordijnen in de slaapkamer voor ons raam zijn altijd dicht. Echter hebben we geen raam in de badkamer, maar het kunstlicht is het toch net niet als je kijkt naar make-up of als m'n vriend zich gaat scheren. Wij zouden het in dit geval omdraaien.
Laatst bijgewerkt door Captain op 12-01-21 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 13:22

Captain, dat zou ook kunnen inderdaad, maar ik wil toch echt heel graag ramen in mijn slaapkamer.
Boven de badkamer willen we een lichtkoepel of lichtstraat plaatsen voor het daglicht, liefst iets wat ook open kan na het douchen.
Daarom heb ik gekozen voor de slaapkamer rechts en de badkamer links.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:25

Ohh oke een lichtkoepel verandert de zaak inderdaad! :))

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:25

ik zou het bed uit het raam laten kijken: dus kwartslag draaien. En vind het zelf altijd heel mooi als je dan het bed wat verder in de ruimte zet en dan aan de achterkant van het bed de/een kast neerzet. Evt tegen een dun wandje. Op die manier heb je niet die massale kasten in je slaapkamer. Misschien kun je zelfs wel 2 kasten tegenover elkaar zetten, ook eentje tegen de badkamer muur.

Afbeelding

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:29

Wij zijn laatst bij een huis wezen kijken met ook zo'n soort indeling:

https://www.funda.nl/koop/zuidwolde-dr/ ... 3/#foto-28

Ik zou dan een schuifdeur plaatsen die achter het bed loopt zeg maar, zodat de badkamer geen open ruimte is. Zo'n ruimte zou je dan ook best in 2en kunnen delen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:55

@ClaudiaHS: ik begrijp dat het een plat dak is... wordt er ook iets van 'verkoeling' in het plan meegenomen c.q. aan welke kant staat de zon 's middags?
En vwb de wasmachine/droger... laat je die ook 's nachts wel draaien ??

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:56

En de wasmachine en droger stapelen?

Ik zou het zo indelen, kast achter het bed met opening naar badkamer en van de badkamer naar slaapkamer schuifdeuren.
Als je de badkamer inloopt loop je tegen de wasbakken aan, links wc en was/droogmachines en rechts de inloopdouche.

Ik heb het op schaal getekend, je krijgt dan een kast van 3 meter breed en met een bed van 220 kan hij 60cm diep worden. Je hebt dan overal minimaal een meter om het bed heen zitten om er omheen te lopen.

Je zou ook een meubel van 2 meter in de badkamer kunnen zetten zonder problemen.

Oh en plat dak, een airco laten plaatsen, gaat je zoveel comfort opleveren in de zomer!

Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 16:32

Df aan die kant van het huis nagenoeg geen zon.
Wordt uiteraard nog wel extra geïsoleerd en airco zit zeker in de planning.
Wasmachine en droger staan nu op elkaar. Ik wil ze graag naast elkaar en daar is in de bijkeuken geen ruimte voor.

Ingvdh, heb je in jouw tekening de wasmachine en droger op elkaar staan? Want daar wil ik juist vanaf.
Kast met bed zou indd zo kunnen en dan plankjes naast het bed voor de wekker en lampjes evt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:35

Vind je het geen nadeel dat je dan wasmachine en droger niet 's nachts kan draaien? Gezien de herrie? Heb je er geen andere plek voor?

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:41

Wil je geen inloop kast icm badkamer eventueel? Dan heb je ook geen kolossale kast(en) meer. :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:45

ClaudiaHS schreef:
Df aan die kant van het huis nagenoeg geen zon.
Wordt uiteraard nog wel extra geïsoleerd en airco zit zeker in de planning.
Wasmachine en droger staan nu op elkaar. Ik wil ze graag naast elkaar en daar is in de bijkeuken geen ruimte voor.

Ingvdh, heb je in jouw tekening de wasmachine en droger op elkaar staan? Want daar wil ik juist vanaf.
Kast met bed zou innd zo kunnen en dan plankjes naast het bed voor de wekker en lampjes evt.

Ik had ze inderdaad op elkaar gezet omdat ze dan het minste ruimte innemen. maar wellicht zou je ze ook tegen de douchewand kunnen zetten met een mooie kast eromheen gebouwd zodat ze uit zicht zijn.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:59

Als je echt wil wassen en drogen in de slaapkamer zou ik ze wegwerken achter een muurtje, zo zit je er niet de hele tijd tegenaan te kijken.
Afbeelding
Desnoods met nog een een hoge smalle kast er naast voor alle wasmiddel enz.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:03

Hier mijn bijdrage :)

Afbeelding

De w/d staan op een verhoging zodat je makkelijk kunt vullen en een plank er boven op de boel op te vouwen.

Ik heb een kast van 40 diep gedaan omdat je vaak spullen die je vouwt of schoenen e.d. toch geen diepte van 60 nodig hebt.

Niet alles is op schaal, dus het is raadzaam eea nog even op schaal na te tekenen :)

Desnoods zou je nog een opening tussen de inloopdouce/w-d en 40cm kast kunnen maken al ben ik met vocht daar niet zo'n voorstander van of je moet een héle goede afzuiging hebben (vaak veel herrie).

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 18:10

secricible schreef:
Vind je het geen nadeel dat je dan wasmachine en droger niet 's nachts kan draaien? Gezien de herrie? Heb je er geen andere plek voor?

Ik draai bijna alleen maar overdag wassen.
We hebben 24 zonnepanelen en geen nachttarief.

Tjakka, we hebben net een nieuwe kast. Ikea pax.
Deze wil ik dan ook gewoon blijven gebruiken.

Zonnebloem, dat ziet er ook mooi uit zo achter een muurtje.

DF. Jouw indeling ziet er prima uit, ik denk alleen dat ik dan de slaapkamer te klein vind worden.
Maar ik ga hem wel even in floorplanner uitwerken. Eens kijken wat ik er van vind.

We laten sowieso binnenkort iemand komen.
Want ik ben uiteraard ook wel benieuwd wat dir grapje gaat kosten ongeveer :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:45

ClaudiaHS schreef:
DF. Jouw indeling ziet er prima uit, ik denk alleen dat ik dan de slaapkamer te klein vind worden.
Maar ik ga hem wel even in floorplanner uitwerken. Eens kijken wat ik er van vind.

Als ik snel de hokjes tel zou de slaapkamer 3 mtr breed zijn 2x1 mtr voor de nachtkastjes en 2 mtr voor het bed. Dus best ruim bemeten :)
De kast zit nu op 3,5 mtr breed wat dus ook best ruim is :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 00:35

Heb er nu dit van gemaakt

Afbeelding

In deze ook de wasmachine en droger op elkaar.